That is worth of all the hurt

"Aukiolla on muutamia hevosia keskusteluun syventyneenä. Osa itkee, osa nauraa, joku taitaa nukkuakin ja hei, ovatko ne kaikki edes elossa?"

Momentumin sanoja lainataksemme - astu kaikin mokomin sisään ja ota itse selvää yhteismaan sademetsässä sijaitsevasta baarista.

That is worth of all the hurt

ViestiKirjoittaja Zarroc » 30. Joulu 2013 20:13

[yksinpeli.]

RIJM

Olin juossut kovempaa kuin ikinä. Metsä vain suhisi ohitseni, kun raskaat kavioni takoivat maata. Lopulta saavuin baariin, joka näytti samalta kuin aina ennenkin, lukuunottamatta sitä, että se oli aivan tyhjillään. Astuessani aukealle, tunsin maan tärisevän.
Oliko täällä maanjäristyksiä? Siksikö eläimet olivat niin säikkyinä? Sehän se tästä vielä puuttuikin...

"Huhuu, onko täällä ketään?" Huhuilin ja hetken kuluttua puunrungon takaa tuli esiin kaksi hevosta. Toinen oli ruskea ja toinen vaalea, ihan niin kuin olin muistanutkin.
"Lisää hevosia", tummempi mutisi ärtyisänä.
"Tänne ei saa tulla." Vaaleampi sanoi kuuluvalla äänellä ja minä pyöräytin silmiäni.
"Olen Lumihevosten parantaja Rijm, tarvitsen tiedot siitä rohdosta, joka parantaa pääntaudin."

Orit hätkähtivät ja tulivat pois rungon takaa.
"Löysikö se yksi tosiaan jonkun?" Tummempi kysyi, se vaikutti aika pessimistiseltä koko ajan.
"Näköjään", vaaleampi vastasi ja kohautti lapojaan.
"Autatteko vai ettekö?" Ärähdin. Olin jo menettämässä malttini ja siitä oli kauan, kun mikään ylipäätään oli viimeksi kiristänyt hermojani.
Ne säpsähtivät samanaikaisesti ja nyökkäsivät sitten hätäisesti.
"Hagor, näytä sinä.." Vaaleampi sanoi ja tumma nyökkäsi, häipyen jonnekin rungon taakse.

"Ja minä selitän. Olen muuten Reggae", nyökkäsin ja hymyilin hieman kireästi. "Elikkäs,
Isotakiaisen juuri, auttoi paiseisiin. Leskenlehti auttoi yskään ja keuhkokuumeeseen. Nokkonen auttoi vaikuttamaan yleisesti kipuihin koko kehossa. Vesi antoi mahdollisuuden juoda sen nopeasti kurkusta alas."
Kuunnellessani vaalean selitystä, katselin kun Hagor sekoitteli rohtoja samaan kuppiin. Lopulta sain eteeni valmiin seoksen, joka näytti kyllä vähän ällöttävälle.
"Ja tätäkö juotitte Quickstepille?" Varmistin vielä ja molemmat nyökkäsivät.
"Jos tarkoitat sitä.."
"..kaveria, joka tuli tänne aika sairaana."

Huomasin, että orit puhuivat toistensa lauseita jatkaen, eli he tunsivat toisensa todella hyvin. Mielenkiintoista.
"Kiitokset tästä, minä lähden etsimään Lumihevosten johtajatarta, että saamme tiedon muillekin laumoille", hörähdin pehmeästi. Ja Zoelle tietysti, lisäsin mielessäni.
"Hyvä, että meistä oli apua", Reggae sanoi ja he toivottelivat minut ulos baarista.

Lähdin takaisin lumihevosten maille, enkä välittänyt väsymyksestäni. Kertasin rohdon ainesosia mielessäni koko matkan juostessani. Oli pakko löytää Loska. Ja pian.

Takaani kuulin jyrähdyksiä ja maa tärisi taas, mutten välittänyt.

RIJM POISTUU.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"