Sateenvarjoja ja cocktailtikkuja

"Aukiolla on muutamia hevosia keskusteluun syventyneenä. Osa itkee, osa nauraa, joku taitaa nukkuakin ja hei, ovatko ne kaikki edes elossa?"

Momentumin sanoja lainataksemme - astu kaikin mokomin sisään ja ota itse selvää yhteismaan sademetsässä sijaitsevasta baarista.

Re: Sateenvarjoja ja cocktailtikkuja

ViestiKirjoittaja Mwjan » 08. Helmi 2014 17:38

Kaikki ottivat juomansa raskaasti alas kurkustaan ja näytin selvästi olevan viimeinen, lukuunottamatta Jayta. Olin hävinnyt, ihan tarkoituksella, joten minun ei tarvinnyt lähteä toiselle kierrokselle. Minä kuitenkin ystävällisesti join juomani loppuun ja työnsin tyhjän kupin pois edestäni. Olotilani ei ollut muuttunut enempää siitä edellisestä juomastani.

Minä peruutin pois pöydän luota ja katseensi kiersi jokaisessa.
"Kiitos seurasta, mutta minä taidan lähteä", minä sanoin melko pahoittelevaan sävyyn ja käänsin katseeni, kohta koko kehoni pois muista ja lähdin kävelemään pois heidän luotaan. Minulle riitti, olin niin pois tästä jutusta että parempi vain lähteä.

Quickstep poistuu.
Mwjan

ViestiKirjoittaja Sussu » 15. Helmi 2014 13:57

Hörpin omaa juomaani koko ajan kiihtyvään tahtiin, pitäen kuitenkin tarkasti silmällä muita läsnäolevia. Eivät he nähtävästi huonoja vastustajia ole, mutta päätän siitä huolimatta unohtaa kilpailuviettini hetkeksi - tarkoitukseni on kuitenkin juottaa muut niin kujalle, ettei mitään rajaa. Ei suinkaan sammua ensimmäisenä.
Haluaisikohan Law ryhtyä kanssani osaksi baarin henkilökuntaa ja järjestää tällaisia ryyppäysiltoja ryhmille? Ajan saisi varata vaikka etukäteen.
Pärskähdän ajatukselle niin, että suussani oleva juoma tuntuu lähes pärskähtävän ulos sieraimistani.

"Hyvää työtä, pojat!" virnistän ylpeänä lopetettuani juomisen vain juuri ja juuri viimeisenä. Luulen tosin, että myös Lawless hidasteli juomansa kanssa.
En kuitenkaan ehdi todeta mitään voittajasta, kun Quickstep yllättäen kiittää seurasta ja ilmoittaa lähtevänsä. Johan nyt. Ei tainnut ori haluta antaa mahdollisuutta näille ihmeellisille juomille, mutta kai me pienemmälläkin porukalla pärjäisimme.
"Hyvää illanjatkoa", hymähdän toisen perään. En jää suremaan hänen poistumistaan sen suuremmin. Toivon vain, ettei kukaan muu saa päähänsä lähteä paikalta.
Keskityn jälleen pöytäseurueeseemme.

"Ja ensimmäisen erän voittaja on - yllättävää kyllä - kisan musta hevonen, Calcifer!" julistan juhlallisesti ääntäni korottaen.
"Koska toisella kierroksella ei ole tilaa kolmelle, minä päätän kumpi teistä kahdesta pääsee Calciferin kanssa kisaamaan", jatkan, katsoen vuorotellen Lawiin ja Kotkaan. Virne leviää huulilleni.
"Luulen, että sinä olet oikea vastus Calciferille", osoitan sanani Kotkalle ja isken silmää.

"Olkaa hyvät ja tilatkaa itse juomanne. Kaikki muu on hyväksyttävää, paitsi vesi. Tasapuolisuuden nimissä saatte molemmat valita yhden juoman, jonka itse juotte - ja jonka myös kilpakumppani juo", selitän innostuneesti mutta mahdollisimman selkeästi uusia, juuri keksimiäni sääntöjä.
"Toisin sanoen kaksi juomaa per naama. Ymmärretty?"
"Meissä kaikis on halkeemii, ei pidä pyydellä anteeks niit
    Ja niin sinäkin oot kuluva pois, niinku kaikki mikä sulle ikinä kuulua vois"
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Wohweli » 16. Helmi 2014 02:00

Calcifer tunsi olevansa todella rentona, siis aivan tolkuttoman hämmentävässä fiiliksessä jota ori ei edes itse ollut kunnolla käsittää. Pienetkin liikkeet tuntuivat yhtäaikaa todella raskailta, mutta toisaalta taas todella lennokkailta ja ilmavilta. Tämä oli takuulla juomien omia taikatemppuja. Enää musta ei edes ihmetellyt miten jotkut saattoivat todella pitää juomien tarjoamasta huumasta. Tämähän oli oikeastaan jopa aika mukavaa.
Ori tunsi päänsä hieman nuokahtelevan eteenpäin, vaikka hän ei kyllä itseasiassa edes ollut väsynyt. Ehkä lihakset olivat vain päättäneet rentoutua ihan kaikkien juomien edestä.

Kauan ei mennyt hänen jälkeensä, kun muutkin ilmoittivat olevansa valmiita. Musta oli ollut nopein eikä voinut olla hymyilemättä leveä voittajan virne naamallaan. Kyllä hän tämän kisan voittaisi! Aivan takuulla.
Kun Quickstep ilmoitti lähtevänsä ei ori voinut olla vetämättä turpaansa hieman suruntapaiseen ilmeeseen. Miksi toinen lähti? Hetken musta ajatteli jopa painua valkokasvoisen perään, mutta Jayn ottaessa kisan juontaminen kavioihinsa jättäytyy Calcifer paikoilleen eikä voi olla naurahtamatta valkean 'veljensä' puheille. Ori nyökytteli päätään tyytyväisenä ja oli täysin valmis toiselle kierrokselle ja odottikin innolla kenet Jay valitsisi kilpailemaan häntä vastaan.
Kimon katse arpoutui Kotkaan mikä sai Calciferin jälleen naurahtamaan ja tökkäämään hieman turvallaan Kotkan kyljen suuntaan.
"Nyt otetaan kunnolla miehestä mittaa," hänen oli pakko hihkaista riemuissaan. Kun Jay selittää kilpailun jatkon nyökkyttelee musta päätään vähän hämmentävänkin tiuhaan tahtiin ja kääntää katseensa jälleen lopulta Kotkaan.
"Olen sen verran hyvällä tuulella, että sinä Kotka saat valita juomat ekaksi," musta tokaisee ja hymyilee tuolle hiema haastavaan tyyliin. Kova kovaa vastaan niinhän?

Tämän jälkeen Calcifer ei voinut välttää katseensa ajautumista viereisessä pöydässä oleviin tammoihin. Voi, miten kauniilta jokainen näytti. Musta ei ollut mielestään nähnyt yhtä kauniita tammoja tänne tullessaan, saati koskaan aiemminkaan elämässään. Pitäisiköhän hänen mennä kisan jälkeen tekemään hieman tuttavuutta? Ajatus sai Calciferin tuntemaan kuumotusta poskillaan.
Wohweli

ViestiKirjoittaja Siuri » 19. Helmi 2014 22:32

Hämmennyn hieman, kun tuo yksi hevonen vain lähtee. Hö, mikä tylsimys. Ai ei meidän seura kelvannut? No sitä suuremmalla syyllä nyt sitten pidetään neljästään hauskaa!

Jay valmistuu myös juomansa parista ja hyvästelee tämän orin, jonka nimeä en suoraansanottuna edes muista. En ehtinyt häntäkään oppia tuntemaan vielä näin lyhyessä ajassa.
Enhän minä sentään häntä häätänyt pois ilmestymällä tähän? Toivottavasti en.
Kukaan ei oikein välitä kuitenkaan sitä, että tuo ori lähtee pois. No, miksipä siis minäkään vaivaisin päätäni moisella.
Sitten Jay julistaa kisan voittajan: Calciferin. Jay ottaa oikeuden valita toisen kisaajan, ja niinpä hän valitsee tuon Kotkan.
Hän sanoo myös, että kilpailijat saa itse valita juomansa. Itselleen ja toiselle näemmä. Hah, ihan hyvät säännöt kyllä!
Calciferilla näytti olevan asenne kohdillaan tässä kisassa. En voinut olla vähän naurahtamatta, kun hän uhoaa Kotkalle. Antaa Kotkan tilata jopa juomansa.

"Hyvät herrat", sanon ja astun askeleen taaksepäin pöydästä nyökäten. Enpä minä ollut mihinkään lähdössä, ainoastaan hakemaan itselleni jotain juomaa tiskiltä.
"Jos saatte juomanne ennen minua, niin älkää ainakaan aloittako vielä. Haluan nähdä, kummalla teistä on enemmän munaa", sanon vähän naurahtaen ja käännyn sitten kävelemään kohti tiskiä.
Eikä vieläkään hyvännäköisiä tammoja. No ei tämä kai ihan turha reissu ole, ainakin on mukavaa seuraa.
"Delight", sanon vain juoman nimen, ja se ilmestyy pian eteeni. Nyökkään kiitokseksi ja palaan takaisin pöytään. Asetan kulhon kannon päälle ja katson muita. Joko heille on ilmestynyt juomia?

-------

e// Jäädyttelen tän nyt Lawin osalta. Jos joskus jatkuu vielä niin tulen sitten takaisin pelailemaan :)
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 25. Helmi 2014 17:28

Ai minä päädyin Calciferin kanssa niin sanottuun finaaliin? Kohotin yllättyneenä kulmiani, mutta päästin sitten hymyn leviämään suupielilleni. Kuuntelin Jayn selittämät säännöt ja nyökkäsin sitten, asia harvinaisen selvä. Minä en ehkä ollut. Huomasin myös Quickstepin poistuvan joukostamme, mutten osannut edes välittää asiasta kovin paljoa. Nyt tärkeämpää oli kisa.

Calciferin turvan kosketus kyljessäni sai minut naurahtamaan ja iskemään orille silmää. "Katsotaan mistä sinut on tehty", naureskelin. Katsahdin kannolle päin ja nyökkäsin kutsuvasti. Hagor tuntui ymmärtävän, että nyt oli kisa käynnissä, koska hän ravasi luoksemme kulmiaan kysyvästi kohottaen.
"Yksi Delight ja kaksi Honeyta", pyysin pienesti virnistäen. Tänä iltana en haluaisi olla huonolla tuulella. Ori nyökkäsi ja lähti toteuttamaan toivettani, minä kallistin päätäni hieman ja katsahdin Calciferin suuntaan. Mitähän hän mahtaisi ottaa?

Lawlesskin palasi pian takasin, hänelläkin helmiäistä mukana juomassaan. En jaksanut enää edes äkäillä, oloni oli parempi kuin aikoihin ja hymyilin hallakolle kevyesti.
Kyllä tästä illasta vielä jotain hyvää tulisi, tai jos ei hyvää, niin ainakin muistamisen arvoista. Sillä ehdolla jos muistaisi edes mitään huomenna.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Sussu » 15. Huhti 2014 14:16

Calciferin kilpailuhenki näyttää viimeistään tässä vaiheessa todella heräilevän. Musta antaa Kotkan aloittaa juomien valitsemisen, jolloin odottava ja samalla innostunut katseeni kääntyy ruunikkoon. Parempi valita jotain... jotain, mikä ei ainakaan lamaannuttaisi heitä täysin. Sittenhän meidän kaikkien ilta olisi pilalla, enkä minä saisi nauraa heidän sekoilulleen.
Onneksi minulla on oikeus johtaa tätä kilpailua, ainakin toistaiseksi. En voisi tietenkään kieltää heitä juomasta mitään, mutta minulla olisi tietty aina omat keinoni saada heidät taipumaan tahtooni.

Olen kaikessa jännityksessä lähellä hätkähtää, kun Lawless keskeyttää tilanteen kertoakseen hakevansa itselleenkin juotavaa. Nyökkään hyväksyvästi toverilleni ja kiinnitän sitten kaiken huomioni takaisin Kotkaan.
En tosiaan tiedä, kuka tässä on eniten jännittynyt juomakisan finaalista - minä, Calcifer vai Kotka.
Yksi Delight ja kaksi Honeyta, Kotka lopulta täräyttää. Korvani kääntyvät vähän takakenoon, ja pettymys välähtää silmissäni.
Toisaalta, Honey voisi tehdä heidät... no, uneliaiksi, mutta tuskin yhdestä vielä mitään pahaa tapahtuisi. Korkeintaan heille tulisi miellyttävä fiilis. Ja siihenhän me pyrimme, eikö?

"Calcifer?" lausahdan kysyvään sävyyn, kääntäen ruskeiden silmieni katseen taas minua tummempaan kaksoisolentooni.
Hänen tulisi tehdä vielä juomatilaus.
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Wohweli » 10. Touko 2014 01:39

Calcifer oli todella korkealla. Hyvä ettei huojahdellut, vaikka seisoikin kaikki jalat napakasti maata vasten. Hämmentävästi katsekin laski jonnekin Kotkan kyljen tienoolle. Voi miten kiva olisikaan ollut vain antaa jalkojen pettää ja kellahtaa nojailemaan toista oria vasten. Mustan olo oli niin kevyt, jollain tapaa unelias, mutta silti niin energinen. Ori ei todellakaan käsittänyt olotilaansa, mutta sen syvemmälle tutkistelulle ei ollut edes aikaa. Oli keskityttävä kisaan. Haettava voitto kotiin ja näytettävä äijille, että osasi etelän ihmekin juoda!
Kotkan tilaus sai orin nyökyttelemään. Kyllä hän Honeyn alas saisi, ei tuottaisi ongelmia. Ennenkuin musta ehti aloittaa tilailunsa poistui hallako hakemaan oman juomansa, se pysäytti hetkeksi Calciferin aloittelun. Vasta Jayn kysyvä sanahdus palautti mustan osittain hereille.

"Tuota ööh," ori lausui hieman kuin olisi jo unohtanut missä mentiin. Mieli teki melkoisia tepposia, mutta Calcifer päätti selvitä niistä keinolla millä tahansa.
"Vaikka ööh," musta jatkoi ääneen pohdiskeluaan. Kaikki drinkkien nimet tuntuivat hävinneen orin muistista.
"Jump ja kaksi Lavenderia," hän sai lopulta valintansa valmiiksi. Ne olivat yksinkertaisesti ainoat drinkkien nimet jotka ori sai päähänsä. Mitään mielikuvaa hänellä ei ollut niiden vaikutuksista tai lupailluista mauista, mutta kieli oli jo sen turta, että kyllä kaikki alas menisi keinolla tai toisella.
Wohweli

ViestiKirjoittaja Sussu » 17. Kesä 2014 15:19

"No niin, no niin!" minä suunnilleen hihkun innostuksesta. Kyllä näistäkin kahdesta vielä jotain irti saisi - ainakin, kun he saisivat kiskottua kaiken kurkusta alas.
Myös Lawless on palannut juomansa kanssa, mutten niin keskity toveriini. Sen sijaan baarimikon kiikutettua myös Calciferin tilaukset luoksemme minä järjestän ne kuin paraskin tuomari.
Tarkistan tilanteen vielä kertaalleen. Kotkalla Delight, Calciferilla Jump - molemmilla Honey ja Lavender.

"Kohta on jätkillä hauskaa", minä virnuilen itsekseni. Juomat olivat niin erilaisia keskenään... Saattaisinpa itsekin olla drinkin tarpeessa, mutta nyt ei ole aikaa sellaiseen.
Mieluummin nauran näille kahdelle.
"Toivottavasti kumpikaan ei ole huono häviäjä. Voittaja on sitten illan siistein jätkä - heti minun jälkeeni - ja ansaitsee sen mukaista kohtelua, mainetta ja kunniaa", isken silmää ja katson vuorotellen finalisteihin.

Myös jokunen ulkopuolinen baarissa hyörivä taitaa seurata sivummasta meidän hauskanpitoamme. Ei yleisö tietenkään pahitteeksi ole, suorituspaineet vain saattaisivat kasvaa. Elleivät nämä kaksi ole jo valmiiksi sen verran hyvässä hapessa, etteivät tajunneet sanan paine merkitystä.
"Voittajat ovat tammojenkin mieleen", totean vielä kannustukseksi silmäniskun kera, viitaten sillä tavalla myös suuntaamme vilkuileviin hevosiin.

Tai ehkä tammat pitäisivät meitä vain joukkona juoppoja, mutta mikäs siinä.
"Valmista? Sitten ei muuta kuin än, yy, tee ja NYT!"
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Zarroc » 27. Syys 2015 17:51

Aloittajan oikeudella lyön tämän kiinni (tai siis jätän virallisesti kesken) koska täällä on vain me kaksi enää 8'D sori mussu.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"