Siellä mieli lepää

Rannan hiekka on hyvin hienojakoista ja pehmeää. Vesi on vilpoista, ja siinä on hyvä vilvoitella, mutta kannattaa varoa vedessä joskus seilailevia petoja tai voimakkaita virtauksia. Talvisin veden pinta on umpijäässä, eikä sitä saa murrettua kovin helposti.

Re: Siellä mieli lepää

ViestiKirjoittaja Maikku » 18. Syys 2012 19:18

Yritin parhaani mukaan selittää tammalla, mutta ilmeisesti selitykseni ontui siitä huolimatta. No ainakin olin yrittänyt ja sehän oli pääasia.
"En tiedä kaikkien laumojen johtajia, mutta lumihevosia johtaa Loska ja metsäponeja Gamette", kerroin ystävälliseen sävyyn ja vilkaisin Vihmiä, joka alkoi osoittaa väsymyksen merkkejä. Oliko hän vähän nuori tai kenties jo kertaalleen kuullut kaiken saman? En osannut sanoa, en tiennyt.

Yhtäkkiä tämä hieman pelottava tamma kysyi minulta Býlorista. Býlorista, joka oli pelastanut minut jäätiköltä. Kuinka kauan siitä mahtoi olla aikaa? Minä en ollut varma. Jotenkin hän kuitenkin kuulosti epäilyttävältä, joten en virkkonut heti mitään. Minä pohdin tarkkaan mitä sanoisin Býlorista. Entä jso tamma osoittautisikin seuraavaksi Jokeriksi? Eihän se kuulostaisi kovinkaan hyvältä. Lopulta hän sanoi Býlorin olevan hänen isänsä. Leukani loksahti auki, eihän heissä nyt ollut kovinkaan paljoa samaa näköä!

"Býlor on täällä.. Hän pelasti minun henkeni. En tiedä hänestä paljoakaan, mutta hän on lumihevosissa kuten minäkin ja tuntee johtajamme Loskan hyvin. Mistä osasit arvella hänen olevan täällä? Vai olisiko tämä sattuman kauppaa?" Kyselin hivenen uteliaaseen sävyyn tammalta katsellen häntä vähintään yhtä utelias katse silmissäni. Johan nyt oli pommin jysäyttänyt, että hänkö olisi Býlorin tytär! Miksi minun oli jotenkin hyvin helppoa kuvitella raavaan valkean orin rinnalle vähintään yhtä raavas tamma.. Mutta jotenkin tämä nuori tamma sai minut pohtimaan miltä hänen emänsä oli mahtanut näyttää. Ei siis ollenkana sillä, että minulla olisi jotakin tammaa vastaan, ehei. Hän oli oikein kaunis. Minä vaan en kyennyt ymmärtämään, siinä kaikki.
Maikku

Edellinen

Paluu Merenranta