Joutuu kai aina valvomaan, yötä palvomaan

"Aukiolla on muutamia hevosia keskusteluun syventyneenä. Osa itkee, osa nauraa, joku taitaa nukkuakin ja hei, ovatko ne kaikki edes elossa?"

Momentumin sanoja lainataksemme - astu kaikin mokomin sisään ja ota itse selvää yhteismaan sademetsässä sijaitsevasta baarista.

Joutuu kai aina valvomaan, yötä palvomaan

ViestiKirjoittaja Wohweli » 17. Tammi 2014 22:04

Sonya
» Mukaan Vertaveli M ja Noah! <:

Edes luihin asti pureva aavikon kylmyys ei ollut saanut Sonyaa kääntymään pois reitiltään. Hän aikoi mennä baariin. Kun hiekka oli lopulta vaihtunut sademetsään oli tummanruunikko vain entistä varempi päätöksestään. Askeleet kuljettivatkin arabialaista rauhallisessa kävelyvauhdissa tutuksi tullutta polkua myötäillen. Päivä oli jo hiljalleen lipumassa iltaa kohden eikä tyttönen pystynyt ollenkaan hillitsemään innostunutta hymyään, hänellä oli taas se tunne. Tunne joka kertoi illasta tulevan mahtava ja ikimuistoinen! Tai eihän sitä toki näin etukäteen tietäisi miten pitkältä ajalta drinkit tulisivat hänen muistinsa syömään.
Pieni leikkisä ajatus Codebreakerin uudelleen tapaamisesta sai mustan hymyn vain kasvamaan. Jos hän löytäisi Coden baarista kyllä piirtokasvo varmasti uisi orin liiveihin, hiirakon läheisyys kelpasi aina. Uudet tuttavuudet kiinnostivat myös, arabialainen ei omannut hurjaa kaverilistaa, mutta ehkä baari tarjoaisi hänelle samanhenkisiä ystäviä, niin Sonya ainakin jaksoi toivoa.

Lopulta Sonya saapui baarin kulmille. Paikka oli vielä mukavan tyhjä vain muutamia hevosjoukkoja oli kokoontunut kolmen pöydän äärelle. Tunnelma oli yllättävän rauhallinen. Olihan tamma itsekin saanut todistaa Magic Drinkiä villeimmillään, eikä kuunaan vaihtaisi sitä menoa ja meininkiä mihinkään.
Tumma kaunotar otti rennoin mielin askeleita tiskiä kohden ja sai vastaansa hyvän tuulisena hymyilevän Hagorin.
"Hyvää iltaa, mitä saisi olla?" Sonya ei ollut ehtinyt vielä edes miettiä millä juomalla päräyttäisi illan käyntiin. Pikainen mietintä johti kuitenkin varmaan valintaan.
"Yksi Delight," ori nyökkää ymmärtäneenä ja taikoo juoman ennätysajassa Sonyan ulottuville.
"Kiitos!" arabialainen huikkautaa riemuissaan ja nappaa kookoksen puolikkaan matkaansa kääntyessään silmäilemään pöytätarjontaa. Tiskin puoleisella epäsymmetrisellä rivillä oli tarjolla yksi oikein oivan näköinen pöytä ja sen suurempia empimättä suuntasi pikiharja matkansa sen suunnalle. Helmenvalkean juoman läikyttely ei houkutellut jonka vuoksi Sonya piti askeleensa maltillisena eikä edes huomaa, kun vieras orikaksikko pyyhkäisee hänen ohitseen pöytää kohden ja ohimennen häntä tuupaten. Sonya horjahti pienesti tönäisyn johdosta mikä lennätti hänen jumansakin nurin maahan. Röyhkeä kaksikko ei edes pahoittele tekoaan vaan nauravat mustalle pilkansävelin. Sonyan korvat kävivät luimussa ja tämä asteli hieman kiukustuneena pöydän vallannutta kaksikkoa kohden.
"Eikö teillä ole yhtään käytöstapoja?" tamma avasi äänensä joka suorastaan vaati oreilta anteeksipyyntöä eli pienen merkin aivojen olemassa olosta.
"Älä hikeenny muru, uuden saat tuolta noin ilmaiseksi," toinen taipuu oitis limaiseksi ja näyttää vilkaisevan kaveriinsa hieman vinkaten.
"Tai annapahan olla. Ota minun juomani ja liity seuraan," se jatkaa vielä eikä Sonya ole uskoa korviaan. Häpeäksi olivat nämä kaksi koko uros sukupuolelle, musta tuskin pystyi käsittämään häpeän ja oksetuksensa määrään. Käytöstavat piti omata!
"Älkää kuvitelkokaan," arabialainen tiuskaisi päätöksestään vuoren varmana ja kääntyikin sulavasti takaisin tiskin puoleen hännällänsä torjuvasti huiskaisten. Mokomat limanuljaskat voisivat tyytyä vain toistensa seuraan.
Tamma asettautui tiskin puoleen odottamaan Hagorin saapumista, baari oli alkanut täyttyä porukasta mikä tarkoitti baarimikoille kiireitä.
Wohweli

Re: Joutuu kai aina valvomaan, yötä palvomaan

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 19. Tammi 2014 21:19

Noah

Se kuuluisa juomapaikka oli tässä ihan lähistöllä. Olin päättänyt mennä katsomaan sen menoa kerrankin, sillä en ollut ikinä käynyt siellä. Äitini oli sanonut sitä paikkaa syntiseksi ja kamalaksi, mutta olin kuullut taasen isältäni, että hän oli tavannut äidin siellä. Päätin siis mennä katsomaan, millaista menoa siellä oikein oli. Kun kävelin vierasta polkua eteenpäin, käveli toiselta polulta samalle polulle vieras, vaalea ori. Hänellä oli suussaan joitakin kasveja ja hän meni vauhdilla ohitse polulta ja jatkoi matkaansa. Minä kävelin rauhallisempaa vauhtia paikalle.

Mikä merkillinen paikka tämä on? Katsoin ympärilleni hämmästyneenä ja huomaan, että yhden kaatuneen puunrungon toisella puolella sama vaalea ori laitteli kookoksen puolikkaisiin nesteitä. Katselin ympärilleni seuraten toisten menoa, kunnes yksi tumma hevonen tuli luokseni.
"Hei, mee vaan tiskille ja tilaa juoma!" se sanoi ja jatkoi matkaansa ilmeisesti jonkun kaverinsa luokse. Käänsin katseeni hänen tarkoittamalleen tiskille.

Tiskille kävellessäni huomasin erään mustahkon tamman saavan tönäisyn orilta ja kuulin heidän kiistelynsä, kunnes tamma käveli takaisin tiskille tilaamaan uutta juomaa. Minä päätin mennä hänen vierelleen ja käännyin tamman puoleen.
"Nuo orit olivat aika röyhkeitä sinulle", minä sanoin paheksuvaan sävyyn. Huomasin vaalean orin kääntyvän meidän puoleemme ja tuli luoksemme kysymään juomia. Minä katsoin kysyvästi ja kuuntelin, kuinka vieressä oleva pyysi jonkun honeyn. Minä sanoin saman. Hän sekoitti minulle juoman ja ojensi kookoksen kuoreen kootun nesteen. Minä katsoin sitä hiukan kysyvästi, vielä kuitenkaan maistamatta.
"Olen Noah, entä sinä?" kysyin tammalta ystävälliseen sävyyn.
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja Wohweli » 20. Tammi 2014 05:08

Orien pilkka kantautuu yhä Sonyan korviin, mutta sisukkaasti hän kieltäytyy välittämästä. Ilta voisi vielä kääntyä paremmaksi mikäli hänen ei enää tarvitsisi tavata kahta sukupuolensa häpeäpilkkua.. Toista se oli Coden kanssa. Tuskin Sonya edes itse huomaa haikailevansa jälleen orin perään, kunnes vieraan tamman paheksuva ääni rikko ajatusketjun. Varoen piirtokasvo kääntää päänsä vierasta tammaa kohden ja tuntuu sisäistävän vasta hetken päästä toisen sanat.
"Phah. Olen melkein jo tottunut, mutta onneksi yleensä täältä löytyy myös jokunen herrasmies," mustanruunikko ei suotta kaunistele puheitaan ja antaa äänensäkin kohota hieman kuin tahtoen myös ori kaksikon kuulevan hänen suoran mielipiteensä.
Lopulta Reggae siirtyy palvelemisessa eteenpäin ja tulee heidän kohdalleen. Muut kuuluvat tilaavan Honeyt, mutta Sonyan lyhyt tuntemus juomista kertoi hänelle, että hän kaipasi jotain muuta.
"Yksi submarine, kiitos," Sonya tilaa vuorollansa ja jo hetkessä voikko on tarjoillut kellertävän juoman hänelle. Pieni maistiainen virkistää muistia ja kertoo juoman makeaksi, oikeastaan makeammaksi kuin arabialainen itse edes muisti.

Hieman tutustumisesta kiinnostunut Sonya kääntyi rohkeasti enemmän vieraan valkokasvon puoleen ja kuuli tämän esittäytyvän.
"Minä olen Sonya," hymy levisi väistämättä nuoren täysiverisen kasvoille. Hänestä oli kerrassaan mukava tavata näin vaihteeksi avoimen ja ystävällisen oloinen nainen! Liian usein Sonya oli saanut tehdä tuttavuutta vai nenäkkäsiin diivoihin joiden seura ei kaikilta osin todellakaan miellyttänyt häntä.
"Oletko ensi kertaa täällä?" Sonya ei voi olla kysymättä, kun huomaa ettei Noah ollut vielä lainkaan maistanut hänelle tarjoiltua Honeyta., samalla kun itse hörppää kevyesti omaa Submarineaan.
Wohweli

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 20. Tammi 2014 23:39

Uusi tuttavuus, tämä melkein kokonaan musta tamma, kertoi minulle jo tottuneensa moiseen käytökseen. Mieleni teki kysyä lisää, mutta koin sen aiheettomaksi. Toinen tamma oli kuitenkin vaikuttanut mielestäni hyvin nuorelta, joten minua hämmensi. Ehkä hän oli paikan vakioasiakkaita, tai sitten tämä paikka veti puoleensa muutoin vain käymään uudestaan monestikin. Mielessäni juolahti, mahtoikohan minustakin tulla tuollainen. En ollut varma kuulostiko se kovin fiksulta ajanviettotavalta.

Hän kuitenkin tilasi submarinen, juoma näytti täysin erilaiselta kuin omani. Omani, joka oli turkoosia ja yhä koskemattomana kupissaan. Katsoin sitä kuin täysin vierasta asiaa. Mitä se kyllä itseasiassa olikin. Vieressäni ollut hevonen joi kuitenkin omaansa tyytyväisenä. Tämä uusi tuttavuuteni esittäytyi Sonyaksi. Minä nyökkäsin, hänellä oli kaunis nimi.
"Kaunis nimi", minä sanoin kohteliaasti ja hymyilin. Pian perään hän kysyikin, olinko täällä ensi kertaa. Ilmeisesti se oli näkynyt käytöksestä ulospäin aika kirkkaasti.
"Itseasiassa olen täällä ensimmäistä kertaa", vastasin ja näin hänenkin ottaneen jo juomastaan.

Painoin turpani kuppiin ja maistoin turkoosia juomaa. Se oli maultaan hyvin eksoottista, mutta omalla tavallaan miellyttävää. Puristelin sen jälkeen päätäni hämmentyneenä ja katsoin Sonyaa.
"Sinä taidat tuntea paikan paremminkin? Osaatko suositella hyvää juomaa?" kyselin ystävälliseen sävyyn ja katselin tätä siroa tammaa.
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja Wohweli » 22. Tammi 2014 07:59

Kauttaaltaan utelias katse ravasi vieraassa ruskeassa. Tämän kauniit, puoliksi valkeat kasvot jäisivät takuulla hyvin Sonyan mieleen. Hymy pysytteli täysiverisen kasvoilla ja leveni entisestään Noan kommentoidessa hänen nimeään kauniiksi.
"Niinkö sinusta? Tarkoitan, että olen hyvin otettu kohteliaisuudesta, sinunkin nimesi on todella kaunis," piirtokasvosta saattoi huomata tietynlaisen yllättyneisyyden, mutta parhaimpansa tämä yritti paikata sanojaan hieman kiusaantuneella hymyllä. Tälläiset tilanteet eivät kaikilta osin olleet Sonyalle tuttuja. Hänelle harvoin tammat olivat mukavia, kaipa hänet koettiin useimmissa piireissä uhkana joka tahdottiin polkea mahdollisimman syvälle maanrakoon.

Noa myöntyy paljastamaan olevansa ekaa kertaa Magic Drinkissä mikä saa Sonyan hymähtämään hyväntuulisena.
"No tervetuloa sitten vain, jos yhtään voin omaan kokemukseeni luottaa niin tulet varmasti viihtymään täällä," arabialainen sanoi, vaikka eihänkään nyt mikään vakiokasvo ollut tiskin juurella. Tummanrautiaan kysymys saa tamman nyökkäämään reippaasti.
"Tunnen ja en, olen ollut täällä vain kerran aikaisemmin," musta vastasi palaten heti sen jälkeen kertaamaan drinkkien nimiä.
"Delight on varma valinta, itse pidän ainakin kovasti kirpeästä," Sonya sanahti ja otti jälleen pienen hörpyn submarinestaan.

Tiski alkoi täyttymään uusista asiakkaista joten heidän olisi varmaan parempi vetäytyä oman pöydän ääreen. Mikäli Noah oli edes jäämässä pidemmäksi aikaa.
"Tulitko tänne vain tutustumaan vai kenties hakemaan jostain komeasta orista seuraa?" Sonya ei voinut olla esittämättä kysymystä hieman kiusaavalla ja leikkisäll äänellä.
"Kyllä täältä oikeasti löytyy myös käytökset omaavia miehiä, täytyy vain pitää silmät auki," tamman oli pakko lisätä sillä valkokasvo ei takuulla ollut saanut mitä parhainta kuvaa heti baariin saavuttuaan.
Wohweli

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 28. Tammi 2014 01:01

Sonya kehui takaisin minun nimeani, jonka otin hymyillen vastaan. En ollut varma tarkoittiko hän sitä, vai oliko se silkkaa vastakehua. Olin kuitenkin iloinen, sillä kehu kuin kehu. Katson tummaa tammaa, joka on selkeästi minua nuorempi. Hän toivottaa minut tervetulleeksi, johon minä nyökkään ystävällisesti. Hän sanoi, että mikäli hänen kokemuksiinsa voi luottaa niin viihtyisin täällä. Minäkin toivoin sitä. Hän myös myöntää käyneensä täällä kerran aikaisemmin. Minä nyökkään jälleen kiitollisena vastaukselle.

"No, ainakin tiedät enemmän kuin minä", huomautin hänelle väläyttäen leveän hymyn. Minusta oli mukavaa jutella hänen kanssaan, sillä hän vaikutti olevan luonteeltaan myös sosiaalinen ja suhteellisen positiivinen. Hän sanoi minulle delightin olevan varma valinta, joten pistin sen mieleen. Ellen ollut täysin väärässä, oli hänen nykyinen juomansa juurikin delight. Tamman seuraava kysymys sai minut naurahtamaan hyväntuulisesti.

"Minä tulin tutustumaan, en oikeastaan oria etsimään", sutjautin ja katsoin häntä hymyillen. En ollut ihan varma pyörisikö MD:ssä kuitenkaan ihan parhaita vaihtoehtoja. Etenkään kun en ollut kiinnostunut perustamaan perhettä, en jotenkin kokenut olevani sellaiseen vielä tarpeeksi vanha. Ehkä minä vain roikuin nuoruuteni tunteessa, vaikka ikää olikin kahdeksan vuotta. Sonya kuitenkin oli lisännyt perään, että täältä löytyi myös käytöstapojen kanssa varustettuja oreja. Minä nyökkäsin.
"Se kuulostaa paremmalta. Etsimmekö pöydän? Täällä on paljon porukkaa", minä mutisin. Sanojeni jälkeen otin pienen maistiaisen jälleen juomastani.
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja Wohweli » 28. Tammi 2014 01:45

Sonya taivutteli vaatimattomasti päätään Noan sanoista tietämyksen suhteen. Ehkä hän tiesikin, mutta varmasti yli puolet kaikesta hyödyllisestä oli kulkeutunut heti kuulkemisen myötä ulos toisesta korvasta. Tamma oli vähän huolimaton menijä ja aina muutenkin menossa joten ihmekös jos tärkeät asiat vain lipsahtivat ohitse.
Kun valkokasvoinen toteaa tulleensa vain tutustumaan ei Sonya voi olla rohkaisematta Noaa ainakin hieman vilkaisemaan baarin urostarjontaa.
"Kyllä me sulle täältä mies illan mittaa löydetään, voin vannoa," tummanruunikko lausahti asiasta varmana perään hieman naurahtaen. Sonya ei itse tiennyt mitä täältä oikein tällä kertaa haki. Ehkä vain seuraa, sellaista jossa voisi tällä kertaa vain jutella. Viimekertainen juhlinta oli riittäisi varmasti pitkäksi aikaa.
"Itsekin voisin ainakin vähän vilkaista," tamma lisäsi, vaikka hänellä ei ollutkaan puolisoa tuntui ajatus tällä hetken Sonyasta hieman oudolta. Code oli niin miellyttävä, kerrassaan hurmaava, mutta eivät he olleet sopineet yhtään mistään.

Kun Noa ehdottaa pöydälle siirtymistä tamma nyökkää reippaaseen tahtiin hymyn kanssa ja nappaa oman juomansa kantoon. Rohkeasti piirtokasvo kääntyi kohtaamaan baarin tunnelman joka oli selvästi elävöitynyt. Ruskeat silmät poimivat komeiden orien joukosta myös pöydän jota kohden Sonya lähtikin reippaasti tarpomaan. Tällä kertaa hän ei antaisi kenenkään rynniä ylitseen vaan varjelisi juomaansa huolella.
Onnekseen pujottelu hevosten paljoudessa ei tällä kertaa tuota ongelmia ja helpotuksen huokauksen kera tamma laskee juomansa kannolle.
"No, kerrohan Noah.. Mistä laumasta oikein olet?" klassinen kysymys joka kysyttiin aina, joko pelkästä uteliaisuudesta tai tavasta, Sonya ainakin pystyi myöntämään kirkkain silmin, että oli aidosti kiinnostunut.
Wohweli

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 10. Helmi 2014 17:27

Sonya varmentelee minulle, että kyllä me vielä löytäisimme miehen minulle illan aikana. En oikein jaksanut uskoa siihen, etenkin kun liemien vaikutus oli tietojeni mukaan hieman kyseenalainen. Sonya naurahti kuitenkin päälle, joten eiköhän kyseessä ollut kuitenkin vain vitsi. Päätämme kuitenkin siirtyä pöydän ääreen, joten nappaan viimeisen maistiaisen jälkeen hampaisiini juomakulhona toimivan kookoksen kuoren puolikkaan ja katselen ympärille varovaisesti, nestettä läikyttämättä.

Sonya kuitenkin löysi pöydän, joten minun täytyi vain kävellä perässä. Laskin pöytänä toimivan, epäilemättä puuna elämäänsä ennen viettäneen hökötyksen päälle kuppini ja käännyin toisen puoleen. Minulla oli vähän kupliva olo vatsassa, ehkä tämä liemi oli alkanut jo vaikuttamaan. En enää edes muistanut mitä se oli ollut.. Honey ehkä? Sitten minulta kysyttiinkin jo laumaa. Nyökkäsin merkiksi vastauksen kuulemisesta ja muotoilin vastauksen mielessäni ennen vastaamista.
"Olen aavikkohevonen. Syntynyt aavikolle ja sen vaihtelevaan lämpöön. Yöt ovat kylmiä ja päivät polttavan kuumia", kerron ja hymyilen päälle ystävällisesti. Katson hänen rusehtavaa turpaansa ja sen jälkeen siirrän katseeni juomaani. Otan siitä uuden kulauksen hiljaisena.
"Entä sinä?" kysyin sitten vastavuoroisesti.
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja Wohweli » 12. Helmi 2014 03:44

Myös Noah rantautui turvallisesti pöydän äärelle. Sonyasta oli todella mukava jutella pitkästä aikaa näin naisten kesken. Ehkä arabialainen tuli paremmin toimeen vastakkaisen sukupuolen kanssa, mutta kuten jokainen tamma tiesi, ei orien kanssa voinut aina puhua samoista asioista kuin kanssa sisarien.
Hymyä oli todella haastava yrittää pidellä kurissa ja Sonya oli lähes varma, että se ylettyisi hänen höröllään nojaaviin korviinsa saakka. Toivottavasti hän ei näyttänyt aivan typerältä tai mikä pahempaan, täysin kahjolta.

Valkokasvoinen seuralainen tarjoilee Sonyalle vastauksen jokseenkin runollisessa muodossa mikä todella saa tummanruunikon kiinnostumaan. Aavikko alkoi kuulostamaan melkein kuin paratiisilta. Lämpö houkutteli Sonyaa kovin, mutta kaipa lienisi siltikin nuorelle tammalle parhaaksi pidättäytyä Metsäponien lauman valinnassa.
Ruskasilmä hörppää jälleen juomastaan ja kuulee Noan tiedustelevan hänen laumaansa, tamma nielaisee ja miettii millä sanavalintoja voisi käyttää, että saisi vastaukselleen edes hieman pituutta. Pelkkä yksinkertainen töksäytys kuulosti jotenkin tökeröltä Noan hyvin ajatuksia herättävän vastauksen jälkeen. Pian tamma tajuaa ajattelevansa vastauksen muodostamista ehkä liiankin kanssa.
"Olen vielä laumaton, mutta aion metsäponeihin. Minulle on sanottu, että sopisin sinne ja, että minun pitäisi etsiä Gamette jos haluan liittyä. Tunnetko sinä häntä?" Sonya vastaa eikä voi olla heittämättä kysymystä perään.
Wohweli

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 20. Huhti 2014 18:16

Noah

Sonya oli kaunista ja mukavaa seuraa. Olin iloinen siitä, että olin päätynyt hänen seuraansa. Hän vaikutti aidosti kiinnostuneelta ja siltä, että välitti varmasti laumansa hyvinvoinnista. Mallilaumalainen, veikkaisin itsekseni mielessäni. Halusin tietää, mihin laumaan tamma sattumoisin mahtaisi kuulua.

Sitten kun Sonya päättää vastata, niin hän kertookin minulle olevansa laumaton. Hän kertoi olevansa aikeissa liittyä metsäponeihin. Katsoin tammaa hämmentyneenä, mutta sain lopulta kerättyä itseni kokoon.
"Minusta sinä vaikutat mallilaumalaiselta, joten Metsäponien johtaja Gamette ottaa sinut varmana hyvin vastaan. Taitaisit olla liian pienikokoinen moneen laumaan ja toisaalta liian tumma Aavikkohevosiin", pohdiskelin lämpimään sävyyn. Katsoin Sonyan ruskeaa turpaa ja valkeaa piirtoa. Hän oli hyvin siro.

"Meistä ei sitten tule rajanaapureita. Harmi", sanoin hieman vitsikkyyttä hakien. Lausahdukseni jälkeen otin kulauksen hassua lientäni. Aika miellyttävää seuraa tämä tamma oikeastaan, kun nyt tässä mietti. Otin eksoottisen makuista ainetta lisää ja maistelin sitä suussani ennen kuin nielaisin uudestaan. Mielessäni pyöri kysymyksiä, mutta en osannut heittää yhtäkään nyt heti ilmoille.
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja Wohweli » 10. Touko 2014 01:15

Arabialainen tiesi Caraliassa laumojen merkityksen ja varsin hyvin myös sen, että laumattomia katsottiin melko pitkään, eikä edes niin kovin mukavaan tapaan. Toistaiseksi Sonya oli kuitenkin saanut nauttia lämpimästä vastaanotosta. Kaikki Caraliassa vaikuttivat tavalla tai toisella mukavilta ja ymmärtäväisiltä. Niin oli myös Noah laita. Hän vaikutti jo näin hetken tuntemisen myötä oikein tutustumisen arvoiselta.
Tämän sanat mallilaumalaisesta saivat Sonyan tuntemaan pientä kuumotusta kasvoillaan. Oliko Noah aidosti tuota mieltä? Hänen sanansa imartelivat tammaa kovin ja sen myötä ruskeiden silmien katsekin karkasi maahan.
"Oletko todella tuota mieltä? Tarkoitan.. Olen hyvin otettu, sinäkin vaikutat oikein luotettavalta laumalaiselta," Sonya puheli hieman kömpelömpään tapaan takaisin, vaikka tavoittelikin vilpittömyyttä. Toivottavasti hän ei mennyt nyt möläyttämään mitään typerää. Ainakin Noah mielipide vahvisti Sonyan itseluottamusta. Jos valkopää todella oli tuota mieltä, niin kyllä hän vielä uskaltaisi hakeutua Gameten juttusille. Se vähä mitä piirtokasvo oli ylipäänsä kuullut metsäponien johtajattaresta oli kauttaaltaan positiivista. Tamma ei edes itse oikein ymmärtänyt mitä mahtoi jännittää tilanteen osalta.

Noah mainitsee hieman vitsikkäällä tavalla harmittelunsa ja sai Sonyan hymähtämään huvittuneena.
"Harmi tosiaan. Onneksi yhteismaalle on suht helppo tulla tapamaan tuttavia," arabialaisen oli pakko saada sanoa, vaikka uskoi Noahn tietävän sen faktan jopa paremmin kuin hän.
Annos submarinea häämötti loppuaan.
"Voisin hakea meille uudet juomat. Onko mitään toiveita vai tuonko vain jonkun mistä itse pidän?" piirtokasvo tarjoutui tuoreelle tuttavalleen ja katsoi tähän reippaasti jälleen hymyillen.

» Mie voisin sen Snaken pyöräyttää paikalle, vaikka ensi vuorollani niin saadaan peliin vähän nopeampaa tempoa? c:
Wohweli

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 05. Kesä 2014 13:49

En tiennyt mistä se johtui, mutta kehuttuani Sonyaa mallikansalaisuudesta hän meni hiukan vaivaantuneeksi tarkistellen, olinko todella sitä mieltä ja että oli kovin otettu. Kehui minua takaisin. Hymyilin hänelle ajatellen, että ehkä hän ei ollut tottunut kuulemaan kehuja.
"Olen todellakin sitä mieltä ja .. kiitos", vastasin hänelle lempeään, ystävälliseen sävyyn jonka jälkeen otin uuden kulauksen juomaani. Se alkoi lähestyä eksoottista loppuaan, kohta pitäisi mennä ehkä hakemaan lisää.

Sonya muistutti yhteismaan olemassaolosta, johon nyökkäsin tyytyväisenä. Niinpä, voisimme tavata toistekin, jossei täällä niin jossakin muualla yhteismaan erikoisista maastoista.
"Niinpä", päätin vastata tummalle tammalle takaisin sen parempaa vastausta keksimättä. Sonya osoitti myös huomaavaisuutensa, sillä meillä oli molemmilla juomat lähestymässä loppuaan kun hän ehdotti hakevansa meille molemmille. Idea sopi minulle hyvin.
"Tuo vain jotakin lemppariasi, voisin kokeilla jotakin hauskaa", sanoin hetken mietittyäni. Sitten muistin hänen puhuneen jostakin kirpeästä juomasta, joka oli varma valinta. Ajattelin, että sitä voisi olla mielenkiintoista kokeilla, joten käännyinkin takaisin Sonyan puoleen.
"Se kirpeä juoma, josta taisit puhua, voisitko tuoda sitä? Pystytkö varmasti tuomaan kaksi yhtäaikaa?" puhelin huolehtivaan sävyyn.

Kun Sonya oli mennyt, käänsin katseeni muuhun ympäristöön. Täällä näytti olevan ainakin yksi musta ori, joka nuokkui lähipöydässä. Kaksi nuorikkoa olivat syventyneen lipevään ja hurmaavaan keskusteluun keskenään. Ainakin minulla oli Sonya, joten en jäisi yksin.

//Joo tuo vaan//
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja Wohweli » 12. Kesä 2014 22:05

Kyllä kehuja oli satanut asiasta jos toisesta, mutta harvoin ne kuitenkaan ulottuivat muualle kuin ulkonäön nuoleskeluun. Oli varsin piristävää, että joku huomasi kiinnittää asioissa huomiota muuallekin. Sonya oli todella otettu Noan sanoista ja antoi sen myös näkyä hymynsä takaa.
Yhteismaa oli kyllä pelastava enkeli olemassaolonsa kanssa. Sen kautta Sonya voisi tavata niitä muutamia mukavia oreja joihin oli ehtinyt jo tutustua. Harmi vain, että täältä löytyi myös niitä ei-miellyttäviä tapauksia.

Tummanruunikko oli hyvillänsä kuullessaan ettei Noakaan vielä meinannut siirtyä vesilinjalle. Eipä siis ollut tainnut tämän nauttima drinkki pelotella häntä juomienmakujen suhteen. Sonya nyökytteli päätään valkokasvoisen sanoille ja tämän puhuessa kirpeästi juomasta ponnahti heti mieleen Delight.
"Delight? Tietysti!" arabialainen sanahti reippaana hymyn kera.
"Enköhän minä onnistu ja jos ei niin otan jonkun orin jostain pöydästä kantoavuksi," tamma lausahti perään hieman naurahtaen ja silmäänsä Noalle vinkauttaen. Kyllä häntä varmasti joku herrasmies tapaus suostuisi auttamaan.

Sonya ei jäänyt sen pidemmäksi aikaa tupeksimaan pöydän ääreen vaan liikkui kevein askelin tiskille. Baarimikoista vaaleampi saapui ottamaan tilausta.
"Yksi Delight ja mm.. Lavender," tamma esitti tilauksen eikä voinut olla huomaamatta sivusilmällä lähestyvää valkovoikkoa.

"Lavender vai? Hyvä valinta," Snake kommentoi avoimesti neidon tekemää valintaa samalla, kun itse tilasi Fantasyn. Ellei Sonya ihan väärin tiennyt olivat nuo juomat paljon tavallista vahvempia.
"Et taida olla ensikertaa täällä? Sonya kysähti orilta joka pudisteli päätään veikeän hymyn kera.
"En suinkaan. Vakionaama näin kerskumatta," ori sanahti pienen naurun kera.
"Taisit olla tuon valkokasvoisen seurana? Sopiiko liittyä seuraanne ottamaan parit?" valkovoikko ehdotti ja sai Sonyan empimään. Sopisikohan se Noahillekin?
"Tule vain, mutta jos ystäväni ei pidä sinusta saat kyllä lähteä," Sonya ilmoitti ja otti tarjoillut juomat kantoonsa ja lähti opastamaan löytöään kohden heidän pöytäänsä.

Sinne saavuttuaan laski Sonya juomat pöydälle ja vilkaisi Snaken suuntaan.
"Tälläisen löysin. Hänen nimensä on.." Sonya sanahti viitaten valkovoikkoon kunnes unohti kokonaan etteivät he olleet esittäytyneet.
"Se on Snake," ori toi sanansa avuksi ja vilkaisi sitten uteliaana ruskean tamman puoleen.
"Ja teidän nimenne?" sinisilmä kysähti laskiessaan fantasynsa kannolle.
Wohweli

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 24. Kesä 2014 20:11

Niin, Delight se oli. Se drinkki. Voisin maistaa sellaista vielä. Sonya lupasi hakea ja sitten hän heitti nauravaisesti, että eiköhän hän löydä jonkun orin kantoavuksi. En oikein ymmärtänyt, miksi niin nuori oli niin kauhean kiinnostunut oreista. Eikö minun seurani riittänyt? Vai johtuiko se yksinkertaisesti siitä, että hän tykkäsi vain oreista niinkuin jotkut muutkin? Sellaista kepeää flirttailua sun muuta? Minä en tosin ymmärtänyt senkään päälle. Sonya meni menojaan.

Katselin kaverini perään kun hän meni hakemaan juomaansa. Huomasin hänen seuraansa päätyvän vaalean orin ja katselin tapahtumia tietämättä, mistä puhuttiin. Hetken jutusteltuaan kaksikko lähti tulemaan minua kohti. Orilla oli kummallinen päänmerkki, joka sai minut hieman värähtämään. Hän näin nopealla vilkaisulla vaikutti vähän kummajaiselta. Antaisin hänelle kyllä tilaisuuden. Sonya avasi ensin suunsa ja kertoi löytäneensä tälläisen. Ori esittäytyi Snakeksi. Minä nyökkäsin. Vai niin. Havaitsin terävät kulmahampaat. En ollut varma näkyikö pelkoni häivähdys silmissäni.

"Olen Noah, mukava tutustua", vastasin sitten mahdollisimman ystävälliseen sävyyn. Tarjosin orille hymyä, mutta vilkaisin sitten juomani perään.
"Kiitos Sonya kun kävit hakemassa minullekin juoman", sanoin ystävällisesti hänelle. Otin juomani vastaan ja maistoin sitä. Kieltämättä kirpeää, mutta oikeastaan ihan hauskaa vaihtelua.
Vertaveli M

Paluu Magic Drink