Tyttö tanssii vaan

"Aukiolla on muutamia hevosia keskusteluun syventyneenä. Osa itkee, osa nauraa, joku taitaa nukkuakin ja hei, ovatko ne kaikki edes elossa?"

Momentumin sanoja lainataksemme - astu kaikin mokomin sisään ja ota itse selvää yhteismaan sademetsässä sijaitsevasta baarista.

Tyttö tanssii vaan

ViestiKirjoittaja Wohweli » 05. Tammi 2013 18:53

SONYA
» Lumian Auxit, ei muita.

En ymmärrä mikä minut oli saanut lähtemään kahden vieraan orin matkaan paikkaan nimeltä Magic Drink. Tai ainakin sillä nimellä kaksi ystävällisen oloista herraa sitä kutsuivat. Seurasin herroja vaitonaisesti ja silmäilin ympärilleni, kun etenimme sademetsän halki. Orit vaikuttivat olevan todella innoissaan tietäen paikan lähestyvän hiljattain. Olin ihan ulapalla siitä minne minua vietiin, mutta ainakin herrat olivat luvanneet, että rakastun paikkaan, mitä toki sopi hieman epäillä. Magic Drink tarkoitti taika juomaa, eikös? Kunhan eivät vain minua minkään oudon poppamiehen luokse veisi niin suostuisin jäämään.
”Sonya ollaa perillä!” kärjessä sipsuttava kimo huikkaa minulle ja käännyn vilkaisemaan vierelläni astelevan mustan puoleen, kuin varmistaakseni todella, että oltiin saapumassa määränpäähän. Musta vain nyökkää ja lähtee laukkaamaan kimon perään ja he katoavat nopeasti näkyvistäni.
”Öö hei pojat?” kysyn ja lähden epävarmassa ravissa juoksemaan suunnalle johon he olivat kadonneet. Hidastan, kun puheen sorina kantautuu korviini ja sieraimiini tunkeutuu todella monen hevosen tuoksu. Lopulta saavunkin suuren väkijoukon äärelle ja huomaan, että seuralaiseni ovat asettautuneet kaatuneen puunrungon luo.
Askellan heidän luoksensa hieman epävarmana ympärilläni oudosti sammaltavista hevosista.
”Niin mikä tämä paikka oli?” silmäilen ympärilleni vielä ennenkun palautan katseeni mustaan ja valkoiseen oriin jotka näyttävät huvittuneilta.
”Etkö ole chica ennen käynyt baarissa?” valkoinen, selvästi puheliaampi kysy minulta. ”Mi-mitä? Baarissa? En ikinä,” vastaan hieman kummastuneena. Eikö baari ollut paikka jossa ihmiset pitivät hauskaa? Näin olin ainakin käsittänyt Nevadassa eläessäni.
”Hagor hei! Tuo meiän pimulle Submarine!” kimo kuuluu sanovan tuntemattomalle tummalle orille joka pian iskee tiskille, aivan eteeni kookoksenpuolikaan joka näytti sisältävän keltaista lientä. Katselen epämääräistä juomaa todella epäröiden.
”Empä tiedä..” aloitan, mutta pian valkoinen jo kannustaa minua juomaan. ”Juo! Juo! Juo!” ääni ei ole painostava vaan lähinnä vain kannustava. ”Et tiedäkään mistä jäät paitsi ellet maista,” tämä lisää vielä ja tätä tullaankin näköjään jo noutamaan muiden kavereidensa seuraan. Vilkaisen mustan suuntaan joka on hyvin väliinpitämättömän oloinen niin minusta, kuin Magic Drinkistä.
”Mitä sinulla on?” kysyn tuolta ja aluksi ori vain hymähtää kylmästi. ”Vettä,” tuo toteaa ja juo kuppinsa tyhjäksi ja kääntyy pois lähtien kai ystävänsä perään.

Nyt olen kahden juoman kanssa joka epäilyttää yhä. Uskaltaisinko edes maistaa? Muilla ainakin näytti olevan hauskaa ja uskoin sen olevan näiden 'taikajuomien' ansioita.
Kuljetan rusehtavan turpani lähemmäs kookosta ja nuuhkaisen varovasti juomaa, joka ei ainekaan haise kovin epäilyttävältä. Rohkenen lopulta jo maistamaan aivan äärettömän pienen siemauksen. Juoma on erittäin pehmeän makuinen, suorastaan makuhermoja hyväilevä. Kun saan ekan siemauksen huuhdottua alas naurahdan hiljaa itsekseni, enkä enää pidä ollenkaan huonona vaihtoehtona juoda hieman lisää.
Wohweli

Re: Tyttö tanssii vaan

ViestiKirjoittaja Lumia » 10. Tammi 2013 20:24

Täältä tullaan, täältä tullaan!:)

AUXIT

Kullanruskeat korvat taipuivat tarkkaavaisina suunnasta toiseen, kun varmat askeleet johdattelivat minua eteenpäin sillä mutkittelevalla polulla, jonka ylle kaartui kymmenittäin korkeita, jättiläismäisiä puita, joiden varjot olivat haudanneet kaiken sen tiheän aluskasvillisuuden varjoihin.
Arvuuttelut olinpaikastani olivatkin saaneet täydellisen käänteen, kun tasainen ja kuiva tasanko muutamine köyhine puineen ja heinikkoineen oli vaihtunut yllättäen sademetsäksi, jonka kasvillisuus ja eläinlajisto oli minulle ennennäkemätöntä, värikästä ja monpuolista. Muutama kolibri lehahti läheltäni puun oksalle laulamaan omaa kirkasta lauluaan, joka sai karvaiset korvani hetkettäisesti höristymään. Amerikka oli ollut koko ajan hyvin läsnäoleva ehdokas, johon olisin saattanut rantautua, ehkä myös Afrikka tasangon perusteella, mutta pikkuhiljaa olin tullut siihen tulokseen, että olin varmaankin kuollut ja nyt olin aloittanut elämäni seikkailun, josta olin vielä hädintuskin saanut otetta.

Ajatukseni keskeytti kaukaalta kuuluva epämääräinen ääni. Aivan kuin se ääni olisi suurkaupungin keskustan iloinen joulutohina. Tai holinen uusivuosi. Askeleiden vaimennuttua korvani hapuilivat pystyyn kuuntelemaan tarkemmin. En saanut selvää. Se oli jotai huudon, naurun ja itkun sekaista. En osannut sanoa mikä sen aiheutti tai mistä se oli peräisin. Yhdestä olin varma, ainakin siellä oli muutakin elämää kuin nämä värikkäät linnut jotka lirkutellen sointujaan seurasivat menoani uteliaina. Lähdin siis määrätietoisesti suunnistamaan kohti kaukaista ääntä, joka yllättävän nopeasti voimistuikin korvissani ja pian saatoin erottaa jo ääniä, eri yksilöiden ääniä. Hevosia ne olivat. Mikähän lie rieha tai hevostapahtuma täällä oli järjestetty, ainakaan lähteestä kantautuvaa ääntä en ollut aiemmin kuullut. Ulkomaalaista meininkiä selkeästi.

Astelin esiin sademetsän kasvillisuudesta aukealle, jonka näkymä sai silmäni avautumaan ammolleen ja ajatukset karkaamaan päästäni. Mit..? Eriväriset, kokoiset, tammat ja orit nauroivat, riehuivat, itkivät, juttelivat, tappelivat, lauloivat, viettivät aikaansa. Aivan tervejärkisiltä kaikki eivät vaikuttaneet, lähinnä pipipäitä ja masentuneita.
Sydämeni jätti yhden lyönnin välistä, kun suurikokoinen, valkoinen ori horjahti itseäni kohden korjaten tasapainonsa kuitenkin viime tipassa. "Ohh, sorrryyy ma boi!" Toinen tokaisi huoleton ja ilkikurinen virne suupielillään jatkaen sitten huteraa menoansa kohden polkua, jolta olin juuri tullut. Englantilaisia? Huh, täältä kun löytäisi yhdenkin hevosen, joka ei seilaisi omassa satumaailmassaan, olisin jo onnellinen. Hetken aikaa menoa silmäiltyäni erivärisellä silmäparillani otin kohteekseni mustan, ruskeaa vivahtavan arabialaisen joka näytti olevan omissa oloissaan, eikä muistuttanut viereisen kannon lähellä seisovaa psykopaattia, joka naureskeli itsekseen ja näytti puhuvan kookokselle edessään. Lävitse revenneen riemun, kantojen hevosineen kävelin luokse tamman, joka näytti tarkkailevan halkaistua kookosta edessään. Joivatko englantilaiset maitoa? Mietin sarkastisesti, ennenkun seisahduin lähelle mustanruskeaa.
"Ehm.. Hi, excuse me, can you tell where i am?" Kysyin toiselta tummalla miesäänelläni englanniksi, olettaen tietenkin tammaakin englantilaiseksi, sen edellisen epätasapainoisen kimon perusteella.
"I'm Auxit and you are?" Lisäsin vielä, olihan kohteliasta kertoa edes nimensä, vaikken ollut varma halusinko antaa ilmi itsestäni mitään tietoja tälle sakille.
Lumia

ViestiKirjoittaja Wohweli » 19. Tammi 2013 14:26

Olen kiitollinen, ettei hiljainen kikatukseni herättänyt pelkäämääni huomiota. Kaikkilla muillakin näytti olevan niin hauskaa, etten minä tuntunut mitenkään erottuvan joukosta. Hyvä niin. Näin suuren joukon samanaikainen huomio tappaisi minut varmaan pystyyn. Minusta oli käsittämätöntä miten näin suuri joukko viihtyi samalla paikalla. Kyllä suurimmalla osalla näytti olevan oikeasti hauskaa. Olen nyt varma, että se oli juomien ansiota.
Hätkähdän pienesti, kun kuulen jonkun puhuvan minulle. Käännyn oitis katsomaan viereeni saapunutta oria joka tiedusteli paikkaa englanniksi. Osasinhan minä toki englantia, mutta jostain suusta en tuntunut löytävän sanoja. Oliko juoma vienyt järkeni!? Raotan suutani, mutta minä vaan en saa sanottua mitään. Tunnen hetkessä itseni täydeksi idiootiksi.
”Magic Drink,” lausahdan lopulta, kun en muutamaan saa suustani. Niin, se tämä paikka oli. Nielaisen pienesti ja käännän katseeni pois orista. Mahtoi pitää minua ihan idioottina. Ei ollut lainkaan tapaistani jäätyä tuolla tavoin. Todella awkward.
Ruunivoikko hienolla aksentilla esitteli itsensä Auxitiksi ja mieli nyt tietää oman nimeni. Muutamaan kertaan hoin mielessäni oman nimeni, kuin varmistaakseni, että olin järjissäni ja muistin kuka olen.
”I'm Sonya, nice to meet you,” sanahdan toiselle jo hieman karkeammalla aksentilla. Siitä oli kauan, kun olin viimeksi joutunut englantia käyttämään. Esittelin toiselle ehkä hieman vaivaantunutta hymyäni. Tuntui typerältä, etten tiennyt ollenkaan mitä sanoa tai tehdä. Olin vain pihalla tästä kaikesta. En vain osannut.

Pian aiemmin tapaamani kimo ilmestyy vierelleni.
”Hei Chica, kuka tää on?” valkoinen kysähtää minulta ja katselee seuraukseni saapunutta Auxitia lähinnä ystävällisesti.
”Hän on Auxit,” otan vapauden esitellä toisen, en uskonut orin pahastuvan siitä. Kimo nyökkää päätään muutaman kerran, kuin hyväksynnän merkiksi mikä saa minut naurahtamaan heleästi.
”Pitäkää hauska ilta,” kimo kehottaa kunnes katoaa taas omien ystäviensä luokse. Minusta olisi ollut niin kovin mukava noudattaa hänen neuvoansa, mutta pelkäsin enemmän, kuin mitään, että mokaan tai en sovi joukkoon.
”Yritetään,” mutisen toisen perään ja käännyn taas katsomaan oria. Hän oli oikein mukavan näköinen. Minua jonkin verran korkeampi ja erityisen komea.
Jännittyneisyys vaivasi minua yhä ja tajusin sen vasta sitten, kun jaloissani alkoi tuntua painetta. Tajuan hieman rentouttaa lihaksiani ja heilautan pienesti päätäni saadakseni otsaharjakseni siirtymään ruskeilta silmiltäni.
Wohweli

ViestiKirjoittaja Lumia » 27. Tammi 2013 18:37

Kaksiväriset silmäni, kirkkaansininen ja se toinen syvänruskea katselevat nyt edessäni seisovaa neitiä, joka jäätyy tyystin huomatessaan minut. Ehkä englantini oli epäselvää? No luulisi nyt äidinkieltään tajuavan vaikka kuinka sössötykseksi menisikin. Uskon jo laskevani sekunteja, kuinka kauan arabialainen on tuossa seissyt suu auki vain katsellen minua kuin yrittäen rekisteröidä kuka tai mikä minä olin, kunnes hän saa sanotuksi "Magic Drink". Nyt vuorostani minä saan antaa hämmentyneen ilmeen laskeutua kasvoilleni. Eihän sellaista maata ollut olemassa? Ennen kuin ehdin sijaintia sen pidemmälle miettiä, nuorukainen esittelee nyt itsensä takaisin jo sujuvammalla puheella ja hieman varmemmalla äänellä kuin äsken. Sonya siis.
Magic Drink.. Taikajuoma, nyt vasta tajusin että sitä se tarkoitti! En voi estää huvittunutta virnettä kohoamasta suupielilleni, mutta toivon ettei Sonya huomaa sitä valkoisen orin ilmestymisen lomasta. Virne kuitenkin häviää kasvoiltani yhtä äkisti, kun kuulen vieraan puhuvan yleiskieltä. Olen jo avaamassa ihmetyksestä suutani, mutta Sonya ehtiikin ensin. Hänkin puhuu täydellistä yleiskieltä! Mitä tämä on? En olekaan tuntenut itseäni vähään aikaan yhtä hölmistyneeksi. Eivätkö nämä hevoset puhuneetkaan vain englantia? Nyt kun tarkemmin kuuntelen, niin ympärillä olevat hevoset todella puhuvat yleiskieltä. Mustanruunikon kääntyessä takaisin minun puoleeni, oli minun vuoroni jäätyä. Tunsin itseni tyhmäksi. Pitäisikö minun vain esittää etten osannut yleiskieltä? Vai myöntää luulleeni tamman puhuvan vain englantia? Siinä miettiessä suupielilleni leviää leveä, huvittunut virne, joka muuntautuu lopulta hyväntuuliseksi nauruksi. Tämä ei voinut olla totta. No, kaikki me teimme ihan inhimillisiä virheitä, eikö? Kun saan kerättyä itseni taas kasaan ja pystyn lopettamaan naurun, katson tammaa naurunsekaisin silmin ja tokaisen: "En taidakkaan olla Englannissa?" Virnistys kasvoillani kertoo väsymyksestäni pitkän vaelluksen jälkeen, mutta myös hyväntuulisuudesta.
"Olen pahoillani, luulin että puhut vain englantia, kun tuo yksi örveltäjä..." Lauseeni loppui kesken ja katseeni hakeutui sinne, missä olin törmännyt suurehkoon, horjuvaan oriin. Virneeni rauhoittui pikkuhiljaa kohteliaaksi hymyksi kun silmäni tarkkailivat rauhallisesti piirtopäätä.
"Mikä ihmeen paikka tämä on? Joku mielisairaala?" Naurahdan ja vilkaisen pieneen poniin, joka läheisellä kannolla rysähtää päin vierustoveriaan ja molemmat ovat hilkulla kaatua maahan.
"Ei sillä että sinä vaikuttaisit oudolta, mutta nämä kaikki muut.. Vaikutit oikeastaan ainoalta normaalilta täällä." Sanon hiljaa, hymyillen huvittuneesti meiningille ympärillämme siirtäen katseeni sitten takaisin varsin kaunispiirteiseen tammaan.
Lumia

ViestiKirjoittaja Wohweli » 28. Tammi 2013 16:06

Palauttaessani katsettani ruunivoikkoon on tämä saanut viritettyä suupielilleen hymyn ja tämä kuuluu pian jopa nauravan. Hämmennyn hieman ja vilkuilen mahdollisimman huomaamattomasti sivuilleni. Mikä mahtoi olla hauskaa? Lopulta Auxit toteaa, ettemme tainneet olla Englannissa.
"Voi emme toki. Tämä saari on Caralia," kerron orille ja toivon sen hieman valoittavan tilannetta. Ainakin minä pääsin nyt paremmin jyvälle ja uskalsin taas hymyillä. Orin kertoessa erheestään hymähdän vain huvittuneena.
"Sattuuhan noita paremmissakin piireissä," sanahdin rempseästi, en ollut tosikko joten asia oli helppo hahmottaa.

Myös minä kierrätän nopeasti katseeni ympärillä juhlivassa porukassa. Kaikilla näytti olevan niin hauskaa! Vähäeleisesti maistan jälleen juomaani. Auxit sitten ihmettelee yhä paikkaa ja heittää lähinnä vitsillä, että paikka oli kuin mielisairaala. En pysty pidättelemään lainkaan nauruani vaan se karkaa varsin sukkelasti huulteni lomasta. Tajutessani nauruni yritän hieman peitellä sitä ja lopetankin sen kuin seinään, kun kuulen orin toteavan minun vaikuttavan ainoalta normaalilta. Mahtoikohan ruunivoikon mielipide vaihtua naureskeluni myötä? Toivottavasti hän ei pitänyt minua ihan täys kahelina sillä minusta toinen vaikutti todella mukavalta, häneen kyllä tutustuisin mielelläni.
"Tää on niinku baari, täält voi tilata erilaisia juomia jotka sitten kai vaikuttaa käytökseen," minä olin Magic Drinkissä ensimmäistä kertaa ja en siksi paikkaa sen suuremmin osannut ylistää tai kuvailla. Ainakin toistaiseksi en nähnyt paikassa mitään vikaa.
"Mullakin on tässä submarine. Haluutko maistaa? Tää on hyvää sellanen makee," päätän sitten rohkeasti tarjota Auxitille maistiaista omasta juomastani. Työnnän kevyesti turvallani tiskiä pitkin juoman orin ulottuville.
Wohweli

Paluu Magic Drink