Havainnoillistava hetki

Rannan hiekka on hyvin hienojakoista ja pehmeää. Vesi on vilpoista, ja siinä on hyvä vilvoitella, mutta kannattaa varoa vedessä joskus seilailevia petoja tai voimakkaita virtauksia. Talvisin veden pinta on umpijäässä, eikä sitä saa murrettua kovin helposti.

Havainnoillistava hetki

ViestiKirjoittaja kujakettu » 31. Joulu 2010 23:10

[Yksinpeli.]

JILLIAN

Päähän sattuu. Sattuu niin pirukseen, kuka minun ylitseni on ajanut?
Vedän monta kertaa syvään henkeä. Olenko elossa, olenko kuollut? Tai siis, no joo, tietenkään minä en kuollut ole. Mutta minä en muista mitä on tapahtunut, enkä myöskään sitä, miksi minä taidan maata hiekalla. Huokaisen syvään, mutta ei se minua auta yhtään sen enempää selvittämään tätä asiaa.
Kaipa sitä sitten pitäisi avata silmät.

Noniinn... uusia havaintoja?
Ilmeisesti... olen tosiaan rannalla. Hiekkaa on joka puolella, ja nyt itse asiassa kun tarkastelen asiaa, huomaan että hiekka allani on inhottavan kosteaa.
Ja meri loiskii tähän vettä.
MERI.
Silmäni laajenevat vähän, kun vihdoin tajuan mitä tapahtui. Laivojen törmäys... paniikki ja se ulina ja riehunta joka puolella.. Jouduin eroon uusista ystävistäni. He eivät ole täällä. Sen huomaan.
Vedän muutaman hieman hätäisenkin henkäyksen ilmaa, kierähtäen sitten pois kyljeltäni. On pimeää, mutta luulen ettei enää ole yö. Minulla on vähän kylmä.
Hengitys huurustuu. Ilmankos.
Terävöitän katsettani, sinne päin missä maata on. Lunta. Valkeaa, kaunista lunta.
Ajankohtaisempi asia kuin paikan kauneus on kuitenkin se, että MISSÄ minä olen. Olenko Britanniassa? Aika hiljaista. Ei näy ihmisiä, muttei hevosiakaan sen puoleen.

Tuhahdan kerran itsekseni, päättäen sitten nousta ylös. Noniin, ei tämä asia kaiketi selvittämättä selviä. Venytän hieman kaulaani, vetäen samalla kerran syvään pakkasilmaa sieraimiini. Sen tehtyäni lähden astelemaan ripein käyntiaskelin kohti vierasta paikkaa lumisine maisemineen.

JILLIAN poistuu.
kujakettu

Paluu Merenranta