Yksinäisyyden puutetta (kuka vain)

Lammen ympärillä kasvaa puita ja pieniä pusikkoja. Vesi on kirkasta ja suhteellisen lämmintä meriveden viileyteen verrattuna, mutta hieman toista lampea kylmempää. Tämä lampi on aavistuksen syvempi kuin toinen, mutta siellä ei asu hevosille kovin vaarallisia eläimiä.

Yksinäisyyden puutetta (kuka vain)

ViestiKirjoittaja Maikken » 24. Touko 2010 17:03

Veera

Kävelin pois tiheiköstä järin hengästyneenä, olinhan matkannut saarelle pitkän aikaa. Tulin pienelle aukealle, jossa onnekseni huomasin olevan pieni vesipläntti. Havaitsin tuon syvän kummajaisen lammeksi ja hölkkäsin sen luokse.
Olin helpottunut löytäessäni vettä, joten aloin litkimään sitä verkkaiseen tahtiin. Hetken juotuani, kuulin metiköstä risauksen.
Risaus kuulosti tällaisessa hiljaisuudessa siltä, että pommi olisi räjähtänyt. Se rikkoi hiljaisuuden, kurotin kaulani takaisin normaalitasolle, ja kysyin kirkkaalla äänellä:
"Hei, onko siellä joku?" en päättänyt puhua enempää, sillä jos siellä ei olisi ketään, minua olisi voinut nolottaa. Ainakin jos joku näkisi.
Pensas alkoi kahista. Käänsin päätäni ihmeissäni, ja lähestyin pensasta.
Pitkä ruskea viiva suhahti ohitseni. Myöhemmin havaitsin sen vain villirusakoksi. Tällä saarella oli kaikkea villiä. Kotipuolellani näin kaneja pelkästään häkeissä, mutta täällä kaikki olisi erilaista.

Huokaisin yksinäisyyden puutteesta ja seisoin jähmettyneenä hetken, kunnes katselin ylöspäin. Pilviverho oli avautunut, ja tällä aukealla olikin siltä seisomalta hyvin valoisaa.
Kun katsoi muualle metsään, havaitsi vain tummanvihreää pimeyttä. Asiat olivat luonnossa niin eritavoin.
En kerennyt tallilla saamaan paljon vapaa-aikaa, joten tämä oli ikäänkuin palkinto. Minullekko tämä oltiin tarkoitettu? Tosi kilttiä, minä ajattelin ja menin tarkastelemaan kirkasta lampivettä.

Hetken vettä pällisteltyäni, ajattelin, että mitään, tai ketään ei ollut näköpiirissä. Nostin kaulani ylväästi pystyyn ja aloin kopsutella muualle.

[ Veera poistui ]
Maikken

Paluu Pohjoinen lampi