Express Yourself

Alue on kylmä, jäinen ja erittäin luminen. Jäätikkö on ikijäässä, eivätkä lumet sula kesälläkään ja ilma pysyy viileänä läpi vuoden, talvella tietysti aavistuksen kylmempää. Muutamia puita voi sattumalta nähdä, mutta nekin ovat suurimmaksi osaksi täysin lumen peitossa.

Express Yourself

ViestiKirjoittaja Maikku » 17. Huhti 2011 18:26

[Otsikko on Madonnan samanimisestä laulusta, hänelle siis kiitos. Peliin mukaan vain Sachiyo Loskalla.]

ARAGO

Oli kaunis, aurinkoinen talven ja kevään risteytymä päivä. Ei osannut sanoa, kuuluiko päivä sen enenpää talveen kuin kevääseen. Aurinko kangasteli lumelle ja sai matkaavan orin siristelemään silmiään. Siristelystä huolimatta ori jatkoi matkaansa reippaassa ravissa. Joku toinen olisi luullut, että orilla oli tietty päämäärä. Todellisuudessa tuolla ei kuitenkaan ollut sellaista. Arago vain oli sattumoisin lähtenyt lämpimimmistä metsistä avarammalle ja viileämmälle alueelle. Tosin vaihtumassa oleva karva ei paljoakaan tuolla matkalla jäätiköllä lämmittänyt.

Orin suunnitelmat menivät uusiksi ensimmäisen puuryppään pitkiin aikoihin tullessa vastaan, minkä takia tuo päättikin pitää pienen tauon ja ravasi kuusikon alle turvaan. Kuusikossa oli kavionjälkiä, jotka johtivat matkaansa jäätikältä kaakkoon. Arago hymyili jäljille ja hamusi suuhunsa piikikkäitä kuusen havuja. Nälkä tuolla ei niin varsinaisesti ollut, vasta tunti takaperin kimo oli täyttänyt vatsaansa sademetsän antimilla.

Ilmassa leijuva jännityneisyys sai Aragon varuilleen ja katsomaan tarkkaan ympärilleen. Olihan orin takan suuri kinoutunut lumikasa ja edessäpäin muutama hassu kuusi. Ihan yhtäläillä hän oli piilossa muilta kuin kaikki pedot ja muut hevoset olivat piilossa häneltä. 'Toisaalta, kuka olisi niin tyhmä, että lähtisi jäätikölle?' Ori naurahteli mielessään ja katsoi kuitenkin ajatuksistaan huolimatta ympärilleen. Ja juuri silloin hän huomasi kauempana lähestyvän pisteen, hevosen.
Maikku

Re: Express Yourself

ViestiKirjoittaja Siuri » 17. Huhti 2011 18:50

Loskainen Syysaamu

Tunne on mitä ihanin kun pääsee hiostavan sademetsän keskeltä takaisin lumen sekaan. En tiennyt, kuinka moni muu hevonen piti lumesta; löytyisikö jäätiköltä siis muita? Olen kuitenkin ansainnut hetken täällä, sateinen sademetsä ei ole mieleeni.
Kävelin reipasta tahtia auringon valaiseman jäätikön päällä. Suljin silmäni ja nautin kevätauringosta. Oikealla puolellani vähän matkan päässä sademetsä oli vaihtunut taas havumetsään, sitä kautta luultavasti palaisin takaisin yhteismaalle. Tai johonkin. En tiennyt vielä edes minne menisin seuraavaksi. Täytyisi vain odottaa ja löytää hevosia. En kuitenkaan voinut olla varma löytyikö niitä jäätiköltä, mutta siitä otinkin tällä hetkellä selvää.

Tämä oli ensimmäinen kertani jäätiköllä. Paikka ei ollut sellainen, miksi olin sen kuvitellut. Se oli parempi! Suuri valkoinen aava aukio. Se oli täynnä ikilunta, eikä siis sulaisi koskaan, ei edes kesällä. Voisin tulla aina kuumina kesäpäivinä vilvoittelemaan tänne.
Hymyilin. Lauman vaihto oli ollut luultavasti järkevin tekoni tällä saarella. Kuuluin tänne. Tiesin sen, olihan elänyt lumisilla seuduilla aikaisemminkin. Kuumat sademetsät eivät olleet minun juttuni. Kaikkea muuta.

Siristelin silmiäni ja katsoin eteenpäin. Havumetsän ja minun välissä kasvoi muutamia pieniä puita, havuisilta ne näyttivät. Lähempänä metsänreunaa erotin kuitenkin jotain muuta, kuin puita. Vaikka hevonen olikin melko vaalea, pystyi sen silti erottamaan.
Hevonen. Se tarkoitti sitä, että voisi olla mahdollisuus lisätä kapinahenkeä.
”Heei!” huusin suht kovaa ja lähdin ravaamaan vaaleaa kohti. Jalkani upposivat jokaisella askelella lumeen, mutta se ei hidastanut vauhtiani. Olin kuin luotu kävelemään lumessa.

Saavutin hevosen melko nopeasti. Se oli ori, minua paljon suurempi.
”Hyvää päivää”, sanoin ja hengästyneenä katsoin suurta hevosta.
”Taidat olla lumihevosia? Minä olen Loska”, esittelin itseni.
Salto ei ollut lumihevonen mutta silti halukas liittymään kapinaan. Meillä lumihevosilla kuitenkin olisi siihen hyvä syy, kukapa haluaisi johtajakseen hevosen, joka orjuuttaa muita?
”Tunnetko sattumoisin lumihevosten uutta johtajaa, Pandaa?”
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Maikku » 20. Huhti 2011 22:02

Huomaamani piste lähenikin minua ja pian huomasinkin edessäni seisovan palomino tamman. Tamman käytös lähinnä huvitti minua, kun hän sanoi hyvin virallisesti 'hyvää päivää'.
"Heippa vaan." Vastaan sitten hymyillen ja sanon sen iloiseen sävyyn. Kun tamma oli tuollaisella kiireellä tullut, niin lienee hänellä minulle jotakin tärkeääkin kerrottavaa? Pian tamma esittelikin itsensä Loskaksi. Olipa toisella tavallinen nimi, olikohan hänen vanhempansa ajatelleet kauheasti nimetessään? Vai olikohan Loskan nimennyt joku hyvin nerokas ihminen? Näitäkin oli. Tai sitten Loska oli vain lyhennetty lempinimi, kuten halusin uskoa. Ei kenenkään nimi nyt oikeasti voinut olla niin.. outo.
"Olen lumihevosia kyllä, liityin kunniallisesti Valentinon kautta. Onko häntä muuten näkynyt, hänhän oli kateissa silloin yhteiskokouksessa? Ainiin, nimeni on Arago." Puhun reippaaseen sävyyn, enkä taida vaikuttaa ikäiseltäni, mutta mitäs sitä turhaan olla kovin nuuka.

Nyt kun vähän aikaa olin sulatellut näkyä edessäni, niin olihan Loska ihan hieno nimi niinkin ja olihan tamma ihan fiksunoloinen muutenkin. Enkä minä muuta ollut väittänytkään, mitä nyt nimi oli vähän hämännyt.
"Oletko sinä muuten lumihevosia myös?" Tajusin sitten kysyä. Hän näytti kovin pieneltä ja olihan tuon urkkikin aika tumma, olin nähnyt ennen vain jotain harmaita ja valkeita lumihevosia. Tosin mistä asti värillä oli ollut niin paljon väliä, että sen takia ei olisi laumaan päässyt? Olihan tuleva laumanjohtajatarkin musta väriltään, kuten VAlentino oli minulle silloin kertonut. Olin suorittanut työni huolella, siis missäköhän oli Valentino? Milloin saisi kertoa hänelle, että tamma oli tervetullut?
Maikku

ViestiKirjoittaja Siuri » 22. Huhti 2011 13:21

Ori tervehti rennosti ja hymyili. Hymyilin takaisin.
Ori puhui Valentinosta ja esittäytyi sitten Aragoksi. Valentino, en ollut koskaan tuntenut häntä henkilökohtaisesti. Tiesikö Arago edes Iriksestä, sijaisjohtajasta? Luultavasti oli kuullut, ori nimittäin sanoi hänen olevan kateissa.
”Siitä minun pitäisikin puhua..”, sanoin ja painoin pääni maata kohti.
”Niin ja kyllä, minä olen lumihevonen”, vastasin toiseen kysymykseen.

Ori vaikutti elävän siinä uskossa, että Valentino tosiaan oli johtajana. Kuinka esittäisin asiani hänelle?
”Valentinoa.. ei ole löydetty”, sanoin ja huokaisin.
”Tiedät varmaan lumihevosten sijaisjohtajan Dark Iriksen? Asiat ovat muuttuneet hänenkin kohdallaan. Hän ei enää hoida lumihevosten asioita”, jatkoin. Yritin koota ajatukseni tiiviiksi lauseiksi, mutta se tuntui jotenkin vaikealta. Oli tapahtunut paljon.
”Meillä lumihevosilla on nykyään uusi johtaja, hänen nimensä on Panda”, sanoin. Tunsin vihaa äänessäni. Kuinka kertoisin orille, millainen Panda oikein oli? Asia oli vaikea selittää hevoselle, joka vielä eli aikaa, kun Panda oli johtajana.
”Uuden johtajan myötä asiat eivät ole enää niin kuin ennen. Panda käyttää johtajuuttaan hyväksi ja orjuuttaa nyt laumalaisiaan. Meidän on tehtävä jotain, ennen kuin hän menee liian pitkälle”, sanoin ja siirsin katseeni maasta suuren orin silmiin.
”Olemme aloittaneet kapinan.”

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Maikku » 25. Huhti 2011 17:49

Tamman puhetyyli kieli, että hänellä oli joko jotain hyvin surullista kerrottavanaan tai että sitten oli tapahtunut jotain shokeeraavaa. Hän ilmoittaa olevansa lumihevonen, mikä kohottaa mielialaani hieman. Hieman se kyllä epäilytti, sillä tamma oli kovin pieni eikä niin vaalea kuin useimmat tapaamani lumihevoset. Mieleni tuntuu kiertävän vallan samaa rataa, mutta onneksi tamma antaa uutta ajattelemisen aihetta. Miten niin Valentinoa ei löydetty? Ei kai yksi hevonen voi kadota kuin maannielemänä yhtäkkiä jonnekin?
"Miten se voi olla mahdollista?" Kysyn hämmentyneenä.
"Hänet täytyy löytää, että voin raportoida tehtävästäni." Jatkan hieman jo harmistuneempaan sävyyn.

Kunnes Loska ottaa puheeksi sijaisjohtajattaren.
"Anteeksi mitä? Ai siis... eikös.." Aloitan sitten hämmentyneenä, kunnes muistan pilkullisen tamman yhteiskokouksessa. "Eikun niin! Sellainen pilkullinen tamma? Valentino oli kadoksissa jo yhteiskokouksen aikaan?" Kysyn ja palat alkavat loksahdella paikalleen pikku hiljaa. asioihin tulee kuitenkin jälleen uusia mutkia, kun Loska kertoo, ettei sijaisjohtajatar enää hoitanut tehtäviään.
"Onko hän lopettanut työnsä?" Kysyn hämmentyneenä.

Loskan puheensävy menee hieman vihaisemmaksi, kun hän kertoo minulle Panda - nimisestä hevosesta. Tämä Panda siis ilmeisesti johti nyt lumihevosia.
"Miten voi olla mahdollista, etten tiennyt asiasta mitään?" Kysyn sitten entistä hämmentyneempänä tilanteeseen. Loska kertoo Pandan orjuuttavan laumalaisiaan ja kohteleva meitä huonosti. En ehdi sanoa mitään, kunnes hän ilmoittaa kapinasta.
"Kapina?" Minä sitten toistan tyrmistyneenä. Liikaa informaatiota kerralla sai pääni pyörälle ja yrittäessäni ymmärtää kaikkea mitä Loska oli selittänyt, tuntui se kaikki hyvin pitkälle keksityltä. Eikä nyt edes ollut aprillipäivä.
"Eihän siinä ole mitään järkeä, orjuuttaa nyt muita." Totean sitten pohtivaan sävyyn.
"Miten aioitte suorittaa kapinan? Marssitte yhtäaikaa Pandan eteen ja vaaditte oikeuksia? Entä kenestä sitten tämän onnistuttua teette johtajan? Valentinostako, etsittekö hänet?" esitän monta kysymystä, mutta siltikään siinä ei ollut kuin murto - osa niistä, mtikä myllersivät mielessäni.
Maikku

ViestiKirjoittaja Siuri » 25. Huhti 2011 19:47

Surullista. Tunsin myötätuntoa niin kovin oria kohtaan, kun hän halusi löytää Valentinon. Se taisi kuitenkin olla aivan liian myöhäistä.

Seuraavassa hetkessä ehdin jo kuvitella, ettei tämä lumihevonen, Arago nimeltään, tiennyt edes Dark Iriksestä. Se saisi asiat vielä monimutkaisemmiksi.
Onneksi ori kuitenkin näyttää muistavan pilkullisen tamman.
”Juuri hän”, vastaan lyhyesti.
”Lopetti työnsä ja antoi paikkansa osittain vahingossa Pandalle.”

Seuraavaksi minua odottaa liuta kysymyksiä.
”Tästä ei ole kauaa, kun tämä tapahtui. Yritämme saada asian pois päiväjärjestyksestä mahdollisimman nopeasti, ettei Panda saa enempää tuhoa aikaan”, vastasin parhaani mukaan.
Arago ihmetteli kapinaa. Se oli tietenkin täysin ymmärrettävää, en itsekään ollut vielä täysin varma, kuinka tässä tulisi käymään. Tietenkin toivoin koko sydämeni kyllyydestä, että se toimisi.
”Ei ole järkeä, pyrimme tekemään asialle jotain. En voi vain katsoa sivusta, kuinka panda yrittää saada koko lumihevosten lauman haltuunsa”, sanoin ja pudistin päätäni. Se olisi aivan liikaa.
Toinen litania kysymyksiä kapinaan liittyen.
”Luultavasti niin. Jos saamme tarpeeksi hevosia koolle, hänellä ei ole vaihtoehtoa”, vastasin. Mutta entäpä seuraava kysymys?
Valentino.
”Pahoin pelkään, että.. että emme enää löydä Valentinoa”, vastasin huokaisten. Itse en ollut eläissäni tavannut koko hevosta, mutta se oli varmasti tärkeä monelle. Aragokin mainitsi, että hänen täytyi raportoida tehtävästään. Niinpä.
”Jos totta puhutaan, emme ole päässeet ajatuksessa vielä niin pitkälle. Menemme vaihe vaiheelta, mietimme uutta johtajaa sitten aikanaan”, vastasin.
”Toivon todella jonkun löytyvän, meidän ei ole hyvä elää ilman johtajaakaan.”

Kuinka luotettavan ja pitkäikäisen johtajan poismeno todella vaikutti laumalaisiin? Entäpä sanat, ettei häntä ole löydetty? Mihin hän on edes voinut kadota? Saari ei ole niin suuri, minäkin löysin Pandan ja Iriksen vain kulkemalla ympäriinsä. Olin kuitenkin varma, että Valentinoa oli varmasti etsitty, tuskin sijaisjohtajaa olisi, jos hän olisi vain hetkeksi lähtenyt. Mutta missä hän todella oli?
Halusin saada myös vastauksia kapinaa koskien. Kuinka tämä todella järjestettäisiin? Kuka hoitaisi järjestelyjä aukiolla? Se taitaisi jäädä minun, Lawlessin ja Jay Jayn hommaksi. Toivottavasti hekin vain saisivat hevosia mukaan.

”Mitä mieltä olet, haluaisitko lähteä mukaan kapinaan? Sinun ei tarvitsisi tehdä muuta, kun tulla seuraavan täysikuun yönä aukiolle, jossa yhteiskokous pidettiin. Siellä kävisimme varmasti läpi koko asian, miten toimimme”, kysyin ja siirsin taas kauaksi lasittuneen katseeni Aragoon.
”Miltä kuulostaa?”

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Maikku » 05. Touko 2011 23:20

Nyökkäyksiä. Kuuntelen Loskaa tarkasti ja yritän sisäistää kaiken kuulemani. Loska kertoo, ettei kaikista tapahtumista olekaan vielä niin paljoa aikaa. Ei siis ihmekään, etten ollut kuullut vielä kaikkea. Nyökkään jälleen vakuuttaakseni tammaa siitä, että pysyin yhä kärryillä asioista.

Kapinaa ei ollut ilmeisemmin mieititty sen pidemmälle kuin, että sellainen pidettäisiin. Vaikutti aivan teinikapinalta, mutta enhän minä tiennyt Pandasta mitään. En edes koskaan kuullutkaan, saati sitten nähnyt. Ja nyt minun täytyisi myöntää sellainen, niljakkeelta vaikuttava johtajaksi? Kuulosti aika huteralta, etenkin kun Panda ei vaikuttanut edes nimellisesti korvaavan Valentinon paikkaa.

Loska pudoittaa ilmaan asian, juuri ne sanat joita pelkäsin.
"Sehän tarkoittaa, että hän on joko.. joko lähtenyt saarelta tai saanut surmansa." Kuiskaan sitten hieman surullisena. Muistan tapaamistamme aina lämmöllä. Olinkohan viimeisiä, jotka näkivät hänet? Tuohan ei tullut yhteiskokoukseen ja eikös hän ollut lähtenyt suorittamaan omia asioitaan silloin? Mikäköhän tärkeä asia hänellä oli ollut suoritettavanaan? Voi kuinka paljon halusinkaan muistaa sen päivän paremmin, mutta en vain muistanut.

Yksi yksinkertainen kysymys. Olisinko mukana kapinassa? Olen hiljaa ja ounnitsen vaihtoehtoja. Joko jättäytyisin kaikesta pois, erakoituisin ja pisteeni Gameten silmissä laskisivat. Tai sitten voisin ottaa osaa kapinaan, mutta takaisiko se sen koommin sitä, että Gamette tykkäisi?
"Kai minä osallistun. Eihän tässä muutakaan vaihtoehtoa ole, joka olisi järkeenkäypä. Niin missä sanoitkaan tapaamisen olevan?" Vastaan sitten rauhallisesti. Jokaista sanaani mietein tarkkaan harkiten.

e:// ARAGO POISTUU [koska olen liian laiska kirjoittaakseni enäää uutta x.x]
Maikku

ViestiKirjoittaja Siuri » 06. Touko 2011 15:17

Orin sanat koskevat. Niinpä nyökkään vain vaisusti. Ainahan on toivoa, mutta siitä kieltämättä on kauan, kun Valentinosta on kuulunut mitään. Jos jo yhteiskokouksen aikana hän oli poissa, jo monta kuukautta!
Huokaisen syvään.

Arago kertoo osallistuvansa kapinaan. Surumielinen katseeni muuttuu taas iloiseksi, ja hymyilen.
”Seuraavan täydenkuun aikaan siellä aukiolla, jossa yhteiskokous pidettiin. Yhteismaalla, havumetsässä”, kerron rauhallisesti toiselle. Uskon hänen tietävän paikan, siellähän oli kaikki saaren hevoset. Tai niin minulle ainakin kerrottiin.
”Kiitos Arago. Toivon ettei tästä ole paljoa vaivaa, ja toivon saavamme lumihevosten asiat pian kuntoon”, jatkan vielä ja nyökkään orille.
Matkaa täytyisi jatkaa. Vaikka päivä olikin vasta aluillaan, en saisi hukata hetkeäkään. Tarvitsisin kaiken ajan.
”Minun täytyy jatkaa matkaani, on vielä paljon tehtävää”, sanon ja naurahdan kevyesti.
”Kiitos paljon ja nähdään sitten!” huudahdan vielä ja lähden sitten ravaamaan eteenpäin lumisille maille. En tiedä, kuinka paljon hevosia jäätiköllä on, mutta toivon edes jokusen löytävän. Kaikenlainen apu on tervetullutta.

Asioita kuitenkin riittää pohdittavaksi paljon. Yksinoleminenkaan ei siis ole turhaa. Kuinka tämä kapina esimerksiksi hoidetaan? Kuinka saamme Pandan todella pois johdosta? Hänhän on sentään johtajamme. Kuka nousee seuraavaksi johtajaksi? Kuinka paljon saamme hevosia kokoon tätä varten?
Toivon asioiden hoituvan omalla painollaan. Vielä ei ole hätää. Kyllä kaikki järjestyy.

Loska poistuu.
[Kiitos pelistä :3]

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

Paluu Jäätikkö