Tasa-arvoista kohtelua[Maikki ja Veera tänne, tseh]

Rannan hiekka on hyvin hienojakoista ja pehmeää. Vesi on vilpoista, ja siinä on hyvä vilvoitella, mutta kannattaa varoa vedessä joskus seilailevia petoja tai voimakkaita virtauksia. Talvisin veden pinta on umpijäässä, eikä sitä saa murrettua kovin helposti.

Tasa-arvoista kohtelua[Maikki ja Veera tänne, tseh]

ViestiKirjoittaja Maikku » 25. Kesä 2010 20:46

INEZ DEL ANKA
Poukamassa oli tyyntä. Kaunis kesäpäivä oli lämmittänyt ilman poukamassa hyvin lämpimäksi. Rauhallinen ilmapiiri vallitsi siellä. Linnut liversivät lemmen lurituksiaan ja pikkuiset eläimet juoksivat kololta toiselle aluskasvillisuudessa. Aurinko helotti lähes pilvettömältä taivaalta. Pieni ilmalaivan näköinen pilven hattara lähestyi omaa rauhallista vauhtiaan aurinkoa. Musta pikku poni laukkasi poukaman ranta hietikolla rauhallista vauhtia, kunnes pysähtyi itsensä korkuisen, harmaan maasta nousevan jännän muotoisen kiven viereen. Tamma käänsi päänsä kohti poukaman vettä ja taivaanrantaa. Pörreä poni katseli vettä hieman jännittyneenä, korvat pystyssä ja hymyssä suin. Inez del Ankan mielestä täydellisempää paikkaa sai hakea.

Hetken emmittyään pikkuruinen, pörreä poni ravasi veteen ja kasteli itsensä suolaisessa vedessä. Tamma hymyssä suin lähti uimaan kauemmaksi rannasta ja huomaamattaan ui kauemmaksi rannasta. Edellinen laivamatka painoi tamman lihaksissa, joten tuo päätti kääntyä takaisin. Rannalle oli ilmestynyt joku ruunikko, pienikokoinen ori. Tamma höristi korviaan ja hirnahti sitten kimakasti orille.

Ori höristi korviaan rannalla ja hirnahti sitten takaisin. Inezin lähestyessä rantaa se laittoi korvansa luimuun ja laukkasi sitten vauhdilla karkuun.
"Hei, tule takaisin!" Tamma huusi, mutta turhaan. Ori oli jo kaukana, mikä lie tuolle sitten olikaan tullut. Tamma puristeli päätään ja sen jälkeen vielä kunnolla koko kroppaansa.
"Pienestä koosta on kyllä joskus hyötyä, mutta paksusta turkista ei ikinä." Inez mutisi itsekseen ja otti muutaman askeleen kauemmaksi merestä. Päivä oli yhä lämmin, joten tamma epäili kuivuvansa ennen iltaa.
Maikku

Re: Tasa-arvoista kohtelua[Maikki ja Veera tänne, tseh]

ViestiKirjoittaja Maikken » 25. Kesä 2010 21:22

/ Veera tulee peliin myöhemmin mukaan, eli seuraavassa viestissä. :)

Fall
Pienet mustavalkoiset jalat kannattelivat hentoa issikkatammaa, joka meni rentoa ravia eteenpäin. Se oli juuri hetken aikaa sitten saapunut selvästi poukamalle, jolle aurinko paistoi mukavalla tasolla.
Poukamalla vallitsi täydellinen hiljaisuus, ja Fall soi lempeän katseen sille, mikä edessä odotti. Fall kaarsi sen luokse, ja lipoi sitä innoissaan.
”Ei uskoisi että ruoho on tähän aikaan näin hyvän näköistä!” Se lausui käheällä, hiljaisella huudahduksella ja ahmaisi näytteestä. Nyt tosiaan olisi niin paljon tutkittavaa, sillä nyt ei enää työ vaivannut, tai alue ollut rajattu. Ainoa raja tällä saarella olisi meri, paitsi jos täällä olisi karhu joka voisi syödä Fallin, niin siinä tapauksessa sen karhun pesä olisi rajana.

Fall oli juuri tällä hetkellä kovin yksinäinen, eikä se ollut nähnyt ketään, sitten Falconin tapaamisen jälkeen. Ori oli häipynyt sen luota aika nopeasti, josta Fall oli hieman murheissaan. Tamma oli kuitenkin päättänyt antaa toisen lähteä, mutta ihmetteli vieläkin, mihin toisella oli ollut niin kiire.

Fall jatkoi matkaansa, nyt pomppivin askelin satunnaiseen suuntaan. Äkkiä se huomasi, että edessäpäin oli väriltänsä tumma poni. Ahaa. Vaikuttaisi siltä, että kyseessä olisi tamma. Pah. Fallia ei mitkään tammat kiinnostaneet, vaikka toki hän voisi ihan hyvin testata, jos vaikkapa se olisi löytänyt seuraa.
Fall yritti saada ääniä suustaan, mutta sieltä pääsi vain epätoivoista kähinää ja puhinaa. Islanninhevostamma Fallin olo oli hyvin tukala, aivan kuin olisi tullut sairaaksi.
Maikken

ViestiKirjoittaja Maikku » 25. Kesä 2010 21:44

//Jaa...nyt vaihtuu minä - persoonaan. Tottumussyistä ; D//
Paikalle oli hipsinyt pieni, mustavalkoinen tamma. Mielenkiintoista. Olin aivan varma siitä, että menisin jututtamaan tuota, mutta päätin ensin kuivatella vähän. Höristin pieniä, siroja ja mustan värisiä korviani hieman malttamattomana. En millään halunnut odottaa sitä, että pääsisin juttelemaan tuon kanssa. Olinkin ehtinyt jo potea seurattomuutta ja tylsyyttä sen ruunikon orin lähdön jälkeen!

Tamma olisi mukava ja ystävällinen, se olisi hyvin lempeä ja leikkimielinen. Me laukkaisimme kilpaa mereen ja uisime auringon laskuun kahdestaan kilpaa kikattaen ja juoruten kaikkea turhaa. Hymyn kare nousi suupieliini, kun ravasin pientä lyhyttä ja terävää raviani tuon luokse.
"Heippa! Sinäpä nätti tamma olet! Mikäs sinun nimesi onkaan?" Puhelin reippaaseen, iloiseen tapaani ja annoin toisen vastata rauhassa.
"Ah..hienoa, unohdin esittäytyä itse! Olen Inez del Anka, mutta voit kutsua minua Inkuksi tai vaikkapa Inkeriksi." Sanoin reippaaseen, aluksi hieman pahoittelevaan sävyyn ja hymyilin tammalle. Tästä voisi kehittyä vielä jotakin sangen mielenkiintoista.
"Onko ruoho tässä hyvää? Minä en ehtinyt maistella sitä, kun kiisin suoraapäätä mereen. Merivesi oli muuten todella lämmintä! Pidätkö sinä uimisesta?" Papatin turhankin paljon ja pidin sitten pienen tauon kuunnellen tammaa välillä. Minun olisi harjoitettava tasa-arvoa ja annettava hänenkin puhua väliin. Olisihan perin kurjaa puhua muille tasa-arvosta, kun ei anna noiden sanoa halaistuakaan sanaa väliin!
Maikku

ViestiKirjoittaja Maikken » 01. Elo 2010 20:41

// Anteeksti, voit pelata hahmosi pois pelist' koska minun peli-intoni loppui ja saatan muutenkin erota Caraliasta... Ja olen tosi pahoillani ett' jouduit odottamaan yli kuukauden vastaustani.
Maikken

ViestiKirjoittaja Maikku » 04. Elo 2010 21:24

Inez katseli hetken ympärilleen, kun toinen ei vastaillut mitään. Tamma hymähti, sanoi heipat ja vastahakosiesti lähti pois paikalta, täysin vasten normaaleja ajatuksiaan.

INEZ POISTUU
Maikku

Paluu Merenranta