Haluan tavata sinut, tule juttelemaan!

"Aukiolla on muutamia hevosia keskusteluun syventyneenä. Osa itkee, osa nauraa, joku taitaa nukkuakin ja hei, ovatko ne kaikki edes elossa?"

Momentumin sanoja lainataksemme - astu kaikin mokomin sisään ja ota itse selvää yhteismaan sademetsässä sijaitsevasta baarista.

Haluan tavata sinut, tule juttelemaan!

ViestiKirjoittaja Nipsu » 10. Joulu 2014 19:17

[Ruger mukaan:) saataisi viihtyä tämän tamman seurassa]

Olin kuullut paikasta nimeltä Magic Drink ja päätin pistäytyä. Harhailin ensin hieman kunnes kuulin melua ja ajattelin että lähellä ollaan. Saavuin aukealle ja näin paljon hevosia juttelemassa toisilleen. Äkisti minulle tuli vihainen olo kun ei minulla ketään juttu kaveria ollut ja vedinkin korvat luimuun ja pään ylös ja astelin näyttävästi tiskille ja sanoin "yksin Submarine kiitos!" Sanoin sanat isosti toivoen että joku minut huomaisi. Minulla oli aivan yhden tekevää tulisiko ori vai tamma juttelemaan kunhan nyt joku edes. En ollut varma oliko minut huomattu.

Katsahdin vielä juomaani tekevään hevoseen joka näytti pirteältä. Varmasti olikin kun kavereita riittää. Kun sain juomani päätin siirtyä sivummalle odottelemaan jos joku kiinnostuisi. Mietin jo mitä sanoisin sillä yleensä olen niin tomera että minua usein säpsähdetään kun olenkin enemmän kovis kuin miltä näytänkään. Tuuli kahisutti turkkiani ja toi sieraimiini paljon erikoisia tuoksuja eri hevosia mutta myös erinlaisia juomia. Paikka oli kieltämässä ihan mukava.
Nipsu

Re: Haluan tavata sinut, tule juttelemaan!

ViestiKirjoittaja Sussu » 21. Joulu 2014 20:03

Ruger

Sademetsä ympärilläni on rauhaton. Sieltä sun täältä kuuluu liikehdinnän tuottamaa kahinaa, mikä tekee minut erittäin hermostuneeksi ja ajatusten kasassa pitäminen käy vaikeaksi.
Sademetsä ei sentään ole jäätävän kylmä, mutta siihen sen hyvät puolet jäävätkin. Minä ravaan jonkun toisen aikaisemmin tasaisemmaksi tallaamaa polkua eteenpäin ja yritän olla ajattelematta. Helpommin sanottu kuin tehty. Jos vain jostain löytyisi apu rauhattomuuteeni... Mutta sisäistä rauhaani en tulisi ikinä löytymään, sellaista minulle ei suotu.

Ehkä olen läpikotaisin paha, ja siksi saan kärsiä. Ehkei minun kuulukaan olla sosiaalinen ja luontevasti toisten hevosten lähellä.
Korviini alkaa kantautua kuin tyhjästä toisten hevosten ääniä. Se, mikä saa minut hämmentymään, on moniäänisyys. Samassa paikassa useampi hevonen. Eikä nyt ole kyse mistään muutamasta hevosesta, vaan muutamasta kymmenestä hevosesta. Kummia paikkoja nämä sademetsät, kun viimeksikin törmäsin juuri täällä pieneen hevosjoukkoon...
Jokin uteliaisuutta muistuttava luonteenpiirre nostaa päätään, vaikken yleensäkään ole kovin kiinnostunut ottamaan asioista selvää.

Jatkan matkaa nyt hitaammassa ravissa. Voisin vielä tarpeen vaatiessa kääntyä ja kadota, mutta no, katsotaan. Aika tuntuu kuluvan hitaasti hölkätessäni suoraan eteenpäin tätä polkua, joka jatkuu kuin jatkuukin määränpäähäni saakka, tuoden minut aukealle.
Kantoja, kiviä, pähkinänpuolikkaita. En ole uskoa silmiäni, mutta tällaisia hallusinaatioita minä en ole nähnyt, enkä tulisi näkemään. Enhän?
En usko siihen liiaksi, mutta lähden kiertämään reunalta - en missään tapauksessa kaikkien keskeltä - kohti kaatunutta puunrunkoa. Sen takana näkyy pari hevosta, tumma ja vaalea.
He näyttävät tietävän, mistä on kyse.

"Terve, jätkä!" voikko hihkaisee ennen kuin minä ehdin suutani avata. Olen seisahtunut aloilleni ja tuijotan nyt sinisillä silmilläni oriin, korvieni kääntyessä niskaani vasten.
"Älä näytä tuolta, ota tästä Delight-Jump!"
Seison yhä paikallani kauhusta jäykkänä, kun ori kääntyy touhuamaan jotain ja hetkeä myöhemmin työntää eteeni kupin täynnä vaaleansinistä juotavaa.
"Ei kestä kiittää! Juo pois vain."

Miksi minä tottelisin tuota omituista oria? Oloni ei ole mukava, haluan pois täältä...
"Miksi?" minä ynähdän, kun ori on jo kääntymässä pois. Voikon kasvoilla käy yllättyneisyys, mutta sitten hän naurahtaa ja suo minulle hymyn.
"Siitä tulee hyvä olo, usko pois. Olen muuten Reggae."
Nyökkään vaisusti.
"Ruger." Sen jälkeen voikko siirtyy juttelemaan jollekin toiselle, tarjoamaan tälle juomaa.
Vai hyvä olo juomasta... Silmäilen omaani epävarmasti.
"Meissä kaikis on halkeemii, ei pidä pyydellä anteeks niit
    Ja niin sinäkin oot kuluva pois, niinku kaikki mikä sulle ikinä kuulua vois"
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Nipsu » 22. Joulu 2014 11:31

Olen odotellut pöytäni äärellä jo jonkin aikaa kunnes huomioni kiinnittyy aukean laidalle ilmestyvään oriin. Tämä näyttää jotenkin jännittyneeltä. Sen enempää en viitsi tuijottaa , pian joku huomaa. Kuitenkin kun olen pari kertaa juomaani hörpännyt minun on pakko sivusilmällä tiirailla oria..tämäpäs onkin aika komea mietin kunnes huomaan orin pistävän korvat luimuun tuijjottaessaan juomaa tarjoavaan baarimikkoon.

Noh jos minulla ei ole seuraa eikä näköjään hänelläkään lähdenkin kävelemään häntä kohti, hitain mutta varmoin askelin. Tulen seisomaan aika lähelle ja huikkaan baarimikolle "Hei!" Pian tämä huomaakin minut "niin rouva?" Yhtäkkiä olenkin erityisen vihainen "Vai että rouva!" .. "Kuuleppa minä en ole mikään rouva tuliko selväksi! Sano Jalla vaan" pakko vetäistä loppuun pieni ilkikurinen hymy sillä baarimikko näytti hieman säikähtäneeltä. "No mitäs saisi olla Jalla?" Kysyy baarimikko arasti.. "Lavender kiitos".

Kun lähden juoma känessä sivummalle katsahdan taas oriin joka tuijjottaa omaansa. Minustä hän on vähän kiukkuinen ehkä surullinenkin. Pitäisiköhän menä juttelemaan niinkuin aijemmin jo meinasin.. Hetken kuluttua kävelen orin luokse lasken juomani ja huikkaan "saisinko istua tähän?" Hymyilen kiltisti orille, sillä en halua suututtaa tätä. Jään odottamaan tämän kumman orin vastausta.. Jotenkin pidän hänestä mutta todellinen luonto selviää vasta kun päästään juttelemaan.

Katsahdan vielä juomaani ja mietin että mitäs juoamaa taas tulikaan otettua jos juttelumme vielä jatkuu. En halua olla päälle käyvä joten en aijokkaan juoda juomaani heti.
Nipsu

ViestiKirjoittaja Sussu » 26. Joulu 2014 21:31

Hätkähdän huomatessani, että varsin lähelle minua kaatuneen puunrungon luokse on tullut tamma tilaamaan juotavaa. Vilkaisen tätä sivusilmällä, juoma edelleen turpani alla koskemattomana. Hiirakonkirjava, minua pienempi ja varmasti myös nuorempi tamma vaikuttaa hetkisen siltä, että alkaa rähistä baarimikolle tämän sanavalinnasta johtuen.
Minua alkaa hermostuttaa. Nytkö joutuisin jo keskelle tappelua? Melkein otan jalat alleni, mutta tamma näkyy rauhoittuvan nopeasti.

Minä jään vilkuilemaan häntä epäluuloisesti, mielessäni pyörien minulle juoman tarjoilleen orin sanat - siitä tulee hyvä olo, usko pois.
Nyt jos joskus minä kaipasin hyvää oloa, selvitäkseni tämän paikan hälinästä. Tuli se hyvä olo sitten sademetsän kasveista tai hedelmistä tai mistä tahansa, olen valmis kokeilemaan. Ei kukaan näihin litkuihin näytä kuolevankaan... Tällä hetkellä ainakaan.
Päätän sysätä pelkoni sivuun ja ottaa kerralla kunnon kulauksen. Makuelämys ei ole ainakaan positiivinen yllätys, ja saatan vain vaivoin pitää kasvoni peruslukemilla.

Eivät hevoset tätä ainakaan maun takia voineet juoda. Pakko tässä on jokin juttu olla...
Kuulen viereltäni äänen, johon jo aikaisemmin kiinnitin huomiota. Kysymys tulee aivan puun takaa, ja minä jään katsomaan silmät pyöreinä kirjavaa tammaa.
Eikö hän muualle voinut asettua? Korvani kääntyvät epävarmuudesta viestien sivuille, mutta nyökkään hänelle vaivihkaa vastaukseksi. Ei hän ainakaan riitaa tullut haastamaan, hymystä päätellen.
Tammallakin näyttää olevan juomaa. Omassa kupissani on enää pohjat jäljellä.

"Saanko jotain muuta?" kysyn baarimikon tullessa kuin tilauksesta kohdalle. Ori vilkaisee vierelläni olevaan tammaan, sitten taas minuun ja nyökyttelee hymyillen.
"Ilman muuta, herra. Miten olisi Honey-Jump?" ori kysyy ja minä mumisen jotain myöntävää vastaukseksi, saaden pian eteeni kupillisen uutta litkua.
"Meissä kaikis on halkeemii, ei pidä pyydellä anteeks niit
    Ja niin sinäkin oot kuluva pois, niinku kaikki mikä sulle ikinä kuulua vois"
Sussu
Caralian covis

Paluu Magic Drink