Get off, you stupid bastard

Suhteellisen avaraa aluetta, joka sisältää jokusia puita, luolia ja jonkun verran heinääkin. Tämä tasanko on aavistuksen saaren muita tasankoja kitukasvuisempi ja viileämpi, sekä talvisin tasankotilkun peittoaa paksu lumikerros. Syötäväksi tältä alueelta kelpaavat paremmin kuin hyvin kaikki heinät ja useampien puiden lehdet tai muut kasvit.

Get off, you stupid bastard

ViestiKirjoittaja Svonkey » 13. Marras 2015 22:27

/ Mukaan Kujakettu valitsemansa hahmon kanssa!

Leonia

Kävelin rauhallisesti eteenpäin ohuen lumikerroksen peittämällä tasangolla. Se oli pieni alue, mutta ihan viihtyisä, joskin vähän turhan hiljainen. Kääntelin korviani arvioiden olisiko lähistöllä ollut jotain mielenkiintoista, vaikkapa toisia hevosia, mutta en hahmottanut missään ristin sielua. Puuskahdin kevyesti ja nostin terävällä liikkeellä pääni ylös, omituiset rikkonaisen väriset silmäni maastoa haravoiden. Ei mitään. Ei niin mitään.

Laskin pääni yhtä nopealla liikkeellä aivan maan tasalle, ja lämpimällä henkäyksellä pölläytin puuterilunta ilmaan. Sieraimeni värähtelivät kun kylmiä lumikiteitä leijaili hengityskanaviini, ja yritin keksiä kuumeisesti jotakin tekemistä. Tuntui, että koko saari oli tyystin kuollut, en ollut tavannut aikoihin muita elollisia. Tavallaan kaipasin seuraa, vaikka tiesinkin, etten olisi kuitenkaan kestänyt katsella ketään paria minuuttia kauempaa. Suurin osa tämän saaren asukkaista kun tuntui olevan joko vakavia ja ärsyttävän "aikuisia", niinkuin se musta homo-ori rannalla - oliko se nyt Hefaistion nimeltään - tai sitten muuten vain idiootteja. Niinkuin vaikka mutsi.

Nakkelin niskojani ja otin muutaman vähän horjahtavan ristiaskeleen, ja pysähdyin. Hitto tätä paikkaa. Korvani kääntyivät taaksepäin kun seisoin lievässä sahapukkiasennossa, ilme silmin nähden pitkästyneenä. Olisi edes tappeluseuraa! Olin kasvanut täysiin mittoihini, ja koko olemukseni puhkui energiaa. Tunsin pakottavaa tarvetta päästä aukomaan päätäni jollekin, pahoittaa toisten mieliä ja pilaamaan päiviä. Ihan oikein näille surkimuksille. Syytin kaikkia tästä kurjasta kohtalostani syntyä tälle paskasaarelle, missä ei tapahtunut mitään ja muut hevoset olivat kuin tahdottomia robotteja, elelivät vain ihanaa pikku elämäänsä ja olivat niin pirun muodollisia. Paskat, sanon minä! Salaa toivoin, että tänne olisi tullut vaikka joku karmea apokalypsi, joka olisi pistänyt ne kaikki idiootit kärsimään ja katsomaan, kun omat rakkaat kuolivat ympärillä. Ajatus sai virneen kohoamaan näteille kasvoilleni. Niin, se olisi ollut oikein KAIKILLE.
Leijonamieleni Leonia.
Uskollinen ystäväni Fórskelling.
Svonkey
Tutustunut

Re: Get off, you stupid bastard

ViestiKirjoittaja kujakettu » 30. Joulu 2015 15:58

[Noniin, sori kamalasti kun kesti! Jos nyt saisin vastailtua sujuvammin.]

ANAKIN

Ravaan eteenpäin tasankomaisemassa jota näyttää peittävän sangen ohut lumikerros. Talvi ei ollut siis vielä kunnolla ylettänyt kouraansa tähän saaren kolkkaan, jopa hieman yllättävää. Toisaalta eipä saaren ilmastossa tuntunut välillä muutenkaan olevan mitään tolkkua, joten en enää jaksanut olla järjettömän yllättynyt mistään säätilasta tai kasvillisuudesta joka ei normaalisi ehkä ihan kävisi järkeen. Kyllä tähänkin kummalliseen saaripahaseen tottui täällä vähän enemmän aikaa vietettyään, ja toisaalta tämän paikan kummallisuus oli varsin kiehtovaa. Se oli pitänyt mielenkiintoani yllä yllättävän pitkään, joskin nyt kaipasin jo vähän uusia kujeita.
Seikkailumme Hoeron uumenissa Murhaajan kanssa oli kyllä ollut mielenkiintoinen, osittain varsin ahdistavakin jopa sellaiselle tunnevammaiselle kuin minä toisinaan olin. Pakko myöntää että se että kompastuu pimeässä luolastossa puolimätään ruumiseen ei ehkä ollut elämäni nautinnollisten kokemusten listasijalla yksi.

Olin kohdannut Arkkienkelin edellisenä yönä ja pääni vilisi ajatuksia. Hevosten kokoaminen ryhmäksi, kaaosta ja virkahevosten koettelua.. Olin saattanut pistää lusikkani nyt vähän vaaralliseenkin soppaan, mutta toistaiseksi en osannut vielä olla siitä huolissani vaan pikemminkin innoissani. Sillä liikunkin nyt vähän pidempää reittiä laumattomien alueita kohti, ajattelin nimittäin käydä lumihevosten, ylänköläisten ja tasankolaisten alueen pintapuolisesti matkallani läpi ja katsoa löytyisikö siltä matkalta ketään hankkeestamme kiinnostuneita.

Ravattuani aikani huomaan kauempana tasangolla hevosen. Lumihevonenko lie, siitä en tiennyt enkä pahemmin piitannutkaan. Sen sijaan olin kiitollinen siitä että kerrankin minä huomasin jonkun ennen kuin tämä huomasi minua, sillä en tähänkään päivään mennessä nauttinut yllätetyksi tulemisesta jota kuulovammani takia sain joskus vähän liikaakin osakseni.
Hidastan raviani hieman maltillisemmaksi ja tarkkailen hevosta. Kun pääsen lähemmäs, tämän tuoksu leijailee sieraimiini. Hän on lähempää katsottuna myös nuoren oloinen, ilmeisesti minua jonkin verran pienempi tamma. Ei siis mitään hätää. Vaikka tuollainen alkaisi isottelemaan ja rähisemäänkin, jopa minun lihasvoimillani pärjäisi varmasti ihan hyvin.

Hidastan käyntiin kun alan olla varsin lähellä tammaa. Hänkin oli varmasti huomannut minut jo hyvän aikaa ennen kuin ehdin hänen luokseen. Tarkkailen tiiviisti ennen kaikkea sanooko tamma minulle jotain, aistini ovat hyvin kiinnittyneet häneen ja hänen olemukseensa. Sen takia usein aloitin keskustelun itse vasta läheisellä keskusteluetäisyydellä koska huomioni kiinnittyi koko lähestymisajan siihen josko vastapuoli sanoi minulle jotain. Mielummin nimittäin piilotin vammaani mikäli mahdollista. Tai en ainakaan antanut sitä siaman tien ilmi.
Pysähdyn lähelle tammaa, kallistan päätäni ja luon häneen arvioivan katseen.
"Iltapäivää", tokaisen sitten tervehdykseksi. Mitäköhän tästäkin tulisi, en ollut tavannut tällaisia nuorikkoja aikoihin. Jotenkin miltei odotin että toinen alkaisi saman tien rähistä päin naamaani.
Moderaattori - player since 28.2.2008

IRIS - ANAKIN - NITA - IRRE - HERA - NOMI - CADELL
kujakettu
Manaatti

Re: Get off, you stupid bastard

ViestiKirjoittaja Svonkey » 28. Tammi 2016 16:54

/ Anteeksi kesto! Aaagh, tämän jälkeen vastaan nopeammin.

Virne ei kuihtunut kasvoiltani millään. Ei, se vain leveni entisestään. Hykerrellen otin hieman ryhdikkäämmän asennon, ja heilautin otsaharjakset silmiltäni. Ah, miten hyvältä tuntuikaan miettiä kaaosta. Miten helposti saisikaan sekoitettua pakkaa, syöstä kaikki raiteiltaan... Nämä sielut olivat niin herkkiä täällä. Haavoittuvaisia. En tiennyt elivätkö muut oikeasti sellaisissa pumpulilinnoissa, missä mitään pahaa ei tapahtunut, vai pitivätkö he vain yllä kulissia onnellisista elämistään - miten vain, se oksetti minua suuresti.

Kujertaessani hiljaa ajatuksilleni, huomioni kiinnittyi sivusilmällä näkyvään liikkeeseen. Käänsin korvani äänen suuntaan ja kääntäessäni katseeni, huomasin itseäni isomman orin lähestyvän. Kujertamiseni hiljeni hitaasti, ja katseeni muuttui teräväksi ja piikikkääksi. Jaahas, seuraa siis. Jos totta puhuttiin, seura saattoi toimia hetkellisenä piristysruiskeena tähän päivään - kunhan äijä älyäisi häipyä heti, kun homma kävisi omalta osaltani tylsäksi. En viitsinyt odottaa paljoa tältä kohtaamiselta, mutta ehkä herrasmiehelle piti antaa mahdollisuus.

Harmaa mustajouhinen seisahtui lähelleni, enkä osoittanut elettäkään väistääkseni tai perääntyäkseni. Tällä kertaa hän oli se, joka oli kutsumatta tuppautunut seuraani, joten jos jomman kumman tässä tulisi nöyristellä, se olisi hän. Arvioivan katsahduksen jälkeen ori päätti tervehtiä minua. En kiirehtinyt tervehtiäkseni takaisin - sen sijaan katsoin toista hieman nokkavan kylmäkiskoisesti. Olin sivuttain oriin nähden, mutta pääni oli viistosti suunnattu tulijan suuntaan, jolloin katsoin häntä hieman sivusilmällä, sekalaisen värinen herasilmäni tulijaan päin.
"Mitä sä haluut?" Oli lopulta vastaukseni orille. Tervetuloa seuraan vaan, komistus.
Leijonamieleni Leonia.
Uskollinen ystäväni Fórskelling.
Svonkey
Tutustunut

Paluu Tasankotilkku