Tämä ei ole totta! Vai onko? [Jäätikkö]

Alue on kylmä, jäinen ja erittäin luminen. Jäätikkö on ikijäässä, eivätkä lumet sula kesälläkään ja ilma pysyy viileänä läpi vuoden, talvella tietysti aavistuksen kylmempää. Muutamia puita voi sattumalta nähdä, mutta nekin ovat suurimmaksi osaksi täysin lumen peitossa.

Tämä ei ole totta! Vai onko? [Jäätikkö]

ViestiKirjoittaja Smiley » 05. Huhti 2013 16:49

[Jos Sachiyo ja Loska pääsisivät katsomaan tuota Sania, kun se on niin yksin ja peloissaan.. :D Ei nyt ihan, vaan siis ajattelin, että nyt Sani liittyis Lumihevosiin? Ja en ole ihan varma onko kaikki merkit oikein ja sillei, että elkää suuttuko mulle jo ei oo (:]

Viento Solar

Viento Solar oli vielä väsynyt uimisen jälkeen. Silti se oli jo noussut jaloilleen lumiselta rannikolta, missä se oli hetki sitten huohottanut säikähdyksestä. Se tärisi kylmyydestä ja katseli hätääntyneenä maata, joka oli lumen peitossa. Mitä ihmettä tämä on? Miksi maa on valkoinen? Voiko tämä olla sitä..lunta? Täällä on niin kylmä! Ajatukset ja kysymykset suorastaan tulvivat hätääntyneen kimon päässä. Se otti muutama askelta ja hirnui. Kaikkialla oli autiota ja tyhjää lukuunottamatta lehdetöntä matalaa puuta, joka ei näyttänyt kuuluvan keskelle valkoista tyhjyyttä. Kuka tällaisessa paikassa eläisi? Ei kukaan! Sani ei edes odottanut vastausta. Se puhalsi surullisesti ja pitkään, huokaisten, ja ajatteli uudelleen moneen, moneen kertaan Tämäkö muka totta? Ei! Tämä ei ole totta! Ei voi olla! epätoivoinen ajatustulva täytti tamman pään uudellen ja uudeen. Mutta se ei haluaisi luovuttaa. Voinhan minä yrittäää vaikuttaa tähän jotenkin? Se lähti kulkemaan varuillaan kohti sisämaata, liukastellen ja hitaasti, mutta silti. Se oli päättänyt, että aikoisi selvitä. Taivaalta alkoi sataa lunta hiljalleen Sanin kävellessä horjuvaa ja epävarmaa käyntiä.
Viimeksi muokannut Smiley päivämäärä 12. Huhti 2013 15:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Smiley

Re: Tämä ei ole totta! Vai onko? [Jäätikkö]

ViestiKirjoittaja Siuri » 11. Huhti 2013 14:34

[Kyllähän se täältä pääsee ^^.. vihdoin :'3]

Loskainen Syysaamu

Aurinko piiloutui hetki hetkeltä syvemmälle pilvien taakse. Olin aivan varma, että pian tulisi lumisade.

Olen hieman stressaantunut. Jos joku kysyisi miksi, en tiedä, mitä vastaisin. Olenko yhä vain peloissani kaikesta tästä, mitä saaren sisällä tapahtuu vai onko tämä jotain aivan muuta. Kevään tulo? Sitten on jälleen yli puoli vuotta, kun saa jälleen nauttia lumesta - niin, lukuunottamatta tietenkään jäätikköä.
Pysähdyn hetkeksi paikoilleni ja annan katseen vaeltaa jäätikön horisonttia myöten. Samassa tunnen lumihiutaleen putoavan turvalleni.

Meidän olisi pitänyt aloittaa laumakokoukset jo aikapäiviä sitten. Miksi en ole kuullut naapurilaumoista mitään? Onko heidän keskuudessaan kokoukset jo pidetty, vai miksi mitään ei ole kuulunut? Voin vain pelätä pahinta ja toivoa parasta. En edes tiedä, onko yhteismaa jo evakuoitu ja mitä laumattomat tekevät tällä hetkellä. Ovatko he alueellaan täysin tietämättömiä asiasta, vai onko tauti jo levinnyt heidän keskelleen? Onko joku saanut viestiä eteenpäin myös niille alueille?
Hetken aikaa ehdin pohtia päässäni kysymyksiä ja vastauksia, kunnes huomasaan minua kohti kävelevän hevosen. Se on vaalea ja erottuu huonosti lumen seasta, mutta se näyttää kuitenkin kävelleen jo hetken.
"Hei!" huudahdan ja lähden ravaamaan hymyssä suin tulijaa kohti. Saapahan hetken ajatukset muualle.

Kun pääsen hevosen - tamman - viereen, niin pysähdyn. Tätä en olekaan ennen tavannut.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Smiley » 11. Huhti 2013 15:13

Sani pysähtyi äkisti. Se nosti päänsä korkealle, ja sen korvat kääntyilivät nopeasti. Se käänsi päätään äänen suuntaan. Mitä? Onko joku tulossa? Asuuko joku täällä? Vai onko joku muukin päätynyt tänne samalla lailla kuin minä? Sani kuunteli vielä hetken pää korkealla, mutta ei kuullut enää mitään. Lunta satoi aina vain enemmän ja enemmän, eikä se nähnyt kovin kauas. Se painoi päänsä alas ja puhalsi. Juuri kun pieni toivonkipinä oli syttynyt. Sani ei halunnut odottaa ja kuvitella jotain sellaista, mikä ei tulisi tapahtumaan. Se käveli hiljalleen, ja oli pettynyt, vaikka tiesi, että ei voisi kuvitella tapaavansa jonkun keskellä tätä jäätikköä. Mitä ajattelin? Miten tyhmä olenkaan? Mutta yhtäkkiä se kuuli äänen uudelleen. Ääni voimistui, ja se kohotti päänsä ylös uudelleen. Olen varma, että joku on tulossa. Sani koetti nähdä lumipyryn keskeltä jotain, ja erotti palominon joka ravasi tätä kohti. Tulija oli oli suurinpiirtein samankokoinen kuin Sani, mutta se oli silti erinäköinen. Erilainen rakenteeltaan. Ja erilainen kuin lipizzanhevoset, jonka kanssa Sani oli tähän asti elänyt. Sani mietti nopeasti: Onko tuo hevonen? Mutta se on niin erilainen...Kyllä sen on pakko olla hevonen.. Tulija oli huutanut Sanille "Hei". Sani huusi hevoselle vastaukseksi myös "Hei", ja katsoi tuota uteliaana. "Tiedätkö, mikä paikka tämä on?" Sani kysyi, kun hevonen oli päässyt lähemmäksi.
Smiley

ViestiKirjoittaja Siuri » 23. Huhti 2013 12:19

Tamma tervehtii minua takaisin. Ennen kuin ehdin kysyä toisesta enempää, hän esittää minulle kysymyksen, joka kertoo toisesta jo kaiken oleellisen.
"Et taida olla ollut täällä vielä kovin pitkään?" kysyn tammalta ystävällisen hymyn kera. Heilautan päätäni merkiksi, että toinen lähtisi kanssani kävelemään. Toivottavasti hän ei ole kovin väsynyt.

Lähden astelemaan rauhallisin askelin suuntaan, jonne tamma oli äsken matkalla. Itsehän jouduin kääntymään ympäri sinne, mistä olin tullutkin, mutta minulla on aivan liikaa mietittävää, että voisin pysyä vain paikoillani.
"En tiedä, oletko nähnyt vielä saaren muita osia kun jäätikön", esitän toteamuksen hieman kysyvään sävyyn, mutta en odota siihen vastausta.
"Paikan nimi on Caralia", kerron sitten. Nyt täytyisi viimestään jättää hetkeksi muut asiat mielestä ja keskittyä saareen. Unohdan pian kertoa jotain oleellista.
"En osaa sanoa, tuletko ihmisten luota vai et, mutta täällä kaksijalkaisia ei ole. Täällä elämme hevosten keskuudessa kuudessa laumassa, ja tällä hetkellä olet lumihevosten lauman alueella. Minä olen Loskainen Syysaamu, lumihevosten johtajatar", esittäydyn.
Tamma näyttää onneksi mukavan sosiaaliselta ja puheliaalta. Hän varmasti osaisi kysyä, jos jokin asia jää mietityttämään.

"Minun täytyy valitettavasti sanoa, että et rantautunut saarelle hirveän hyvään aikaan. Tosin eipä se meri kysy, minne halutaan ja milloin", naurahdan.
"En haluaisi heti pelotella, mutta näihin aikoihin saarella on melko epävakaat oltavat: hevosia on saaren eteläosissa sairastunut, ja sen takia laumarajat ovat tiiviisti kiinni. Toivomme, ettei tauti leviäisi tänne pohjoispuolelle, mutta emme voi välttyä siltä. Hevosia kuitenkin kielloista huolimatta liikkuu vapaasti missä huvittaa", huokaisen.
"Mutta en kuitenkaan suosittele takaisin paluuta, en missään nimessä! Kunhan me vain tältä välikohtaukselta selviämme ja kaikki muuttuu takaisin normaaliksi, niin saari on mitä mukavin paikka asua! Hevosia löytyy varmasti aina, kun kaipaa seuraa, ja omaa liikkumatilaa löytyy myös sitä tarvittaessa", hymyilen sitten. Mitä minä taas selitän, tarkoitus olisi oikeasti varmasti antaa toiselle informaatiota saaresta, eikä puhua taudeista sun muista.
Äh, en saa ajatusta kokoon millään.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Smiley » 23. Huhti 2013 18:30

Caralia. Saari, jonka nimi on Caralia. Sani pysyi hiljaa. Kuullessaan niin monta vastausta miettimiinsä kysymyksiin yhdellä kertaa se oli saanut paljon ajateltavaa. "...En tiedä, oletko nähnyt vielä saaren muita osia kun jäätikön..." Niin tuo lumihevosten lauman johtajattareksi esittäytynyt tamma oli juuri sanonut. Täällä on siis muutakin paikkoja? Ja lumihevosten lauma? Lumihevosten lauman alue, jossa olen tällä hetkellä. Tämä jäätikkö. Paikka täynnä lunta ja jäätä. Lumihevoset varmaankin rakastavat lunta, miten he muuten pystyisivät asumaan ja elämään tällaisessa paikassa? Sani vilkaisi Loskaista Syysaamua. Tuo ei näyttänyt välittävän lumesta. Aivan kuin sitä ei olisi ollutkaan. "...laumarajat ovat tiiviisti kiinni...en kuitenkaan suosittele takaisin paluuta..." Tarkoittaako se, että...En siis voi poistua tältä jäätiköltä, siis lumihevosten lauman alueelta? Ja jos ei kannata palata takaisinkaan...Tosin, miten minä edes voisi, tuonne kylmään veteen, ilman mitään suuntaa, ja matkakin kestäisi ikuisuuden. Minulla ei siis ole muuta vaihtoehtoa, kuin jäädä tänne, jäätikölle? Äskeinen tieto oli saanut sekasorron aikaan Sanin päässä. " Siis kuusi laumaa?" Sani mietti, nyt ääneen. "Enkö voi poistua tältä..lumihevosten lauman alueelta? Enkä lähteä poiskaan?" Sani ihmetteli. "En minä edes voisi, enhän edes tiedä, minne menisin ja en kestäisi tuolla kylmässä vedessä enää hetkeäkään. Mutta joudunko nyt kuolemaan kylmyyteen tänne jäätikölle? Eihän täällä ole edes ruokaa!" Sani miltei huusi, mutta hillitsi ajatuksensa. Mutta enhän minä voi näin vain huutaa. Mitä minusta nyt ajatellaan. Tuo Loskainen Syysaamu sitäpaitsi vaikutti niin ystävälliseltä. Ei tämä hänen vikansa ole. Miksi minä nyt näin...Enhän minä sitä hänelle huuda, mutta mistä hän sen tietäisi. Ääh. "En siis voi lähteä saarelta poiskaan. Minne minun sitten kannattaa mennä? Voinko poistua täältä lumihevosten alueelta? Ja entä ne laumat? Missä minä sitten voin kulkea, jos en kuulu mihinkään laumaan? Kun sanoit, että laumarajat ovat kiinni. Enkö voi lähteä jäätiköltä? Jos lähden, saanko sen taudin? Ja ei minua varmaan edes päästettäisi minnekkään toiselle alueelle." Sani huokaisi. " Puhuin liikaa ja kyselin liikaa. Ja en minä sinulle huutanut, se oli...vahinko" Sani selitti sovittelevasti, huokaisi ja käänsi päänsä. Miten minä olen joutunutkaan tällaisiin ongelmiin?'
Smiley

ViestiKirjoittaja Siuri » 14. Touko 2013 11:22

Tamma näytti hämmentyneeltä, kun kerroin hänelle, kuinka sidoksissa hän taitaa nyt olla saareen.
"Toki voit poistua, mutta en voi suositella sitä", sanon rauhallisesti. En minä nyt tietenkään toista aio väkisin pitää siellä, missä hän ei välttämättä viihtyisi, mutta tällaisella hetkellä täytyy jokaisesta saarella olijasta huolehtia.
Tamma on hetken vaiti, mutta esittää sitten kasan kysymyksiä. Pieni hymyntapainen käy kasvoillani, vaikka asiassa ei loppupeleissä ole yhtikäs mitään koomista.
"Ole ihan rauhassa vain", kun toinen sanoo korottuneen äänensä olevan vahinko.

"Lumihevosten alueella et varmasti kuole kylmyyteen. Jäätikön lisäksi meillä on myös nimittäin sademetsää, tasankoa ja havumetsää, jotka varmasti ovat lämpimämpiä kesällä ja talvella. Ei sinun todellakaan ole pakko jäädä tänne lumen ja jään keskelle, jos et tästä pidä", aloitan rauhoitellen toista.
"Sinä kävisit kokosi ja värisi puolesta moneenkin laumaan, mutta itse suosittelisin sinua jäämään tänne alueelle. Sitten kun tauti on aikansa riehunut, ja saari taas tasapainossa, voisi lauman vaihtamista harkita", totean tammalle hetken mietittyäni. Siitä ei kyllä ole varmuutta, mitä taudin jälkeen käy. Onko hevosia enää pian edes ollenkaan. Kuitenkin täytyy nyt vain toivoa parasta ja olla rauhallisesti. Turhaa toivoa ei saisi kylvää muihin, mutta parempi elää uskossa, että kaikki kääntyy paremmaksi. Ja näin luultavasti käykin.
"Mikä sinun nimesi muuten on?" kysyn ystävällisesti tammalta.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Smiley » 14. Touko 2013 15:08

"Anteeksi, unohdinkin mainita sen", Sani tajusi kuullessaan tammalta nimeään koskevan kysymyksen. "Kaikki ovat aina kutsuneet minua Saniksi", tuo tokaisi hajamieliseen sävyyn. Kimo tamma kokosi karkailevat ajatuksensa, ja teki mielessään nopean päätöksen: "No, jos nyt sitten jään tänne, ymmärsinkö oikein, että sitten liittyisin laumaanne? Otatteko minut laumaan, lauman jäseneksi ihan noin vain? Kaikki saarelle tulleet, siis joutuneet hevosetko otetaan laumoihin?" Sani vilkaisi kavioitaan, jotka upposivat lumeen tämän kävellessä. Lunta oli satanut jo niin paljon, että lumeen tottumattomalla tammalla oli vaikeuksia liikkua eteenpäin. Onneksi paikka ei ole pelkkää lunta, tuo mietti, ja kysyi: "Onko sinne metsään vielä pitkä matka?"
Smiley

ViestiKirjoittaja Siuri » 15. Touko 2013 12:41

Sani siis. Nyökkään.

"Kyllä me otamme hevoset laumaan - niin tietenkin jos ne vain haluavat. Laumallisten lisäksi saaren eteläosissa vaeltaa hevosia, jotka ovat laumattomia, mutta kukaan ei tiedä, mikä on tilanne siellä", kerron toiselle. Toivottavasti Sani vain ymmärtäisi, että ajattelen hänen parastaan tällä hetkellä.
"Meillä on pian tuloillaan laumakokous, jossa saat luultavasti enemmän tietoa asiasta. Suosittelen tulemaan paikalle", mainitsen nopeasti laumakokouksen. Niin, kaikkihan on kiinni vain siitä, liittyykö hän lumihevosiin vai ei.
"Minun puolestani olet siis enemmänkin kuin tervetullut lumihevosten laumaan", sanon ja vilkaisen Sania hymyillen.

Tamma esittää kysymyksen matkastamme. Keskitän hetkeksi katseeni taivaan ja maan rajalle.
"Ei ole. Muutama kilometri enintään. Katso, horisontissa näkyy jo vihreää." Siellä on sademetsää. Ehkäpä toinen viihtyisi siellä, jos hän ei kerta lumesta juurikaan välitä.
"Oletko matkan jäljiltä väsynyt, vai jaksatko kulkea kovempaa? Ei meillä mikään kiire ole, mutta jos haluat pois jäätiköltä, niin siihen ei auta kuin kävely", kysyn Sanilta.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Smiley » 15. Touko 2013 16:20

"No, sitten liityn lumihevosiin", Sani sanoi puoliksi kysymyksenä, mutta reippaasti kuullessaan, että saarelle päätyneet hevoset otettaisiin laumoihin, ja että olisi itse tervetullut ainakin kyseiseen lumihevosten laumaan. "En haluaisi jäädä ilman laumaakaan, kun en, -en tosiaan tahtoisi lähteä sinne eteläisille alueille, tai missä nyt ikinä sanoitkaan sen taudin leviävän parhaillaan.", Ja jos kerta laumarajat ovat kiinni, niin tuskin minulla on muutakaan mahdollisuutta...

Sani nosti katseensa kuullessaan, että matka ei olisi enää pitkä, ainakaan siihen verrattuna, mitä tuo oli jo joutunut kulkemaan ja uimaan. Aivan kuten Loskainen Syysaamu oli sanonut, horisontissa näkyi jo vihreitä puita. Sademetsän puita, Sani ajatteli. Vihdoin pääsen syömään! Viimeinen ajatus jäi Sanin mieleen toivonkipinäksi, ja uudella innolla ja toivolla Sani pystyi vastaamaan myöntävästi lumihevosten johtajattaren kysymykseen, jaksasiko tämä kulkea kovempaa. Matka ei olisi enää pitkä, ja sademetsässä olisi varmasti jopa lämpimämpää, siellä voisi levätä, jos nyt kokoaisi viimeiset voimansa.
Smiley

ViestiKirjoittaja Siuri » 18. Touko 2013 17:10

Hienoa, uusi laumalainen! Hymyilen tammalle. Hän kyllä vaikutti hieman epävarmalta liittymään laumaan, mutta jos hän vielä tosiaan haluaa ajatella elämäänsä uudelleen uuden lauman näkökulmasta, niin se on aina sallittua.

Sani vastasi myöntävästi siihen, että pystyisi kulkemaan nopeammin. Niinpä nostin hitaaseen tahtiin ravin ja kiihdytän vauhtiani pikku hiljaa kovemmaksi.
Jäätikkö alkaa jäädä taaksepäin kulkiessamme eteenpäin, ja edessä oleva sademetsä lähestyy meitä.
"Mistä sinä muuten olet kotoisin?" kysyn siirtäen katseeni tammaan. Jos voisin yrittää arvata, niin tuskin pohjoisesta - suhtautumiseensa lunta kohtaan ajatellen.
"Ja jos ei ole liian tunkeilevaa kysyä, niin mikä on historiasi? Tai miten ylipäätään olet päätynyt Caraliaan?" kysyn varovasti.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Smiley » 21. Touko 2013 19:04

Sani vilkaisi nopeasti taakseen. Maisema oli luminen. Rantaa ei enää näkynyt, ei ollut näkynyt pitkään aikaan, mutta ei Sani ollut sen kummemmin taakseen katsellut. Vasta nyt se oivalsi, kuinka pitkän matkan oli kulkenut, ja kuinka suuri jäätikköalue todella oli. Toinen tamma oli jo siirtynyt hitaaseen raviin, ja Sani teki samoin ravaten tamman vierelle. Kuullessaan toisen esittämät kysymykset Sani mietti nopeasti, miten saisi kerrottua lyhyesti, millä tavoin päätyi saarelle. "No...", Sani aloitti. " Olen kotoisin Espanjasta. Ja, siitä maasta todella pidin, siellä oli aina lämmintä", tuo jatkoi muistellen. "Asuin ihmisten kanssa. Ja he...", Sani keskeytti lauseensa muistellakseen oikeaa sanaa. "...ihmiset ratsastivat minulla, ja minusta olisi tullut kilparatsu." Pitäessään tauon Sani muisteli tarkemmin. "Sitten, ei siitä ole kauaa, lähdin yksin..tai siis en yksin, olivathan ihmiset siellä...Lähdin laivalla, en tiedä minne olin menossa, ja minne minun olisi pitänyt mennä, ei varmaankaan tälle saarelle, jos ihmiset eivät ole tekemisissä paikan kanssa...mutta, en pitänyt laivasta, ja en tiedä, mikä minulle silloin tuli, mutta jotenkin vain pääsin sinne, sinne...ulos kumminkin. ovet olivat auki, vaikka yleensä kaikkialla ne suljetaan tarkasti. No, sitten minä vain, toivon, että et kysy miksi, koska en tiedä itsekkään, mutta...no, minä vain hyppäsin pois siitä hirveästä laivasta, ja uin tänne. Vesi oli kamalan kylmää, enkä edes ollut ikinä uinut. Tiedän, että tyhmäähän se oli, mutta halusin pois siitä kamalasta laivasta, ja, niin..." Sani oli pienen hetken hiljaa, ja tajusi puheensa olleen katkonaista, mutta tajutessaan unohtaneensa tärkeän asian, tämä jatkoi nopeasti: " Niin, oletko sinä ikinä nähnyt ihmisiä? Tai ihmisten taloja? Vai oletko aina asunut täällä?" Katsellessaan palominoa tammaa Sani mietti tämän asuneen aina saarella. Miksi niitä kutsuttiinkaan? Niin, villihevosiksi...tuo hevonen on voinut hyvinkin olla aina villihevonen.
Smiley

ViestiKirjoittaja Siuri » 04. Kesä 2013 23:05

Espanjasta? Muistaakseni joku aiemmin tapaamani hevonen oli myös Espanjasta, kukahan..
Ah, Salto!
Voih, välillä on häntäkin ikävä..

Vaikka mieleni palaa hetkeksi aikaan, jolloin olin vielä metsäponi, kuuntelen samalla kuitenkin kohteliaasti ja kiinnostuneena tamman tarinaa.
Hän kertoo ihmisistä ja laivamatkasta. Jostain syystä hän siis vain lähti ja päätyi saarelle.
Nyökkään.
Sitten tamma kysyy myös minulta kysymyksiä edelliseen elämään liittyen. Hymyilen hieman.
"Olenhan minä nähnyt ihmisiä. Minulla on jäänyt niistä loppujen lopuksi vain huonoja muistoja. Oli eräs, joka piti minusta ja hoiti, mutta ne muut vain unohtivat minun olemassaoloni. Lopulta vain kyllästyin seisomaan kaikki päivät turhanpäiväisenä laitumella ja päätin lähteä katselemaan maailmaa", vastaan poiketen hieman kysymyksestä. Niitä aikoja ei ole ikävä, mutta eipä minulle loppujen lopuksi niin kamalan huonoja muistoja ole jäänyt. Se on mennyttä aikaa, täällä kaikki on hyvin.

Sademetsä lähestyy hetki hetkeltä. Voisin lähteä sen jälkeen poikkeamaan yhteismaalle, minulla on niin paljon asioita hoidettavana. Sen lisäksi, että viestinviejät ovat kertomassa laumakokouksesta, on minun itsenikin kerättävä lumihevosia yhteen.
Äh, koko ajan on joku - tai jokin - vetämässä johonkin suuntaan. Sitä se johtajana oleminen kai on, työtä ja vastuuta. Ei ole tällaisena aikana ylimääräistä aikaa levätä.

"Olisitko sinä halunnut kilparatsuksi?" saan kysyttyä toiselta viitaten edellisiin keskusteluihimme. Toivottavasti aihe ei ole toiselle mitenkään herkkä tai muuta.

----

Peli päättyy
Peli päättyy

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

Paluu Jäätikkö