Be strong tonight

Sademetsien aluskasvillisuus on erittäin tiheähköä, jonka takia siellä on vaikeahko liikkua. Tiheä kasvillisuus kuitenkin takaa sen, että sieltä löytyy vaikka minkälaisia piilopaikkoja piiloutumista varten, jos jollakin on aivan hengenhätä. Piilopaikat ovat kuitenkin hevosille osaksi myös vaaraksi, sillä monenlaiset pedot pääsevät piiloutumaan niiden varjoon.

Be strong tonight

ViestiKirjoittaja Sasu » 29. Joulu 2015 16:34

Gamette

"Dèlle! Dèlle! Voi Dèlle, missä sinä olet..."
Minusta on uskomatonta, ettei vastaani ole tullut kerta kaikkiaan ketään sen jälkeen, kun lähetin Orionin matkaan. Ovatko kaikki metsäponit noin vain haihtuneet savuna ilmaan? Kajautan ilmoille kimeän hirnahduksen. Se alkaa kuulostaa jo hieman epätoivoiselta - mutta vihdoin siihen vastataan.

Pysähdyn töksähtäen, nostan pääni korkeammalle ja yritän kuunnella. Sydän kuitenkin takoo korvissani kaiken tämän juoksemisen jäljiltä, ja hengitykseni on niin raskasta että se hukuttaa tehokkaasti loputkin äänet alleen. Hirnahdan uudestaan, kutsuvasti ja vaativasti. Vastaus kuuluu tällä kertaa selvemmin. En tunnista ääntä, ja menee hetki ennen kuin haistan vieraan hevosen tuoksun. Se on ainakin etäisesti tuttu - tulija lienee joku laumalaisistani, jota en ole kohdannut kuin kerran tai kaksi.
"Tänne päin!" kehotan. Kuulen jo toisen askeleet ja pian näenkin hänet. Tulija on minua pienempi ruunikko ori. Kasvot ovat tutut, mutten saa päähäni hänen nimeään.
"Johtajatar?" Ori kuulostaa hämmentyneeltä. Menen vain suoraan asiaan.
"Oletko sattumoisin nähnyt Dèlleä, kirjavaa ponitammaa?" kysyn. Tähtipää räpäyttää silmiään entistä hämmentyneemmin.
"Olen, itseasiassa. Erosimme vasta hetki sitten", hän kertoo. Silmäni laajenevat, ja tunnen pienen toivon kipinän. Vihdoin.
"Missä? Voitko viedä minut hänen luokseen? Asia on tärkeä."
Ori nyökkää ja kääntyy jo mennäkseen. Minä nostan saman tien ravin.
"Hän oli menossa kohti pohjoista lampea. Tuota... saanko tiedustella, mitä on meneillään?"
"Minulla on hänelle tärkeä viesti vietäväksi muille johtajille", kerron ja luon sitten silmäyksen oriin. "Haluaisin mielelläni toisenkin hevosen viemään viestiä. Oletko nopea juoksija, tai satutko tietämään jonkun, joka on?"
"No, en halua kehuskella, mutta olin ihmisten kanssa asuessani matkaratsu. Ja on minulla hyvä muistikin", tähtipää kertoo, kuulostaen samaan aikaan sekä vähän ylpeältä että vähän nololta. Minä hymyilen.
"Hyvä. Selitän tilanteen, kunhan löydämme Dèllen."

Kirjava ponitamma ei onneksi ole ehtinyt vielä hirveän kauas hänen ja ruunikon eroamispaikalta. Hän käännähtää hämmentyneenä ympäri kuullessaan kiireisen lähestymisemme.
"Dèlle! Taivaan kiitos, että löysin sinut vihdoin", puuskahdan.
"Gamette! Ja Ami? Mitä oikein on meneillään?"
"Minulla on sinulle viesti vietäväksi, ja ajattelin tehdä myös ystävästäsi väliaikaisen viestinviejän. Amihan sinun nimesi oli, vai kuinka?" Ori nyökkää. "Olisitko valmis ottamaan tehtävän vastaan?"
"Kyllähän minä sen verran voin laumani eteen tehdä, ja asia vaikuttaa tosiaan tärkeältä. Mitä meidän pitää kertoa?"
"Kiitos, Ami. Apusi saattaa olla korvaamatonta. Meidän rajavartijamme, Khimairan, kimppuun on nimittäin hyökätty ja hänet on pahoinpidelty hyvin pahasti." Dèlle näyttää järkyttyneeltä, Ami ennemminkin yllättyneeltä. "Tekijä on hyvin suuri, harmaa, mahdollisesti hiirakko tamma. Hänen nimensä on Arkkienkeli. Khimairan mukaan Arkkienkeli lähti kohti vuoristoponien aluetta. Hän liikkuu oletettavasti nopeasti. Khimaira sanoi, että hän muistuttaa rakenteeltaan laukkahevosta. Vuoristoponeille on jo lähetetty varoitus. Teidän tehtävänne on tavoittaa neljä muuta laumanjohtajaa."
"Missä kunnossa Khimaira on nyt?" Dèlle kysyy huolestuneesti.
"Hän sai paljon vammoja, mutta selviää. Lumihevosten parantaja on huolehtinut hänestä. Hänet mukiloitiin kuitenkin niin pahasti, että minusta muidenkin johtajien on saatava tietää asiasta. Kaikkein kummallisinta on, ettei Arkkienkelillä tuntunut olevan mitään syytä tekoonsa. Hän vain hyökkäsi Khimairan kimppuun ja lähti sitten kohti toisen lauman alueita. Tämä kaikki tapahtui eilen illalla", kerron kaksikolle. Kumpikin nyökkää.
"Valtava harmaa tamma, Arkkienkeli, on hyökännyt Khimairan kimppuun ja pahoinpidellyt hänet hyvin huonoon kuntoon. Syy ei tiedossa. Viimeksi nähty suuntaavan kohti vuoristoponien maita, mutta liikkuu nopeasti. Tapahtumasta tällä hetkellä noin vuorokausi", Dèlle kertaa lyhyesti ja täsmällisesti. "Oliko siinä kaikki?"
"Kyllä. Jos näette tamman, piiloutukaa, paetkaa, tehkää mitä vain välttääksenne kohtaamista. Kellään meistä ei ole mahdollisuuksia häntä vastaan yksinämme."
"Ymmärretty", Ami kuittaa.
"Dèlle, hoida sinä viesti lumihevosten Loskalle ja ylänköhevosten johtajattarelle Nitalle. Ami, sinulle jäävät aavikkohevosten johtajatar Aube Dorée ja tasankohevosten johtaja Jay Jay. Tiedättehän te johtajien tuntomerkit?"
Dèlle nyökkää, mutta Ami näyttää vähän epäröivältä.
"Me lähdemme samaa matkaa, niin minä kertaan ne Amille", Dèlle lupaa. "Meidän on syytä pitää kiirettä, vai kuinka?"
Nyökkään.
"Kiitos teille molemmille. Onnea matkaan, pysykää turvassa. Tavataan kymmenen päivän päästä pohjoisen lammen ja joen yhtymäkohdassa", ohjeistan heitä.
"Pidä sinäkin huolta itsestäsi", Dèlle kehottaa, ja Ami nyökyttelee vieressä. Hymyilen heille hyvästiksi. Kaksikko kääntyy mennäkseen, ja kuulen, kuinka Dèlle alkaa välittömästi selittämään Aube Doréen tuntomerkkejä Amille.

Minulla on edelleen levoton olo, mutta suurin kivi tuntuu ainakin hetkeksi vierähtäneen harteiltani. Tieto on matkalla kaikille johtajille. Nyt minun pitäisi enää levittää sanaa oman laumani keskuudessa. Silläkin on kiire, toki, mutta ainakin tämänhetkisten tietojen mukaan Arkkienkeli on suuntaamassa poispäin meidän alueiltamme. Tietysti se voi olla vain hämäystä, mutta toivon, että se toisi meille vähän lisäaikaa. En minä kauaa malta kävellä, vaan nostan melkein saman tien ravin. Jo muutaman askeleen päässä kajautan ilmoille uuden kutsuhuudon. Vielä pitäisi löytää ainakin pari hevosta ennen kuin voisin levätä.
Since 07.09.2006
~ Gamette .:. Ciervo .:. Oscura Freccia .:. Megami .:. Orion ~
Avan piirroksesta kiitos Mwjanille, muokkauksesta kiitos Nipsulle!
Sasu
Caralian covis

Paluu Sademetsä