Sateenvarjoja ja cocktailtikkuja

"Aukiolla on muutamia hevosia keskusteluun syventyneenä. Osa itkee, osa nauraa, joku taitaa nukkuakin ja hei, ovatko ne kaikki edes elossa?"

Momentumin sanoja lainataksemme - astu kaikin mokomin sisään ja ota itse selvää yhteismaan sademetsässä sijaitsevasta baarista.

Re: Sateenvarjoja ja cocktailtikkuja

ViestiKirjoittaja Sussu » 16. Tammi 2014 19:09

Nyt oreilla tuntuu olevan ainakin jonkinlaista yritystä pitää keskustelua yllä, ja tunnelma alkaa olla rennompi. Ruskeista pienempi kuitenkin on edelleen lähinnä kaikessa hiljaisuudessa, mutten kiinnitä häneen vielä sen enempää huomiota. Calcifer nimittäin toteaa, että ainakaan vielä ketään kiinnostavaa vastakkaisen sukupuolen edustajaa ei ole näkynyt. Kotkakin toteaa siihen, että jospa sitä vähän katseltaisiin. Se saa minut naurahtamaan kuuluvasti.
"Ilta on vasta nuori, ei tässä mikään kiire ole daamien etsintään", totean oman mielipiteeni, joka ei uskoakseni poikkea paljon muiden pöydässä olevien mielipiteistä.

Kotka katosi jälleen baaritiskin suuntaan. Olihan hän tietysti sen verran kookaskin, että mahtoi tarvita vähän enemmän juotavaa, mutta silti tahti on... no, lähestulkoon päätähuimaava. Tuolla tavalla hän varmasti saavuttaisi tavoitteensa unohtaa - mitä nyt halusikaan unohtaa, ja varmaan vähän muutakin. Tämän illan tapahtumat kenties.
Seuraan katseellani, kuinka ruunikko ojentaa toisen kupeista sille pienemmälle orille. Mitähän juoma mahtoi sisältää? Toivon mukaan jotain, mikä saisi tuohonkin vähän eloa.
"Ota rennosti vaan ja nauti tämän paikan juomista, Quick", hymyilen aidosti, varmaan kannustavampana kuin koskaan. Toivottavasti hän ei pelästy pahanpäiväisesti käytöstäni tai sitä, kun Kotka hänelle tuollalailla toi juomaa turvan alle.

"Reg, Hagor!" huikkaan tiskin suuntaan, jonne ei ole pitkä matka. Oreilla ei näytä olevan juurikaan tekemistä, mitä nyt hääräilevät jotain pientä. He pysähtyvät niille sijoilleen ja höristävät korviaan. Voisin toki huutaakin pöydästä asti asiani, mutta päätän kuitenkin kipaista heidän luokseen juotuani ensin kipponi pohjaa myöten tyhjäksi.
"Delight, Blue, Submarine... Tai laittakaa samantien koko juomalista tulemaan ehtiessänne", virnistän oreille, joista erityisesti voikkoa näyttää jostain syystä naurattavan. He alkavat kuitenkin sekoitella juomia, ja sitä odotellessa minä käyn taas pyötäseurueemme luona.
"Nyt saattekin oppia tuntemaan juomalistan, ja juomakisaan sitten ryhtyvät kaikki ne, joissa on yhtään miestä siihen", ilmoitan viralliseen sävyyn, mutta silti suu virneessä.

"Tyhjentäkää mieluusti tämänhetkiset juomanne, niin tehdään tilaa uusille", kehotan vielä lähes malttamattomankin oloisena, siirtyen sitten takaisin tiskille ja hetkeä myöhemmin autan baarimikkoja juomien kantamisessa pöytään.
"Meissä kaikis on halkeemii, ei pidä pyydellä anteeks niit
    Ja niin sinäkin oot kuluva pois, niinku kaikki mikä sulle ikinä kuulua vois"
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Mwjan » 16. Tammi 2014 20:09

Kotka nielaisi oikein reippaasti juomansa alas ja lähti hakemaan lisää, tällä kertaa kaksin kappalein. Kohta lentäisivät nuo kupit maahan, mutta aina sai uutta, kaikkihan täällä oli ilmasta. Kuvittelin vain, että hän pysyi omalla alueellaan, mutta hän tönäisi toisen juoman minulle. En ollut edes edellistäni juonut, mutta kohteliaasti otan häneltä vastaan tarjoaman juoman. Maistan sitä hieman ja se on huomattavasti parempaa kuin edellinen.
”Tämä on itse asiassa aika hyvää”, sanon ja käännyn katsomaan Kotkaa. Uskoin kyllä että hän ei halunnut myrkyttää minua. Oloni oli hieman omituinen, mutta yhtäkkiä tunnetilan valtasi sellainen, kuin minun olisi tehnyt mieli puhua suuni tyhjäksi.

Siirsin suosiolla sivuun vanhan juomani ja litkin kuin janoinen pieni ötökkä juomaa edessäni. En osannut edes sanoin kuvailla miten tämä vaikutti minuun. Minä jopa seurasin hieman enemmän, mitä täällä oikein tapahtui ja siinä hetken aikaa Kotkan kanssa ihmettelin, Jay huudahti baarimikon suuntaan.
Hän aikoi tilata kaikki baarin juotavat. Meillä oli paljon opittavaa näistä juomista ja otin ilomielin tämän idean vastaan. Hymyilen ja odotan kun Jay saa juomat pöytään. Olihan niitä aikamoinen määrä ja minä join juomani loppuun.
”Noniih, kerrohan mikä on mikäkin”, saan sanotuksi valkoisilta huuliltani.
Mwjan

ViestiKirjoittaja Siuri » 16. Tammi 2014 20:43

Lawless

Rajat oli vihdoin avattu - mahtavaa!
Ei sillä, että minä olisin missään välissä ollut kiinnostunut, oliko rajojen yli luvallista mennä vai ei. En pystyisi ikinä asumaan vain yhdessä kolkassa saarta. Koko elämä tuntuisi niin rajoitetulta ja turhalta; seistä nyt päivästä toiseen samoilla alueilla ja tavata samoja naamoja.
Kaikista parasta rajojen aukenemisessa on kiistatta tämä: Magic Drink.

Astelen aukiolle, joka on lähes täynnä hevosia. Yksin, kaksin, jopa pienissä rykelmissä. Täällä ei ole ollut näin paljoa elämää pitkiin aikoihin, voisin väittää että rajojen avaamista on hevonen jos toinenkin tullut juhlistamaan.
Kävelen rungolle, jossa tummempi hevonen häärää juomien parissa. Vaaleampi kulkee muiden keskellä tyhjien kookospähkinöiden kera.
"Moro", sanon ja astelen baarimikon lähettyviin. Hän taisi olla se Hagor, toisen nimeä en oikeastaan edes muistanut. Hagor tervehtii takaisin.
"Jump-Delight kiitoooos", pyydän, eikä kestä kauaakaan kun ori ojentaa juoman eteeni.
Katselen baarin tarjontaa. Tammoja on todella vähässä, mutta eivätköhän hekin ilmesty paikalle; iltahan on vasta alussa.
Yksi neiti vilkaisee minua mutta kääntää sitten katseensa omaan seuralaiseensa. No, ei tässä mikään kiire ole. Tänä iltana en kyllä lähde yksin pois.

Katseeni haravoi koko aukion läpi, kunnes se pysähtyy yhden tutun hevosen kohdalle. Kappas!
Nappaan juoman mukaani ja lähden kävelemään pöytää päin, jossa muutama hevonen näyttää olevan keskittynyt juttelemaan. Ovatkohan he sovitulla porukalla täällä vai muuten vain hengailemassa?
Astelen pöydän viereen ja lasken kupin varovasti pöydälle. En halua olla liian tunkeileva.
"Kehtaako liittyä seuraan?" kysyn ja katson kaikki pöydän ääressä olevat orit läpi. Kukaan heistä ei näytä edes hämärästi tutulta paitsi Jay.
Pöydällä näyttää olevan kulho jos toinenkin, ja sikäli mikäli oikein aavistan, tulee niitä illan päätteeksi olemaan ainakin kymmenkertaisesti.
"Näyttää olevan ihan hyvä meno", sanon hymyillen muille.
"Lawless", esittäydyn vielä nyökäten.

Jospa näistä seuraa saisi.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Wohweli » 17. Tammi 2014 22:33

Calcifer on pienesti yllättynyt siitä miten hänetkin tunnuttiin huomioivan. Yleisesti musta oli tottunut jäämään selvästi muiden varjoon suuremmissa porukoissa. Valitettavaa ei siis tuntunut olevan näissä saman pöydän ääreen kokoontuneissa herrasmiehissä. Mielipiteensä pääteeksi Kotka tuuppaa oria kohden kevyesti turvallaan eikä pieneltä naurun sekaiselta hymyltä voinut välttyä. Ehkä sitä voisikin vähän katsella, kun estot olisi painettu alas näiden mystisiltä maistuvien juomien avulla.
Valkea toteaa illan olevan vasta nuori eikä Calcifer voi estää päätänsä käymässä vilkkaassa nyökytyksessä. Aikaa riittäisi kyllä, mutta siltikin ori hieman epäröi omia flirttailu taitojaan, ehkä nekin heräisivät juomien myötä. Niin sopi ainakin toivoa. Kotka ja Jay vaikuttivat hyvin itsevarmoilta. Toinen näytti olevan hiljaisen Quickin laita. Aatteissa vierailee pieni toisen rohkaisu, mutta ennenkuin Calcifer ehtii tehdä oman siirtonsa asian suhteen on Kotka jälleen liikkellä ja palaa kahden juoman kera heittäen toisen vaalealle. Myös kimolta irtoaa rohkaisevaa puhetta mikä saa espanjalaisenkin hymyilemään.
"Joo, eikä anneta näiden kahden konkarin juoda meitä ihan vielä penkin alle," Calcifer lisäsi Jayn sanojen perään Quickiin myös kannustavan katseen luoden. Kyllä tästä hengissä kaikki selvittäisiin, kunhan vähän annettaisiin juoman kohottaa tunnelmaa. Musta kaarsi kaulansa ja laski sen myötä turpansa sekoituksensa sekaan. Maku tuntui yhäkin suun joka kulmassa, mutta irvistyksille ruskasilmä ei suonut tilaa.

Ori kääntää pienesti korvaansa Jayn puheille tämän tehdessä ison tilauksen heidän neljän hengen joukolleen. Sekö todella meinasi saada meidät hävittämään koko satsin? Ajatus viritti uutta hymyä mustan kasvoille ja hän oli niin mukana.
"Minä ainakin olen mukana!" Calcifer ei voinut vastustaa pientä leikkihenkistä kilpailuja ja koittelisi muutenkin mielellänsä rajojaan. Osoittaakseen totisuutensa tyhjensi musta loput sekoituksestaan ja jäi odottelemaan ison tilauksen saapumista joka hetken päästä kannettiin pöytään kolmen hevosen voimin.
Katse vieri erivärisissä juomissa ja mietinnässä kävi jo minkä Calcifer tahtoisi ottaa ensimmäisenä hoidettavakseen. Quick esitti oivan kysymyksen heidän juomatietävälleen Jaylle jolta musta itsekin kuulisi mieluusti juomista.

Vieras ääni havahduttaa Calciferin katseen juomista ja tämä kääntyy katsomaan menoa arvioivan hallakon puoleen. Tämä esittäytyy Lawlessiksi ja näytti tosissaan siltä, että tahtoisi tulla mukaan heidän kekkereihinsä. Musta ei nähnyt asiaa pahana, mutta ei tiennyt muiden suhtautumita asiaan joten pysytteli hiljaa antaen muiden valita.

» Kökkö paluu hän kertojaan. Toivottavasti ei hirveesti minä muotoa eksynyt väliin. u_u'
Wohweli

ViestiKirjoittaja Zarroc » 20. Tammi 2014 21:49

Quickstep sanoi juoman olevan hyvää, minä naurahdin ja nyökkäsin. Niin se varmasti olikin.
Juotuani omani, kuulin kuinka Jay meni tiskille tilaamaan koko hoidon. Voi luoja. Tästä ei seuraisi mitään hyvää. Pian kimo saapuikin koko menun kanssa pöytään ja minä virnistin. "Mukana ollaan", naurahdin pehmeästi ja kerkesin jo huomioimaan seuraavaa hevosta, joka ilmestyi jostain.
Kasvoni kuitenkin valahtivat hieman, kun tajusin kuka siinä seisoi. Vetäisin äkkiä ilmeettömän naamion suojakseni, korvat hieman takakenoon livahtaen. Muistin kuitenkin nyökätä orille jäyhästi, niskaani vain hivenen taivuttaen.

Lawless, voi helvetin Lawless. Mistä sinä tänne ilmestyit juuri silloin, kun minä halusin unohtaa? Miksi juuri nyt?
Halusin äkkiä vain huutaa ja juosta pois paikalta, mutta tyydyin ottamaan yhden sivuaskeleen kohti vieressäni seisovaa mustaa. En pitänyt tästä, en ollenkaan.
Ihan sama. Ihan sama. Ihan sama. Toistelin itselleni, kokosin itseni ja katsoin suoraan Jayhyn. Olin juonut taas oman juomani, se alkoi jo jyllätä suonissani. Ei hätää, nyt mennään tällä.
"Joko aloitetaan?" Kysyin, sävy vähemmän vakaana. Ihan sama. Edelleen.

Katseeni livahti jonnekin puunrungon suuntaan, äkkiä halusin tilata itselleni vain liikaa Delightia ja toivoa, että tuon orin naama menisi pois ajatuksistani. Että kaikkien muidenkin naamat menisivät pois. Älkää tulko nyt.
Peitin äkkiä taas kasvojeni ilmeet, loin suupielelleni hymyntapaisen ja käänsin korvat höröön. Nyt tuntui jo paremmalta, mentäisiin vaikka esittäen.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Sussu » 21. Tammi 2014 23:08

En ennätä toisten - jopa yllättävän innostuneista - reaktioista huolimatta edes aloittaa juomien esittelyä, kun huomaan sivusilmällä jonkun lähestyvän. En kiinnitä asiaan ensiksi huomiota pätkän vertaa, mutta kun jälleen yksi ori taas tulee luoksemme, en mitenkään voi olla tunnistamatta tätä jo pelkästä äänestä.
Käännän yllättyneenä pääni Lawlessin suuntaan, ja virnistän tälle erittäin tuttavallisesti.
"Ai kehtaako liittyä seuraan? Ilman muuta ja muut ilman", hörähdän tälle. Ori toteaa menon näyttävän ihan hyvältä, ja esittelee itsensä sen jälkeen.
Muut seurueessamme sen sijaan näyttävät suhtautuvan vähän vähemmän innostuneesti, tai pikemminkin ehkä vähän alkukankeuteen palanneina uuteen oriin.

"Tämä tässä tosiaan on Law, jonka suuren suun takia sain turpaan yhdeltä tammalta, joka ei ollut ilmeisen innostunut tulevasta jälkikasvustaan, johon minä olin osasyyllinen", totean vähän piikitteleväänkin sävyyn, mutta silti hyväntuulisesti hymyillen.
"Ihan hyvä jätkä siitä huolimatta", virnistän kuitenkin kaikkea muuta kuin katkerana ja isken leikkimielisesti silmäänikin orille.
"Nämä tuppisuut tässä ovat Quickstep, Calcifer ja Kotka", esittelen toisetkin siinä sivussa, nyökäten aina kertomani nimen kantajan suuntaan.
"Ja nämä ystävät tässä pöydällä", rykäisen kurkkuani vähän selvemmäksi, "ovat jotain, mitä kaikkea pitää maistaa ainakin kerran elämässä."

Esittelen drinkit yksi kerrallaan, kuin asiantuntija.
"Tämä valkea tässä on Delight. Suosittelen lämpimästi kaikille iloista mieltä kaipaaville. Tuo punainen tuossa on Blue, joka taas on lähempänä Delightin vastakohtaa", naurahdan vähän.
"Ja tätä keltaista, Submarinea, suosittelen jos alkaa hermostuttaa. Sininen Jump sen sijaan on kaikille rohkaisevaa potkua kaipaaville..." luon jossain määrin merkitsevän katseen Quickiin.
"...ja tämä kauniin turkoosi, Honey, tuo taas oikein miellyttävän olotilan. Varovasti sen kanssa sitten, saattaa alkaa nukuttaa. Jäljelle jää Dazed, joka ennen kaikkea tekee olon onnelliseksi." Isken taasen silmää, ilkikurisestikin hymyillen. Onnea vain sille, joka päättäisi siirtyä Dazed-linjalle, koska jätin kertomatta siitä johtuvan rakastumisen tunteen.

"No niin, valitkaa yksi näistä juomista. Lawilla näyttäisikin olevan sopivasti oma juoma - olettaen, ettet ole ehtinyt hörppimään siitä. Kaksi juomaa jää yli, ja ne odottavat finaalikaksikkoa", virnistän malttamattomana.
"Asia ymmärretty? Saatte kunnian valita omanne ennen minua."
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Siuri » 22. Tammi 2014 00:53

Lawless

Kaikki tuntuu hiljenevän, kun saavun paikalle. Hetken jo todella tuntuu, ettei minua tähän kaivata. Ehkäpä olin todella tullut keskelle jotain sovittua tapaamista..?
Musta hevonen katsoo minua. Ei mitenkään huonolla tapaa mutta eipä hän oikeastaan sano sanaakaan. Ja tuo ruskea myös, ensin katsoo ja sitten kysyy Jayltä kysymyksen. Hö?
Onnekseni kuitenkin Jay ottaa minut ystävällisesti vastaan ja siirrynkin kahden orin väliin paremmin. Jay esittelee myös minut - tosin typerällä lyhenteellä mutta annetaan se hänelle anteeksi - ja kertoo samalla myös kaikille meidän välisestä suhteesta. En oikein tiedä, uskallanko naurahtaa, mutta kun kun Jay hymyilee niin rentoudun huomattavasti.
Mieleeni palaa hetkessä tilanne sen täplikkään tamman, Iriksen, kanssa. Se tammahan oli ihan hermoraunioina ja ai että siitä lähtikin ääntä! No ihan syystäkin, on varmaan paras yllätys ikinä tajuta olevansa paksuna.
Jay esittelee pöydässä istuvat. Quickstep, Calcifer ja Kotka. Kotka? Tuo nimi kuulostaa korviini todella tutulta mutta en kuollaksenikaan saa päähäni, missä olen tuon nimen kuullut. Ori on ruskea niin kuin puolet saaren hevosista eikä muutenkaan niin erikoisen näköinen, että olisi jäänyt mieleeni. Vai sekoitankohan taas johonkin toiseen?
Päädyn kuitenkin toistaiseksi pysyttelemään ihan varmuuden vuoksi hieman etäämmällä tuosta orista. En halua hankaluuksia.

Jay alkaa luetella juomia kuin vanha tekijä. Deligh, Blue, kaikki juomien nimet vilahtavat jossain välissä hänen puhettaan ja sivuvaikutukset tulevat myös tutuiksi. Ensimmäisenä koko kuviosta tulee mieleen vain jonkinlainen kokous, jonka Jay on luvannut pitää, joku 'juomien asiantuntijat' tai muu vastaava, mutta vasta saapuneena en todellakaan tiedä, mistä tässä on kyse.
Hymyilen hieman mielessäni ymmärtäessäni, ettei ori kertonut ihan kaikkea juomista. Mitähän sekin suunnittelee? No tuskin siitä haittaa kenellekään on!
Sitten hän pyytää jokaista valitsemaan juoman. Hymähdän vain kun hän mainitsee minun juomani.
"Täysin koskematon vielä", totean ja naurahdan. Finaalikaksikko? Kyseessä täytyy olla siis jonkinmoinen juomakisa. Taitaa sitä paitsi olla vasta ensimmäinen kierros meneillään, jos nyt vasta esitellään juomat ja eipä kukaan näytä olevan vielä pahemmassa kunnossa.
Katselen kannon ympärillä olevia pohtien mitä juomia ne oikein valitsevat.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Mwjan » 22. Tammi 2014 02:06

Ehdin hymyillä ja innostua Jayn ehdottamasta ajatuksesta, kunnes paikalle liittyy liekö tutun näköinen hevonen minulle ja hän esittäytyy nimellä Lawless. Painan korvani hieman luimuun epäröivänä, mutta ne ponnahtaa saman tien takaisin tavalliseen asentoonsa. Huomaan kuitenkin, että moni muukin on innostunut tästä Jayn ehdottamasta asiasta ja kaikki olemme liki samaa mieltä.

Jay tuntee Lawless- nimisen orin ja esittelee meidät kaikki hänelle. Minun ei onneksi tarvi esittäytyä vaan annan Jayn tehdä sen puolestani, mutta nyökkään tervehdykseksi. Viimein Jay alkaa luettelemaan innokkaana juomia ja niiden vaikutuksia. Pysyn toistaiseksi hyvin perässä ja tuijotan tarkkaan. Jump- juoma ja samaan aikaan Jay viittaa kuin minulle siitä. Pitäisikö minun sitten ottaa sitä?
”Voin ottaa sen Jumpin…”, sanon ja katseeni kiertää kaikissa. Minusta kyllä tuntuu että tarvitsen hieman rohkaisua. Ei minua nämä jätkät pelottanut eikä jännittänyt, mutta en tunne itseäni kovinkaan rennoksi heidän seurassaan, en vain ole tottunut tähän.

(sori tämmöne agstivaipumus.. kyllä se kohta eläytyy)
Mwjan

ViestiKirjoittaja Wohweli » 23. Tammi 2014 23:16

Heti ensimmäisenä pisti ori merkille Kotkan hieman väliinpitämättömän asenteen hallakkoa kohtaan, mutta ei uskaltanut kuitenkaan kehottaa toista hienompaan käytökseen.
Kuten Calcifer osasi odottaa tunsivat ainakin Jay ja tämä paikalle saapunut Lawless toisensa, siitä kertoi hyvin kahden välejä heille avaava Jayn puhe. Pieni naurahduskin karkasi mustan huulilta kaksikon kommelluksia kuunnellessaan. Tietyllä tapaa ori oli tyytyväinen, että heidän pikku tiiminsä vahvistui yhdellä uudella osanottajalla. Lawless ei ainekaan kimon tarinoiden perusteella vaikuttanut hullummalta.
Jayn esitellessä heidät tälle ystävälleen, andalusialaisen pää taipui oitis tervehtivään nyökkäykseen oman nimensä kohdalla, Lawlesille samalla hyväntuulisesti hymyillen.

Sen jälkeen ori päätyi esittelemään heille juomat. Calcifer teki heti päätöksen aikeesta kokeilla jotakin sellaista mitä hän ei ollut vielä maistanut.
"Asia on pihvi," musta sanahti Jayn sanojen päätteeksi pienen pään nyökäytyksen kera ja antoi ruskeiden silmiensä katseen lipua juomasta toiseen. Valinta oli hieman hankala, vaikka Jay olikin esitellyt juomat heille melko perusteellisen kuuloisesti. Eri juomien maut hieman arveluttivat, mutta ori uskoi saavansa kurkusta alas lähes mitä tahansa joten ei antanut homman sen osalta saada häntä vetäytymään haasteesta. Viimeiseksi jätetty Dazed ei kuullostanut ollenkaan hullummalta ja Quickin tehdessä valintansa päätti musta olla seuraava valitsija.
"Minä otan Dazedin," Calcifer tarjoutui ja kurottautui sitten sen suuremmin epäröimättä nappaamaan juoman itsellensä ja laskemaan sen oman turpansa alle. Maltillisesti ori jäi seurailemaan sitä mitkä juomat Kotka ja Jay valitsisivat.
Wohweli

ViestiKirjoittaja Zarroc » 25. Tammi 2014 17:58

Lawless pysytteli aika hiljaa ja tuntui sitten tunnistavan minut ainakin jollain tavalla. Kohtasin orin katseen hetkeksi, kunnes kiinnitin taas huomioni Jay Jayhyn. Hän oli jo esitellyt juomat perusteellisesti ja muut olivat alkaneet valita omiaan. Quickstep valitsi Jumpin, mikä olikin hänelle ilmeisen hyvä valinta. Virne lähes valaisi kasvojani, kuullessani Calciferin valinnan. Dazed toisi hänelle varmasti mukavan olotilan.
Katselin kookospähkinäkuppeja hetken mietteliäästi ja hymähdin sitten; "Noh, minä taidankin ottaa Honeyn." Se olikin ainoa tähän mennessä, jota en ollut uskaltautunut maistamaan. Blue-Dazed oli ollut varsin varteenotettava yhdistelmä kerran täällä vieraillessani.

Kurotin ottamaan kupin itselleni ja tutkiskelin turkoosia nestettä mielenkiinnolla. Olin seurannut kerran jonkun palominon toikkarointia Honeypäissään ja se oli vaikuttanut varsin omituiselle menolle. En tosiaan tiennyt, mitä tästä oli tulossa, mutta ei sillä nyt ollut niin väliä.
Unohtamaanhan minä olin tullut, vaikka yllättävän moni asia tuntui hankaloittavan sitä. Vilkaisin taas hallakkoon oriiseen, mutta käänsin pian katseeni Calciferiin.
Ori ei tosiaan tainnut tietää, mikä häntä odottaisi.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Sussu » 26. Tammi 2014 21:57

Quickstep näyttää rohkaistuvan sen verran, että uskaltaa ensimmäisenä ilmoittaa ottavansa Jumpin - ilmeisesti siksi, kun minä olin sitä hänelle vähän vihjaillut. Nyökkään hyväksyvästi kuin itse tämän pelin tuomari, katsoen sitten vuorotellen Kotkaan ja Calciferiin.
Katseeni kuitenkin pysähtyy mustaan versioon minusta, kun tämä ilmoittaa ottavansa Dazedin. Vai kaipasi ori onnea... Sitä hän todella tulisi saamaan, ja leiskuvaa lempeä, jos innostuisi juomaan sitä enemmänkin kuin yhden kupillisen verran.
"Hyvä valinta", isken silmää orille virne suupielilläni. Sen jälkeen katson odottavasti Kotkaan, joka tarjoutuu ottamaan Honeyn.

Nyökkään tällekin innostuneesti, jääden katsomaan ylijääneitä juomia. Delight, Blue, Submarine. En liiemmin kaipaa itkukohtauksia tai sen koommin rauhoitusta mielelleni.
"Taidankin sitten ottaa yhden Delightin lisää", naurahdan. Ei ajatus yhdestä kirpeästä, valkeasta juomasta huonokaan ole, kunhan en heittäytyisi täysin hysteeriseksi. Nytkin meinaa olla hymy aika herkässä.
Otan kupin hampaisiini ja siirrän sen pöydän reunalle, lähelle itseäni. Keskelle pöytää jäävät juojaansa odottamaan Blue ja Submarine. Katsahdan jokaiseen läsnäolevaan vielä kerran. Mahtaisi olla seuraavana aamuna suupielet hellänä tästä kaikesta hymyilemisestä.
"Tässä juomakisassa ei ole mitään monimutkaista. Minä sanon än, yy, tee ja nyt - ja sitten vain juotte niin nopeasti kuin kykenette. Kaksi nopeinta jatkavat seuraavalle kierrokselle. Jos on jotain kysyttävää, kysykää. Voittaja saa mainetta ja kunniaa. Ja miksei vaikka valita jokaiselle juoman myöhemmin seuraavalle kierrokselle, mikäli sellainen tulee", virnistän.

Jään odottamaan hetkeksi, mikäli jollakin olisi vielä jotain sanottavanaan. Sen jälkeen lasken turpani lähemmäs kuppiani, pohtien vielä viime hetkillä, antaisinko voitontahdon viedä minut finaaliin vai hidastaisinko tahtia ja pistäisin muut juomaan itsensä tainnoksiin.
"Ja sitten lähtee. Än, yy, tee - NYT!"
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Mwjan » 28. Tammi 2014 18:53

Kaikki tarttuivat omiin juomiinsa yhtä nopeasti minun valintani jälkeen. En saanut kauaa odottaa kun Jay ottaa itselleen mitä halusi ja juomakisa lähti käyntiin. Se kuka joi kaikista nopeiten, pääsi seuraavalle kierrokselle ja minä en oikeastaan sinne halunnut.

Mutta kun huudahdus kävi, aloin lipittämään juomaani hyvin, hyvin hitaasti samalla mulkoilen muita. Yritin olla viimeinen ja selvästi sellainen, joka ei halunnut lähteä seuraavalle kerrokselle. Minä join ja odotin sekä katselin muita.
Minusta tuntui siltä, että en halunnut enää viettää aikaa näiden kanssa ja kun saisin tämän juoman alas kurkustani, kittäisin seurasta ja lähtisin. Tunnen oloni niin epämiellyttäväksi enkä halua tuoda mitään inhottavan masentavaa ilmapiiriä tähän joukkoon. Heillä on kyllä varmasti hauskaa ilman minuakin.

( Quick kyllä lähtee menee ihan just...)
Mwjan

ViestiKirjoittaja Wohweli » 28. Tammi 2014 20:09

Musta oli täpinöissään, oikeasti hervottoman innoissaan ja oli hyvä, että tämän jalat eivät lähteneet steppaamaan innostuksesta paikoillaan. Kotka ja Jay valitsivat juomansa ja pian sitä oltiikin valmiita täyteen kisailuun! Calciferin kilpailufiilikset olivat korkealla ja salaa mielessään se selvästi haaveili toiselle kierrokselle pääsemistä. Hän halusi olla pidetty, mutta vielä kiinnostavammalta kuulosti niin sanottu kunnian saaminen. Punainen juoma odotteli vain nopeaa juojaansa, Calcifer todellakin pistäisi parastaan, vaikka juoman maku mietityttikin.

Käskyn käydessä Calcifer ei kuitenkaan empinyt upottaa turpaansa Dazediin. Sen imelyys tuli todella puun takaa eikä musta hyvälläkään tahdolla voinut sanoa pitävänsä juomasta. Ori kuitenkin piti pintansa ja kittasi juoman alas niin nopeasti kuin suinkin vain kykeni ja lopulta juotuaan nosti turpansa ylös ja kopautti toisen etusensa kaviolla pöytään.
"Valmis!" ori hihkaisi rohkeasti selvä riemun kipinä silmissään kimaltaen. Oliko hän voittanut?
Wohweli

ViestiKirjoittaja Zarroc » 28. Tammi 2014 20:39

Kimo iski silmää Calciferille juoman valinnasta ja minä hymähdin hiljaa yksinäni. Mitähän tästäkin tulisi, muistaisiko mustalle kukaan kertoa, mitä juoma todellisuudessa aiheutti? Katseeni kääntyi taas Lawlessiin, hän oli juottanut ilmeisesti sitä samaa silloin Developelle.
Pudistelin kuitenkin ajatukset päästäni ja jäin katselemaan heidän valintojaan. Jay otti Delightin itselleen, mikä ei minua oikeastaan yllättänyt millään tavalla.

Pian hän kertoi säännöt, jotka olivat hyvin yksinkertaiset. Seisoin asemissa tarkkaavainen katse häneen kohdistuneena. Korvani olivat hieman takakenossa, niska jännittynyt pienesti kilpailutilanteen vuoksi.
Kun Jay käski alkaa juoda, minä työnsin turpani kuppiin ja aloin nopeasti hörppiä juomaani alas. Se maistui yllättävän hyvälle, ollakseen oikeasti turkoosia ja aiheuttaakseen mitä ilmeisemmin hallusinaatioita. Sopi vain toivoa, että olin tarpeaksi iso, ettei se vaikuttaisi.
Vaikka huomasin kyllä muiden lukuisten juomien sumentavan arviointikykyäni vähän turhan paljon, joten päätin lopettaa ajattelemisen siihen.

En kuitenkaan ollut riittävän nopea juomisessani, koska viimeistä kulausta lipaistessani kuulin ainakin Calciferin huudahtavan olevansa valmis. Nielaisin kuitenkin rauhallisesti ja nostin vasta sitten katseeni tarkistaakseni, kuka oli voittanut kisan.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 04. Helmi 2014 13:30

Lawless

Tuo yksi hevonen ottaa pienen kannatuksen myötä Jumpin. Toinen, tuo musta, Calcifer, ottaa Dazedin. Naurahdan hieman. Sitten tämä Kotka-niminen ori valitsee Honeyn.
Jay luettelee säännöt ja myötäilen vain muiden mukana. Kaksi voittanutta siis jatkaa ja jäljelle jääneet juomat odottavat heitä? Selvä juttu!
Jay laittaa turpansa lähelle kuppiaan ja aloittaa lähtölaskennan. Än - yy - tee - NYT.
Lasken myös turpani juomaan, mutta en juo sitä kuitenkaan niin nopeasti, kuin pystyisin. Minusta olisi oikeastaan paljon mielenkiintoisempaa nähdä näitä vieraita juomassa finaalissa.
Huomaan sivusilmällä, kuinka tuo yksi tylsimys vain mulkoilee muita. Sekään ei selvästi halunnut olla mukana kisassa, mutta ehkä vähän eri syistä kuin minä?
Calcifer taas juo juomaansa todella kovaa vauhtia, ja se näyttikin menevän melkein kerralla kurkusta alas.
Kotka myös joi juomaansa nopeaan tahtiin. Minusta tuntuu silti, että Jay vanhana mestarina joisi näitä kaikkia nopeammin juomansa.
Ja niin kuuluu ensimmäinen 'valmis'-huudahdus. Katson Calciferiä ja hörppään sitten kerralla juomani loppuun.
"Minä myös", sanon, vaikka varmasti joku ehti ennen minua loppuun. Kotka ainakin taisi olla aika samoihin aikoihin valmiina.
Jay?

Vaikken nyt finaaliin välttämättä menisi mukaan, niin tässä olisi koko ilta aikaa viettää juomien kesken oriporukalla. Jos ne edes vähän sosiaalisempia olisivat...

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Magic Drink