Muistutus/pyyntö onlinepelien otsikoista!

Yleinen ilmoitustaulu. Täällä ilmoitetaan tärkeistä ja ajankohtaisista asioista, joten alueen lukeminen on tärkeää silloin kun uusia viestejä näkyy.

Muistutus/pyyntö onlinepelien otsikoista!

ViestiKirjoittaja feiarth » 20. Huhti 2011 19:47

Heipä hei kaikki Cara-lapset! Muistuttaisin kaikkia online-pelejä pelaavia otsikoimaan pelit niin, että otsikosta käy ilmi mille alueelle peli sijoittuu! Vaikka rajavartijoita on vähän, eikä Caraliassa ole toistaiseksi pelattu kamalasti pelejä, joissa joku tunkeutuu mukaan, helpottaa se silti havainnointia. Minä johtajapelaajana tahdon esimerkiksi pysyä selvillä siitä, mitä tasankohevosten alueella tapahtuu. Ennenvanhaa jossain oli kirjallisena se, että pelipaikka pitää näkyä otsikosta, nykyään se pyydetään mainitsemaan vain viestin alussa. Olisin kuitenkin kovin kiitollinen, mikäli palattaisiin otsikkomerkitsemiseen.

Ja koska pitkät otsikot ovat yleistyneet, ajattelin heittää muutamat lyhenteet kehiin. Niiden avulla voi parilla kirjainyhdistelmällä merkitä otsikon loppuun missä peli tapahtuu. Otsikosta tulee siis käydä ilmi lauman alue sekä niin kutsuttu kasvillisuusvyöhyke. Mikäli jollain on jokin parempi/havainnollistavampi/vaihtoehtoinen lyhenne esitettäväksi, siitä voi hihkaista tässä triidissä.

Laumat:
Vuoristoponit - VP
Metsäponit - MP
Aavikkoponit - AP (vaihtoehtoisesti AH - aavikkohevoset)
Lumihevoset - LH
Tasankohevoset - TH
Ylänköhevoset - YH
Yhteismaa - YM
Laumattomat - L

Kasvillisuusvyöhykkeet:
Pohjoinen lampi - PL
Sademetsä - SM
Magic Drink - MD (ei vaadi kaverikseen tietoa "laumasta", jonka alueelle sijoittuu)
Havumetsä - HM
Lehtimetsä - LM
Suo - S
Joki - J/JK
Vuoristo - V/VR
Eteläinen lampi - EL
Merenranta - MR
Tasanko - T/TS
Aavikko - A/AV
Jäätikkö - JÄ (ei vaadi kaverikseen tietoa "laumasta", jonka alueelle sijoittuu)
Ylänkö - Y/YL (ei vaadi kaverikseen tietoa "laumasta", jonka alueelle sijoittuu)
Hoero - HO (ei vaadi kaverikseen tietoa "laumasta", jonka alueelle sijoittuu)

Tietysti myös pidennettyjä versioita saa käyttää/kehittää, mikäli otsikkoon mahtuu. Muistetaan vaan pitää ne havainnollistavina, niin että kaikilla on mahdollisuus ymmärtää paikka ilman salapoliisitaitoja (;
feiarth

Re: Muistutus/pyyntö onlinepelien otsikoista!

ViestiKirjoittaja Maikku » 20. Huhti 2011 20:46

Kaikki muut näyttäisi hyvältä ja sopii mulle, mutta haluaisin kuitenkin puhutavan Aavikkohevosista, koska niistä sillä nimikkeellä puhutellaan myös nykyään pääsivuilla ja muualla. Onhan toki totta, että itsekin olen joskus puhunut aavikkoponeista, mutta kyllä ne nyt ilmeisesti sitten laskettaisiin enemmänkin hevosten puolelle.
Maikku

ViestiKirjoittaja Siuri » 20. Huhti 2011 21:18

Jees, idea ihan hyvä :)..
(Itse olen aina tottunut puhumaan aavikkoponeista, ja sillä nimellä Thalassakin kutsuu laumalaisia. AH/AP, mielestäni molemmat ovat ihan hyviä vaihtoehtoja) (:
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja feiarth » 20. Huhti 2011 23:12

Minäkin olen tottunut puhumaan aavikkoponeista, koska ne sillä nimellä olivat alunperin. Vaihtuivat aavikkohevosiksi uuden kartan myötä. No, ehkä voinemme päätyä kompromissiin ja hyväksyä molemmat ;D
feiarth

ViestiKirjoittaja Marrasmurhe » 21. Huhti 2011 10:53

Minun mielestäni nyt on aivan sama onko se aavikkohevonen vai poni.

Aavikkohevosten/ponien säkäraja on 140-160 cm Caralian sivuilla.

Ponin enimmäis säkäraja on 148 cm. Hevonen jonka säkä on 148 on hevonen ja sitä alempi on poni. Sinne siis mahtuu molempia. Säkähaarukallisesti enemmän tilaa on hevosille ja näin loogisesti ajatellen se tekee laumasta hevosen, mutta koska niitä on aiemmin laumana nimitetty aavikkoponiksi, eivätkö siis molemmat kävisi?
Aavikkohevonen joka laumansa puolesta kutsuu itseään poniksi voi herättää pientä kulmakohoa vaikka tuskinpa caralian hevoset menevät senttimetri mitan kanssa mittailemass akuka on poni ja kuka hevonen.

Laumamerkinnät menköön vaikka otsikkoon, mutta noita kasvillisuus vyöhykkeitä en kyllä ala ulkoa opettelemaan tai lyhentelemään omapäisesti jolloin ymmärrettävyys hankaloituisi. Menköön ensimmäisen viestin alkuun minun puolestani. Eikö se näin kävisi helpoiten? Liikaa lyhenteitä ei muista kukaan ulkoa ja siinä on vähemmän klikkauksia katsoa ensimmäinen viesti topasta kuin lähteä täältä katsomaan että mitäs tarkoitti mikäkin lyhenne. Pääasia että edes ekasta viestistä saisi nuo perus asiat selville?

Hukka on puhunut, ugh.
Marrasmurhe

ViestiKirjoittaja Zarroc » 21. Huhti 2011 10:57

Marrasmurhe kirjoitti:Laumamerkinnät menköön vaikka otsikkoon, mutta noita kasvillisuus vyöhykkeitä en kyllä ala ulkoa opettelemaan tai lyhentelemään omapäisesti jolloin ymmärrettävyys hankaloituisi. Menköön ensimmäisen viestin alkuun minun puolestani. Eikö se näin kävisi helpoiten? Liikaa lyhenteitä ei muista kukaan ulkoa ja siinä on vähemmän klikkauksia katsoa ensimmäinen viesti topasta kuin lähteä täältä katsomaan että mitäs tarkoitti mikäkin lyhenne. Pääasia että edes ekasta viestistä saisi nuo perus asiat selville?

Tässä asiassa yhdyn kyllä täysin fenaan, en tosiaankaan käsitä logiikkaa, jonka takia otsikossa pitäisi sisältyä kaikenmaailman kommervenkit. Eikös se ole vain yksi napsautus lisää kun käy vilkaisemassa ensimmäisen viestin alusta millä mailla ne kaakit tallaa?
Ihan hyvin ollaan tässä pärjätty minusta ilmankin niitä otsikkomerkintöjä ja minä en kyllä ainakaan tule muistamaan kaikkia maailman lyhenteitä sille ja tälle asialle.

En kyllä kiellä sitä etteikö se voisi periaatteessa helpontaa rajavartioiden ja sensellaisten hommaa, mutta ylipäätänsä, kuinka moni Caraliassa käyttäisi aina onlinea pelatessaan niitä lyhenteitä otsikossa, kun voisi kirjottaa helpommin ja pitemmin ja paremmin muistettavammin ensimmäisen viestin alkuunkin. :)
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Sever » 21. Huhti 2011 11:05

Komppailen Fenaa ja Ellua, he sanoivat oikeastaan samat asiat joita itsekin ajattelin. Laumalyhenteet nyt on ihan jeesh, mutta en minäkään kyllä jaksaisi alkaa opettelemaan tai käydä aina kyttäämässä täältä että mikä oli minkäkin vyöhykkeen lyhenne. Minunkin mielestäni asia toimii hyvin näinkin, että heittää paremman infon paikasta ja sijainnista sitten ensimmäisen viestin alkuun - ei ne klikkailut niin voimia syö ja voihan tosiaan sitten otsikkoon laittaa laumalyhenteen/lauman jolloin rajavartijoiden, johtajien sun muiden pelaajat tietävät että "Kappas, nämä nyt seikkailevatkin meidän alueella" ja ottaa sitten lisää selkoa että missä - jos niikseen on.
Sever

ViestiKirjoittaja feiarth » 21. Huhti 2011 19:32

No minua helpottaisi suunnattomasti edes se laumamerkintä siellä otsikossa (: Oon itse kuitenkin tottunut merkkailemaan kaikki sinne otsikkoon, koska vanhalla foorumilla sitä ainakin joskus tehtiin. Mut siis joo. Jos edes sen lauman sais sinne (:
feiarth

Paluu Infoa!