What makes you different?

Sademetsien aluskasvillisuus on erittäin tiheähköä, jonka takia siellä on vaikeahko liikkua. Tiheä kasvillisuus kuitenkin takaa sen, että sieltä löytyy vaikka minkälaisia piilopaikkoja piiloutumista varten, jos jollakin on aivan hengenhätä. Piilopaikat ovat kuitenkin hevosille osaksi myös vaaraksi, sillä monenlaiset pedot pääsevät piiloutumaan niiden varjoon.

What makes you different?

ViestiKirjoittaja Siuri » 13. Helmi 2011 13:25

[ellu ~~]

Adolf

Ruskea oli päässyt pois havumetsästä lumen keskeltä. Nyt se oli saapunut hiostavan viileään sademetsään, joka ei vaikuttanut juurikaan mukavalta. Oria ärsytti suuresti, mikä näkyi sen väliinpitämättömyydestä kaikkeen. Se mumisi itsekseen ja käveli reipasta tahtia eteenpäin päästäkseen pois täältä. Jopa lumi oli ollut tämän rinnalla mukavaa.
Adolfilla oli nyt aikaa miettiä asioita. Se halusi saada selville, oliko tämä sittenkään hänen paikkansa. Se ei tiennyt, kestikö se kaikkia hevosia, jotka kävelisivät vastaan. Jos kaikki olisivat olleet samanlaisia, kuin se varsa rannalla, ei hänellä ollut todellakaan mitään motiivia jatkaa eteenpäin. Ajatus poislähdöstä kävi mielessä, mutta jokin pakotti orin silti pysymään saarella. Ehkä se halusi tietää paremmin, pärjäisikö se täällä niin erilaisten hevosten kanssa.
Nyt ori oli kuitenkin etsimässä ylänköhevosten alueita, eikä sillä ollut mitään käsitystä, missä nämä maat olivat. Se ei oikeastaan edes tiennyt, mitä väliä oli, missä päin piti kulkea. Siksi Adolf oli miettinyt kahdesti, ennen kuin oli lähtenyt käymään saarta läpi.

Pimeä oli laskeutunut jo aikoja sitten. Oria väsytti paljon matkansa tänne, mutta se ei silti viitsinyt alkaa nukkua keskellä metsää ties minkä kaikkien petoeläinten saaliina, ei. Se halusi ensin päästä määränpäähänsä, sitten se voisi vasta levätä. Harmikseen se kuitenkaan ei tiennyt, kuinka kaukana tämä määränpää oikein sijaitsi.
Ori pudisti päätänsä ja painoi sen lähemmäksi maata. Se kiri huomattavasti tahtia pysyen yhä käynnissä. Sen katse oli maassa varoittamassa edessä olevista vaaroista. Orista tuntui, että tämä polku, jolla hän käveli, oli aivan liian kapea hänelle. Se tarvitsi tilaa. Se tosiaan tarvitsi huomattavasti enemmän tilaa, rauhaa ja yksinäisyyttä. Se ei kestäisi sitä, että hänen eteensä tultaisiin hymyillen ja alettaisiin jutella turhanpäiväisyyksiä. Sitä se ei sietänyt.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

Re: What makes you different?

ViestiKirjoittaja Zarroc » 13. Helmi 2011 13:44

ZOE

Voi helvetin Zeraw. Minä yritin vain suojella sinua, mutta päätit sitten ruveta itsenäiseksi eläjäksi jo tässä vaiheessa. Marssin - taino, onnuin - eteenpäin pää ylhäällä, korvat luimussa ja kaulalihakset jännittyneinä.
Miksi sen varsan piti karata? Minä en kertonut hänelle kaikkea vain siksi että hän oli liian nuori! Aikaisemmin, niin..
Pystyin nyt vain toivomaan että Zeraw oli kunnossa eikä hänellä ollut mitään hätää.
Tosin kaikkien tämän saaren murhaajien ja pedofiilien keskellä ei mistään voinut enää olla varma. Onneksi en sentään ollut kovin panikoivaa tyyppiä, joten pystyin käveleksimään aivan rauhassa missä sattuu. Jos tyttäreni oli minuun yhtään tullut, hän osaisi kyllä pitää huolen itsestään.
Pudistin päätäni silti hivenen äkeästi. Ei tarvitsisi kuitenkaan kantaa minkäänlaista huolta ja murhetta jos tyttäreni olisi nytkin rinnallani. Mutta ei, juoksenteli ties missä ja kenen kanssa.
Puistatus meni kehoni läpi kylmänä aaltona. Saatoin vain toivoa että joku tuttu, Kotka, Rayo tai vastaava olisi löytänyt Zewan, tai edes tietäisi onko hän elossakaan enää.

Ei, kyllä hän elossa olisi. Ei Zewa vielä niin kauaa ollut ollut poissa, ainoastaan pari päivää.
Kyllä hän vielä kotiin palaisi. Kun karkailu alkaisi riittää.
Huomaamattani olin ontunut kohti jykevää oria, joten seisahduin paikalleni, mulkoillen toista mustilla silmilläni äänetöntä ärtymystä tuntien.
Toinen näytti olevan melko samassa tilassa, joten kasvoillani tyhjä ilme seisoin kahden hevosenmitan päässä toisesta, miettien aikoisiko hän siirtyä syrjään tältä minipolulta jota pitkin olin vastikään ontunut.
Viimeksi muokannut Zarroc päivämäärä 19. Huhti 2012 17:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 13. Helmi 2011 16:44

Ori alkoi kuulla hiljattain ääntä pitkältä edestä. Se ei kuitenkaan välittänyt. Eihän ori tiennyt, mitä kaikkea vaaroja tältä saarelta löytyi, mutta sille oli aivan sama. Se ei ollut vielä edes päättänyt, oliko tämä paikka sille sopiva, mutta siitä oli otettava selvää.
Seuraavassa hetkessä polulta aivan läheltä alkoi erottua musta hahmo. Se sointui hyvin tähän synkkään yöhön. Ori kuitenkin tunnisti sen hevoseksi, tammaksi.
Tamma pysähtyi mutta ori jatkoi kävelyään tammaa kohti. Se nosti vihdoin päänsä korkeammalle.
Tamma ei näyttänyt tekevän elettäkään, jotta ori pääsisi tällä polulla eteenpäin.
”Iltaa”, se sanoi matalalla äänellä ja pysähtyi sitten muutaman metrin päähän tammasta.
”Voinette väistää, jotta muutkin pääsisivät kulkemaan tästä”, se sanoi törkeästi mutta kohteliaasti. Harvoin ori harrasti vihjailua, mutta tällä kertaa sitä ärsytti niin kovin, että olisi voinut alkaa vaikka huutaa tuolle mustalle, joka oli korkeudeltaan lähelle hänen omaansa.

Ori katsoi tamman tummia silmiä arvioiden, meinasiko tamma tehdä tietä. Tamma näytti niin paljon nuoremmalta, joten olisi ollut aivan kohteliasta väistää vanhaa ja raihnaista oria. Adolf oli jopa hieman pettynyt nykyajan nuoriin, jotka vain hymyilivät ja tanssahtelivat ympäriinsä. Tämä ei onneksi turhaan hymyillyt, se oli piirre, josta Adolf piti. Siinä vaiheessa olisi noussut savua korvista, jos tamma olisi tullut iloisesti tervehtimään ja esittelemään itseään. Niin ei tamma kuitenkaan tehnyt, mikä oli todella hyvä.

Yö tummui yhä entisestään. Tähtiä ei kuitenkaan näkynyt, sillä taivas oli pilvinen. Pakkastakin oli kaiken lisäksi, jopa sademetsässä.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 13. Helmi 2011 16:57

Nyökkäsin orille jäyhästi tervehdykseksi. Tökerösti toinen kysyikin voisinko väistää, vihjasi että halusi kulkea eteenpäin. Arvioin toisen ikää lähinnä vain tietääkseni kannattiko ruveta mihinkään vai antaa olla.
Jaha, toinen vaikutti olevan ainakin yli kymmenen vuotias, viisitoista tai enemmän. Kaarsin kaulaani hitaasti, mustien silmien katse yhä tummanruunikossa. Yö suojasi minua hyvin, minusta ei nähnyt paljon mitään, vain ääriviivani. Tässä kohden seistessäni varjot peittivät myös arpeni, joten toisella ei luullakseni ollut mitään käsitystä todellisesta ulkomuodostani.
Korvat luimulla tuijotin oria hetken suoraan silmiin.
"Kertokaa nimenne, olkaa hyvä."
Sanoin karheasti, tammalle aivan liian matalalla, mutta minun omintakeisella äänensävyllä. Minulla ei ollut juuri nyt mitään syytä antaa kenellekään tietä, varsinkaan sellaiselle joka yritti päästä ohitseni edes esittelemättä itseään.
Tietysti en voinut sanoa että itsekään olisin heti kertonut nimeäni, nimellä oli kuitenkin valtaa. Mutta olipa ori kuinka vanha tahansa, muita hevosia kohtaan voisi silti olla kohtelias. Olihan tummanruunikko kyllä puhunut melko kohteliaasti, tervehtinyt ja niinedespäin, mutta silti vihjaillut. ”Voinette väistää, jotta muutkin pääsisivät kulkemaan tästä”, turha kai sanoakkaan etten oikein pitänyt tuosta tavasta vihjata että olin jonkun tiellä.
Minulla oli juuri nyt muutakin ajateltavaa kuin joku nimetön ori joka sattui pönöttämään keskellä minun kulkureittiäni.

Yleensä en ollut näin naiivi, mutta pieni pelko tyttäreni suhteen kyti silti sisälläni.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 13. Helmi 2011 17:31

Ori tuhahti tamman kysymykselle.
”Nimeni ei liity tähän millään tapaa. Suonette itse esittäytyä ensin”, Adolf vastasi tammalle harkitusti. Se ei pitänyt siitä, että toinen painostaa häntä esittäytymään. Ori esittäytyisi silloin, kun siltä tuntuisi. Nyt ei tuntunut siltä. Oli yö, ja ori halusi vain päästä eteenpäin.
”Haluaisin mahdollisimman nopeasti ylänköhevosten maille, joten olisin kiitollinen jo väistäisit”, se sanoi vakavsti ja sarkastisesti. Kyllä, ori käytti harvoin sarkasmia, ja tämä oli yksi niistä kerroista. Sen teki mieli vain kävellä tamman läpi toiselle puolelle ilman mitään välikohtausta. Ilman esittäytymistä, ilman puhumista, vain kävellä. Se oli kuitenkin vaikeaa, koska tamma seisoi tiellä.

Adolf katsoi tammaa epäuskoisena. Jos tamma ei väistäisi, hän kulkisi läpi vaikka väkisin. Olihan hän paljon leveämpi ja raskasrakenteisempi. Siinä vaiheessa tamman olisi turha enää väistää, kun olisi jo jyräytynyt massiivisen orin alle. Silloin Adolf vain jatkaisi matkaa esittäen tietämätöntä koko asiasta. Mutta ori ei kuitenkaan lähtenyt suin päin törmäilemään vieraisiin. Jos se halusi pysyä saarella, sen pitäisi oppia tulemaan toimeen näiden muiden kanssa. Kuinka sitten tulla toimeen hevosten kanssa, jotka tarkotuksella ärsyttävät ja ovat epäkohteliaita? Ei mitenkään.

”Olen Adolf”, se sanoi pitkän ajan jälkeen kysymyksestä aivan yht äkkiä. Se olisi halunnut lisätä perään ’mukava tutustua’, mutta siihen se ei kyennyt. Orin mielestä tässä ei ollut mitään mukavaa. Joku vain itsepäisesti seisoo keskellä hänen tietään.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 13. Helmi 2011 17:48

Vai ei kuulu minulle hänen nimensä? No kuuluuko minun sitten hänelle? Ei kuulu ei. Ori mittailee minua katseellaan aivan kuin aikoisi jyrätä ylitseni. Voi kuule, ei onnistu vaikka painaisit tuhat kiloa. Asetun seisomaan tiukemmin paikalleni, vaikka kipu jyskyttää jalassani kuin kohti tuleva juna.
Samassa kuulen hänen mainitsevan nimensä, joten korvani värähtävät kevyesti luimusta. Nyt ne ovat enää taaksepäin suunnatut, kuvastavat yhä ärtynyttä mielialaani, mutta huulieni tiukka viiva on hieman höllääntynyt.
Nyökkään.
"Zoe." Tokaisen esittäytyä, kallistaen päätäni hivenen. Tapoihini ei kuulunut sanoa "hauska tutustua" joten eipä sitä kuulu nytkään. Eikä kuulu myöskään orin suunnalta.
Jos tämä.. Adolf ei olisi niin epäystävällinen ja ärtyisä, voisimme tulla hyvinkin toimeen. Nojaa, en minäkään kovin ystävällinen ole tässä ollut. Vasta sitten muistan että hän on haluamassa ylänköhevosten alueelle.
"Oletko ylänköhevonen vai liittymässä vasta?" Kysyn välinpitämättömällä sävyllä, ilme kasvoillani on tyyni. Oikeastaan minua ei kauheammin kiinnostunut mikä toinen oli miehiään, mutta silti oli hyvä tietää mahdolliset ja tulevat laumatoverit, joiden kanssa ei kannattanut alkaa haastaa hirveämmin riitaa.
Juuri nyt ei minunkaan kannattaisi hankkiutua vaikeuksiin, koska tyttäreni oli kadoksissa ja esimerkiksi kahden-kolmen jalan rampana ja silmäpuolena minusta ei olisi mitään apua Zewalle.
Ja sitäpaitsi, Adolf näytti juuri sille että jos hän päättäisi jyrätä minut, hän jyräisi ja minä kuolla kupsahtaisin siihen paikkaan.
Ei mikään onnellinen loppu.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 13. Helmi 2011 18:17

Zoe. Ei järjin mukava esittäytyä Zoe. Adolf nyökkäsi tammalle melko huomaamattomasti. Pimeässä se tuskin näkyi, joten huomaamattomaksi jäi. Tamma esitti kysymyksen toistamiseen. Adolfia hieman ärsytti, ettei tamma väistänyt, vaan kyseli turhanpäiväisyyksiä.
”Asiahan ei teille kuulu, mutta jos vaadit tietää, niin olen liittymässä”, se vastasi tasaisella ja hitaalla äänellä. Se jopa hieman ihmetteli, miksi tamma halusi tietää.
”Saanen kysyä, miksi halusitte minun vastaavan kysymykseenne?” se kysyi ääneen.
”Oletan teidän vastaavan myös minun esittämääni kysymykseen, missä laumassa te olette?” se jatkoi kohteliaasti. Ori ei tiennyt, miksi se kysyi, mutta halusi tietää. Se yritti myös kysymällä saada selville, oliko tässä tilanteessa laumalla mitään väliä. Ja olihan sillä, paljonkin. Osittain ori toivoi, ettei tämä tamma kuuluisi hänen kanssaan samaan laumaan, mutta osittain se olisi vain hyväksi. Olisihan orilla ainakin yksi tuttu tästä laumasta. Tuttu tosiaan, se ei vieläkään tiennyt, kuinka suhtautuisi tähän tammaan. Tähän epäkohteliaaseen, karkeaan ja tylyyn tammaan, joka kuitenkin piti pintansa näinkin pienissä asioissa.

Adolf otti uhkaavasti askeleen kohti tammaa. Toisenkin. Pian se oli melkein kosketusetäisyydellä.
”Annatteko tietä?” se kysyi tammalta. Adolf nosti päänsä korkealle, jotta pystyi katsomaan tammaa ylhäältä käsin.
”Minä VAADIN”, se sanoi painottaen toista sanaansa. Väkivaltainen ori ei ollut, mutta tällä kertaa se ihan tosissaan halusi tehdä jotain sen eteen, että tamma väistyisi.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 13. Helmi 2011 18:25

Vai niin, ei asia kuulunut minulle. Jaa, no ei se kyllä kuulunutkaan, mutta pian vastaus tulikin. Adolf oli liittymässä? Nyökkäsin hitaasti. Ihmettelin myös hetken hänen kahta peräkkäistä kysymystään, mutta jätin vastaamatta ensimmäiseen. En edes tiennyt miksi halusin tietää.
"Olen ylänköhevonen." Totesin tyynesti. Samassa Adolf otti kaksi uhkaavaa askelta minua kohden. En väistynyt, enkä pelännyt. Minähän en ollut pelännyt mitään enää pitkään aikaan. Paitsi juuri nyt tyttäreni puolesta, mutta se oli pieni pelko eikä kuulunut asiaan. Astuin askeleen eteenpäin, seisahtuen paikoilleni kasvot melkein kiinni minua muutaman sentin isomman orin kasvoissa. Varjot väistyivät vartaloltani ja nyt ori näkisi minut kokonaisuudessaan, myös päässäni olevat arvet. Mustissa silmissäni välähti hivenen, korvat painuivat taas luimulle.
"Adolf", sanoin matalasti, harkiten. "Minusta ei kannata hankkia vihollista uhkailemalla. Voin auttaa sinua, viedä sinut ylänköhevosten maille ja opastaa johtajattaren puheille. Mutta jos ei apu kelpaa, ei voi mitään. Uhkailemalla sinä et minun ohitseni pääse, paitsi tietysti niin että jyräät ylitseni ja rusennat kuoliaaksi."
Puhalsin sieraimistani ilmaa, joka muuttui höyryksi. Sademetsässä ei ollut niin kylmää kuin muualla, mutta kylmää kuitenkin. En värähtänytkään tuijottaessani tummanruunikkoa silmiin.
Siitä vain, jyrää ylitseni ja tapa minut. Jos siltä kerran tuntuu.
Mutten uskonut että ori tekisi niin. Hän ei vaikuttanut väkivaltaiselta, vaikka olikin kaikenkaikkiaan ärtyneen näköinen.

Nojaa, ehkäpä minä ärsytin häntä omalla olemuksellani, mutten kyllä antanut sen häiritä.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 13. Helmi 2011 19:22

Tamma ei selvästikään halunnut vastata ensimmäiseen orin kysymyksistä, mutta se kävi orille hyvin. Ei hän periaatteessa olisi halunnut tietääkään.
Ylänköhevonen.
Adolfilla oli kahdenlaisia tunteita asiasta, mutta piti ne sisällään, nyökkäsi vain merkiksi ymmärtäessään tamman olevan pian laumatoveri.

Orin hämmästykseksi tamma astuikin lähemmäksi. Se tuli aivan lähelle oria. Adolf painoi korvansa niskaan kiinni ja näykkäisi ilmaa läheltä tamman päätä. Sitten tamma ehdotti jotain, jonka takia Adolfin vihainen olemus katosi hetkellisesti.
”En otaksu tarvitsevani teidän apuanne”, se sanoi normaalilla vakavalla ja tasaisella äänellään.
”Mutten oleta sen olevan pahaksi”, se jatkoi. Tällä kertaa Adolfin ajatukset kulkivat ristiin. Se varmasti löytäisi alueet aivan ilman apua, mutta apu helpottaisi huomattavasti.
Adolf otti askeleen taaksepäin.

”Hyvä on. Ohjatkaa minut ylänköhevosten johtajan puheille”, se myöntyi.
Adolf huokaisi ääneti ja katsoi tummaa tammaa silmiin. Se olisi halunnut tietää, mitä tamma oikeasti ajatteli. Oliko se aina noin töykeä muita kohtaan, vai vaan tällä kertaa juuri oria.
Voihan myös olla, että Adolf reagoi tamman tekemisiin liioitellen, mutta näin se ei itse uskonut. Se ei halunnut uskoa. Tamma oli sitäpaitsi vielä niin nuori ja kokematon, ei sellaiset osanneet toimia oikein itseään vanhempien kanssa. Tai niin ori kuvitteli.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 13. Helmi 2011 19:30

Huomasin Adolfin ilmeestä, ettei hän ollut aivan niin ärtynyt kuin äsken. Toinen hämmästyi selvästi. Ensin hän ilmoitti ettei tarvitsisi apuani, mutta päättikin sitten että voisin auttaa.
"Johdatan sinut ylänköhevosten puolelle. En tiedä missä johtajattaremme kulkee, mutta lauman alueella varmasti kuitenkin." Sen sanottuani pyörähdin ympäri takajalkojeni varassa. Korvani olivat nousseet luimusta takakenoon, kuuntelin Adolfin liikkeitä tarkkaavaisesti. Lähdin ontumaan takaisin tulosuuntaani, tyynin askelin mutta rikkoutuneen askelrytmin kera. "Kävelen hitaasti, anteeksi jos se haittaa, mutta olen niin sanoaksemme ikuisesti rampa."
Sanoin asian aivan rauhallisesti, silmissäni käväisi kuitenkin hillitty viha, jota ori ei voinut mitenkään nähdä. En liiemmilti pitänyt tästä ramman elämästä, en voinut juosta tyttäreni perään sen takia. Noh, ei sille enää voinut mitään.
"Johtajattaremme nimi on Merel, hänellä on kaksi varsaa mukanaan Chinook ja Nunatak."
Puhuin pitkittyneen hiljaisuuden jälkeen. Adolfin oli hyvä tietää joitakin asioita ennenkuin ryntäisi suin päin johtajattaremme puheille. Oletettavasti Merel suojelisi yhä kiihkeästi tytärtään ja poikaansa, joten vieraan, noinkin kookkaan oriin ilmaantuminen näköpiiriin vihamielisenä ei varmasti tuntuisi Merelistä kovinkaan mukavalle.
Tovin jäin ajattelemaan Mereliä. Hän oli onnellinen kun hänen lapsensa eivät karanneet hänen luotaan, mutta eipä Merelillä ollut hirveästi kamalia kerrottavia omasta elämästään. Tai mistäpä minä tiesin, mutta luullakseni ei. Ei ainakaan sellaista mitä minulla oli.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 13. Helmi 2011 21:03

”Sopii”, vastasi ruskea tammalle hieman näreissään. Nyt tamma kääntyi ympäri. Oria häiritsi se, että tamma kulki tämän edellä ja ohjasi oria. Adolfia melkeinpä ärsytti että oli näin riippuvainen tammasta, Zoesta.
Ori kattoi hetken tamman kävelyä. Ontuiko se? Nuori hevonen ja nyt jo tuossa kunnossa. Orin jaloissahan ei ollut mitään vikaa, vaikka olikin jo melko vanha. Sitten tamma puhui taas.
”Saanen kysyä, mikä jalassanne on?” kysyi ori sitten kohteliaasti, tällä kertaa silkasta mielenkiinnosta.

Merel. Adolf laittoi nimet tarkasti muistiin kuten muutkin tuntomerkit. Se nyökkäsi tammalle, joka ei tietenkään huomannut, koska oli selkä oriin päin.
”Tiedoistanne on varmasti minulle hyötyä”, sanoi ori. Tottahan se olikin, tuon tyyliset asiat oli hyvä tietää, orinkin oli helppo tunnistaa tamma hänet nähtyään.
”Kuinka pitkä matka meillä on edessämme?” kysyi se tammalta. Olisivatkohan he perillä jo heti aamun noustessa, vasta vuorokausien päässä vai kenties jo tänä yönä? Tätä vauhtia ei kovin nopeasti pääsisi eteenpäin, mutta ori ei todellakaan viitsinyt panostaa jalkaansa aristelevaa tammaa nopeasti liikkeelle. Ori aloi oikeastaan tuntea jo suopeutta tammaa kohtaan. Ei ihmekään, että tamma on varuillaan vieraita kohtaan, jos tuossa kunnossa on. Mikään ei silti vaatinut olemaan kylmä uutta kulkijaa kohtaan.

Ori huokaisi taas syvään. Sitä turhautti tämä matka. Itse se pääsisi nopeammin perille. Tammaan törmätessään oli vauhti hidastunut huomattavasti, se ei kuitenkaan ollut tamman vika, eihän se mitään voinut kipeälle jalalle ja sille, ettei voisi kulkea kovin nopeasti.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 15. Helmi 2011 16:58

Säpsähdin hiukan Adolfin kysyessä suoraan jalastani. Hmh. Jaa, kiinnitti hän siis ihan kunnolla huomiota siihen? No. Kaipa olin selityksen velkaa, koska varmasti hidastin orin matkantekoa. "Jalassa on vikaa." Totesin hiljaa.
"Puuma kävi siihen käsiksi puolustaessani erästä varsaa, joten.. tällainen siitä tuli."
En lievästi sanottuna halunnut välttämättä puhua aiheesta, mutten viitsinyt olla vastaamatta kuitenkaan kysymykseen, jonka Adolf oli kohteliaasti esittänyt.
"Matkaa on vielä jonkinverran." Vastasin hänen toiseen kysymykseensä normaalin viileällä sävyllä, pysähtymättä hengittämään syvään, kuten useimmiten tein kun yritin laannuttaa kipua. Mutta en halunnut jostain syystä näyttää takanani käyskentelevälle ruunikolle että minuunkin sattui.

Ja me hypätääään ylänköhevosten havumetsään ~~~

Saapuessani ylänköhevosten rajalle, seisahduin. Yö oli mennyt ohitse ja aamu alkoi sarastaa. Katsahdin Adolfiin hiljaisena. "Merel on kokoiseni friisiäläistamma, suurin piirtein kymmenen vuotias, ja kuten sanoinkin, hänen mukanaan kulkee kaksi varsaa. Kannattaa käyttäytyä kunnioittavasti jos aikoo päästä laumaan, eikä varsinkaan ahdistella hänen tytärtään", sydäntäni kouraisi hieman, mutta hengähdin syvään. "..ja poikaansa. Uskoakseni pääset helposti ylänköhevosiin, ainakin olet kooltasi ja väritykseltäsi juuri sopiva."
Käännyin poikittain pikkupolullamme, valmiina lähtemään.
"Niin, siitä vielä... Kun astut ohitseni, olet ylänköhevosten rajojen sisäpuolella ja jokainen siellä oleva hevonen voi yllättäen tulla ja pysäyttää sinut, kysyäkseen mitä teet tällä puolella."
Nyökkäsin lyhyesti ja menin. Onnahtelin rikkonaisen jalkani kanssa kipu syvällä tykyttäen poispäin Adolfista, syvälle metsään. En ollut sanonut että minusta ei välttämättä tarvitsisi Merelille kertoa, mutta uskoin Adolfin ymmärtävän sen itsekin.
Onnuin poispäin ruunikosta. Zewa piti löytää, ja äkkiä.

ZOE POISTUU.

Kiitoksia pelistä.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 16. Helmi 2011 16:57

Puuma? Adolf katsoi tammaa pitkään, aivan kuin yrittääkseen selvittää oliko tamma tosissaan. Se ei nähnyt tosin mitään syytä sille, että tamma voisi valehdella. Sitä kuitenkin hieman pelotti edes ajatella, että saarella eläisi puumia, jotka hyökkäilisivät hevosten kimppuun.
”Onneksi näytät muuten selvinneen”, se sanoi. Ei kovin lohduttavasti, vaikka se yritti.
Varsa. Adolf alkoi miettiä myös toista asiaa, miksi kukaan uhraisi henkeään varsan takia? Saattoihan se jonkun mielestä olla rohkeaa ja hyvää, mutta Adolf ei itse olisi eväänsäkään letkauttanut, jos olisi nähnyt varsan pulassa.
Seuraavan vastauksen kuullessaan ori vain nyökkäsi itsekseen. Taas. Edessä oleva tamma tuskin huomasi sitä tälläkään kertaa.
Matka jatkui melko hiljaisissa merkeissä illan vaihtuessa yöhön.

~~

Yö vaihtui aamuun. Aurinko alkoi nousta idästä hiljalleen. Se muutti sademetsän aivan erinäköiseksi, mitä se oli yöllä ollut. Kostea metsä kimmalsi kauniisti.
Sademetsäkin alkoi muuttaa muotoaan. Adolf oli saapunut taas sademetsään. Se pelkäsi jo, että he olivat yön aikana kiertäneet ympyrää, mutta ori sai kuitenkin luotettua tammaan sen verran, että tiesi heidän olevan oikeilla teillä.
Havumetsässä käveltyään etummainen hevosista pysähtyi. Adolf odotti tämän avaaman suunsa, kuten se tekikin. Se kuunteli tamman kuvauksen siitä Merelistä ja hätkähtyi taas itsekseen kuullessaan tammalla olevan varsoja. Ulkoisesti Adolfin ilme ei kuitenkaan värähtänytkään.
”Ymmärrän”, se sanoi, kun tamma kertoi, kuinka johtajattareen pitäisi suhtautua.
Sitten se kuunteli vielä viimeiset sanat tamman suusta, ennen kuin tämä lähti toiseen suuntaan.
”Kiitos”, se sanoi vielä. Vaikkei siltä vaikuttanut, oli tammasta ollut orille suuri apu. Adolfilla olisi kestänyt varmasti paljon pidempään, jos se olisi yksin kävellyt tänne.

Adolf jäi katsomaan eteenpäin ontuvaa tammaa ja lähti sitten itse jatkamaan matkaansa eteenpäin tarpoen taas lumihangessa. Nyt sillä olisi edessä vain yksi tehtävä, ennen kuin se voisi jatkaa alueensa kiertämistä.

Adolf poistuu.
[Samoin! Kiitän ^^]

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

Paluu Sademetsä