Dorian saapuminen Caraliaan "-Mikä tämä paikka on?"

Rannan hiekka on hyvin hienojakoista ja pehmeää. Vesi on vilpoista, ja siinä on hyvä vilvoitella, mutta kannattaa varoa vedessä joskus seilailevia petoja tai voimakkaita virtauksia. Talvisin veden pinta on umpijäässä, eikä sitä saa murrettua kovin helposti.

Dorian saapuminen Caraliaan "-Mikä tämä paikka on?"

ViestiKirjoittaja Alman » 29. Joulu 2014 11:21

[Sachiyon kanssa oleva peli]
Kävelin meressä, kun yht' äkkiä huomasin saaren. "Saari? Mikä saari, mistä tullut? Oliko tuo edes ennen tuossa?" Tajusin, että olin kulkenut ja uinut merta pitkin jo pitkään. Itseasiassa jalkani ja kavioni tajusivat sen jo aiemmin. "Mikä tämä paikka on?" *hirnuu hiljaa itsekseen*
'Ehkäpä minun pitäisi rantautua, ja kysyä joltakin mikä saari tuo on?' *jatkaa matkaansa eteenpäin*
Pian ranta olikin jo edessäni. Raahauduin rannalle väsyneenä, ja pistin makuulleni hietikolle. Saatoin nähdä vain vilauksen kaukana laukkaavista hevosista ja poneista katsoessani saarta. 'Ehkäpä tämä on jonkinlainen... Ei, ei se voi olla... Tai sittenkin?'
'Kyllä, kyllä se on... Tämä taitaa olla hevossaari... Ehkä...?' *nousee jaloilleen*
"Heii, onko täällä joku kuka auttaisi minua?" *tuhahtaa* 'Ei ketään... Ei ainakaan vielä'

Lähdin kulkemaan saaren rantaa pitkin hieman eteenpäin. Edessäni oli pieni tuppo heinää, jonka söin.
*syö heinää* 'Näin maukasta ja vihreää heinää en ole ikinä syönyt! Voi tämä on niin maukasta.' Mutustelin hitaasti heinästä nauttien. Se oli totta, en ikimaailmassa ole maistanut näin hyvää heinää. Päätin jäädä saarelle ainakin hetkeksi. 'Minua taitaa janottaa.' *kävelee meren lähelle ja pysähtyy*
Nuolaisin vettä. "Yäääk! Suolaista." 'Ehkäpä etsin jonkun lammen tai joen.' *katsoo saarelle* 'Tai ehkäpä odotan, että joku saapuu tänne, ja opastaisi minua. Tämä voisi olla hyvä paikka hankkia ystäviä.' *menee makuulleen jälleen*. Lopulta kellahdin vasemmalle kyljelleni ja laitoin pääni varovasti maahan.
Alman

Re: Dorian saapuminen Caraliaan "-Mikä tämä paikka on?"

ViestiKirjoittaja Siuri » 31. Joulu 2014 01:05

[Hei! Tekstisi näyttää todella hyvältä ja sujuvalta! Annan vain sellaisen neuvon, että täällä tekemistä ei tarvitse kirjoittaa *-merkkien väliin. Sen sijaan *syö heinää* voi korvata vain hevosen omastan näkökulmasta kertomalla "..ja söin heinää" - aivan kuten olet lisäksi tehnytkin! Tsemppiä kovasti pelaamiseen! :)]

Loskainen Syysaamu

Tämä oli ensimmäinen päivä, kun olin jättänyt Tuiskun hetkeksi itsekseen. Lupasin, että hän saisi yhden päivän aikaa tutkia lumihevosten maita aivan itsekseen, kunhan lopulta tulisi merenrannalle auringon laskiessa. Siihen oli kuitenkin vielä paljon aikaa, mutta minä olin paikalla jo hyvissä ajoin - ihan varmuuden vuoksi. Hassua, miten nopeasti Tuisku tuntui kasvavan, aivan silmissä! Silti hänessä näkyi se sama pieni varsa, joka oli hukannut vanhempansa.
En oikein vieläkään ymmärtänyt täysin sitä, että minusta oli tullut äiti.

Kävellessäni eteenpäin rantaviivaa pitkin huomasin jo kaukana tumman hahmon. Se on juuri käymässä makuulleen rantahietikolle ja näyttää jäävän siihen. En osannut näin kauempaa sanoa, oliko toinen aivan kunnossa, joten lähdin laukkaamaan kohti vierasta.
"Heei?" huudahdin päästessäni lähemmäksi. Siirryin raviin ja astelin tumman hevosen luokse.
"Oletko ihan kunnossa?" kysyin toiselta huolestuneena ja pysähdyin tämän viereen. Hevonen oli tamma ja väriltään aivan liian tumma ollakseen lumihevonen. Sen sijaan sen karva oli vielä kosteaa. Olikohan hän tullut vasta mereltä?
"Emme ole tainneet tavata aiemmin. Olen Loskainen Syysaamu, lumihevosten johtajatar. Kutsu ihmeessä kuitenkin vain Loskaksi", esittäydyn hymyillen tammalle. Hän näyttäisi olevan ulkoisesti hyvässä kunnossa.

[Tajusinpa tässä muuten vasta pelin aikana, että olinkin vahingossa päästänyt tumman hevosen lumihevosiin, vaikka meillä on laumoissa säännöt värien suhteen! No mutta, katsotaan tässä pelin edetessä mitä tehdään, ainakin metsäponeihin ja aavikkohevosiin saataisiin Doria lisättyä - ja toki hyvällä syyllä myös lumihevosiin!]
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Alman » 31. Joulu 2014 10:53

[Anteeksi hevosen väritys! Sen valkoisen värin jälkeen en tullut yhtään ajatelleeksi, että lumihevoset eivät voi olla juuri sen värisiä. Ja okei, voin kertoa nuo kohdat, Esim. *syö heinää*, silleesti, "Söin heinää." Yms. Mitäköhän minä taas sählään? :D Noh, minun puolesta Doria voi liittyä metsähevosiin, ja muuttaisin muutaman pikkukohdan tiedoista silleesti että se kävisi metsähevosiin. En siis mitään luonnetta ja menneisyyttä ym. Alkaisi ottamaan uudestaan, mutta ne pienet kohdat. Anteeksi paljon tämä.]

"Hh- hei." Sanoin hieman kysyvästi. "Olen Doria, ja vain tavallinen villihevonen tuolta meren toiselta puolelta." Nousin ylös ja katsoin tammaa hieman epäröivästi, mutta en mulkoillut. "Ja olen kunnossa. Päätin vain pistää makuulleen, kun odotin jonkun saapuvan." Mieleeni huolahti, että kuullostin tosi säälittävältä, vaikka en halua säälittävä olla. "No, mikä tämä paikka on? Ja tuota, minulla olisi jano, niin onko täällä jotain lampea tai sellaista? Ja vielä kysymys, onko täällä hevoslaumoja? Saatoin nimittäin nähdä hevosia juoksemassa." Kysyselin. Aloin kuopia maata, koska en keksinyt mitään järkevää sanottavaa Jumalattarelle. En ole koskaan tavannut Jumalatarta, enkä lumihevosta. "Ja mikä tämä Lumihevonen on? Tai keitä ovat lumihevoset?" Kyselin jälleen, mutta hieman nolona. En tiedä mikä minuun meni. Loskainen syysaamu, mielestäni nätti nimi. Hevosessa ei mitään vikaa ollut. Aloin miettimään jo, että olikohan sittenkään hyvä idea tulla tälle saarelle. 'Ei Doria, sinä et lähde. Et ole edes jutellut Loskaisen Syysaamun kanssa kunnolla. Minähän olen kuin avuton pikkuhiiri. Minä jään jos hän vain sallii.' Ajattelin mielessäni. Nyt lopetin kuopimisen, koska tajusin, että maassa oli melkein kuoppa. Peittelin kaivamani kuopanalun, että Loskainen Syysaamu ei saisi minusta huonoa vaikutelmaa. Tai, ehkä se ei ollut järkevää. Saatoin näyttää aika... Noh, pienemmältä mitä oikeasti olen. Ei hätää, olenhan sisäisesti varsa. Tai jotkut niin sanoitvat. Ehkäpä olen normaali hevonen, mutta saatan käyttäytyä hassusti. Olenhan minä sentään rohkea. Isä ainakin sanoi niin.
Alman

ViestiKirjoittaja Siuri » 31. Joulu 2014 12:28

[Jep, kiva juttu! Eikä tarvitse anteeksi pyydellä, enpähän itsekään tuota huomannut! :D]

Tamma esittäytyy hieman varovasti ja kertoo sitten myös nimensä - Doria. Hän mainitsee samassa lauseessa tullessaan mereltä, aivan kuten epäilinkin. Olikohan hänellä pitkä reissu takanaan?
Doria nousee maasta ylös ja toteaa vielä olevansa kunnossa. Nyökkään hänelle ystävällisesti.

Ennen kuin ehdin alkaa kertoa sen enempää saaresta, avaa tamma jo suunsa. Hymyilen tälle hyväntahtoisesti, ja muistan samalla kuinka itse saarelle tullessani mietin aivan samoja kysymyksiä.
"Olet saapunut Caraliaan, villihevosten saarelle. En tiedä, oletko tullut ihmisten keskuudesta, mutta niitä täällä ei ole, ei yhden yhtä. Elämme täällä sovussa kuudessa eri hevoslaumassa, ja olet tällä hetkellä tosiaan meidän lumihevosten alueilla. Laumat koostuvat erilaisista hevosista, ja jokaisella laumalla on omat rajatut alueensa", aloitan kertomaan rauhalliseen sävyyn. Naurahdan hiema, kun toinen alkaa kuopia maata. Hän vaikuttaa hieman hermostuneelta.
"Meidän lumihevosten maihin kuuluu suurena osana jäätikkö, josta meidän lauman nimikin tulee. Valitettavasti laumaamme otetaan vain vaaleita hevosia - tiedäthän, ihan vain esimerkiksi petojen varalta. Tumma hevonen jäätiköllä on melkoinen saalis", kerron toiselle yrittäen kuitenkaan pelotella häntä hengiltä.
Mittailen tammaa päästä jalkoihin.
"Kokosi ja värisi puolesta sinä voisit sopia metsäponeihin tai aavikkohevosiin. Nimensä mukaan metsäponien alueella on paljon metsää ja aavikkohevosten taas aavikkoa", kerron hevoselle vaihtoehdot.

"Niin, ja mitä tulee kysymykseesi lammesta: tästä suoraan itään päin kulkiessasi löydät joen. Sitä pitkin pääsetkin myöhemmin sitten sekä metsä- että aavikkohevosten maille", kerron vielä ja hymyilen tammalle. Mitähän muuta hän tahtoisi kuulla?

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Alman » 31. Joulu 2014 18:13

[Kävin vaihtamassa blogissani sen kohdan missä lauma kerrotaan. Siinä lukee siis nykyään Metsähevoset- ei liittynyt. :3]

Kun kuulin tamman sanovan saaren nimen, kohotin päätäni ja hirnahdin: "Caralia, en ole ennen kuullutkaan, mutta kiva nimi."
Sitten käännin päätäni hiukan vasemmalle. "En ole ihmisiä koskaan nähnytkään, olen ollut vain pelkkänä korvana, kun muut kertovat hurjia tarinoita ihmisistä." -Käänsin pääni normaalisti.
Ymmärsin selvästi, kun Loskainen Syysaamu kertoi laumoista, mutta en vastannut erikseen. "Voisinko minä liittyä vaikkapa metsähevosiin? Aavikolle minä en mielelläni tallusta vaikka maisemat ovat kauniit. En vain kestä kuumuutta." Tiedän sen itsekkin, että olen kestävä, mutta "-metsä houkuttelee minua enemmän." -Sanoin puolet ajatuksestani.
Sitten tajusin. "Mutta jos sinä johdat Lumihevosia, kuka johtaa Metsähevosia... Tai poneja?" "Kiitos, kun kerroit missä lampi on. Pistäydynkin pian sinne!" "Mahtaisiko lammella olla muita hevosia keitten kanssa voisin tutustua? Entä metsähevosten laumassa?" -Heittelin kysymyksiä. Olin todella innoissani, kun sain tietää hieman saaren toiminnasta. Huiskutin hännälläni takanani olevia pieniä lentäviä ötököitä. En halunnut tietää mitä ne oli eikä edes oikeen kiinnostanut. Jotain hyttysiä. Nojauduin hieman oikealle, koska aloin olemaan aika väsynyt, kun kävelin pitkän matkan tänne Caraliaan. "Olisiko mahdollista päästä jo tänään Metsähevosiin? Tai jos ei, niin saisinko vaikka yöpyä yhteisellä alueella?" -Kyselin puhuen yöpymisestä, vaikka ilta ei edes ollut vielä.
Alman

ViestiKirjoittaja Siuri » 09. Tammi 2015 23:13

[selvä!]

Tamma kommentoi saaren nimeä kivaksi. En ollutkaan aiemmin edes ajatellut asiaa, mutta ihan kauniiltahan se kuulosti. Tamma kertoo myös, ettei ollut eläessään nähnyt ihmistä, johon minä nyökkään.
"Siitäkin voi olla niin montaa mieltä. Itselläni on sekä hyviä että huonoja kokemuksia, mutta en kyllä vaihtaisi päivääkään vapaudesta pois", sanon Dorialle hymyillen.

Tamma jatkaa pian puhumista laumoista ja kysyy, jos olisi mahdollista liittyä metsähevosiin. Hyvä valinta. Lisäksi hän hieman miettii aavikon huonoja puolia, eikä ihmekään, en minäkään siellä viihtyisi päivääkään. Lumi on se minun elementtini.
Sitten hän kysyy metsäponien johtajataresta.
"Hän on Gamette. Väriltään voikko, todella mukava tamma! Hän olikin ensimmäinen hevonen, johon tutustuin saarella, ja voin väittää että tulet pitämään hänestä", hymyilen.
"En osaa sanoa, onko lammella tällä hetkellä muita, mutta on hyvin todennäköistä että kohtaat joko lammella tai matkallasi metsäponien alueille moniakin hevosia. Ja mikäli sinulla on ongelmia löytää Gamette, kannattaa ehdottomasti kysyä ohikulkevilta hevosilta apua. Päädyt hänen luokseen varmasti, mutta siinä voi mennä jonkin aikaa", varoittelen hieman tammaa. Olihan saari todellisuudessa hirveän iso.

Doria kysyy, pääseekö hän tänään jo metsähevosten alueelle. Vilkaisen aurinkoa ja laskeskelen.
"En usko, että pääset tänään perille asti. Minun puolestani voit vaikka jäädä lumihevosten alueillekin yöksi, sillä yleensä merimatkat syö voimia", kerron tammalle.
"Lammelle saatat ehkä ehtiä, mikäli kuljet reippaasti. Muista vain seurata jokea tarkoin", jatkan vielä. Jokohan minun tuli kerrottua kaikki oleellinen?

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

Paluu Merenranta