What is strange to me you enter the big horse?

Rannan hiekka on hyvin hienojakoista ja pehmeää. Vesi on vilpoista, ja siinä on hyvä vilvoitella, mutta kannattaa varoa vedessä joskus seilailevia petoja tai voimakkaita virtauksia. Talvisin veden pinta on umpijäässä, eikä sitä saa murrettua kovin helposti.

What is strange to me you enter the big horse?

ViestiKirjoittaja Zarroc » 16. Helmi 2011 18:29

[Rantautumispeli, mukana vain Ragenan ja Rijm.]

RAGENAN

"Oh fuck."
Tiuskaisin noustessani ylös matalasta rantavedestä. Pudistelin pörröistä karvaani, jossa oli ties mitä jäähileitä. Outoa oli se, että olin jonkinaikaa maannut vedessä, vaikka meri oli jäässä. Noh, kai se oli jokin optinen harha tai siihen suuntaan. Hehe, optinen harha. Tosin, ei kyllä paljoa naurattanut, joten muutenkin kuivahko nauru hyytyi huulilleni. Kuulin askeleita, jotka kuulostivat ihan jättiläiselle. Ja niiden askelten rytmin omistaja olikin jättiläinen. HUI HEMMETTI! Suuri, aivan ylisuuri valkoinen tamma tuli minua kohti maata järisyttävässä ravissa. Painoin päätäni alaspäin, odottaen että tuo hullu kaahari noin vain ravaisi ylitseni ja liiskaisi minut kuin ötökän. Rutistin silmäni kiinni, mutta kipua ei tuntunut. Olin jännittänyt kaikki lihakseni, joten nyt kun avasin vähitellen toisen silmäni, sekin melkein sattui. Askelten äänet olivat loppuneet.
Se big hevonen seisoi edessäni ja hönki ilmaa laajoista sieraimistaan.
"Don't hurt me!"
Vinkaisin häpeällisen heiveröisellä äänellä, mutta toinen oli minua melkein oman korkeuteni verran isompi. Ja leveäkin kuin tankkilaiva. Valkoinen tamma kallisti päätään, tutkien minua tummilla, ystävällisen tuntuisilla silmillään. "Mitä sinä sanoit?" Hän kysyi rauhallisella sävyllä. Whaaat? Eikö toinen tosiaankaan osannut Englantia? Nykyäajan nuoriso! Eivät osanneet mitään. Tuhahdin.
Tajusin kuitenkin että toinen oli minua vanhempi, joten punastuin lievästi.
"Sanoin että DON'T HURT ME! Joka muuten tarkoittaa että älä satuta minua."
Selvensin tuhisten, yrittäen pitää itseni aisoissa, rauhallisena ja paikallani.

En halunnut pelätä tuota isoa hevosta, mutta perhanan pelottava tuommoinen... t..t... antaa olla, workhorse oli! Englantini oli huomattavasti parempi kuin Suomeni, jotenka oli myös helpompi selvittää asioita omassa päässäni itselleni Englanniksi kuin yrittää vääntää Suomeksi, siitä ei tulisi mitään muuta kuin huono maku suuhun. Joitakin asioita kun vain en tiennyt Suomeksi! Tai en sitten muistanut...
"Who are....." Vasta sitten muistinkin että toinen ei tainnut osata Englantia. Hupsista! Pitäisi kiinnittää häneen enemmän huomiota.. "...siiis kuka sinä olet?" Kysyin tällä kertaa selvästi Suomella, mutta kuitenkin Skotlannin murteellani.
"Olen Rijm, parantaja."
Kuulin toisen vastauksen.
"Ok. I am..." Voihan hemmetti! "..olen Ragenan", korjasin nopeasti. Minun tosiaan pitäisi alkaa puhumaan enemmän Suomea kuin Skottienglantiani. Rijm nyökkäsi.
Vasta sitten muistin hänen nimensä takan olevan sanan. Parantaja. Mikä ihmeen parantaja?

"Mikä on 'parantaja'?"
Kysyin päätäni kallistaen, samalla tavalla kuin iso hevonen - Rijm - aikaisemmin. "Parantaja on hevonen, joka auttaa muita."
"Help others..?" Toistin hänen sanansa, mutta Englanniksi. Jaa. Hän ei tosiaan tainnut tajuta, koska näytti olevan ymmällään.
"öh.. I'm sorry, I am English, but more Scottish." Huomasin Rijmin kohottavan toista kulmaansa. EIKÄ! Olipa vaikeaa yrittää muistaa että piti puhua Suomea. "Siis anteeksi, olen Englantilainen, tarkemmin sanoen Skotlantilainen kaivosponi." Rijm nyökkäsi vakavan näköisenä. Hänpä oli vähäpuheinen! Hehe. "You..." Suljin kuitenkin suuni ajoissa ja aloin tuijotella hieman hämillisenä kavioitani. Liikuttelin kavioitani rauhattomana.
Rijm näytti huomaavan sen, koska kuulin hänen kääntyvän ja sanovan: "Tule Ragenan, etsitään sinulle syömistä. Olet varmasti heikko merimatkan jälkeen."
Nyökkäsin vaiteliaana ja kipitin lyhyillä töppöjaloillani suuren tamman perässä. Kiritin varovaisesti hänen rinnalleen, ja tajusin että säkäni ylsi nippanappa hänen vatsansa alapuoleen. Eh. Kyllä sitä huomaa kuinka pieniä me Shetlanninponit olemme.

Rijm käveli suoraan johonkin metsään ja alkoi kaivella lunta. Virnistin yksinäni, mitä se teki? Viimein huomasin hänen kääntyvän minun puoleeni jotain ruohoja suussaan. Siis WHAT?
"ööö.."
Mumisin hiljaa, katsellen kellertäviä ruohoja hivenen epäillen. Rijm pudotti ne suustaan eteeni. "Syö ne, ne auttavat." Valkoinen tokaisi, enkä voinut muuta kuin totella. Köh. Omapa oli ongelmani jos söin jotain myrkkykasveja jota joku hullu parantaja jakoi minulle. Hehe. Traagista. Maailman mahtavin kaivosponi kuoli sekopään parantajan rehuihin. Onnellinen loppu. Mutustin kuitenkin kiltisti ruohot ja tunsin kuinka äskettäinen pieni vilu väistyi ja lämpö alkoi tulvia jäseniini kuin hyökyaalto.
"What is this strange animal feed?" Mutisin poissaolevan näköisenä. Väsymys alkoi painaa silmäluomieni takana ja valahdin polvilleni, siitä kyljelleni.
"Myrkytitkö sinä minut?" Kysyin heikolla äänensävyllä.
"En." Kuului Rijmin matala vastaus. "Nuo yrtit rauhoittavat sinua ja auttavat pääsemään yli merimatkan tuomasta heikotuksesta. Nuku nyt Ragenan, kun heräät, olet kuin uudesti syntynyt, mutta minä olen silloin poissa."

Nyökkäsin, korvani lerpahtivat sivulle ja nukahdin hiljaiseen metsään. Yhdessä asiassa se vanha huuhkaja oli kyllä oikeassa, nukkuisin nyt varmasti paremmin kuin aikoihin.

RIJM JA RAGENAN POISTUVAT.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"