Ocean Princess.

Rannan hiekka on hyvin hienojakoista ja pehmeää. Vesi on vilpoista, ja siinä on hyvä vilvoitella, mutta kannattaa varoa vedessä joskus seilailevia petoja tai voimakkaita virtauksia. Talvisin veden pinta on umpijäässä, eikä sitä saa murrettua kovin helposti.

Ocean Princess.

ViestiKirjoittaja Siuri » 12. Kesä 2014 17:23

[Zar tänne! Ehkä mainitsemisen arvoista, jos et sivuilta lukenut, että Thora on tosiaan se mielikuvitusheppa]

Sinna

Auringonsäteet löysivät tiensä silmäluomieni läpi suoraan silmiini. Puristan luomiani kovasti yhteen, jotta välttyisin sen pistävältä valolta. Hetken kaikki tuntuu oudolta; maa allani ei olekaan tuttua ruohontuoksuista, vaan kuivaa pölyävää hiekkaa. Mietin, mietin todella kovasti, miksi kaikki tuntuu niin vieraalta, kunnes muistan.

Nostan pääni maasta hätäisesti ja katson ympärilleni. Rentoudun kuitenkin saman tien, kun huomaan vieressäni makaavan mustan varsan; hänkin on päässyt turvaan. Thora näyttää niin levolliselta, joten minäkin painan pääni takaisin maata kohti pysytellen kuitenkin hereillä.
Meri tuo suolaisen tuoksun sieraimiini. Käännän hieman katsettani sisämaata kohti, ja huomaan hiekkaa. Hiekkaa? Todellako? Kun tarkasti katsoo horisonttiin, voi siellä erottaa jotakin vihreää. Metsää ehkäpä?
Ilmasto on ainakin täysin erilainen kuin Islannissa. Taidan olla kaukana kotoa.

Kun olen hetken levännyt ja saanut pääni selväksi, nousen maasta. Ravistelen enimmät hiekat kaulaltani pois ja katson ympärilleni. Silmät ovat oikeastaan vähän sumeat. Luulen jopa nähneeni hevosen äsken näköpiirissäni, mutta kadotin senkin. Onpa sekava olo tosiaan.
Lasken turpani nukkuvan pikkusiskoni viereen ja kuiskaan tämän korvaan:
"Ei hätää. Nuku vain, minä käyn vähän katsomassa, millaista täällä on."
Thora näyttää niin levolliselta, ja minä hymyilen.
Olemme päätyneet jonnekin todella kauas kotoa, mutta en kuollaksenikaan osaa arvuutella, minne.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

Re: Ocean Princess.

ViestiKirjoittaja Zarroc » 12. Kesä 2014 17:34

KHIMAIRA

Minun ja Sonyan tapaamisesta oli jo kovin kauan. Varmaan ainakin kolme kuukautta. Sen jälkeen olin vain pysynyt metsäponien rajojen tuntumassa ja vältellyt suurinpiirtein ihan kaikkia.
Minun osanani oli kuitenkin kaikkien rajojen vartiointi, Hydra tuntui kadonneen kuin tuhka tuuleen. Niinpä tänään oli vuorossa merenrannalle päätyminen ja sinne minä tällä hetkellä talsinkin. Jalkani oli parantunut sen koitoksen jälkeen muutamassa päivässä täysin normaaliksi, mutta haavojen paraneminen taisi olla edelleen kesken. Tällä hetkellä ne olivat jo sulkeutuneet ja pikkuhiljaa arpeutumassa entisten viereen, eipä niitä kukaan huomaisikaan karvani seasta.

Aurinko paistoi silmiini häiritsevän kirkkaasti, olin tottunut metsän hämärään lähinnä siellä samoillessani lähiaikoina. Mutta kai joskus oli pakko lähteä katsomaan muunkin maailman kuulumisia, ei tästä muuten mitään tulisi. Erakoituisin vain jonnekin rajojen perukoille enkä tietäisi enää mitään, mitä saarella tapahtuisi. Ei minulla ollut edes mitään yhteyksiä mihinkään, ainoa ystäväni oli Sonya ja hänenkin mielensä olin onnistunut pahoittamaan.

Ei minusta ollut oikein mihinkään.

Kesken masentavan ajatuksenjuoksuni haistoin toisen hevosen tuoksun ja kohotin päätäni jopa hieman kiinnostuneena. Taisi olla ihan aiheellistakin tulla tänään tänne käymään, sattumaa toki, mutta joka tapauksessa.
Näinkin kauempana seisomaan nousseen tamman, joka oli melko erikoisen värinen. En kuitenkaan antanut asian häiritä, meitä oli moneen junaan, ja jatkoin matkaani samalla tavalla tasaisin askelin häntä kohden.
Taisi olla juuri tullut mereltä, näytti niin eksyneeltä.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 14. Joulu 2014 17:36

Katson vielä hetken siskoani, joka puristaa silmänsä yhteen. Hänkin näyttää tulevan vihdoin tajuihinsa.
"Palaan pian", kuiskaan hänelle ja käännän katseeni sisämaata kohti.
En ehdi ottaa askeltakaan, kun huomaan minua päin kävelevän ruunikon hevosen, minua hieman kookkaamman mutta siromman sellaisen.
Vilkaisen vielä siskoani ja lähden sitten kävelemään tulijaa päin hymy huulilla.
"Hei!" huudahdan jo hyvissä ajoin. Askeleeni horjuvat vielä hieman, mutta ajatukset alkavat hiljalleen selkeytyä. Korvissa tosin tuntuu olevan ainakin litra vettä.
Pysähdyn tamman lähelle kasvot häntä kohti.
"Minä olen Sigurveig, mutta kutsu ihmeessä vaan Sinnaksi", esittelen itseni kohteliaasti ruunikolle. Asuukohan hän täällä?
"Tuota, olen pahoillani, että tulen näin hyökkäävästi utelemaan, mutta osaisitkohan kertoa minulle hieman, missä olen?" kysyn tammalta varovasti yrittäen kuitenkin pysyä asiallisena. Mieeni puskee koko ajan lisää ja lisää kysymyksiä tästä uudesta paikasta.
"En taida olla enää lähelläkään Islantia..?" naurahdan varovasti, ja heti kysyttyäni alan miettiä, tietääkö tamma edes, mikä Islanti on.

Oloni on todella levoton, mutta yritän näyttää ulospäin tyyneltä.
"Saavuin tosiaan jokin aika sitten tuolta mereltä, enkä osaa sanoa, kuinka kauan olen maannut rantahietikolla. Olo on vieläkin vähän sekava, pahoittelen", kerron vielä tammalle.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 14. Helmi 2015 13:25

Tamma lähti minua kohden varomattomin askelin, vaikkakin horjuen ja huudahti jo kauempaa tervehdyksen. Estin itseäni luimistamasta korviani yhtään enempää kuin ne jo valmiiksi olivat, varoittava takakeno kehoitti tammaa pitämään välimatkaa. En kyllä ollut mikään nappivalinta rajavartijaksi, mutta se oli suoraan sanottuna Gameten ongelma ja sai sellaiseksi jäädäkin.

Nyökkäsin kuitenkin tervehdykseksi, seisahtuen pienen välimatkan päähän tammasta. Vaikka minusta tuntuikin, että hän pyrkisi kyllä lähemmäs, mutta kai se oli ymmärrettävää jos korvien välissä ei ollut muuta kuin suolavettä. Hän esittäytyi ja alkoi sitten kysellä olinpaikastaan, minä yritin keräillä hermojani kasaan edes jollain tavalla.
"Olet Caraliassa", vastasin tälle Sinnalle, tutkien tätä jatkuvasti katseellani. Sain hänestä hieman kummallisen tuntemuksen, mutta työnsin sen päättäväisesti syrjään. Oli viranhoidon aika, turha yrittää selittää ongelmiaan kaatamalla ne muiden syyksi.

"Tämä on villihevossaari keskellä ei mitään", jatkoin jokseenkin värittömään sävyyn. "Täällä ei ole ihmisiä enkä voi sanoa, minne täältä päätyy pois lähtiessään."
Siirsin katseeni vaivihkaa merelle, sinne, mistä tamma oli lähtenyt minua kohden kulkemaan. En oikein osannut lukea hänestä mitään, mikä olisi kertonut tarkemmin millainen hän oli. Jokin peitti sen kokonaan, jokin outo.
"Olen Khimaira, metsäponien rajavartija", esittelin lopulta itseni, katse takaisin tammaan kääntyen.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 15. Maalis 2015 01:00

Sana Caralia ei tuonut mieleeni minkäänlaista mielikuvaa. Maistelin sanaa suussani hieman, ja se tuntui todella vieraalta.
Tämä minua hieman korkeampi ruunikko kertoo Caralian olevan villihevossaari. Ei ihmisiä. Nyökkään pienesti ja yritän ulospäin näyttää tyyneltä, vaikka sisältä olen aivan hämilläni. Onneksi villinä asuminen on minulle - ja Thoralle - tuttu juttu. Silti saattaa olla paljonkin eroa siinä, miltä villinä eläminen täällä tuntuu verrattuna tuttuun ja turvalliseen Islantiin.
Tämä uusi tamma esittäytyy pian Khimariaksi.
"Hauska tutustua", sanon tälle tammalle, joka nimittää itseään myös metsäponien rajavartijaksi.

Huokaisen hiljaa mielessäni ja katson tamman yli metsää. Kuinkahan iso tämä paikka on? Onkohan täällä Khimairan lisäksi paljon hevosia? Ja mikä ihme on metsäponi?
"Osaisitko sinä kertoa hieman enemmän tästä paikasta, Khimaira?" kysyn tammalta varovasti. Todellisuudessa tahtoisin hukuttaa hänet kysymyksiin, mutta yritän silti pysytellä rauhallisena ja maltillisena. Kaikki tämä on niin kovin uutta minulle, mutta uskoisin kaiken hiljalleen selviävän, kunhan pääsisin edes alkuun.
Vilkaisen taaksepäin Thoraa. Hän on kääntynyt katsomaan meitä kohti ja yrittää selvästi kuunnella, mitä me puhumme. Käännän katseeni kuitenkin nopeasti takaisin kohti ruunikkoa.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 15. Maalis 2015 15:42

Sinna ei juuri reagoinut sanoihini muuten, kuin sanomalla, että oli hauska tutustua. En oikeastaan ymmärtänyt tuon fraasin tarkoitusta, miten saattoi olla hauskaa tutustua johonkuhun, jonka oli juuri tavannut? Mistä ikinä tiesi, oliko toinen sitten lainkaan hauska?
Siirsin kuitenkin ajatukseni melko pian pois näsäviisastelusta pääni sisällä ja yritin keskittyä tähän omituisen väriseen yksilöön edessäni. Suorastaan yllätyin, kun häneltä ei tullutkaan niskaani heti järjetöntä kysymystulvaa, vaan toinen kysyi jopa hieman varovaisesti osaisinko kertoa hänelle jotain tästä saaresta.

Minun teki mieli huokaista, mutta peitin turhautumiseni jonkinlaisella asiallisella ulkokuorella. Olipahan edes jotain tekemistä näinä varsin rasittavina päivinä, kun seurana oli pelkästään oma pää.
Mitä edes kertoisin tälle tammalle? Tietysti sen saman mitä ennenkin, mutta miten aloittaisin? Ei tuollainen kysymys ollut lainkaan mukava, hänen olisi pitänyt edes jollain asteella eritellä mitä tahtoi tietää.
Kenties hän ei edes tiennyt mitä tahtoi tietää.

Sinna vilkaisi taakseen ja seurasin hänen katsettaan juurikaan häiriintymättä, mutta en nähnyt mitään. Ehkä hän oli vain kuullut jonkun oudon äänen? Täällä kaikki tuntuivat olevan sellaisia.
"Tosiaan", sanoin hetken kuluttua tajutessani uponneeni kokonaan ajatuksiini. "Tämä on aika suuri paikka, hevosen pään muotoinen kuulemma. En sitten tiedä kuka sen on saanut päähänsä, mutta niin kerrotaan. Meitä on kuusi laumaa, jotka elävät omilla alueillaan sekä pienempi joukko laumattomia hevosia saaren eteläosissa."
Hiljenin hetkeksi antaakseni tammalle vähän tilaa ajatella. Jospa hän nyt kykenisi erittelemään kysymykseensä jotain fiksumpaa.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"