Do you wanna play??

Sademetsien aluskasvillisuus on erittäin tiheähköä, jonka takia siellä on vaikeahko liikkua. Tiheä kasvillisuus kuitenkin takaa sen, että sieltä löytyy vaikka minkälaisia piilopaikkoja piiloutumista varten, jos jollakin on aivan hengenhätä. Piilopaikat ovat kuitenkin hevosille osaksi myös vaaraksi, sillä monenlaiset pedot pääsevät piiloutumaan niiden varjoon.

Do you wanna play??

ViestiKirjoittaja iituska » 07. Kesä 2011 23:46

[mukaan Sachiyo: Thalassa + Vonder ]

"uh, miten ärsyttäviä voikaan vanhemmat olla" Ymähdin itsekkesin laukatessa eteenpäin, Minulla ei ollut tietoakaan minne olin menossa tai kenen luo, kunhan pääsen vain tarpeeksi kauas äidistä ja isästä! He riitelevät taas! Isä luulee että äidillä on joku muu, en ymmärrä mitähän sillä tarkoittaa, muttei kai mitään hirveän hyvääkään. Ehkä jopa pelästyin hieman isää, en ollut kuullut että hän olisi korottanut ääntään koskaan! "Hmph" Päästyi huuliltani, en halunnut ajatella heitä! Jalkani saivat viedä minua sinne, minne pää käski.

Kaikkialla oli hiljaista, yön pimeys oli laskeutunut päälleni. Minua pelotti, tämä oli ensimmäinen yöni ilman äidin lämmintä kylkeä. Tai isän turvallista katsetta vartioimassa meitä. sana MEITÄ, puistatti minua, ei ollut enää meitä. Oli vain MINÄ. Minä joka oli nyt yksin. Kyynel vierähti poskelleni, mutta ravistin sen pois. Isot pojat eivät itke! Taakaatani kuului vaimat huudot, jotka huusivat nimeäni. En halunnut edes vastata niihin. Äänet voimistuivat, äiti siis saavutti minua. Tai sitten vain kuvittelin.

Nopensin tahtiani, jalkani iskivät hiekkaan tasaisesti ja äänekkäästi. Askeleeni kumahtelivat tyhjässä yössä. Mieleni teki huutaa, mutten voinut, sillä olisin paljastanut olin paikkani. Edessäni alkoi hahmottua jotakin suurta ja synkkää. En tiedä pitäisikö minun mennä sinne. Mitä jos siellä olisi jotain mikä ei olisi minulle hyväksi, vain pahaksi? Mitä jos siellä olisi jotain mikä voisi tappaa minut? Kuulin äitini puhuneen Jokerista, Isosta, rumasta ja todella suuresta orista, joka vihasi kaltaisiani. Mitä jos Hän tulisi minua vastaan? Ravistin ajatukset pois päästäni ja keräsin kaiken rohkeuteni. Minä olen ori, minä olen jo isopoika! "hhaha" paskin vale ikinä. Minä muka iso, olen hento ja pieni pojan rääpäle joka ei pärjäisi edes tammallekkaan.

Pysähdyin suuren tumman alueen eteen. Mikä tämä paikka oli? Oliko tämä se mersti?ei mikä se oli... "METSÄ!" Huudahdin vahingossa ääneen. Tukin suuni ja varmistin ettei kukaan nähnyt taikka kuullut minua. Sitten astelin varovasti metsään, Tie oli hyvin hankala kulkuinen.. Huomasin että aurinko oli alkanut nousta. Auringon ensisäteet pujottautuivat metsään. Nostin kevyen ravin jotta karistaisin aavikon taakseni.Pääsin aukiolle alueelle johon pysähdyin hetkeksi lepäämään. Haukkasin raikasta ruohoa suuhuni ja jäin mutustelemaan sitä siihen. Yhtäkkiä metsästä alkoi kuulua rätinää ja pauketta. Säpsähdin ja käännyin äänen suuntaan tuijottamaan pelästyneenä.....

[ANTEEKSI! todella kökköä :D huomaa kyl etten oo pitkääään aikaan pelannut offia :D ]
iituska

Re: Do you wanna play??

ViestiKirjoittaja Siuri » 08. Kesä 2011 21:35

[Pyhpah x'3.. Ja eka kertani, kun pelaan varsan näkökulmasta \o]

Thalassa & Vonder

Ja äiti oli sanonut, ettei näin kuumalla ole kiva olla sademetsässä! Höh, se oli ollut ihan väärässä! Aina se valittaa siitä, että on liian kuuma!
”Vonder, odota..”, se huutaa. Aina se vaan jaksaa huudella, miksi se ei jaksa koskaan liikkua nopeammin? Noo, pysähdyn kuitenkin odottamaan sitä. Olen kuitenkin valmiina lähtemään eteenpäin, siellä nimittäin on jotain. Ihan varmasti on!
”Äiti, kuulitko?” kysyn, kun kuulen jonkun huutavan jotain. En malta olla edes paikoillani, vaan steppailen ja olen valmiina lähtemään eteenpäin.
”En, mitä se oli?” se kysyy. No eikö se enää kuulekaan mitään!
”En tiiä, joku huusi. Tuu!” sanon ja olen valmiina jatkamaan matkaani.
”Ei mennä kovin pitkälle, päädymme pian aavikolle..”, jaksaa äiti valittaa siitä aavikostakin. Mitä sitten? Oltiinhan me siellä talvellakin? Ei kai se haittaa, jos me nyt taas mentäisiin?

Kun äiti taas saavuttaa minut, lähden kävelemään reippaasti eteenpäin. En kuule enää minkäänlaista merkkiä siitä huutajasta. No kiva, nyt myöhästyttiin sitten!
”Saanko mennä jo edeltä?” kysyn ja katson äitiä. Se katsoo takaisin ja huokaisee toosi syvään.
”No jos lupaat tulla takaisin heti kun huudan?” se ehdottaa ja hymyilee.
”Joojoo”, vastaan ja lähden sitten ravaamaan syvemmälle metsään.
Tämä on yksi niistä kerroista, kun saan liikkua ihan yksin. Onhan sitä paitsi jo valoisaa, aamu. Kyllä äiti minut varmasti vielä löytää!

Ravaan kasvuston läpi. Kaikki näyttää niin suurelta, paljon minua korkeammalta. Pian pääsen suurten puskien välistä pienelle aukiolle, jolla on joku.
”Oho”, sanon ja pysähdyn. Katson harmaata poikaa, joka vain seisoo paikoillaan.
”Moi, kuka sä oot?” kysyn iloisesti. Kävelen tuota harmaata kohti.
”Mun nimi on Vonder”, sanon. Niin äiti oli käskenyt tehdä, kun tapaa uusia hevosia.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja iituska » 08. Kesä 2011 22:01

Eteeni tupsahti pieni harmaankirjava varsa, joka esittäytyi Vonderiksi.
"ai tota moi !" Sain änkytettyä varsalle. "Mä oon Bor, mitäs sä täällä noin pikkunen yksiksee?" Kysäisin ja katsahdin varsaan hieman hölmistyneenä, olin vieläkin pienessä shokki tilassa, sillä ensimmäistä kertaa eteen tupsahtaa jotakin noin pientä ja suloista. "eikös sun pitäisi olla vielä äitin luonasi? Täällähän voi olla vaikka kuinka vaarallista!" sönkötin varsalle, minäkin paras puhumaan tuollaisia.. minunkin pitäisi olla nyt äidin luona. Kyyneleet kohosivat silmiini, mutta pudistin ajatuksen äidistä ja isästä kauas pois lähettyviltäni.

Auringon säteet osuivat kosteisiin kasveihin ja saivat paikan näyttämään satumaiselta. Ihailin kaunista metsää. kunnes muistin varsan joka seisoi edessäni. Katsahdin varsaan ja tutkiskelin tätä. Varsa oli sirohko ja ehkä hieman hassu väritykseltään. Naurahdin ja kysäisin varsalta " missähän päin emäsi muuten on?" "vai oletkos sinäkin karkureissulla?" naurahdin. Kuulin takaatani ääniä, käännyin pälyilemään äänien suuntaan sillä pelkäsin että äiti tai win saavuttaisi minut.. en halua palata heidän luokseen. Osaan kyllä huolehtia itsestäni! haukkasin välistä taas heinää suuhuni, sillä minulla oli pieni nälkä. aamu kasteen raikastama ruoho maistui ihanan raikkaalta, pitkän juoksun jälkeen. "niin missäs äitisi olikaan?" kysäisin varsalta suu täynnä heinää ja jäin odottamaan tämän vastausta hieman hölmistyneenä........

[jooo nyt tulee kökköä tekstiä :D]
iituska

ViestiKirjoittaja Siuri » 08. Kesä 2011 22:12

Bor.
Ennen kuin ehdin sanoa mitään, kyseli toinen jo äidistään. Ja sanoi pikkuiseksi?
Korvani painuivat luimuun, ja katsoin toista äkäisenä. Äidin luona.
”Mä olen tarpeeks iso liikkumaan iteksenikin”, sanoin harmaalle. Ei kuitenkaan käynyt mielessäkään sanoa, että äiti on ihan lähellä.
”Eikä täällä ole vaarallista, eikä mua pelota, vaikka oliskin!”, sanoin nyt jo varmempana. Nostan pääni korkealle ylväästi ja röyhistän rintaani.

Ja seuraavaksi se kysyi äidistäni. Ja kysyi, olenko sattumoisin karannut. Ehkä ei haittaa, vaikka vähän valehtelisin? Sitä paitsi ei toinen saisi koskaan tietää, pitäisi minua vaan vanhempana.
”Karkasin. Kato kun mä teen mitä haluan”, sanoin ja hymyilin.
Tuo vieras poika alkoi syödä ruohoa. Sitten se kysyi taas äidiltäni. Niin, totta.
”En tiedä, se kävelee jossain, ehkä etsii mua ihan hädissään”, sanoin ja naurahdin.
”Entäpä ite? Et oo varmastikaan mua kovin paljoa isompi, joten mitä sä täällä teet niiiiin yksin?” kysyin Borilta Kävelin muutaman askeleen eteenpäin ja maistoin sitten itsekin ruohoa. Se oli melko märkää, mutta pakko kait sitä oli syödä. Nostin pääni maasta ja pureskelin heinätupon suussani pieneksi muruksi.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja iituska » 08. Kesä 2011 22:24

Voih, miten suloista.. Kuinka tuo pikkuinen pörhisteli rintaansa nenäni edessä.. Ehkäpä voisin hieman pilalla varsan kanssa.. "Ai olet vai ?" Naurahdin mielessäni vonderille.. " Joo ei ne karhut mitä vastaan tuolla yöllä tappelin oo yhtään pelottavia, sellasia pikku jättiläisiä vain." Sanoin hieman painottaen ääntäni.. " Ai säkin olet karannut? " kysyin hieman hölmistyneenä.. Sen jälkeen naurahdin ja jatkoin " Mihin niitä äitejä muka tarvitsee.. ei ne tee muuta kuin roiku perässä marisemassa, mitä saa tehdä ja mitä ei saa" "Ehkäpä voimmekin jatkaa matkaamme kahdestaan? Vai?" Kysäisin naurahtaen vonderilta.. "Ajattelin jatkaa matkaani tästä pohjoiseen, Emäni katsos etsii minua tuolta etelästä käsin.. Enkä todellakaan halua hänen seuraansa" Jatkoin.

Katsoin hieman huvittuneena kun vonder söi ruohoa kuin pakkopullaa.. Haukkasin maasta ison tupon heinää ja hotkaisin ne alas nopeasti. Nostin pääni ilmaan ja haistelin ilmaa.. Yritin saada jonkin moista mielikuvaa missäpäin Äiti ja Win olisivat.. Muistin tulleeni oikealta, joten jatkaisin nyt vasemmalle.. Katsahdin oikealle, ja näin pienesti puiden lomasta kullan keltaista hiekkamerta. Kuulin pienen rysähdyksen. " TULE!" sanoin nopeasti, yrittäen saada varsan hieman säpsähtämään. "Kuulin ääniä, ehkä se on emäsi joka etsii sinua" Sanoin naruni seasta.. Sitten nostin kevyen ja hitaan ravin ja lähdin kohti ryteikköä suoraan ääntäkohti. Ajattelin ottaa selvää oliko tuo äänen päästäjä oikeasti varsan emä.. Ja puhuiko tuo varsa oikeasti totta.. Pysähdyin vähän matkan päähän varsasta.
"No tuletkos? Vai pelottaako sinua liikaa, liikkua ilman emän turvaa?" sanoin ja naurahdin jälleen.
Huvittavia nuo pikkuiset.....
iituska

ViestiKirjoittaja Siuri » 08. Kesä 2011 22:37

Oliko tuo poika ihan oikeasti tapellut karhua vastaan? Vau, sehän on tosi rohkea!
”No niinpä! Ihan tyhmiä..”, sanoin sitten äideistä. Tyhmäähän se olisi myöntää, että on se äiti oikeasti ihan kiva. Vaikuttaisin kuitenkin ihan nössöltä, jos sanoisin niin.
Seuraava kysymys sai minut todella hämmästyneeksi. Kuinka voisin kieltäytyä? Sittenhän Bor saisi tietää, että äiti odottaa minua ja voi tulla paikalle milloin vain.
Nielaisin.
”Joo, tietenkin!” vastasin sillä äänellä, että se olisi itsestään selvää.

Säpsähdin, kun toinen huusi minua mukaansa. Sanoi sitten vielä jotain äidistäni. Enkä ihmettelisi, vaikka se olisi, äiti varmasti on jo lähellä.
Bor lähti ravaamaan. Minä katsoin häntä hetken ja kuuntelin sitten, kun se puhui minulle.
”Ei mua pelota!” vastasin ja lähdin ravaamaan Borin perään.
Vilkaisin taakseni. Äiti ei ollut vielä tullut tänne, etsiiköhän se minua? Ehkä se ei haittaa, vaikka menen vähän matkan päähän. Enää en voi perääntyä, en halua, että Bor luulee minua ihan lapseksi, joka liikkuu vaan äidin seurassa ja tekee kaikkea, mitä äiti käskee.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja iituska » 08. Kesä 2011 22:54

Yllätyin hieman kun vonder lähtikin mukaani, Ehkä tuo oli tosissaan. No oli miten oli, niin ainakin se on rohkea pikkukaveri ! Ehkä meistä voisi tulla hyviäkin ystäviä! Missähän tuon pienen kaverin äiti oikeasti on? Huomasin varsan rakenteesta ettei tämä voinut olla puoltavuotta vanhempi.
"en minä oikeasti ole karhuja vastaan tapellut, en ole edes nähnyt yhtään karhua, halusin vain nähdä ilmeesi, kun sanon sen" sanoin hieman ivallisesti virnistäen samalla kun rämmin eteenpäin. Kasvusto alkoi käydä ainavain tiheämmäksi.. Ehkä kohta olisimme yhteismaalla, siellä mistä äiti oli aina puhunut..

Jälleen pieni kyynel kohosi silmiini, kun ajattelin äitiä.. Näinkö paljon minä sitä oikeasti kaipasin.. Vaikka kuinka sen kielsin niin kai olin vain pieni äidin poika joka kaipasi kotiin.. "ähh" ähädin puolivahingossä ääneen.. Sen jälkeen katsahdin varsaan " Oletko muka oikeasti karannut?" katsoin varsaa syvälle silmiin, sillä halusin kuulla totuuden.. En millään pystynyt uskomaan että varsa olisi karannut.. se on niin pienikin vielä.. Vaikka toista minulle väittikin, Huomaahan sokeakin että pikkuinen kaipasi emäänsä, ja oli hieman peloissaan..

" Sano vain suoraan, ja jos ihan totta puhutaan niin minua ehkä jopa pelottaa hieman" Kuulin pieniä huutoja taakatani, mutten ollut varma kuka siellä huusi ja ketä.. Keskityin nyt täysillä varsaan, sillä halusin tältä totuuden.. Tutkailin välillä varsan harmaata hauskasti värittynttä turkkia.. Mieleni teki aloittaa hippa.. Hetken mielijohteesta näykkäisin varsaa säästä ja nostin ravin huutaen "Hippa! ota kiinni jos saat" Nauroin ja aloin juosta ympyrää varsan ympärillä.....
iituska

ViestiKirjoittaja Siuri » 08. Kesä 2011 23:11

”No en mä nyt oikeesti luullu, että sä karhuja vastaan olisit tapellut”, sanon ja naurahdan. Pysähdyn hetkeksi paikalleni ja katson, kun Bor kävelee eteenpäin.
”Oot tuollanen pikkunen, et varmasti uskaltais!” jatkan oikein ärsyttävästi. Sitten lähden ravaamaan ja ottamaan orin kiinni.

Metsä muuttuu nopeasti. Äidistä ei kuulu ääntäkään, enhän oikeasti ole eksynyt?
Säpsähdän taas hieman, kun Bor ähähtää. Ja sitten se kysyy kysymyksen.
Katson sitä ja mietin, mitä vastaan. Eihän se nyt voi huomata noin selvästi, että valehtelen? Niinpä huokaisen ja hymyilen hieman.
Ori sanoo myös, että sitä pelottaa. Vilkaisen taakseni, kun kuulen jotain, mutta käännän sitten katseeni taas varsaan.
”No en mä nyt oikeesti. Mun äiti menee jossain tässä aika lähellä. Tai ainakin toivon niin..”, vastaan sitten. Ei se ollutkaan niin vaikeaa myöntää. Mutta minua ei pelota! Aurinkokin nousee hetki hetkeltä. Tai jos joku pelottaa, niin se on se, että eksyn. Mutten usko, meitä on tässä kaksi.

Ajatukset keskeyttää taas tuo varsa, joka näykkäisee minua ja lähtee sitten ravaamaan eteenpäin.
”Mit-..”, ehdin aloittaa, kunnes toinen pyörii kovaa vauhtia ympärilläni. Hymy nousee turvalleni.
”Hei, kyllä mä sut saan vielä kiinni!” uhkailen ja lähden kohti harmahtavaa niin kovaa kuin jaloistani pääsen.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja feiarth » 08. Kesä 2011 23:26

[Kuulkaas, rakkaani, molemmat teistä vilauttelivat vähän liian lyhyitä offlineviestejä. Minimipituus on edelleen tekstikenttä ILMAN ylimääräisiä välejä jne jne. Tiedän, että on haastava kirjoittaa mitään romaania, koska viestipituus pelissänne yleisesti ei ole pitkä. Yritetääs kuitenkin saada edes minimi kasaan, joohan? (: mode kiittää!]
feiarth

ViestiKirjoittaja iituska » 08. Kesä 2011 23:29

Oho, en olisi uskonut että se myöntäisi asioiden oikeat puolet noin nopeasti..
Varsa oli yllättävän nopea jaloistaan joten sain koventaa vauhtiani,ettei tuo pikkuinen saisi minua kiinni.. Nauroin ja katsoin taakseni. Samalla se tapahtui, kompastuin oksaan ja lensin komeassa kaaressa kuperkeikkoja ja pysähdyin suuren puun juureen nauramaan. Nauroin vedet silmissä yrittäen nousta.. Kun viimein pääsin ylös säpsähdin ääneen joka kuului jostakin kauempaa.. Jotakin oli tulossa kohti.. Astelin varovasti Varsan luo " Kuuletko, jotakin tulee tänne.." Kuiskasin ja viitoin varsaa lähtemän toiseen suuntaan.. Toivottavasti se ei olisi isä, tai äiti.. He veisivät minut vain jonnekkin arestiin.. Minulla oli nyt paljon hauskempaa Vonderin kanssa. Lähdin kävelemään hitaasti varoen päästämästä ääniä..

"Shhh, nyt ollaan hiljaa.. jos se on Win tai Äitini niin olemme pulassa.. Lähdetään etsimään sinun äitiäsi" hörisin hiljaa varsalle.. Kuuntelin tarkkaavaisena joka suuntaan ja pälyilin ympärilleni.. Ehkä se olikin karhu tai jokin muu peto? Kylmät väreet kulkivat lävitseni, mutta minua ei pelottanut sillä aurinko oli jo noussut korkealle.. Metsä oli valoisa.. Jos se olisi Win, se huomaisi minut jo kaukaa.. Yritin etsiä jotakin minne piiloutua... Sitten näin suuren kiven jonka takana oli pienimuotoinen kuoppa " Tule, mennään tuonne piiloon, sieltä meitä ei löydetä!" Viitoin kiven suuntaan ja nostin ravin.. Ravasin kuopalle ja laskeuduin varoen polvieni kautta maahan ja jäin odottamaan varsaa, joka toivottavasti osaisi pitää turpansa kiinni meidän piileskellessä kiven takana. Tunsin sydämeni sykkeen hengitykseni lomasta.. Nyt jos se olisi Win, minun ei kävisi hyvin. Jos se olisi peto, meidän kummankaan ei kävisi hyvin...

[elikkäs Squan ja Win voivat liittyä nyt peliin? eiköss?]
Viimeksi muokannut iituska päivämäärä 09. Kesä 2011 02:26, muokattu yhteensä 1 kerran
iituska

ViestiKirjoittaja Siuri » 08. Kesä 2011 23:30

[Psst, fei, kyllä nää tekstikentän mittasia on, mutta näemmä tähän otetaan myös nuo väli-välit mukaan ^^'? Sitten pyydän anteeksi ja jatkan romaanien kirjoittamista seuraavalla kerralla \o]

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja feiarth » 09. Kesä 2011 00:03

[Jeps, tekstikenttä ilman tyhjiä välejä on se minimipituus. Hehe. Aivo Kääpiö kiittää ja kuittaa 8)]
feiarth

ViestiKirjoittaja Squan » 09. Kesä 2011 12:40

[Todii, nyt Borin raivostunut isä rymistelee paikalle : )))]

Sensible Viento

Minua mietitytti Buke. Onkohan hällä kaikki hyvin? Ei hän kovin vahvalle näyttänyt, kun lähdin. Toivottavasti hän kuitenkin jaksaa ja pärjää. En halua, että hän edes miettii mitään hengittämisen lopetusta. Kuolemaa.. Ajatella, kun kuolee niin ei pääse enään ikinä takaisin. Leijua sitten vain jossain. Pystyy näkemään muut, mutta kukaan muu ei nää sinua. Tai ainekin minulle on niin kerrottu. Emäni kertoi. Ja uskon, että hän tiesi asiasta. Katseeni haravoi sademetsää joka tuli seuraavaksi vastaan hiekka autiomaalla. Hiekka muuttui vehreäksi kasvillisuudeksi ja ympärillä kuului pieniä äänen tapaista supinaa. Luimussa olevat suipot korvani käännähtivät höröön. Hidastin liidokkaasta ravista käyntiin. Yritin mahdollisen hiljaa liikkua eteenpäin ettei Bor kuulisi minua. En ole yhtään varma mitä sanon Borille. Pitäisikö minun alkaa huutamaan ja saarnaamaan hälle vai mitä? Askeleeni olivat miltein äänettömiä, mutta sitten kavioni alle jäi risu. Kova napsahdus kuului kavioni alla ja säikähdin sitä itsekkin. Hypähdin sivuun kevyesti. Jokainen jalkani tulivat samaan aikaa maahan ja siitä johtuen pieni tömähdys. Nostin pääni korkealle, että kuulen jos joku lähtee karkuun. Mitään ei kuulunut. Jatkoin reippaassa käynnissä kuunnellen mahdollisen tarkkaan. Tunsin, että jotakin on lähettyvilläni. En ollut varma oliko se hevonen tai varsa, mutta kuitenkin se oli jotain. Nuuhkaisin ilmaa kunnolla. Erotin Borin hajun kosteasta ilmastosta sekä jonkun muun hevosen kenties? Heti mieleeni tuli, että Bor on pulassa. Ajatus sai vauhtini nopeentumaan ja pian tulin suurehkon kiven järkäleen luokse.

Kuulin ja haistoin varsan selvästi. Nyt sain jo toisestakin hevosesta jotakin merkkejä hajuaistillani. Se oli ori. Ei varmaan mikään kovin vanha, koska mahtuu tuonne kiven taakse Borin kanssa. Otin pari hiipivää askelta ja kurkkasin sitten kiven taakse. Ai, mitä näinkään. Siellähän oli Bor ja harmaa varsa pienessä montussa.
"Löysin", sanahdin naurahtavasti. Kaksikko oli mennyt minua piiloon kiven taakse ja tämä asia huvitti minua. Mutta rupesin katselemaan kaksikkoa tarkemmin. Kirjava varsa oli hieman vissiinkin nuorempi Bukea ja varmasti tarvitsisi vielä emänsä seuraa.
"No, nouskaahan sieltä", kehotin kaksikkoa rennolla äänellä. En ole enään kovin vihainen Borille, mutta kyllä hän saa pyytää minulta anteeksi. Laskin päätäni ja tökkäsin Boria turvallani, kun mitäkin pikkuista. Peruutin sitten pari todella pientä askelta jääden odottamaan varsoja. Kääntelin päätäni taakseni ja kuulin jonkun muunkin tulevan tänne tai sitten vain kuvittelen. Ravistin itsestäni roskia pois jotka olivat tulleet rämmmiessä täällä sademetsässä.
Squan

ViestiKirjoittaja Siuri » 09. Kesä 2011 12:55

Vonder

Pysähdyin samalla sekunnilla, kun huomasin Borin kaatuvan. Se vain lensi keskelle metsää ja vaikutti nauravan. Minäkin nauroin, vaikkei saisi.
”Sattuiko sinuun?” yritin kysyä naurun lomasta. Bor nousi ylös ja käveli sitten luokseni.
”Tuleeko?” kysyin ja laskin pääni vähän matalammalle, ettei meitä näkisi niin helposti. Olikohan se äiti?
”Joo”, kuiskasin sitten Borille vastaukseksi. Ai etsimään äitiäni?
”Mutta en mä haluais vielä lähtee..”, mumisin itsekseni, mutta lähdin sitten hiljaa kävelemään Borin perään.

Metsästä tosiaan kuului jotain, mitä en ollut kuullut aikaisemmin. Ja se jokin liikkui, ei kovin lähellä, muttei myöskään kaukana. Se ei kuitenkaan kutsunut minua nimeltäni, joten se ei voinut olla äitikään. Mutta mikä se sitten oli?
Bor löysi meille kuopan.
”Joo”, vastasin taas nopeasti ja kuljin Borin perässä kuollaan. Ori ravasi, mutta minä kuljin hitaasti käynnissä jääden hieman jälkeen. Kun saavuin kuopalle, makasi Bor jo kiven takana. Laskeuduin itsekin hänen viereensä ja yritin hengittää hiljaa. Vähän kylläkin jännitti..
Askeleita. Ja ne alkoivat kuulua lähempää. Painoin pääni maata kohti ja yritin muutenkin painautua lähemmäksi kiveä. Pian suuri pää ilmestyi kiven takaa. Jos Bor ei olisi ollut toisella puolellani, olisin varmaan noussut ylös saman tien. Yritin kuitenkin hakea äänettömästi tukea toisesta varsasta. Kuka tämä oli? Se ei ollut äiti..
Se pyysi meitä nousemaan. Vilkaisin Boria, ja nousin sitten oikein varovasti ylös maasta neljälle jalalleni. Katsoin uutta hevosta hieman hämmästyen, en tiennyt, olisiko minun täytynyt varoa häntä, vai olla aivan normaali?
”Äiti!” sain huudettua melko kovaa. Jos se olisi lähellä, se kuulisi.

Thalassa

Mihin se Vonder nyt oli oikein juossut? Kadonnut tuosta vain? Minähän sanoin, ettei lähtisi kauaksi.. Miksi hän ei enää kuuntele?
Zoe varoitti minua; joku päivä huomaan, ettei hän enää tule kutsusta takaisin. Ja minähän olen kutsunut häntä jo, monesti! Mutta ei, hän liikkuu aivan yksin keskellä sademetsää. Toivottavasti mitään ei ole sattunut..

”Vonder!” huudan taas. Ei vastausta. Ei minkäänlaista. Kuinka kauaksi hän edes oli mennyt? Sademetsä oli aivan liian suuri paikka. Täällä oli sitä paitsi aivan liian vaarallista niin nuorelle, jos aikoisi liikkua yksin.
Vaihdoin reippaan käyntini raviin. Pakkohan hänen oli jossain olla!

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja iituska » 09. Kesä 2011 13:09

Bor

Askeleet lähenivät.. huomasin että pikkuistakin jännitti..
Hengittelin syvään ja rauhallisesti, yrittäen voittaa jännitykseni.. Askeleet pysähtyivät hetkesi ja sitten kiven takaa ilmestyi pää.. Pelästyin hieman ja siirsin itseäni kauemaksi.. "ÄH" sanoin kun kuulin tutun iveliään äänen.. Win.. pyhpah.. sehän ei minua näin helpolla kiinni saa.. Huomasin kun Vonder nousi kiltisti ylös ja huuti emäänsä.. "ei hätää se on vain Win..." Sanoin tympeällä äänellä.. " SINÄHÄN ET MINUA MÄÄRÄÄ!" Sanoin Winille ja jäin makaamaan maahan.. Näytin Winille kieltä ja selkäni tälle.. "vihaan sinua.." mumisin itsekseni..Vihasin tuota määräilevää idioottia, joka luuli omistavansa koko maailman.. en todellakaan tottelisi häntä. Toivoin että win ymmärtäisi ettei minua todellakaan kiinnostanut tämän sanat taikka käskyt.. olin omillani nyt..

"Vonder tule lähdetään pois täältä" Nousin ylös ja katsahdin varsaan.. " tai tee mitä haluat, minä lähden ainakin" Kävelin rennoin askelin Winin ohi ja ohimennen näykkäisin tätä lautasista.. Nostin sen jälkeen ravin ja aloin ravaamaan suurta ympyrää kiven ja winin ympärillä.. Odotin kai että varsa tajuaisi lähteä seuraamaan minua.. Aurinko oli jo noussut korkealle.. ja poltti kuumana. Pieni pintahiki nousi karvalleni ja sai hengitykseni tihenemään.. Minun oli pakko hiljentää vauhtia... Nappasin ohi mennen puusta muutaman oksan..
"tule nyt! huusin varsalle ja lähdin ravaamaan kothi räimeikköä.. suuntaa josta olimme tulleet... Ehkä varsan emä olisi sielläpäin..
iituska

Seuraava

Paluu Sademetsä