Myrskyn jälkeen [yksinpeli]

Rannan hiekka on hyvin hienojakoista ja pehmeää. Vesi on vilpoista, ja siinä on hyvä vilvoitella, mutta kannattaa varoa vedessä joskus seilailevia petoja tai voimakkaita virtauksia. Talvisin veden pinta on umpijäässä, eikä sitä saa murrettua kovin helposti.

Myrskyn jälkeen [yksinpeli]

ViestiKirjoittaja kujakettu » 01. Kesä 2010 22:11

Salto

Myrsky on ohi.
Se oli kyllä jo ohi ennen kuin olin rantautunut tänne. Siinä vaiheessa vain olisi ollut enää hyödytöntä taistella merta vastaan, kun maata ei ollut näkynyt enää missään. Niin olin ajautunut vain aaltojen vietävänä, ja luulin jo useaan otteeseen kuolevani.
Mutta luulenpa, että olen edelleen hengissä.

Silmäni ovat melkein kiinni. Vain pieni laskevan auringon valonsäde osuu taivaanrannasta silmiini. Tunnen kostean rantahietikon jokaisen pikkuruisen hiekanjyvän, jotka tuntuvat märkää ihoani vasten kuin pieniltä neuloilta.
Olo on kamala.

Avaan silmäni ja katson maailmaa ympärilläni. Tämä ei näytä samalta rannalta. Tosin millä todennäköisyydellä se olisikaan ollut sama ranta. Hei, olen ajelehtinut päiväkausia meressä ja pääsin takaisin kotiin. Joo ei. En kyllä uskonutkaan siihen hetkeäkään.

Nostan päätäni hivenen hietikosta ja tunnen, miten aallot pyyhkivät vielä takajalkojani jotka ovat vesirajassa. Mereen en kyllä lähtisi takaisin, tuskin minä toisestä meireissusta hengissä selviäisin. Missäköhän olen...
Lasken pääni kuitenkin väsyneesti takaisin hiekkaan.
Voisin nukkua tässä yön. Aamulla on aikaa katsoa, mihin hulluun paikkaan olen joutunut.
Nyt haluan vain nukkua.
kujakettu

Paluu Merenranta