Lumikiteiden seassa

Alue on kylmä, jäinen ja erittäin luminen. Jäätikkö on ikijäässä, eivätkä lumet sula kesälläkään ja ilma pysyy viileänä läpi vuoden, talvella tietysti aavistuksen kylmempää. Muutamia puita voi sattumalta nähdä, mutta nekin ovat suurimmaksi osaksi täysin lumen peitossa.

Lumikiteiden seassa

ViestiKirjoittaja Meeba » 07. Huhti 2010 20:26

[ Kuka vaan saa tulla mukaan. ]

Linyeth

Oli suht aurinkoinen päivä, ja olin saanut nukuttua hyvinkin. Nyt olin käynyt tasankohevosten alueella, enkä tiennyt, minne seuraavaksi. Mutisin itsekseni, ja viimein pitkän matkan jälkeen saavuin hyytävälle, kolealle jäätikölle. Mitä ihmettä? Minne olin tullut? Lumikide tipahti turvalleni ja katsoin sitä, kunnes se suli karvalleni. Pärskähdin ja nappasin uuden kielelleni. Maistelin sitä hetken, ja sitten oivalsin: " Lunta.." Kieleni rullautui takaisin suuhuni ja kävelin eteenpäin. Jalkani alkoivat vapista. Ja nyt alkoi taas pyörryttää. Pöh, jaksan vielä vähän aikaa, mietin. Mutta se olikin viimeinen mietteeni, ennen kuin kupsahdin lumelle tainnuksissani.

Monen sekunttien kuluttua avasin silmäni ja nousin seisomaan. Pärskähdin ja kierähdin jalkeilleni. Pääni oli tärähtänyt lumikökkäreisiin ja päähäni särki. Inahdin tuulelle, ja koetin jatkaa matkaani. Pian lysähdin nälissäni kiven luokse ja nuolin vatsa kurnien lunta maasta. Luimistelin tuulelle ja painoin pääni maahan, silmät kiinni.

Kuitenkin parinkymmenen minuutin kuluttua avasin silmäni ja sain hahmoteltua jotakin selvää maisemasta. Lumisade oli laantunut.
Meeba

Re: Lumikiteiden seassa

ViestiKirjoittaja Meeba » 09. Huhti 2010 16:49

Heitin päätäni ja nousin seisomaan väsyneenä. Lähdin harppomaan muualle, ja toivoisin nyt tapaavani edes jonkun orin. Jouheni liikahtelivat tuulen mukaan ja luimistelin. Pian korotinkin askeleeni laukkaan ja siitä sitten pukkilaukkaan.

Linyeth poistuu.
Meeba

Paluu Jäätikkö