Uusia tuttavuuksia [Meeba tänne!]

Lammen ympärillä kasvaa puita ja pieniä pusikkoja. Vesi on kirkasta ja suhteellisen lämmintä meriveden viileyteen verrattuna, mutta hieman toista lampea kylmempää. Tämä lampi on aavistuksen syvempi kuin toinen, mutta siellä ei asu hevosille kovin vaarallisia eläimiä.

Uusia tuttavuuksia [Meeba tänne!]

ViestiKirjoittaja TuikKu » 05. Elo 2010 13:15

[Elikkäs Meeba orisensa kanssa tänne. :) Sain vihdoinkin aloitettua tämän pelin. Joten toivottavasti vielä haluat pelata kanssani. :D Eikös se joku Chaldeleir ollut se sun oripoikas? :D Anteeksi jos muistin nimen väärin, jos se nyt edes on oikea nimi. xD]

Elessar

Huokaisin syvään. Olin hyvällä mielellä, eikä mikään tuntunut juuri nyt ärsyttävän minua. Pieni idästä puhaltava tuuli tuntui mukavalta ihollani ja sai minut kutiamaan. Tallustelin omaa tahtiani eteenpäin, enkä pitänyt minkäänlaista kiirettä. Olin saanut tietää ja nähdä, että Mor'ranr oli kunnossa... mutta--
Se peeveleen tamma! Päässäni kiehui hetken, mutta annoin sen sitten olla. En halunnut, että se tamma pilaisi päivääni, en tällä tavalla.
Tiesin, että Mora rakasti minua. Hassua kyllä, mutta tunsin jonkinlaista omistushalua häntä kohtaan. En enää ikinä haluaisi menettää häntä sillä lailla.
Huokaisin uudestaan. Nyt hieman äänekkäämmin. Havahduin ajatuksistani ja katselin ympärilleni. Missä oikein olin. Hyvä, että olin edes tajunnut katsoa hetkeen eteenpäin. Hyvä etten ollut törmännyt puuhun tai johonkin...
Höristin korviani ja haistelin ilmaa uteliaana. Sieraimiini leijaili ruohon voimakas, mutta niin suloinen tuoksu. Se oli vielä kosteaa. Ilma oli hieman sumuinen ja aurinko oli vasta nousemassa. Taivas oli värjäytynyt kauniilla oranssin ja vaaleanpunaisen eri sävyillä. Oli hyvin hiljaista.
Samassa silmiini osui kirkas ja viehättävän näköinen pienehkö lampi. Sen pinta kimalteli kilpaa ruohikossa olevien hentojen vesipisaroiden kanssa. Voih kuinka kaunista.
Kävelin sitten kohti lampea ja laskin turpani varovasti veteen. Kulautin ahnaasti muutaman kerran. Hyvänen aika. Vesi maistui ihanalta. Milloin olinkaan viimeksi edes juonut. Oli siitä jo kuitenkin sen verran kauan, että hyvä etten ollut unohtanut miltä vesi maistui.
Jäin juomaan vielä hetkeksi ja kuuntelin samalla lintujen suloista laulua.

[Noin. ^^ Siinä se. Jäänpä sitten vain odottelemaan... <3 P.s. Nimi on sitten mitä on. xD]
TuikKu

Re: Uusia tuttavuuksia [Meeba tänne!]

ViestiKirjoittaja Meeba » 05. Elo 2010 22:48

[Sori viivästys... tai no "viivästys" haha 8D Ja muistit nimen ihan oikein]

Ghaldeleir

Ravaan keveää ravia lammelle. Onpa täällä avaraa ja kaunista. Ei ilta haittaa mitään - lampi on paljon taianomaisempi silloin. Häntä korkealla roikkuen, joutsenmaisesti kaula kaarella ja hunajaisesti itsekseen hymyillen ravailen tavanomaisesti äitini perimää ravia siis lammen reunalla, kunnes toisella puolella huomaan sievän tamman.

Ruskea karvapeite erottuu tummasta yöstä selvästi toisellekkin puolta lampea, ja hirnahdan tälle niin, että toinen varmasti kuulisi tai havaitsisi minut. Kärpäset tai mitkä hyttyset lie tanssivat tavanomaisesti yöilmassa kepeästi siipiään käyttäen, heinäsirkkojen sirittävällä sävellyksellä tumman yön keskellä taivaalla.

[Kökkö viesti, jotenkin runomainen hahah XD]
Meeba

ViestiKirjoittaja TuikKu » 06. Elo 2010 21:02

[Ei se mitään. ^^]

Nostin lopulta turpani vedestä samalla muutamien vesipisaroiden tippuessa takaisin veteen. Samassa höristin korviani ja katselin havahtuneena ympärilleni. Joku oli hirnahtanut kuuluvasti, mutta kuka? Pian silmiini osui komea nuori ori joka ravasi pehmeästi lammen vierustaa pitkin. Tuliko se minua kohti? Ainakin se näytti siltä. Katselin orin suunta höristäen korviani ja hörähdin tälle pienesti. Heilauttelin häntääni edes takaisin karkoittaakseni pienet ötökät kimpustani. Ehkä uskaltaisin mennä tervehtimään häntä. Mutta päätin kuitenkin jäädä odottamaan. Halusiko ori itse tulla tervehtimään.

Voih kumpa hän olisi ollut Mora. Minulla oli niin kova ikävä häntä, vaikka viime tapaamisestamme oli vasta muutama päivä. Voih, en ollut edes vielä sanonut hänelle tunteistani häntä kohtaan. Mutta olin varma siitä, että ori välitti minusta, mutta suoraan hän ei ollut vielä sanonut rakastavansa minua. Olin vaipunut omiin maailmoihini, kunnes muistin taas sen vieraan orin joka oli hirnahtanut ja ravasi lammen vierusta pitkin. Siirsin orista katseeni hetkeksi veteen.
TuikKu

ViestiKirjoittaja Meeba » 20. Elo 2010 15:41

Juoksen rauhallisesti, jouhet hulmuten tamman luo. Pidän kuitenkin ensin välimatkaa pari metriä. Kaula pitkänä haistan ilmaa. Tamma. No kyllä sen muutenkin huomasi... onpa hän kaunis..!

"Hei..?" Tervehdin, ja heilautan häntääni toiselle tervehdykseksi. Korvani eivät ole takana luimussa, eikä edessä höröllä, vaan valppaana jossain keskivaiheilla. Otan pari askelta eteenpäin, ja esittelen itseni tutulla tavalla: "Hei. Olen Ghaldeleir. Mikä sinun nimesi on?" Hymyilen kysyessäni.

Toivottavasti en tullut huonoon aikaan.
Meeba

ViestiKirjoittaja TuikKu » 25. Elo 2010 18:00

Elessar

Kuulen sitten kevyiden askelten lähestyvän luokseni. Käännän korvani äänen suuntaan ja lopulta koko pääni. Nostan sitä ja katselen oria tarkemmin joka on juuri saapunut luokseni, mutta seisoo parin metrin päässä. Luultavasti pitää pientä välimatkaa. Minua se ei haitannut. Toisaalta se oli hyvä. Ja ei ollut muutenkaan kohteliasta tulla heti nenään kiinni.
"Hei."
Sanon melko iloisella äänensävyllä ja katson oria silmiin. Pian hän lähestyy muutaman askeleen lähemmäksi. Kohotan hieman päätäni, mutta en kuitenkaan peräänny. Kuuntelen oria kun tämä esittäytyy. Vai Ghaldeleir siis.
"Itse olen Elessar."
Sanon ja suon orille pienen hymyntapaisen. Ori vaikutti melko nuorelta tapaukselta. Kenties nuoremmalta kuin minä? Mutta enhän minä ollut enään mikään hirveän nuori. Siinä kahdeksan paikkeilla.
"Mistäs sinä siihen tupsahdit?"
Kysäisin sitten ja olisi hyvä varmistaa mistä hän oli tullut. Ja mihin laumaan hän kuului. Sitten voisin olla enemmän oma hymyilevä itseni. Toki minulla oli kova ikävä Moraa, mutta enhän minä hänen kanssaan joka sekuntia voinut olla.
TuikKu

ViestiKirjoittaja Meeba » 16. Syys 2010 19:22

"Hei itsellesi." Hymyilen ystävällisesti. "Elessar. Voi, kuinka viehättävä nimi. Onko sinulla kutsumanimeä? Minua sinä, lady Elessar, saat kutsua aivan miksi vain haluat." Hymyilen ja seison ruhtinaallisesti toisen edessä. Onko tukka hyvin? Perhana, jos ei ole... Vilkaisen syrjäsilmällä peilikuvaani. Aah. Kaikki hyvin, väärä hälytys. Sitten iskemis asemaan!

"Mistäkö? Noo, pyörin tuolla poukamalla ja havumetsässä vähän aikaa sitten... Teki mieli saada jotain virkistävää, joten tulin tänne alunperin vain juomaan. Mutta kyllä juttuseurakin kelpaa, hehheh", vinkkaan toiselle silmää häntä pystyssä. "No, oliko sinulla aikeita lähteä muualle, vai saanenko kysyä ladyltä, voisitko jäädä tänne jutustelemaan? Puheenaihe voi olla ihan mikä vaan, lady Elessar.

Toivottavasti tamma oli vapaa.. tuohon voisi upottaa kavionsa... Grauh! [Lol nyt repes XDD]Hyvä saalis, ei ollenkaan paha, eijeijei.. namupala... "No, oletko tavannut joitakin .. kiinnostavia oreja?" Kysyin. Iiihan vain varmuuden vuoksi... niin. Juu. Joo. Kyllä. Näillä mennään. Pienenpienet, jonkinlaiset tulikärpäset pyörivät ympärillämme. "No, lady Elessar, haluaisitteko kenties tehdä jotakin..? Juoda, levätä, ihan mitä vain, kerro toki vaan, lady hyvä." Hymyilen taas kuin Naantalin aurinko väläyttäen puhtaanvalkoiset hampaani. Pienenpieni tuulenvärähdys saa harjani heilahtelemaan.
Meeba

ViestiKirjoittaja TuikKu » 25. Syys 2010 13:44

Kasvoilleni ilmestyi pieni hymynkare. "Kiitos." Sanoin orille miellyttävällä äänellä yhä hymyillen. "Eikös herrasmies käytä tammasta koko nimeä, Ghaldeleir?" Sanoin sitten hieman vitsaillen ja naurahdin pienesti. Voi. Lady Elessar. Olin ihan punastua. Ori vaikutti hyvin mukavalta. Hän oli varmasti hauskaa seuraa. Höristin sitten korviani ja keskityin taas orin sanoihin kun hän alkoi puhua.

"Juttuseuraa on aina mukava saada, eikös? Ja kukas ei nyt viihtyisi sinunlaisesi herrasmiehen seurassa." Sanoin hymyillen toiselle. Hän vinkkasi silmää minulle. Toivottavasti tuo ei enteile mitään. Ystävä hän vain on. Pikemminkin tuttava vielä.
"Itseasiassa ajattelin jäädä tänne vielä hetkeksi, sillä ei minulla mikään kauhea kiire ole." Sanoin orille, koska en halunnut tuottaa tälle pettymystä. Ja olisi parempi tutustua vielä enemmän saaren muihin hevosiin. "Joten uskon, että voin sinun kanssasi jäädä juttusille." Sanoin hymyillen katsoen toisen silmiin.

No, oletko tavannut joitakin... kiinnostavia oreja? Niin hän kysyi pian. Voih. Minun olisi etsittävä Mor'ranr. Mitä minä nyt sanon hänelle. "Olenhan minä monia oreja tavannut." Sanoin hieman hymyillen. Tuollaista kysyessään Ghaldeleir varmaan toivoi, että minulla ei ole ketään. Väärin. Tapasin Moran ensimmäisenä päivänä kun saavuin Caraliaan. Niinsanotusti rakkautta ensi silmäyksellä...
Juuri niin se oli mennyt.
"Olenhan minä yhden miellyttävän orin tavannut." Sonoin sitten hetken miettien sanojani. Pitäisikö minun sanoa hänelle suoraan, että pidin Morasta hyvin paljon. Ihastustakin enemmän...

[Heh. xD Voi ei, se otti muut orit puheeks. xD]
TuikKu

ViestiKirjoittaja Meeba » 25. Syys 2010 16:38

[Apua, niinpä 8D]

"Niin", tokaisen hymyillen, kaula joutsenmaisesti, ehkä jopa hieman uteliaasti kaarella. "No mukava että jäät." Paistan jälleen kuin naantalin aurinko. Katson koko ajan tummenevaa taivasta, joka loistaa taivaalla kirkkaitten tähtien, ja möllöttävän täysikuun kanssa. Huokaisen syvään. Toivottavasti en enää ikinä tulisi niin hulluksi... Ajatuksissani kävi taas Karin.. sitten Linyeth, ja sitten Elessar. Lady Elessar. Niin.

"Oletko? Kenet?" Kysyn. No niin tietenkin. Ei meistä ikinä tulisi paria. Tai edes ihastuksia toisillemme. HERRANJUMALA; OLENKO UNOHTANUT KOKONAAN KARININ? Pudistin päätäni. En ehkä kehtaisikaan iskeä toista. Apua. Mitä. Minä. Teen. Lyhyt harjani keinuu verkkaisesti heinäsirkkojen säestämässä tummassa yössä, jossa kaksi hevosta seisovat taianomaisen lammen luona. Minä. Ja Lady Elessar. "Oh, kerro vain kuka herrasmies on se onnekas!" Lausahdan hymyillen. Ei haittaisi vaikka hänellä olisi ihastus. Minun Karin. Aion korjata välimme.
Lähinnä tunnen tammaan vain ystävällisiä tunteita, positiivisia. Pidän kauniin jne. Onhan toinen viehättävä ja ystävällinen persoona. Minä taas olen.. No olen mikä olen. Kunpa Karin ottaisi minut takaisin. Kunpa saisin hyvän ystävän. Ihastuksen edes. Jos en, aion tappaa itseni... huonon elämäni takia. Huonojen ystävyyssuhteitten takia. Kaiken ärsyttävän takia. Itseni takia. Minä olen idiootti. Minä olen ällöttävä petturi, huijari, aivan miksi ikinä vaan sanotaan. En ansaitsisi enää edes jutella Karinille.

Katson pää alhaalla lampeen, korvat sivulla, kuunnellen tyynen lammen liplatusta. Tuulessa humisevat puut, ja kannot, jotka nuokkuvat lehvästön alla, ovat jo alkaneet uinua syksy-yössä.
Meeba

ViestiKirjoittaja TuikKu » 12. Loka 2010 12:42

Naurahdan hieman orin sanoille. Vai onnekas. En minä nyt mikään... voih. "Olen." Sanoin sitten ja katsoin oria silmiin "Hänen nimensä on Mor'rarn. Oletko tavannut häntä koskaan? Sillä etsin häntä." Sanon sitten ja huomaan jälleen kuinka kova ikävä minulla on häntä.
Samassa ori siirtää katseensa lampeen. Hän näyttää olevan hieman allapäin. Astun hänen vierelleen.
"Onko kaikki hyvin, Ghaldeleir?" Kysyn sitten hieman huolestuneena. Minulla kun oli aina tapana pitää hyvää huolta kaikista.
"Voit kertoa minulle mitä vain."
Sanon sitten hieman hymyillen.
Hetkeksi ajatukseni harhailevat muualle odottaessani toisen vastausta. Voi kumpa löytäisin Moran pian. Kaipaan hänen läheisyyttään ja lämpöään niin paljon. Varsinkin hänen rauhoittavaa ääntään.

[Yh. Tynkä tuli. Dx]
TuikKu

Paluu Pohjoinen lampi