Winter is here every day

Rannan hiekka on hyvin hienojakoista ja pehmeää. Vesi on vilpoista, ja siinä on hyvä vilvoitella, mutta kannattaa varoa vedessä joskus seilailevia petoja tai voimakkaita virtauksia. Talvisin veden pinta on umpijäässä, eikä sitä saa murrettua kovin helposti.

Winter is here every day

ViestiKirjoittaja Different » 04. Touko 2011 16:36

# Sachi ja Loska tänne, tack :-) Frostin rantautumispeli. #

Fórskelling

Lumista maisemaa kehysti tasaisesti vellovat aallot, jotka jo kaukaa huokuivat kylmyyttä. Merituuli pieksi jokaista olentoa, joka uskalsi lähellekään rantaa, eikä tuuli antanut armoa sisämaassakaan. Lämpötila oli varmasti pakkasen puolella, ja kylmyyttä oli todistamassa juuri aalloista noussut ruunikko ja lihaksikas orihevonen.
Ruunikko tähtipää ravisteli merivedet pois turkistaan. Frostiksi nimetty orhipoika venytteli vedessä puutuneita jalkojaan ja ravisteli harjaansa voimakkaammin, koettaen epätoivoisesti saada jo jäätymään alkaneen veden irti jouhistaan, turhaan.

Koska kuivausyritykset olivat ilmeisen tuloksettomia, ori keskittyi nyt tähyilemään ympäristöä. Vain jäätikköä, kinoksia, lumidyynejä ja muita jäätikön juttuja, joista Frostilla ei ollut sen kummempaa tietoa. Ori käänteli korviaan, asetti ne sitten eteenpäin äärihöröön ja kohotti päätään, haistellen. Kun lajitovereista kertovaa hajua ei löytynyt, ori hirnahti, aluksi kuin tunnustellen, sitten kovaa, orimaisella ja bassomaisen matalalla äänellään.

"Hmm? Missä olen? Onko täällä muita?" Frosti sanoi itselleen, sitten hymähtäen.
"No, mitäpä minä tässä seison, tässähän jäätyy!" ori jatkoi reippaasti, lähtien tomerasti kävelemään jäätikölle. Tosiaan, tuuli tuiversi niin kovaa, että ori suorastaan hytisi kylmässä. Mutta kävelystä kun ei meinannut Frostilla tulla mitään. Orin kaviot olivat ensin olleet märät merivedestä, ja kun vesi oli nyt jäätynyt kavioiden pintaan ohuen ohueksi kerrokseksi, ei jaloissa ollut pitoa.

Frosti liukasteli ja horjahteli eteenpäin, kohti Caralian jäätiköitä, täysin tietämättömänä siitä, mihin oli saapunut.
Different

Re: Winter is here every day

ViestiKirjoittaja Siuri » 05. Touko 2011 19:26

Loskainen Syysaamu

En ollut lähtenyt jäätiköltä pois, vaikka siitä oli jo muutama päivä, kun olin viimeksi nähnyt täällä hevosen. Päinvastoin, olin vain kulkeutunut sisemmälle jäätiköllä. En tiennyt, mitä minä sieltä hain, mutta pidin kovasti tästä paikasta. Täällä oli aina lunta, viileää ja niin raikas keli.
Vedin syvään henkeä ja jatkoin sitten matkaani kävellen. Metsänreuna oli kadonnut näkyvistä jo aikoja sitten. Nyt edessä oli vain suuri valkoinen jääkenttä.

Lauman vaihtaminen oli ollut yksi elämäni parhaimmista päätöksistä. Viihdyin täällä lumen keskellä niin paljon paremmin, kuin siellä sademetsässä. Oli kuitenkin ollut harmillista jättää kaikki se taakse, vaikken ollutkaan siellä pitkään. Salto, Gamette, mahtavat juoksukilpailut rankkasateessa..
Olin onnellinen kuitenkin siitä, että yhteismaa oltiin keksitty! Muuten en ikinä näkisi ystäviäni.

Jalkani upposivat lumihankeen. Se ei haitannut, ei lainkaan! Olo oli niin paljon kotoisampi täällä, kaikki oli niin lähellä sydäntä.
Viileä tuulahdus tuli jostain pidemmältä. Se tuoksui merelle, olin siis lähellä rantaa, tai niin ainakin oletin. Aurinko oli kaukana pilvien takana, ja ilma oli viileä. Mukava talvinen keli!
Minusta tuntui kuitenkin siltä, ettei kukaan muu osannut arvostaa tätä. En uskonut löytäväni yhtäkään hevosta täältä, mutta hyvällä tuurilla saisin uusia hevosia levittämään tietoa kapinasta. Minä, Lawless ja Jay emme olleet tarpeeksi, saarella eli nimittäin varmasti paljon hevosia, jotka eivät haluaisi Pandaa johtoon. Kuinka me millään ehdimme kertoa kaikille tästä?
Pysähdyin paikalleni ja huokaisin. Ehkä olisi parasta vain luovuttaa ja kääntyä takaisin. Voisin mennä paikkaan, jossa todella on hevosia, enkä vain olettaa niitä löytyvän näin karuista oloista. Samoin kuin aavikko, tuskin kovin moni siellä viettäisi aikaansa.
Käännyin ympäri, kunnes näkökenttääni osui jotain ruskeaa. Hymy nousi kasvoilleni. Ehkei jäätikkö sittenkään ollut muiden mielestä niin kamala paikka?

Lähdin ravaamaan kohti toista. En tiennyt, kuka hän oli, mutta hän ei näyttänyt tutulta.
”Heei!” huusin jo kaukaa ja yritin saavuttaa hevosta. Pian sain hänet kiinni.
”Hei, satutko olemaan lumihevonen?” kysyin toiselta, orilta.
”Minä olen Loska”, esittäydyin sitten.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Different » 05. Touko 2011 22:04

Ruunikko pysyi tasapainossa lipeävistä kavioistaan huolimatta. Tuolla ei ollut kunnon talvikarvaa, ja kylmä ilma ja merituuli nipistelivät iholla pienesti, mutta ori ei lannistunut. Päin vastoin, adrenaliini, innokkuus ja hyväntapainen jännitys täyttivät koko lihaksikkaan kehon, ja Frosti olisi voinut siltä seisomalta lähteä nelistämään saarta tutkimaan. Täällä olisi varmasti niin paljoa uutta ja erilaista! Innosta ratkeamaisillaan ori kuitenkin hillitsi itsensä, sillä järki sanoi juoksemisen olevan vielä toistaiseksi vaarallista näin liukkailla alueilla.

Kovin pitkälle Frosti ei ehtinyt taivaltaa, kun tuon näkökenttään osui vaaleanruskea hahmo. Ensin ori sai oikein kunnolla tiirailla, ennenkuin hahmotti jotenkin olennon, joka osoittautui toiseksi lajitoveriksi. Vau! Täällä on muitakin! Frosti ajatteli, pysähtyen horjahtaen. Tuuli tavoitti hetkessä seisahtuneen kehon, ja pakotti orin taas liikkumaan, jottei vähäinenkin lämpö karkaisi jäsenistä.

Frosti nosti päänsä korkealle, tunnusomaiseen asentoon, ja höristi korviaan, jos vain mahdollista, yhä enemmän höröön. Tummat, ilmeikkäät silmät tutkivat pieni pilke nurkissaan lähestyvää hahmoa, ja sieraimet värähdellen ori veti henkeä, koettaen imeä toisen tuoksua keuhkoihinsa. Hevonen oli kuitenkin tuulen alapuolella, eikä Frosti haistanut mitään. Pieni pörähdys karkasi ruunikon huulilta, ja tuo viskaisi energisesti päätään niin, että pitkä otsaharja heilahti sivuun valkean tähden tieltä.

Kun hahmo oli jo lähietäisyydellä, Frosti kuuli tervehdyksen, jonka ori tulkitsi ystävälliseksi. Oikeastaan, ei Frosti osannut edes kuvitella, että kukaan oikeasti heti kättelyssä käyttäytyisi vihamielisesti, ja ori näki kaikissa joitain hyvää. Automaattisesti orhipojan kasvoille nousi yli-iloinen hymy, joka ylsi silmiin asti.
"Iltoja!" Frosti sanoi, bassomaisen matalalla äänellään, suopealla ja toverillisella äänensävyllä.
Seuraava kysymys sai orin hieman hämilleen, mutta ei antanut sen häiritä pahemmin.
"Lumihevosiin? Ei, enpä usko kuuluvani," Frosti sanoi mietteliäästi mutta hymyili kuitenkin reippaasti.
"Saavuin juuri tuolta vedestä," tuo jatkoi kääntäen päätään jo kiitettävän matkan päässä takana vellovaa merta päin.
"Olen Fórskelling. Todella mukava tutustua, ehdin jo "pelätä" olevani yksin täällä," Frosti sanoi rennosti naurahtaen.
Different

ViestiKirjoittaja Siuri » 06. Touko 2011 15:57

Pysähdyin paikoilleni. Ori vaikutti iloiselta tervehtiessään. En voinut olla hymyilemättä takaisin.
Vastaukseksi sain jotain, mitä hetken aikaa ehdin ihmetellä. Olin kysymässä asiasta, kunnes tämä jatkoikin.
”Ai”, sanoin hieman yllättyneesti. Vai että juuri tullut, hänellä ei tainnut olla minkäännäköistä käsitystä paikasta.
Orin esittäytyessä nyökkäsin vain ja naurahdin.
”Ei hätää, olen aika varma, ettet tule olemaan täällä kovin usein yksin”, sanoin ja hymyilin.
”Tervetuloa Caraliaan, villihevosten saarelle.”

Olisiko se aivan liian järkyttävää Fórskellingille pyytää häntä saman tien kapinaan? Haluaisikohan hän nousta heti johtajaa vastaan, jota ei varmasti edes tunne? Ei, enpä usko. Ainahan voisin yrittää..
Mereltä tuuli viileästi. Minua se ei haitannut, mutta pystyin vain kuvittelemaan, kuinka se tuntui kylmältä, jos on juuri tullut uimasta. Hrr..
”Kävellään?” ehdotin ja lähdin sitten kävelemään taas kohti metsää. Se oli kaukana, en ainakaan nähnyt pienintäkään jälkeä siitä. Lunta oli niin paljon.
”Voisin olettaa, että haluat tietää enemmänkin tästä paikasta?” kysyin naurahtaen.
”Täällä tosiaan elää hevosia kuudessa eri laumassa, joista yksi on tämä juuri mainitsemani lumihevosten lauma. Meillä on omat alueet ja rajat, joiden sisällä elämme. Niin onhan täällä toki myös yhteismaa, jossa kaikki hevoset saavat olla vapaasti. Laumattomiakin löytyy, mutta he ovat eristetty saaren eteläisiin osiin”, aloitin. Pidin pienen hengitystauon ja jatkoin taas;
”Täältä löytyy monenlaisia alueita, tämä jäätikkö on vain pieni osa koko saarta. Lisäksi on muun muassa sademetsää, havumetsää, lehtimetsää, jopa aavikkoa ja vuoristoakin. Tasankoa ja ylänköäkin löytyy, kuten erilaisia vesistöjäkin.”

Vilkaisin ruskeaa. Pysyiköhän hän mukana? Saaresta oli niin paljon tietoa, etten voinut olla edes varma, että muistaisin kaikki tärkeimmät. Uskoakseni ne tulivat kyllä.
”Siinä tosiaan pääasiat. Jos on kysymyksiä, kysy ihmeessä. Yritän vastata”, jatkoin hymyillen.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Different » 06. Touko 2011 17:15

Tähtipää kuljetti tummia, mantelinmuotoisia silmiään läpi vaaleanruskean hevosen kehoa, vieden kuitenkin tuikkivan katseensa taas takaisin Loskan silmiin. Orilla oli kokoajan ystävällinen ilme, ja kuunnellessaan toisen puhetta hymy nousi taas tuon kasvoille.
"Kiitos", Frosti sanoi, kun tuon korviin kantautui tamman tervetulotoivotus.
Caralia, Frosti maisteli nimeä mielessään.

Tosiaan, tuuli oli sen verran napakka, että Frosti tunsi jo kovaa pistelyä ihollaan. Kuullessaan toisen ehdotuksen kävelemisestä ori nyökkäsi pienesti hytisten.
"Mieluusti", ori sanoi ja lähti samantien kävelemään Loskan rinnalla. Kaviot eivät vieläkään saaneet kunnon pitoa maasta, mutta tamma ei varmaan ollut ensimmäistä kertaa jäätiköllä, sen verran tuo näytti tottuneelta ilmastoon. Frostin karva oli jäätynyt pieniksi nipuiksi ja jouhet olivat huurteessa. Silti Frosti tunsi heti lämmön palautuvan jäseniin, kun tuo pääsi liikkeelle. Reipastuneena entisestään ori kuunteli tamman puhetta.

Eli siis.. Tällä saarella oli kuusi laumaa, ja ilmeisesti Frosti oli nyt niiden jo aiemmin mainittujen lumihevosten alueella. Vai oliko? No, miten vain, mutta katsoipa ori minne vain, tuo näki vain lunta, eli siis tyhmempikin olettaisi tämän olevan niitten lumihevosten aluetta. Täällä oli myös viisi muuta laumaa, joista Frosti ei niinkään tiennyt mitään.
Kun Loska mainitsi rajoista, Frostin ilme synkkeni aavistuksen verran. Rajoja? Pystyisiköhän ori elämään rajojen sisällä? Onneksi Loska jatkoi ja kertoi laumattomista. Vissiinkin Frosti oli nyt sellainen laumaton, ja ehkä hän sai kuljeskella mielensä mukaan.
Ei, nekin olivat eristettyjä. Jo pieni huolestuneisuus oli huomattavissa Frostin silmissä.
Loskan puhetta kuunnellen erillaisista ympäristöistä ori jatkoi vaiti toisen vierellä kävelyä. Välittä tuo horjahti suuntaan tai toiseen, mutten kaatunut kertaakaan. Kylmästä hieman jäykät jäsenet jo suorastaan huusivat päästä vertymään pienoisessa laukkaspurtissa, mutta uupumus uinnin jälkeen ja tietoisuus liukkaasta pohjasta estivät Frostia ryntäämästä juoksuun. Ja olisi ollut epäkohteliasta jättää toinen yhtäkkiä vain taakse.

Näin ori hillitsi itsensä.
"Etkö siis saa poistua täältä jäätiköltä muualle kuin sinne yhteismaalle? Tai siis, jos kerran ette saa poistua alueiltanne, oletan että olet lumihevonen, sillä tämä tuskin on minkään muun kuin nimenomaan lumihevosten aluetta", Frosti sanoi viitaten valkoiseen ympäröivään maisemaan.
"Eikö se ole sinun mielestäsi, hmm, mitenkään häiritsevää? Eikö sinun tee mieli välillä tutkia muidenkin laumojen alueita?" ori jatkoi, pitäen ilmeikkäiden silmiensä katseen toisessa.
Korvat kääntyillen Frosti käveli vajaan metrin etäisyydellä toisesta, monien kysymysten suristessa tuon pääkopassa.
Different

ViestiKirjoittaja Siuri » 06. Touko 2011 17:54

Ori esitti kaksi kysymystä. Ensimmäiseen olin jo vastaamassa, kunnes toinen kysymys pääsi ilmoille.
”Tuota..”, aloitin varovasti. Tietenkin minulla on ollut haluja lähteä tutkimaan saarta. Jättäydyin jo heti aluksi metsäponien alueille. Mutta kuten minulle sanottiin, ei sitäkään varmaan pidettäisi hyvänä, että vaeltelisin ilman laumaa ympäriinsä.
”En tiedä”, vastasin tylsästi.
”En tiedä. Olin aikaisemmin metsäponi, mutta siirryin sitten lumen ja pakkasen toivossa tänne, lumihevosiin. Voin suoraan sanoa, että olisin todella halunnut tutkia erilaisia paikkoja ennen asettumistani, mutta päätin kuitenkin sitten liittyä heti ensimmäiseen laumaan”, sanoin ja tuhahdin hymyillen. Niin, johtajistakin olisi hyvä pian kertoa.
”Jos totta puhutaan, olen nähnyt monia alueita tällä saarella. Hiostava aavikko ei minua edes kiinnosta, pidän enemmän lumesta”, sanoin ja katsahdin ympärilleni. Sitä riitti. Paljon.
Toisaalta olisihan se ihan mukava joskus käydä katsomassa, miltä muu maailma näyttää. Sademetsät on nähty, jopa liiaksikin asti. Mielummin siis unohtaisin vain ajatukset ja nauttisin kotoisista oloista.
”Niin ja siitä, minne sinun kannattaisi mennä”, sanoin ja katsahdin oria nyt tarkemmin. Hmm..
”Mielestäni kävisit lumihevosiin. Meillä on tosin juuri tällä hetkellä hyvin kaoottinen tilanne täällä, mutta jos lumi ja jäätikkö kiinnostavat, niin voisi olla ihan kiva”, sanoi naurahtaen.
”Uskoisin sinun pääsevän myös esimerkiksi tasankohevosiin, aavikkohevosiinkin jopa. Mikä vain kuulostaa hyvältä. Nimestäkin voi jo päätellä, mitä kaikkea laumat sisältävät.”

Ori tosiaan sopeutui moneen laumaan. Niinhän minäkin, metsäponeihin ja lumihevosiin ainakin.
”Ainiin, ja minun pitikin mainita sinulle johtajista. Jokaisella laumalla on myös johtaja, ja kuten päätellä voi, se johtaa laumaa. En tunne laumojen johtajia kuin ulkonäöltä, mutta uskoisin kaikkien olevan ihan mukavia. Ja mitä tulee lumihevosten johtajaan; jos tapaat, muista teititellä ja esittää alempiarvoista”, sanoin ja tuhahdin turhautuneena.
”Meillä on tällä hetkellä kapina käynnissä häntä vastaan, sillä kukaan ei halua johtajaksi sellaista hevosta, kuin hän on. Et tahtoisi tulla mukaan kapinaan?” kysyin naurahtaen. Vitsiksi sitä ei kuitenkaan ollut tarkoitettu, vaikka yritin sen saada kuulostamaan siltä.

”Ja tuota.. Olikos minulla vielä muuta.. Niin, totta, kuulun tosiaan lumihevosiin”, vastasin vielä yhteen orin kysymyksistä hymyillen.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Different » 06. Touko 2011 21:45

Nyt Frosti kuunteli tarkkana toisen puheita. Tuo koetti painaa kaiken mieleensä, ja katsoi taivaalle. Voi, kumpa asiat olisivat hiukan selkeämpiä! Frosti ei millään muistaisi kaikkea, mitä Loska ystävällisesti hänelle selitti. Mutta, kyllä hän vielä oppisi. Hänestä tulisi kunnollinen saaren asukas, aloittaisi elämänsä alusta. Unohtaisi kaiken. Myös kipeät muistot.
Muutaman sekunnin kipeimmät muistot leijuivat orin mielessä, mutta tuo sysäsi ne rajusti pois. Nyt hän ei enää ajattelisi niitä. Hän oli jo melkein unohtanut.
Hetkeksi kadonnut pilke palasi taas orin silmiin. Tuo katsoi tammaa.
"Tämä saari taitaa olla todella erikoinen. Tai siis, tämä taitaa kattaa vähän kaikenlaiset ilmastot," Frosti sanoi naurahtaen. Iloinen hymy sädehti taas tuon kasvoilla. Tuuli pörrötti orin takkuuntunutta ja huuruista harjaa, ja hetkeksi silmät käväisivät horisontissa. Oliko täällä metsääkin, vai oliko täällä kilometritolkulla vain lunta? Jos hän ei olisi ollut ollut ensin läpimärkä ja sitten jäätynyt, tämä paikka olisi ollut aivan mahtava. Mutta nyt hän ei osannut täysillä nauttia tästä, sillä tuuli nakersi häntä kuin happo.
"Saanko itse valita? Mitä laumoja on olemassa?" Frosti kysyi, innostuen.
Jos hän saisi itse valita.. Hän valitsisi avaran, aavan alueen, missä riittäisi kilometritolkulla tasaista maata, missä voisi nelistää sydämensä kyllyydestä. Ori uneksi aavasta ruohomerestä, loputtomista juoksualueista, joita tallaisi suuri monipäinen villihevoslauma, mistä Frosti löytäisi ystäviä, läheisiä, kenties perheen..
Loskan puhe palautti Frostin taas maan pinnalle.
"Tasankohevoset.." Frosti toisti hiljaa. Se kuulosti juuri siltä, mitä Frosti halusi. Tilavalta, ja, noh.. Tasaiselta.

Loskan puhe johtajista meni sivu suun orin haaveillessa taas tasangoista, mutta puhe kapinasta herätti Frostin.
"Hmm, kapina? Siistiä!" Frosti sanoi, virnistäen. Kapina? Sellainen pikkuruinen mielenosoitus, jossa saisi hieman purkaa energiaa? Sellaisena Frosti sen näki.
"Totta vie! Kuulostaa jännittävälle," Frosti sanoi, nyökytellen. Jos saarella oli tapahtumassa jotain niin jännittävää kuin kapina, niin tietenkin hän oli mukana.
"Onko hän siis epäoikeudenmukainen?" Frosti kysyi sitten, rauhoittuen. Jos johtaja, edustushenkilö, lauman symboli on epäoikeudenmukainen, se ei todellakaan kävisi laatuun. Frosti oli vakaasti sitä mieltä.

"Selvä, mutta vaikka kuulutkin lumihevosiin, voisitko opastaa minut lähimpään metsään? Tämä aava lumimaisema on kyllä hieno, mutta olen juuri noussut vedestä, täällä on hiukan kylmä," Frosti sanoi surkeasti hymyillen.
Different

ViestiKirjoittaja Siuri » 08. Touko 2011 20:56

Tarkemmin mietittynä oli kieltämättä hyvin outoa, kuinka sademetsä ja jäätikkö pystyivät olemaan niin lähellä toisia. Luulisi, että sademetsän lämpö sulattaisi jäätikön, tai jäätikkö sitten jäädyttäisi sademetsän. Mutta toisaalta, jos saarella elää villeinä hevosia, miksipä ei sitten myös näin.

Kuulin, kun ori toisti tasankohevosten lauman nimeä. Pystyin melkein jo päättelemään, mihin hän halusi. Tasanko kuulosti kieltämättä kiinnostavalta, olihan täälläkin sitä. Paikkaa voisi joskus mennä tutkimaan ihan ajan kanssa, kuten muutakin maata. Nyt aikaa ei kuitenkaan ollut, päinvastoin. Oli kiire.

Siistiä. Naurahdin. Voihan sen niinkin ajatella.
Toivonkipinä silmissä katsoin oria, joka pian myöntyi lähtemään mukaan kapinaan.
”Mahtavaa”, sain sanottua innoissani. Oh, arvostan todella sitä, että hän lähtee tuosta vain kapinaan, vaikkei tiedäkään juuri mitään.
”On. Alentaa muita, luulee omistavansa kaikki.. Hän kuvittelee olevansa enemmän kuin johtaja. Valitettavasti hänellä on kuitenkin valtaa, mutta toivottavasti ei enää kauaa”, selitin. Olin nähnyt hänet vain kerran, mutta toivoin todella sen jäävän viimeiseksi tapaamiseksi. Vielä olisi tarkoitus uhmata häntä. Ties vaikka päälle kävisi! Toivottavasti vastarintaa vain riittäisi..

”Tietenkin. Osa metsää kuuluu vielä lumihevosille. Uskoisin lähimmän metsän olevan havumetsää”, sanoin toiselle.
”Tännepäin vain”, sanoin ja lähdin kävelemään hieman vasemmalle. Jos jatkaisimme suoraan, ei hätää olisi.
”Voisin oikeastaan itsekin tulla metsään, mutta sen jälkeen minulla on kova kiire levittää sanaa kapinasta. Uskoisin sinun kyllä pärjäävän”, sanoin kannustavasti. Maastokin oli melko helppoa.
"Sano vain heti, kun erotat vihreää horisontissa."

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Different » 11. Touko 2011 18:32

Frosti köpötti toisen rinnalla, mahdollisimman vakaasti, yrittäen säilyttää tasapainonsa. Orilla oli bambi-olo, tuntui kuin hän olisi ollut avuton pieni olento järven jäällä, jonka jalat eivät pitäneet. Kylyys ei kuitenkaan päässyt haittaamaan kulkua, sillä ori piti reipasta tahtia yllä.

"Eli.. Te, tai siis me syrjäytetään tämä johtaja. Mutta onkohan se soveliasta minulta? Saankohan sittenkin heti huonon maineen jos ryntään kapinoimaan johtajaa vastaan, jota en edes tunne?" Frosti kysyi nyt hieman huolestuneen kuuloisesti. Korvat pysyivät hörössä, valmiina vastaanottamaan Loskan ensimmäisetkin vastauksen äänet. Frosti sivalsi hännällään ilmaa.
"Niin, ja tuota, miten se toteutetaan käytännössä?" Frosti kysyi nyt uteliaamman kuuloisena.
Kyllä, ori tiesi, että hänen suunsa lainehti kysymystulvan vallassa, mutta hän ei voinut lopettaa vielä. Täällä oli niin paljon kaikkea mahdollista, mitä hän halusi tietää. Jossain vaiheessa hänen olisi vaihdettava vastaajaa, sillä Loska ei ehtisi vastata kaikkiin kysymyksiin, mitä Frostin päässä surisi.

Ori vaihtoi aavistuksen suuntaa Loskan rinnalla, ja alkoi tähyillä horisonttia. Ei, ei metsää. Lumikinokset peittivät näkyvyyden, mutta Frosti uskoi lähimpien suurten lumidyynien takana alkavan tasangon, tai siltä se näytti. Lumisella tasangolla näkyisi varmasti horisontin metsä.
"Luuletko tarvitsevasi apua sanan levittämisessä? Tai siis, tarvitseeko minun kertoa kapinasta?" Frosti kysyi avuliaana, vaikka sisimmässä tuo pohti, olisiko sopivaa käännyttää kaikki uudet tuttavuudet heti alkuun kapinoimaan.

Lumi narskahteli kavioiden alla, orin lähestyessä lumikinoksia. Tuuli pölyytti lunta ja sai siitä muodostumaan lumipyörteitä ilmaan. Orin harja heilahteli tuulenvireen tahdissa, ja jäiset jouhet keräsivät hiutaleita sekaansa.
Different

ViestiKirjoittaja Siuri » 12. Touko 2011 16:58

[Ai mitä, ai nää on tasangolla ;o? Oon koko ajan olettanu tän olevan jäätikköä :’’’DD]

”En usko”, sanoin ja naurahdin rennosti.
”En usko kenenkään katsovan meitä pahalla, varsinkaan kun johtaja on mikä on, usko tai älä”, jatkoin hymyillen ja vilkaisin ruskeaa. Niin ja käytännössä.. Ah, tietenkin.
”No tuota.. Lumihevosten havumetsässä on aukio, jolla pidimme kuukausia sitten kokouksen, jossa olivat kaikki saaren hevoset. Uskon sinun löytävän aukion, vaikket olekaan käynyt siellä aikaisemmin. Tai jos luulet eksyväsi, voit aina kysyä neuvoa muilta. Lähes kaikki saaren hevoset olivat silloin yhteiskokouksessa”, kerroin ensiksi paikasta. Mitäpä muuta? Ainiin;
”Aukiolle olisi siis tultava seuraavan täydenkuun aikaan. Päiviä ei siis ole enää kovinkaan paljoa.. Ja käytäntöä muuten? Niin typerältä kuin tämä kuulostaakin, en ole vielä aivan varma. Me luultavasti houkuttelemme Pandan paikalle samaisena yönä, ja yritämme saada hänet pois johtajan virastaan”, jatkoin. Sitä puolta suunnitelmasta täytyisi vielä hioa. Päivät tosiaan saattavat loppua kesken.

Merituuli puhalsi takaa. Ilma tuntui lämpenevän sitä myötä, mitä syvemmälle sisämaata mentiin. Eikä tosiaan ihmekään, tietenkin se lämpenee.
Ori aukaisi taas suunsa, ja käännyin katsomaan häntä.
”Kiitos, se voisi olla tarpeellista. Niin jos vain näet hevosia. Ei tietenkään ole pakko, mutta jos todella haluat, niin tekisit paljon tämän eteen”, sanoin ja katsoin oria hymyillen. Ihanaa, että muutkin ottavat asian niin tosissaan. Toisin kuin iris..
Huokaisin hiljaa. Hän ei laittanut tikkuakaan ristiin tämän asian suhteen. No mutta me hoidamme tämän sitten keskenämme, tehköön mitä vain.

Loiva ylämäki päättyi pian, ja edessä aukeni taanko.
”Hei, katsos”, sanoin, vaikka toinen oli varmasti jo ehtinyt nähdä tuon.
”Tasanko.. Hmm, oletin jostain syystä, että olemme aivan toisella puolella lumihevosten aluetta, mutta emme näköjään sitten ole. Mutta näetkö”, kysyin ja tiirailin eteenpäin.
”Tasangon toisella puolella on sademetsää. Pärjäätkö sinä tästä eteenpäin itse? Minun täytyisi tosiaan lähteä pian etsimään uusia hevosia.”
Hymyilin. Eipä tässä mitään, mukava oli pitkästä aikaa jäädä edes hieman pidemmäksi aikaa juttelemaan jollekin. Uskoisin, että tämän kapinan jälkeen tilanne rauhoittuisi ja sitten olisi taas aikaa juoksennella kaatosateessa sademetsässä sun muuta kivaa.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Different » 17. Touko 2011 16:28

# Hmmm tarkoitin sellaista lumiaavaa mutta en oikein tiennyt millä sanalla sitä kuvailisin, niin pistin virheellisesti tasangon kuvaukseksi :''Ddd mutta käyhän se näinkin. :=) #

Ruunikko kuunteli toisen puheita ja kelasi sitten kaikkea päässään. Metsäaukiotäysikuumetsäaukiotäysikuumetsäaukiotäysikuu, Frosti hoki mielessään, sitten hännällä ilmaa sivaltaen. Kyllä hän muistaisi.
Tuuli ei enää piiskannut oria niin rajusti, ja kaviot pitivät yhä enemmän. Ori kuunteli tamman puheita ja hymyili.
"Ei kestä. Tietenkin autan teitä tässä, jos tarvitsette apua, ja jos tämä oikeasti auttaa teitä," Frosti nyökkäili. Sitten tuo hymyili.

Yhtäkkiä edessä aukeni laaja tasanko. Orin sisällä kohahti kun tuo näki tilavan alueen, ja tuon jokainen lihas jännittyi. Veri virtasi nopeammin, ja tuon jalat huusivat päästä juoksemaan. Silti tuo maltti mielensä vielä hetkeksi ja iskosti silmänsä tammaan.
"Lupaan yrittää saada kapinaan lisää porukkaa, joskin en ole varma, osaanko selittää kapinasta tarpeeksi selvästi," Frosti sanoi naurahtaen. Tuon silmät tutkivat vielä viimeisiä kertoja toisen hevosen ulkonäköä, hakeutuen sitten silmiin takaisin.
"Teistä oli paljon apua. Kiitokset neidille," Frosti sanoi ja kumarsi pienesti. Sitten tuo loi taas silmäyksen aavaan tasankoon.

"Uskon selviäväni tästä itsekin," Frosti sanoi sitten, katsoen vielä kerran Loskaa hymyillen.
"Kiitos vielä," tuo sanoi, ennenkuin kääntyi kohti tasaista aavaa edessään ja valmistautuen juoksemaan.
"Näkyillään!" ori sanoi iloisesti, ja ponkaisi etujaloillaan ilmaan takajaloilleen. Hetken ori seisoi vain takasilleen varaten, etusillaan ilmaa sivaltaen. Sitten tuo laskeutui samalla vauhtia ponnistaen maahan ja antoi kehonsa kiidättää tuota eteenpäin. Vielä kerran tuo hirnahti kiitollisena Loskalle, ja sitten tuo juoksi myötätuuleen, kohti uusia seikkailuja, kapina mielessään.

FROSTI POISTUU.

# Kiitokset taasen aloituspelistä (: #
Different

ViestiKirjoittaja Siuri » 19. Touko 2011 19:51

Jos auttaa. Tietenkin auttaa! Voi kamala, jos hevoset eivät sitten tulisikaan mukaan, vaikka lupaisivat. Siinä vaiheessa voisi olla hieman neuvoton olo kieltämättä..
”Usko pois”, sanoin ja käänsin katseeni ruskeaan.
”Tämä auttaa paljon.”

”Kieltämättä itsellänikin vielä hakusessa koko tapahtuman suunnittelu, mutta eiköhän kaikki järjesty”, sanoin ja naurahdin. Ehkä olisi kannattanut sittenkin suunnitella ennen koko kapinan ehdottamista, kuinka käytännössä toimitaan, mutta kyllä tämä onnistuu. Ainakin me laitamme sen onnistumaan. Minua ei haittaa, vaikka tähän kuluisi aikaa, tärkeintä on saada Panda pois johtajan paikalta pian.
”Oh”, karkasi suustani, kun toinen kiitti ja käytti sanaa neiti. Naurahdin keveästi. Kuinkas tähän nyt sitten reagoisi?
”Eipä kestä, kiitos vain itsellesi!” vastasin sitten hyvin tylsähkösti, mutta silti pirteällä äänellä. Pysähdyin paikoilleni.

”Jep..! Viimeistään kapinassa”, sanoin vielä orille ja nyökkäsin tälle. Pian se lähti kohti sademetsää, ja minä jäin katsomaan, kuinka nopeasti ja varmasti se lähti kulkemaan.
Nyt on taas yksi hevonen mukana. Lisää tarvittaisiin.
Käännyin vasemmalle ja jatkoin matkaani eteenpäin toivoen vain, että joku kävelisi vastaan.

Loska poistuu.
[Kiitoooos ^^]

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

Paluu Merenranta