Lunta ?

Rannan hiekka on hyvin hienojakoista ja pehmeää. Vesi on vilpoista, ja siinä on hyvä vilvoitella, mutta kannattaa varoa vedessä joskus seilailevia petoja tai voimakkaita virtauksia. Talvisin veden pinta on umpijäässä, eikä sitä saa murrettua kovin helposti.

Lunta ?

ViestiKirjoittaja hennu11 » 20. Kesä 2011 12:09

Rantauduin.Olin uuvuksissa.Vesi oli viileää - se ainakin virkisti minua.Nousin vedestä ja ravistelin itseäni.Haistelin ilmaa,jokin outo haju. Ilma oli hieman viileää.Olinko tullut etelänavalle ?Kävelin eteenpäin,kuljin märässä hiekassa mutta se muuttui vähitellen kuivaksi.Katsoin ylös.Aurinko paistoi pilvien takaa ja kuivasi karvaani vähitellen.

"Mihin hitossa olen tullut?",kysyin taakseni katsoessa.En olisi saanut sanoa näin.Perheeni olisi varmasti rankaissut minua.Otin pari raviaskelta kiihdytin hitaaseen laukkaan.Ilmasto muuttui pikkuhiljaa kylmemmäksi.Pehmeä hiekka muuttui hieman erinlaiseksi.Iso tuulen puuska tuntui kylmältä ja inhottavalta.Minun täytyi sopeutua tähän.Tuuli tarttui pitkään valkoiseen harjaani.Suljin silmäni - nautin tästä.Hymyilin hieman. Avasin silmäni,en halunnut törmätä kehenkään.Vetäisin keuhkoni täyteen ilmaa.Tuntui fantastiselta.Työnsin ilmat ulos ja nuuhkaisin ilmaa."Hevosia !?",pysähdyin salaman nopeasti ja tähystin ympärilleni. Täällä siis on hevosia.Tällä kylmällä ja karulla paikalla.Haistoin jotakin erikoista...Lunta ?? Tällä paikalla siis täytyi olla lunta...Kaiketi...

Ravasin hieman ja muutin suuntaani,käännyin oikealle.Haistelin ilmaa - haju oli erinlainen.Menen siis siihen suuntaan.Huomasin tuulen mukana,ilma oli inan lämpeempää.Huomasin - en ollut enää uuvuksissani.Käytin nyt ne voimat,mitkä ovat aina piilotelleet.Mieleni oli virkeä, kiitos kai virkeän veden ja ilman.Mutta keskityin nyt.Täytyi etsiä hevosia,jos niitä edes näen.Nostin laukkaan.
hennu11

Paluu Merenranta