Kohtaamiset menevät aina pieleen, ainakin minun osaltani.

Suhteellisen avaraa aluetta, joka sisältää jokusia puita, luolia ja jonkun verran heinääkin. Tämä tasanko on aavistuksen saaren muita tasankoja kitukasvuisempi ja viileämpi, sekä talvisin tasankotilkun peittoaa paksu lumikerros. Syötäväksi tältä alueelta kelpaavat paremmin kuin hyvin kaikki heinät ja useampien puiden lehdet tai muut kasvit.

Kohtaamiset menevät aina pieleen, ainakin minun osaltani.

ViestiKirjoittaja Zarroc » 13. Elo 2010 19:41

[yksinpeli]

TROJA

Astelin hiljaisena tasangolla. Sumu oli hälvennyt sitten viime käynnin. Huokaisten seisahduin paikoilleni, toispuoleisen katseeni lipuessa ympäristössä. Aukealla ei näkynyt mitään sen kummempaa. Käänsin päätäni vasemmalle, niin että näin ympäristösilmäyksen myös siltä puolelta. Sydämmessäni hypähti kummallisesti. Vajaan kolmen metrin päässä minusta oli käärme. Se oli kohottanut 1/3 itsestään maassa ja huojui edessäni levittäen niskanahkansa. Se avasi mustan suunsa ja sihisi syvältä kurkustaan. Myrkkyhampaat näkyivät. Niimpä tietysti, aina minun kohdalleni sattuu jokin myrkyllinen käärme. Vieläpä mustamamba kaiken lisäksi. Huokaisten peräännyin askeleen. Olin kai jotenkin uhannut tuota pikkunisäkkäitä syövää pelottavaa käärmettä. Miksei voinut tulla jotain kivaa pikkuista viljakäärmettä tai sitten vaikka anakondaa jos se niikseen tulee. Mutta tietysti tällainen hemmetin myrkkykäärme. Korskahtaen kohotin etusiani maasta. Käärme huojahti uudelleen ilmassa, tuijotti minua kalvakoilla, pystypupillisilla silmillään. Edusti maailmanloppua. Onneksi nyt ei mikään maailmankäärme ollut. Päästessäni ajatuksen loppuun, minä hyökkäsin. Parempi vaihtoehto olisi kai ollut perääntyä, mutta oliko minusta tullut hiukan tyhmänrohkea? Hällä väliä. Hyppäsin eteenpäin korvat luimussa, kohoten takajaloilleni. Iskin etuseni aivan käärmeen vierelle, toivoen pelästyttäväni sen. Vaikken nähnytkään käärmettä kunnolla, kuulin kuitenkin hiekan rahinan sen käännähtäessä yllättävän nopeasti ja kadotessa johonkin koloon.

Peräännyin paikalta, hypähdin takasteni varassa ympäri ja ravasin kiireesti paikalta. Ravasin muutaman kymmenen metriä ja seisahduin sitten vetämään henkeä. Huoh. Mustamamba. Ei mene hyvin. Inhon väristys kulki pitkin kehoani ja jäin paikoilleni seisomaan. Ensin kuitenkin katsoin tarkasti tasankoa kymmenen metrin säteellä, kunnes annoin itseni rauhoittua. Pitäisiköhän minun jossain vaiheessa tavata taas Shining? Ei, etsiä hänet käsiini minun pitäisi ja pyytää anteeksi. Tosiaan, pyytää anteeksi ja selventää sanojani. Ja sitten voisin hypätä jyrkänteeltä. Koukistin jalkojani ja painuin makuulle. Laskin pääni tasangon lämmintä maata vasten, pitäen silmääni vielä hetken auki. Hetken kuluttua suljin silmäni ja annoin unen tulla. Hieman univelkaahan minulla oli, joten parempi nukkua se pois rauhallisesti tasangolla ja jatkaa sitten matkaa.

TROJA POISTUU
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"