First Spring Day.

Suhteellisen avaraa aluetta, joka sisältää jokusia puita, luolia ja jonkun verran heinääkin. Tämä tasanko on aavistuksen saaren muita tasankoja kitukasvuisempi ja viileämpi, sekä talvisin tasankotilkun peittoaa paksu lumikerros. Syötäväksi tältä alueelta kelpaavat paremmin kuin hyvin kaikki heinät ja useampien puiden lehdet tai muut kasvit.

First Spring Day.

ViestiKirjoittaja Siuri » 09. Helmi 2015 20:44

[Tänne Nevergreen uuden lumihevosensa kanssa! Tuisku on tosiaan Loskan varsa joka kulkee mukana]

Loska & Tuisku

Tasangolla lumet olivat hiljalleen alkaneet jo sulaa, ja maa oli ikävän märkää ja upottavaa. Tuisku kuitenkin näytti suorastaan rakastavan maata, joka litisi kavioiden alla ja sai meidät molemmat kuraisiksi aina vatsaa myöten. Kevät oli vielä kaukana, mutta keli oli lämmennyt jo hieman talven kovimpien pakkasten jälkeen. Varsinkin tällä alueella lämpötila oli selvästi kääntynyt lämpimän puolelle, kun taas pohjoisemmassa lumet olivat ja pysyivät maassa varmasti vielä pitkään.

"Kato äiti, kato!" hihkaisi Tuisku ja hyppäsi tasajalkaa kuraiseen lätäkköön. Vesi roiskui joka puolelle, ja ori vain nauroi. Voi kunpa itsekin voisi vielä nauttia luonnosta samalla tavalla. Tuiskua seuratessani oloni tuntui joskus jopa hirveän vanhalta. Minun, joka olin kuitenkin pitänyt itseäni aina hirveän nuorena!
Hymyilin Tuiskulle ja odotin että hän tuli lähelleni. Ehkäpä sitä voisi koittaa, miltä tämä kaikki varsan silmissä näytti.
"Eihän tuo ollut vielä mitään! Katsopas kun äiti näyttää!" sanoin ja loikkasin edessäni olevaan lätäkköön. Kura vain roiskui ja Tuisku nauroi.
"Äiti, sä olet ihan pöljä", se sanoi nauraen ja lähti jatkamaan matkaansa reippaasti eteenpäin. Minä jäin murehtimaan kuraista turkkiani, mutta lähdin kuitenkin seuraamaan varsaa. Jälleen kerran meillä ei ollut määränpäätä, vaan kuljimme huvin vuoksi ympäri alueita. Mielestäni Tuiskun olisi hyvä aika oppia hiljalleen laumojen rajat ja säännöt - sen verran pojalle oli ehtinyt jo tulla ikää.

Askeleemme litisivät melko tyhjän näköisellä tasangolla, ja aurinko näytti puolta päivää. Se paistoi lähes suoraan yläpuoleltamme ja lämmitti jo hieman. Keli oli kaikin puolin upea!
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

Re: First Spring Day.

ViestiKirjoittaja Nevergreen » 10. Helmi 2015 09:40

[Hips hei, tässäpä tämä ihka ensimmäinen raapustukseni tänne Caraliaan! :)]

Arzchena

Voi kuinka olinkaan kaivannut aurinkoa. Sen lempeitä säteitä jotka lämmittivät kolottavia lihaksia.. Eiväthän nuo kirkkaan kuulaat säteet vielä kovinkaan lämpöä luoneet, mutta jo pelkkä ajatus siitä että mustan kirjomalla harmaan vaalealla karvallani tanssahteli auringonsäteet saivat sydämessäni läikähtämään pienen ilon tunteen. Olin asettunut aloilleni, silmät puoliummessa torkkuen, tuohon tasangon laitaan. Hoikat ja pitkät sääreni olivat saaneet kevyen mutakerroksen ylleen, maa kun oli päässyt irti suurimmasta osasta lumivaipastaan, saaden tasangon muistuttamaan lähinnä mutakenttää. Siirsi painoani jalalta toiselle, korvaan särähtäen tuon litinän ja lotinan joka kavioideni alta kantautui, ilmataskujen päästen mudan ja painoni väliin. Harmaat sieraimet värähdellen vedin syvään henkeä. Mudan tuoksu enteili kevättä, jonka ensimmäisestä päivästä sain nauttia – yksin.

Tuuli tanssitti jouhiani, kannatellen matkassaan vieraan lajitoverin – tai oikeastaan kahden – hajun sieraimiini. Suipot, tummakärkiset korvani liikahtivat valppaina, pikimustien silmieni rävähtäen auki. Suuri, raskastekoinen pääni kohosi ylös. Kauempana liikehti kaksi hahmoa, joista toinen oli ilmeisimmin vielä varsa. Hetken aikaa katselin nuiden matkaa, kuinka varsa nautti mutaisessa maassa hypähtelystä. En kuulunut tuolla hetkellä mihinkään laumaan, joten tiesin että minun olisi hyvä hakeutua edes hieman toisten seuraan ja etsiä itselleni sopiva lauma johon liittyä. Kuitenkin, ajatus siitä että olisin lähestynyt nuita kahta lajitoveriani, ei houkutellut tippaakaan. Olisin paljon mieluummin harpponut kuin petoeläintä säikähtänyt hirvi metsän hämäriin..
Nevergreen

ViestiKirjoittaja Siuri » 10. Helmi 2015 12:42

Emme ehtineet kulkea kauaakaan, kun Tuisku jo pysyähtyi. Käännyin katsomaan taakse jäävää varsaa joka selvästi näytti huomanneen jotain. Varsan vakava ilme ja suuret pyöristyneet silmät osoittivat kohti tasangon reunaa.
Käänsin katseeni reunamille ja huomasin vaalean hevosen, joka seisoi paikoillaan. En voinut olla täysin varma, kuinka hän meihin suhtautui - ainakaan hän ei tehnyt elettäkään liikkuakseen.
"Tule Tuisku, käydään sanomassa hei", sanoin hiljaa varsalle ja lähdin kävelemään eteenpäin kohti uutta tulijaa.

Häntä minä en ollut nähnyt aiemmin. Oliko hän edes meidän laumassa? Nopeasti katsottuna voisi aivan yhtä hyvin kuulua sekä tasanko- että ylänköhevosiin.
Mittailin tammaa hetken katseellani, kunnes käännyin kohti tämän silmiä. Lähestyin tammaa hymyillen ja pirteänä, ja Tuisku seurasi hyvän matkaa perässä.
"Hei!" tervehdin tammaa, kun pääsin hyvälle etäisyydelle. Jätin kuitenkin hyvin tilaa välillemme varmuuden vuoksi.
"Emme ole tainneet tavata aiemmin? Olen Loska, lumihevosten johtajatar. Tässä on varsani Tuisku", esittelin meidät molemmat. Tuisku jäi seisomaan taakseni ja katsoi korvat höröllä uutta hevosta. Jäin itse katsomaan tammaa hymyillen ja odottamaan, jospa hän itse esittäytyisi.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Nevergreen » 10. Helmi 2015 14:05

En voinut mitään sille että korvani hakeutuivat hetkittäisesti kohden niskaani kun tajusin että minut oli myös huomattu. Niin varsa että tuon ilmeisimmin emä lähtivät kulkemaan minua kohden. Päätin olla kohtelias ja kuljin muutamia metrejä heitä kohden. Suuri hirvenkallomainen pääni painui hitusen alemmaksi. Lopulta seisahduin tasajalkaa, antaen näiden kahden lähestyä minua sen verta, minkä kokivat tarpeelliseksi. En halunnut heidän kokevan minua uhkaavana, sitähän en tosiaankaan ollut.

Katsahdin varsaa lempeästi, ujohkosti tuolle hymyillen. Voi kuinka kipeästi olin jo monen vuoden ajan toivonut itselleni jälkikasvua. Kuinka paljon minä sitä rakastaisin.. Saisin elämälleni edes yhden syyn, merkityksen.. Tiesin, kuinka jotkut tammat osasivat olla melko ylisuojelevia varsojaan kohtaan, joten en kehdannut jäädä katseellani ihailemaan kaunista varsaa sen kauempaa, vaan hieman alistuneeseen tapaan siirsin katseeni tuohon kermaisan väriseen tammaan. ”Tervehdys”, vastasin tuolle, nokisen harmaille huulilleni pakottaen kevyen, hivenen aran tapaisen hymyn. Toisen kysymykseen pudistin suurta päätäni, kuunnellen kun tuo esittäytyi. Ilokseni tamma ilmeni lumihevos-lauman johtajattareksi. ”Hauska tavata, Loska.. ja Tuisku”, vastasin, nyökäyttäen päätäni molempia kohden kohteliaaseen tapaan. ”Olen Zena”, esitin lyhyen nimeni, kokematta tarpeelliseksi koko nimeäni tammalle mainita. ”Olen kuullut lumihevosista, mutten ole tainnut tavata vielä yhtään laumanne jäsentä täällä oloni aikana”, vielä lausuin.
Nevergreen

ViestiKirjoittaja Siuri » 10. Helmi 2015 14:22

Tamma asteli muutaman askeleen meitä vastaan ja pysähtyi sitten. Se näytti kaikin puolin harmittomalta, joten uskalsin ottaa vielä muutaman askeleen.
Tamma tervehti takaisin ja hymyili. Hän esittäytyi Zenaksi ja sanoi kuulleensa lumihevosista. Aivan selväksi minulle ei kuitenkaan vielä käynyt, oliko tamma muuten vain kiertelemässä luvatta saarta vai kenties jopa toistaiseksi laumaton? Voisin kyllä väittää, että mikäli hän olisi väärän lauman alueella, olisi hän jo lähtenyt vauhdilla pois - viimeistään siinä vaiheessa, kun kuuli minun olevan johtajatar.
Kaikesta päätellen tamma kuitenkin vaikutti olevan ihan hyvillä mielin tapaamisestamme.

"Olet kuitenkin kuullut meistä?" sain kysyttyä samalla kun pohdin päässäni erilaisia vaihtoehtoja siitä, miten tamma oli tänne päätynyt.
"Oletkohan mahdollisesti saapunut vasta hetki sitten saarelle?" kysyin tammalta suoraan. Kaikesta päätellen asia voisi olla niin, tamma ei nimittäin kertonut laumaansa eikä oikein vielä muutakaan itsestään.
Tuiskukin uskaltautui tulemaan lähemmäksi tammaa, kun huomasi tämän olevan täysin vaaraton.
"Tarkoitan - mikäli olet jostain muusta laumasta, olethan tietoinen laumarajojen käytännöstä?" jatkoin vielä kysymystäni. Yritin kuitenkin pysyä itse rentona ja vaikuttaa kaikin puolin positiiviselta, vaikka kysymykseni saattoivatkin vaikuttaa hieman kuulustelulta. Toivoin kuitenkin, että Zena ymmärsi, sellaistahan tämä johtajan elämä oli. Täytyi vain pitää kiinni säännöistä kaikissa tilanteissa.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Nevergreen » 10. Helmi 2015 14:38

Johtajatamman kyselyt saivat minut hieman säpsähtämään ja havahtumaan olinko tehnyt jotain peruuttamattomaa vääryyttä. ”Oi, anteeksi.. minä..”, aloin änkyttämään epävarmuuttani, kuitenkin hiljentyen hetkeksi. ”Olen vaellellut tällä saarella pitkään.. tällä hetkellä olen laumaton.. tällä suunnalla saarta en ole oikeastaan käynyt kuin vasta nyt niin..”, aloin kertomaan. ”Olen kyllä tosiaan kuullut teistä lumihevosista ja kun en ole löytänyt omaa paikkaani täällä vielä.. niin ajattelin jos olisin teidän joukkoihinne sovelias”, varoen jatkoin. Sivusilmällä katsahtin tuota läsipäistä voikkoa varsaa tamman rinnalla, lempeästi tuolle hymyillen ennen kuin palautin tuohon alistuvaan tapaani katseeni takaisin johtajattareen.

Tiesin että johtajien tuli olla napakoita ja tietyt säännöt oli mitkä oli syytä pitää. Tämä johtajatar vaikutti kuitenkin reilulta ja ystävälliseltä, jonka pätevyyttä johtajana tuon suusta laukomat kysymykset minulle vain osoittivat. ”Olen pahoillani jos olen loukannut laumanne rajoja, Loska”, vielä lausuin nöyrästi pahoitellen.

Aurinko paistoi, saaden mustalla ja valkoisella kirjotun turkkini kiiltämään säteiden voimasta. Tuuli pörrötti karvaani, tanssitti riekaleisia pikimustia jouhia kaulallani kutittavasti. Tuulessa oli jo kevään lempeyden tuntu, eikä se raastanut samalla tavalla kuin talven syleilyssä. Hiljaa mielessäni toivoin, että Loska hyväksyisi minut joukkoihinsa. Ehkä tästä keväästä tulisi minullekin erityinen – ehkä minäkin löytäisin paikkani tältä saarelta.
Nevergreen

ViestiKirjoittaja Siuri » 10. Helmi 2015 15:01

Tamma näytti hieman säpsähtävän kysymyksiäni, joten yritin itsekin hengitellä rauhallisesti ja olla hätiköimättä.
"Ei sinun tarvitse anteeksi pyydellä", totesin tälle hymyillen ystävällisesti.
"Täysin ymmärrettävä tilanne", sanoin vielä perään ja aloin jälleen mittailla katseellani tammaa. Kyllä hän ainakin ulkonäkönsä puolesta sopisi meidän laumaamme. Tosin niin myös tasanko- ja ylänköhevosiin.
Ennen kun ehdin sanoa mitään, tamma pahoitteli vielä tapahtunutta.
"Ihan oikeasti, ei tarvitse pahoitella", sanoin jälleen astetta rennommin Zenalle.
"Mukava kuitenkin kuulla, että olet jo hieman kuullut saaren käytännöistä ja että olet ajatellut liittyväsi meidän laumaamme. Minun puolestani olet todella tervetullut lumihevosiin, mikäli laumamme kuulostaa mielestäsi oikealta", sanoin hymyillen tammalle. Mukava saada vähän uutta verta meidänkin laumaan.
"Tervetuloa vain, toivottavasti viihdyt", toivotin tamman tervetulleeksi.

"Jos saa vähän kysyä, niin oletko tavannut jo monia hevosia? Tai mitä sinä tiedät Caraliasta ylipäätään?" kysyin kimolta. Johtajana minun velvollisuuteni oli kertoa hänelle kaikki tarvittava, mutta olisi kuitenkin hyvä tietää, mitä kaikkea hän on jo kuullut.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Nevergreen » 12. Helmi 2015 11:38

Toisen hymy sai minut hieman rentoutumaan. Se näytti aidolta ja ystävälliseltä, ei kasvoille väkisin kohoteltulta tekaistulta ilmeeltä tai eleeltä. Kuuntelin – toivottavasti tulevaa – johtajaa, pienen ilon tunteen läikähtäen syvällä sisälläni, sydämessäni. Tämä hyvinkin ystävällisen oloinen johtajatar oli ottamassa minut laumaansa jäseneksi. ”Oi, kiitoksia, liityn ilomielin laumaanne”, henkäisin kiitollisena tammalle. Ehkä tästä tosiaankin alkaisi minun elämässäni uusi sivu, uusi lukema johon toivoin paljon iloa ja onnea..

Loskan kysyessä, mitä tiesin Caraliasta, kurtistin hetkellisesti otsaani, hetken aikaa miettien mistä aloittaisin. ”Saavuin tänne jo varsana emäni matkassa. Hän ei liittynyt elonsa aikana täällä mihinkään laumaan vaan elimme laumattomina..”, aloitin, muistellen jääräpäistä, ylisuojelevan rakastavaa emääni. Katsahdin varsaa Loskan rinnalla. Olin Caraliaan saapuessani hänen ikiään. ”Kun emäni nukkui pois jokunen vuosi sitten, en enää osannut liittyä mihinkään joukkoon, vaikka niin kovasti halusinkin. En uskaltanut.. Tiedän täällä olevat laumat.. lumihevoset, metsän ja vuorten ponit, aavikkohevoset, tasangon ja ylängön laumat.. mutten ole osannut päättää mihin minä kuuluisin..”, kerroin Loskalle. Yllätyin kuinka rohkeasti uskalsin tälle tammalle puhua. Hän oli niin mukavan tuntuinen, etten kokenut oloani ahdistuneeksi hänen seurassaan vaan uskalsin avata suuni pelkäämättä. Tämä tunne vahvisti entisestään sitä aiempaa tunnetta siitä, että lumihevoset olisivat lauma johon kuuluin. ”Emäni aikaan tapasin hänen kauttaan joitakin hevosia, joiden nimiä en muista.. he ovat varmaan jo tähän mennessä saavuttaneet paremman paikan tuolta jostain..”, lausuin, katsettani kohottaen kohden taivasta. ”Sen jälkeen olen.. noh.. karttanut seuraa.. pysynyt sivusta seuraajana ja yrittänyt päättää mihin laumaan minä yrittäisin päästä”, päätin puheeni hiljentyen.
Nevergreen

ViestiKirjoittaja Siuri » 12. Helmi 2015 12:07

Tamma vaikutti aidosti ilahtuneelta, kun pääsi osaksi laumaa. Hän vaikutti muutenkin kaikin puolin asialliselta ja mukavalta hevoselta, ihan mielelläni otin hänenkaltaisiaan hevosia lumihevosiin.

Olin hieman yllättynyt, kun tamma kertoi olleensa jo varsasta asti Caraliassa. Jostain syystä minulla oli mielikuva että hän olisi vasta jokin aika sitten saapunut saarelle, mutta näköjään olin aivan hakoteillä. Hän oli siis ennen ollut laumaton? Tamma näytti olevan iältään lähellä minun omaani, joten olin melkein jopa ymmälläni, että hän halusi vasta nyt liittyä laumaan.
Tamman kuitenkin selvitti, miten asiat olivat. Aloin itseasiassa ymmärtää häntä jopa paremmin.
Zena oli hetken hiljaa ja jatkoi jälleen puhetta. Nyökkäilin välillä ja kuuntelin aidosti kiinnostuneena tamman elämästä. Lopulta hän hiljeni.

"Olen pahoillani emäsi puolesta", sanoin ensin tammalle. Itse olin viisivuotias menettäessäni emäni, mutta en jostain syystä osannut miettiä asiaa enää. Olin kai jo niin tottunut ajatukseen yksinäisyydestä ja siitä, että jokainen lähtee täältä joskus.
"Tiedätkö, voin uskoa että oman lauman löytäminen voi olla hankala juttu. Kun itse saavuin saarelle, liityin ensin metsäponien laumaan. Tutustuin johtajatareen, Gametteen, melko hyvin ja sain muutamia ystäviäkin, mutta jokin sieltä kuitenkin puuttui. Lopulta muutaman mutkan jälkeen päädyin kuitenkin lumihevoseksi, ja tämä paikka, kaikki nämä jäätiköt, jopa tämä kurainen tasanko.. Kaikki tämä tuntuu kodilta", kerroin vuorostani tammalle jopa hieman haikeaan sävyyn mutta pysyen silti positiivisena.
"En ole katunut päivääkään lauman vaihtamista, ja toivon todella, että sinäkin olet löytänyt vihdoin oman paikkasi täältä", totesin tammalle hymyillen.

Seisoin hetken hiljaa paikoillani hieman omissa ajatuksissani, kunnes muistin jälleen virallisemmat asiat, jotka meillä oli tamman kanssa kesken.
"Olet tosiaan ollut jo jonkin aikaa Caraliassa. Olethan sinä tietoinen ylipäätään laumakäytännöistä, rajoista, yhteismaasta ja sun muista oleellisista asioista?" kysyin tammalta jälleen astetta vakavammalla sävyllä. Toki minä hänelle kertoisin kaiken tarvittavan, mutta en usko, että siihen oli tarvetta.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Nevergreen » 12. Helmi 2015 12:19

Vastaavasti, kun Loska kertoi omaa pikaista elämäntarinaansa Caraliassa, kuuntelin tuota korvat höröllään tarkkaavaisesti. Toisen sanat tuntuivat lohduttavilta, saaden kasvoilleni kevyen hymyn kohoamaan. En voinut tukahduttaa sisältäni kumpuavaa naurahdusta, Loskan mainitessa kuraisen tasangon. Katsahdin pitkiä, pattipolvisia jalkojani joiden sääret olivat tasaisen kurakerroksen peittämät. ”Noh, mukava vain huomata että kevät on tulossa ja sitä kautta kesä”, mumahdin palauttaen katseeni takaisin tuohon läsipäiseen, mielestäni kauniiseen tammaan. ”Vaikka en kovinkaan sosiaalinen ole, niin kieltämättä odotan jopa innolla että pääsen tapaamaan muitakin laumalaisia. Jos johtajana on teidän kaltainen, en voi uskoa että itse laumakaan on huono”, vastasin ystävällisesti.

Kun Loska kysyi mitä tiesin laumakäytännöistä, vaaleanpunainen kieleni lipaisi ensin noenharmaata ylähuultani ennen kuin ryhdyin vastaamaan. ”Laumojen rajat ovat minulle aika hyvin tuttuja ja noh emäni kertoili joitain perus-laumakäytänteitä ennen poismenoaan.. hän taisi tietää etten tulisi olemaan laumaton lopunikääni kuten hän ja hän halusi varmistaa että asiat eivät tulisi minulle aivan yllätyksenä”, kerroin. ”Vieraaltahan kaikki varmasti minulle tuntuu aluksi, mutta toivon oppivani nopeasti laumaelämän tavoille”, hymähdin vielä.

Tuuli tuiversi, saaden mustat jouheni riehumaan villisti vasten kaulaani, joka näytti muuhun rakenteeseeni nähden hieman lyhyeltä, epämittaiselta. Sitä se toisinaan oli, varsinkin jos joutui nyhtämään lyhyttä ruohoa maasta. Silloin jouduin hieman asettelemaan nuita pitkiä koipiani kuin kirahvi sivuille, jolloin lyhyehkö kaulani riitti varreltaan siihen, että turpani hipoi helpommin maata ja ruohoa. Kun omasi näin epäsopusuhtaisen vartalon kuin minä, oppi väkisin kehittelemään keinoja joilla helpottaa omaa elämäänsä..
Nevergreen

ViestiKirjoittaja Siuri » 12. Helmi 2015 13:30

Niin, kevät ja kesä ovat hienoja vuodenaikoja molemmat, vaikkeivat ne aivan talvea tule koskaan voittamaan. Olen enemmän kuin tyytyväinen, että meillä on kesät talvet suuri jäätikkö, jonne voi mennä kesän kuumimmilla helteillä.
Hymyilen hieman kun tamma sanoo odottavansa tapaamisia muiden laumalaisten kanssa.
"Kyllä meidänkin laumaan mahtuu kaikennäköisiä hevosia", naurahdan jälleen.
"Suurin osa lumihevosista on kuitenkin ystävällisiä ja mukavia, ei heitä ainakaan pelätä tarvitse. Tulet varmasti löytämään monia ystäviä", sanon kannustavasti tammalle.

Zena kertoo minulle hieman siitä, mitä tietää saaresta.
"Se on hyvä kuulla", totean tamman vastaukseen.
"Ja varmasti voi viedä jonkun aikaa oppia uusia asioita, mutta kaikki me täällä olemme joskus olleet uusia."
Välillä on ihan mukava kuulla, että uudet laumalaiset ovat perillä hyvin saaresta. Sen sijaan että kertoisin sääntöjä ja rajoja uudelleen ja uudelleen voin keskittyä täysillä tutustumaan itse hevoseen.

"Mistä sinä ja emäsi olette muuten saapuneet saarelle?" kysyn Zenalta. Voi olla, että hän on ollut niin pieni saapuessaan tänne ettei muista kaikkea. Jos äitinsä kuitenkin olisi kertonut hänelle hieman edellisestä kodistaan?
"Ja anteeksi jos alan udella liikaa, on vain välillä kiva jutella laumalaisten kanssa ihan muuten vain. Suuri osa tapaamisista kun liittyy tavalla tai toisella lauman asioihin...", harmittelen hieman tammalle.
"Olisi kiva kuulla hieman enemmän sinusta", sanon jälleen hymyillen tammalle.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Nevergreen » 13. Helmi 2015 13:22

Oli mukavaa, kun Loska oli ymmärtäväinen minun suhteen. Toivoin Loskan puhuvan totta siitä, että lumihevosten laumasta löytäisin mukavaa seuraa itselleni. Olin niin pahuksen huono tekemään tuttavuutta uusiin tapauksiin. Häpesin itseäni, romuluista kehoani kaikkine sen epäsopusuhtaisuuksien kanssa. Eikä se ollut ainokainen syy, miksi olin ujo ja arka - miten olisin oppinut olemaan sosiaalinen kun olin viettänyt koko elämäni paria viimeistä vuotta vaille emäni kanssa kahden?

Kun Loska kysyi menneisyydestäni, ajasta ennen Caraliaan saapumista, kasvoilleni kohoaa kevyt, hetkellinen hymy. "Ei se mitään, on vain imartelevaa jos joku on kiinnostunut menneisyydestäni.. eikä siellä mitään salattavaa ole", naurahdin hiljaa. Annoin katseeni irrota hetkeksi Loskasta, ympäristöä katsahtaen pikimustilla, mantelisen muotoisilla silmilläni. Lopulta palautin katseeni takaisin tähän läsipäiseen toffeen sävyiseen tammaan. "En muista elämästä ennen Caraliaa.. muistan vain sen kun heräsin hiekkarannalta, täältä Caraliasta", aloitin kertomaan. Olin hetken hiljaa, muistellen tuota päivää. Vaikka siitä oli jo kauan, muistin sen kuin eilisen. Kuinka lokit kirkuivat, miltä hiekka tuntui allani ja miltä suolainen meri tuoksui. "Emäni kertoi että meitä oltiin kuljettamassa johonkin toiseen maahan laivalla, mutta päädyimme myrskynsilmään ja laiva haaksirikkoutui. Ilmeisesti se tapahtui jossain tässä Caralian saaren lähellä, kun selvisimme tänne emäni kanssa. Olin silloin vasta varsa, hyvin nuori.. Ilmeisesti sain haaksirikossa jonkinlaisen iskun tai jotain, sillä en muista ajasta ennen Caraliaa mitään", jatkoin. Hymähdin. "Tosin, sen mitä emäni kertoi elämästä ihmisten luona, en usko että olen menettänyt mitään, vaikken nyt muistakaan varhaisinta aikaa lapsuudestani", jatkoin, toisen puolen suupielestäni kevyeen hymyn tapaiseen hakeutuen.
Nevergreen

ViestiKirjoittaja Siuri » 16. Helmi 2015 16:39

Tamma näyttää suhtautuvan hyvin kyselemiseeni. Se on hyvä merkki, on nimittäin tärkeää, että johtajatarella on edes jonkinlaisia suhteita laumalaisiinsa. Tai sitten asia erikseen, ystävyyssuhteita, joihin ei liitetä johtajuutta millään tapaa.

Tamma kertoo, ettei muista paljoa menneisyydestään. Hän kuitenkin osasi kertoa emänsä tarinoita laivasta ja haaksirikosta.
Olin itseasiassa kuullut monen muunkin hevosen puhuvan laivoista ja myrskystä jotain. Itselleni nämä kuljetusvälineet olivat aivan vieraita, enkä koskaan ollut nähnytkään sellaista.
Haaksirikko oli ilmeisesti aiheuttanut Zenalle jonkinnäköisen muistinmenetyksen. Olin juuri toteamassa tammalle sanat ikävä kuulla, mutta hän ehti jatkaa lausettaan. Hymyilin hieman tammalle takaisin.
"Emäsi oli varmasti oikeassa, omat kokemuksenikaan ihmisistä eivät ole kovin iloiset", naurahdan kevyesti Zenalle.
"Ja kaiken tuon jälkeen olet elänyt laumattomana tällä saarella", jatkan tamman tarinaa hieman kysymyksen muodossa.
"Minusta on mukavaa, että olet vihdoin löytänyt tiesi laumaan. Se tuo kuitenkin omalla tavallaan tukea ja turvaa tällä saarella", sanon vielä Zenalle hymyillen.

Tuisku on jossain välissä tullut aivan viereeni ja on selkeästi kiinnostunut kaikesta muusta kuin uudesta hevosesta. Hetkensä kutakin. Nyt se kuopii kaviollaan mutaa ja näyttää jopa hieman tylsistyneeltä. Hänen mielestään meidän pitäisi varmaan jatkaa matkaa.
"Onko sinulla jotain mielen päällä, mitä ehkä haluaisit kysyä? Laumasta, laumakäytännöistä..?" kysyn vielä tammalta, ettei vain mikään olisi unohtunut.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Nevergreen » 17. Helmi 2015 13:00

Kun Loska kertoi ohimennen omat kokemuksensa ihmisistä, mietin hetken olisinko uskaltanut kysyä häneltä hänen historiastaan.. mutta nielaisin sanani, en rohjennut kysyä.. Jos ne olisivatkin olleet hänelle arka aihe. Toisen hieman kysyvä sävy sai suuren pääni nyökähtämään pieni eleisesti. "Niin, niin olen", lausahdin vain lyhyesti. Tavallaan olin hieman surullinen siitä, että olimme edesmenneen emäni kanssa olleet täysiä erakoita tällä saarella. Kuinka paljon elämästäni olikaan mahdollisesti valunut hukkaan sinä aikana? Jos olisimme, kuten valtaosa saaren hevosista, liittyneet laumaan aikoinaan, mitä minulla saattaisi ollakkaan elämässäni nyt? Olisinko niin arka, varautunut toisia kohtaan? Olisiko minulla kenties rakastava puoliso ja jälkikasvua? Ne olivat kysymyksiä, joihin ei vastauksia löytyisi.

Sivusilmällä katsahdin tuota varsaa, joka oli nimekseen saanut kauniin Tuiskun. Näytti, että toinen alkoi hieman olemaan tylsistynyt meidän keskustellessa "aikuisten tylsiä keskusteluita". Soin nuorelle orille lempeän hymyn ohimennen, kuullen Loskan kysymyksen, joka sai katseeni ja huomioni palautumaan tuohon elämäni ensimmäiseen johtajaani. Mietin hetken, pohtien olisiko jotain mistä minun tulisi kysyä. Lopulta sain vain aikaiseksi pienen pään pudistuksen. "En ainakaan nyt äkkiseltään keksi mitään kysyttävää.. mutta minä varmaan voin kääntyä puoleesi, jos jotain nousee mieleeni?", totesin, päättäen puheeni toiselle osoitettuun kysymykseeni.
Nevergreen

ViestiKirjoittaja Siuri » 18. Helmi 2015 12:36

Zenalla ei vaikuttanut olevan enää mitään kysyttävää.
"Tottakai voit! Ja varmasti muutkin laumalaiset auttavat mielellään", sanoin tammalle luoden tälle ystävällisen hymyn.
"Ja mikäli muutenkin satutaan törmäämään, niin tule ihmessä juttelemaan", sanoin vielä tammalle.
Vilkaisin Tuiskua ja huokaisin syvään.
"Me varmaan lähdemme jatkamaan matkaamme. Toivon koko sydämesäni että viihdyt laumassamme", sanoin ystävälliseen sävyyn Zenalle ja astuin jo askeleen taaksepäin.

"Paitsi..!" aloitin vielä muistaessani yhden asian, josta ei ollutkaan puhetta.
"Oletko sinä tietoinen saarella olevista rajavartijoista ja viestinviejistä? Rajavartijat kulkevat rajoilla ja ajavat tunkeilijat takaisin omille alueilleen, ja viestinviejät taas kuljettavat viestejä lähinnä johtajalta toiselle, joskus myös lauman sisäisesti tai muille saaren hevosille", kerroin nopeasti.
"Mikäli jompi kumpi hommista sattuisi kiinnostamaan, niin olemme molempia vailla", hymyilin tammalle.
"Sinun ei tarvitse vastata heti, mutta mieti edes!" ehdotin tammalle. Hän voisi hyvin kieltäytyä suoraan, mikäli asia ei kiinnostaisi, mutta yhtä hyvin hän voisi haluta jompaan kumpaan tehtävään.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

Seuraava

Paluu Tasankotilkku