Woo, a new face? No way!

Rannan hiekka on hyvin hienojakoista ja pehmeää. Vesi on vilpoista, ja siinä on hyvä vilvoitella, mutta kannattaa varoa vedessä joskus seilailevia petoja tai voimakkaita virtauksia. Talvisin veden pinta on umpijäässä, eikä sitä saa murrettua kovin helposti.

Woo, a new face? No way!

ViestiKirjoittaja Venorra » 20. Heinä 2011 15:38

[jeps, eli Sachiyo ja Loska tännenäin :3 Alyn eka peli, sori kun on lyhyt - piti lähteä äkkiä.. ]

AN Actyality katseli merenrantaa, pitkä harja tuulen mukana liehuen - se oli jäänyt miettimään, mitä se muisti siitä päivästä jolloin oli saapunut saarelle. Siitä oli mennyt jo jonkin aikaa, mutta muistot olivat silti sekavat. Aly muisti vain sen, kun oli ollut joutunut veden varaan ja ajelehtinut pitkin merta rannalle. Se ranta ei ollut kyllä ollut tämä ranta, mutta ei se mitään - tämän rannan vesi oli kauniisti välkehtivää yöstä huolimatta ja hiekka hienoa. Paikka toi mieleen herralle ne varsa-aikojensa aamut, jolloi hän oli saanut äitinsä kanssa vain oleilla erään lammen rannalla ja yrittää etsiä vedestä kaloja. Kerran pieni ori oli jopa nähnyt ison kalan hyppäävän lammesta, ja sanonut äidilleen tästä. Äiti oli vain naurahtanut, ja sanonut että niinhän ne kalat aina tekevät aamuisin, mutta sen jälkeen ei ollut näkynyt enää yhtään kalaa, ei isoa eikä pientä.

Aly oli varmaan unohtanut ajantajunsa, sillä aurinko alkoi jo nousta vaikka ori olikin tullut keskiyöllä rantaan. Hänen oli siis täytynyt nukahtaa, huomaamattaan ja rauhallisesti. Siitä oli pitkä aika, milloin tämä oli viimmeksi saanut kunnolla nukutuksi, oria valvottivat huoli kavereistaan Yhdysvalloissa ja siitä, miten se oli joutunut saarelle ja miten sille nyt kävisi.
Pikkuhiljaa, kun ranta alkoi täyttyä muistakin hevosista, Aly katsoi parhaaksi vetäytyä vähän syrjäissemmälle alueelle, josta se ei toivottavasti näkyisi kauas ja toivoen, ettei moni tulisi kyselemään siltä kuka se oli, mitä se teki ja mihin laumaan se kuului. Orilla ei nittäin olisi vastuasta siihen; se vain sattui olemaan yksi hevonen toisten joukossa, jolla ei vain ollut tietoa yhtään mistään. Oli se toki jo saanut selville, että saarella oli laumoja 6, ja sitten oli myös kasa laumattomia. Turvallisempaa olisi varmaan vain kuulua johonkin niistä kuudesta, sillä huhujen mukaan, mitä herra nyt oli aikanansa kuullut, laumattomilla ei ollut oikein paikkaa tai ketään kehen turvautua, ne vain.. olivat. Ja pahansuopiakin muutama.
Viimeksi muokannut Venorra päivämäärä 22. Heinä 2011 11:33, muokattu yhteensä 2 kertaa
Venorra

Re: Woo, a new face? No way!

ViestiKirjoittaja Siuri » 20. Heinä 2011 22:24

[Joudun nyt vastapelaajana sanomaan, että offline-pelien viestien pituus on vähintään tämä tekstikentällinen (nykyään 15 riviä).. Jaaaa.. lainattua: 'itse tekstiä roolissa on oltava 15 riviä. Tähän ei lasketa mukaan riviä, jolla on hevosen nimi, tyhjiä rivejä tai roolin ulkopuolisia viestejä. Pelaajia pyydetään ottamaan asia huomioon peleissään. Viestistäsi löytyy muutama rivi liian vähän, muokkaathan puuttuvan osan? Pituutta saa helposti lisää kuvailemalla ympäristöä, hahmon ajatuksia ja tekemisiä tarkemmin.' :)]

Loskainen Syysaamu

Vihdoin. Vihdoin olin päässyt takaisin lumihevosten alueelle. Nyt pysyisin täällä toistaiseksi. Jos minua tarvitaan, en voi kävellä tuosta noin vain muualla. Varsinkaan nyt heti, kun tietoa uudesta johtajasta vasta levitetään. Kuinkahan moni on kuullut sanaa? Entäpä Jager, onko hän päässyt kierroksensa jo puoleen väliin, vai etsiikö yhä ylänköhevosten johtajaa?
Hän halusi aivan itse lähteä kiertämään saarta. Voisin kyllä vannoa, että hän käyttää hyväkseen viestinviejän uraa ja sen perusteella katselee muita maita. Henkilökohtaisesti se ei haittaa minua, kunhan ei vain myöhemmin kävele toisella puolella saarta ja valehtele olevansa minun asioillani. Jos minä olisin saanut, olisin varmasti ensimmäisinä viikkoinani kiertänyt koko saaren läpi. Sitten tulivat vastaan rajat ja säännöt, nyt niitä on vielä enemmän. Minun täytyisi näyttää mallia muille laumalaisille. Äh.. Ehkäpä tähänkin tottuu, eikä tässä mitään; lumihevosten alueilla on lunta ja jäätikköä, se on parasta, mitä koko saarella on!

Merenranta. Olin ohittanut jäätikön ja nyt vasemmalla puolellani aukeni tasanko. Oikealla puolella taas valtameri.
Miksi en rantautunut tänne? Olisi ollut niin paljon mukavampi jäädä heti aluksi lumihevoseksi. Mutta toisaalta, jos olisin jäänyt tähän, olisin menettänyt paljon; en olisi koskaan tavannut esimerkiksi Saltoa. Ehkä olisin tavannut muita, mutta häneen minä ainakin halusin tutustua. Kunpa törmäilisin häneenkin vielä yhteismaalla. Olihan metsäponit ja lumihevoset lähellä toisiaan..
Nostin ravin ja lähdin merenrantaa pitkin eteenpäin. Lampi, se on suurin piirtein rajalla. Jos minä siellä etsiskelisin Saltoa. huhuilisin vaikkapa.
Ravini hiljeni itsestään käyntiin, kun huomasin hieman etäämmällä hevosen. Rusehtava, olisiko minun kokoani? Lumihevonen? Saisi luvan olla. Onkohan hän kuullut jo uudesta johtajataresta? Vai pitäisikö minun esitellä itseni ’Loska, lumihevosten johtaja’ksi. Äh, se kuulostaa vain niin tylsältä. Ja sitten käy helposti niin, että toinen alkaa pitää jotenkin ylempiarvoisena. Ehkäpä.. Ehkäpä vain katsotaan, miten menee.
Kävelen hevosen, orin, luokse.
”Moi”, tervehdin toista rennosti.
”Olet varmaan lumihevosia?” kysyn omasta mielestäni ärsyttävänkin virallisesti. Blää..
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Venorra » 21. Heinä 2011 00:12

// oho joo, en huomannut rajaa, mun moka! Muokkailin aloituksen, mutten mitenkään dramaattisesti //

Aly huokaisi - se oli aika varma, ettei enää pääsisi ihmisten läheisyyteen tai saisi nähdä kavereitaan, saatika sitten laukata vailla huolia ja nauttia kilpailujen jännittävästä ilmapiirista. Se oikeasti oli jo menettanyt toivonsa, parempi olisi vaikka kuolla. Siltikään se ei uskaltanut satuttaa itseään, joten se päätti vain olla ja katsoa mita elama toisi tullessaan. Varmasti löytyisi joku, joka olisi valmis kertomaan mitä tehdään ja mihin mennään, ori ei nimittäin ollut kovin tottunut tekemään itse omia päätöksiään. Se tarvitsisi jonkun johon luottaisi, edes vähäsen.

Syvissä mietteissä oleva ori huomasi tamman, joka lähestyi häntä - tammalla ei ollut mitenkaan erityista ilmaa ympärillään eika se aluksi vaikuttanut mitenkaan tärkealta, vain tavalliselta tammalta. Tai vaikka jos tulijalla olisi ollutkin jokin erityinen piirre, ei ori sitä huomannut, Alylla ei muutenkaan ollut tapana kiinnittaa huomiota ulkonäkoon, joten ei sita nytkään tehnyt - kuitenkin pikainen vilkaisu paljasti tulijan olevan palomino, aikalailla samankokoinen kuin ori itsekkin.
Ja mita ori nyt ohimennen olikaan kuullut puhuttavan laumoista, niin tämä hevonen sopisi varmaan lumihevosiin. Luulon varmisti sekin, kun tamma puhuikin - lumihevosethan sielta tuli esiin.
Aly ei kuullut, tai oikeastaan kuunnellut, tamman ensimmäistä sanaa, mutta oletti sen olleen tervehdys, ja päätti vastata.

" Mm.. No hei, joo tota.. Niihinhän ma oikeastaan haluisin liittya. Lumihevosiin siis, miten sen nyt selittäis, etsin niiden johtajaa. Satukko tietaa missä se menis? Oon kuullu et lumihevosten johtaja olis ori, joka nayttaa pandalta. Tai joo niin, päistärikko kertoi hetken mielijohteesta, kuulopuheiden perusteella yrittäen kuvata johtajaa. Sillä ei vain ollut aavistustakaan, että johtaja olisi jo muuttunut, ehei, eikä se ei todellakaan tiennyt mihin laumaan se sopeutuisi tai liittyisi, mutta koska tuo tamma oli olettavasti lumihevonen, niin ei kai siitä paljoa haittaa olisi jos ori hankkisi tietoa laumoista ja titteleistä, ylipäätään koko paikasta. Eikä se missään nimessä kuvitellut tuon tamman olevan johtoasemassa.
Venorra

ViestiKirjoittaja Siuri » 29. Heinä 2011 13:34

[Mökillä olin tosiaan niin veny :3]

En voi pidättää naurua, kun toinen puhuu Pandasta.
”Sori..”, saan sanottua ja katson sitten hieman huvittuneena tätä uutta oria.
”Pandahan ei enää johda lumihevosia, se on ollutta ja mennyttä”, ja hyvä niin. En halua kuulla hänestä enää sanaakaan. Kylmiä väreitähän tässä vaan tulee, kun ajatteleekin sitä. Onneksi ei tarvitse nähdä sitä täplikästä enää koskaan. Se tosin vannoi kostoa, mutten usko että se tekee sen. En vain halua uskoa.
”Mutta niin, haluat siis liittyä lumihevosiin?” kysyn ja hymyilen hiukan.
”Tervetuloa vaan”, sanon orille ja katson tätä hetken. Ori on minun kokoiseni, eikä liian tumma laumaan, miksikäs siis ei. Käyhän ori hyvin myös tasankohevosiin ja hmm.. aavikkoponeihinkin? Mutta ori selvästi haluaa liittyä lumihevosiin, tai ainakin hän sanoi niin.
”Niin siis minä olen lumihevosten uusi johtajatar, Loska”, sanon yhä hymy lähes korvissa. Jostain syystä Pandasta kuuleminen sai minut huvittuneeksi varmasti koko loppupäiväksi.

”Tuota tuota.. Et siis kuulu vielä mihinkään laumaan? Oletko kauankin ollut täällä?” kysyn ja katson merta. Eihän hän nyt vasta sentään ole saapunut? Tuskin sentään juuri nyt, kun laumoistakin tietää jonkin verran. Mutta kuinka paljon?
”Mitä kaikkea olet kuullut Caraliasta?” kysyn taas ja katson oria. Ahdistelevaa.. Mutta mielelläni kertoisin, jos hän haluaa tietää jotain. Juuri tällä hetkellä se on minun velvollisuuteni. Se ei tietenkään ole huono asia, hyvin opin itsekin rajoja ja sääntöjä kertomalla niitä eteenpäin. Esimerkiksi rajat, täytyy opetella vielä pohjois- ja lounaisraja, kaakkoisraja on hallussa. Ja millähän minä ne opin.. Tarvitsen jonkun näyttämään rajoja. Hmph..

Merituuli puhaltaa kylkeeni. Se on aika voimakas tuuli, eihän myrskyä sentään ole luvassa?
Vilkaisen lähes pilvettömälle taivaalle, ukkospilviä ei ole näkyvissä, tuskin siis kovaa myräkkää luvassa. Kaatosade voisi kyllä olla ihan paikoillaan, ellen sitten lähtisi uimaan.
”Hei tuota, lähde uimaan?” ehdotan orille hymyillen.
”Voin samalla kertoa saaresta kaikenlaista.”

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Venorra » 01. Elo 2011 01:09

Ori katsoi toista epäilevästi, sillä tammahan suorastaan nauroi! Ja vaikka Alyllä ei yleensä ole tapana ottaa nokkiinsa pikkuasioista, niin nyt sitä kyllä hieman harmitti, tai jos paremmin voisi sanoa, niin ärsytti lievästi. Mahdollisuudet olivat, että joku oli huijannut häntä valehtelemalla lumihevosten johtajan, tai sitten tämä oli vain selvää pilaa.
Toisen sanoessa anteeksipyynnöntapaisen, orin silmät pehmenivät taas hieman ja se ei enää ollut niin luokatun näköinen, ja tamman vielä korjatessa väärinkäsityksen sanomalla että Panda ei enää johda laumaa, se oli taas jo täysin leppynyt. Oikeastaan sitä harmitti hiukan oma tunnetilojensa äkkivaihtelu, mutta onneksi ori oli jo suurimmaksi osaksi tottunut tähän outoon tunteeseen, joka syntyi kun kaikesta tosiaan sai, tai oikeastaan piti, päättää yksin.
"Panda tosiaan kuulostikin aika.. laimealta, jos olisi ollut laumanjohtaja kyseessa", ori sanoi, ihan vain tuoden oman mielipiteensä esiin. Ei se sillä mitään erityistä tarkoittanut.

"Ja tosiaan, olisinhan minä kiinnostunut niihin liittymään. Kuulostaa.. Mielenkiintoiselta", Aly sanoi toisen hymyillessa ja toivottaessa tämän tervetulleeksi laumaan. Tamman näytti mittailevan hetken orin sopivuutta ulkonäkönsä puolesta laumaan, mutta herra näytti läpäisevän tarkastuksen - no hyvä, nyt sitten kuulun edes johonkin, Aly mietti.

Tamman esitellessään itsensä heti perään lauman johtajaksi ja nimeltään Loskaksi, vieläkin hymyillen, alkoi ori jo hieman rentoutua - se ei edes huomannut olleensa kovin kireä, mutta kaipa hän sitten oli ollut.
"Hmm.. No, Loska, minä olen sitten Aly", ori sanoi hymyillen takaisin, ja ihmetellen hiukan tuon toisen, tuntemattoman tamman paljastumista johtajaksi - toivon mukaan oikeaksi sellaiseksi.

"Minä.. en ole oikein varma kauanko olen ollut täällä, mutta ainakin alle kuukauden. Pari ensimmäistä päivää olivat aika.. sekavia", ori sai sanotuksi ja mietti tosiaan hetken, kauanko oli ollut saarella. Periaatteessahan sillä ei oikeastaan ollut väliä, kunhan vain rajoitukset on selvillä, ori mietti.
" Caraliasta olen kuullut, no, hiukan sieltä ja täältä, palasia jotka on oikein mukava yrittää laittaa oikein. Kuullut olen ainakin siitä teidän entisestä johtajastanne, tai oikeastaan meidän entisestä johtajastamme, ja vähän muistakin laumoista, ja tietenkin laumattomista - enkä oikeastaan paljoa muuta. Mutta toki olisin valmis kuulemaan muitakin juttuja", päistärikkö kertoi ja suorastaan ihmetteli kuinka juttu luisti - ennen saarelle tuloa sen oli ollut todella vaikea pitää keskustelua yllä, mutta nähtävästi se ei ollut enää ongelma. Ja toinen vaikutti ihan.. luotettavalta.

Loska ehdotti uintiretkeä, ja koska taivas tosiaan näytti aika selkeältä, ori päätti suostua, vaikkei ollutkaan mikään veden suurin fani - harjan kuivamiseen menisi taas varmaan tuntikausia, mutta mitäs pienistä, aurinko paistoi.
" Mennään vaan, olisi varmaan mukavaa kuulla hieman tästä paikasta ja muutakin, näin vaikka sisäpiirin infoa.. En varmaan saisi tietää yhtäpaljoa asioista, jos menisin juttelemaan jollekkin epämääräiselle hevoselle, vai mitä arvelet?" Aly sanoi, virnistäen hieman. Tuskin siitä mitään pahempaa voisi koitua kuin uuden laumanjohtajan vihat päällensä, jos ei miellyttäisikään tammaa.

[ o.o harvinaisen pitkä mun kirjoittamaksi.. ]
Viimeksi muokannut Venorra päivämäärä 01. Elo 2011 01:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Venorra

ViestiKirjoittaja Siuri » 01. Elo 2011 01:40

Laimealta, lievästi sanottuna. En kuitenkaan viitsinyt korjailla enempää Pandan jälkeensä jättämiä epäkohtia. Mennyt on mennyttä.

Aly oli siis toisen nimi. Aly. Olipa minullakin yksi tuttava lumihevosista. Täytyisi varmaan pitää laumakokous tai jotain joskus, näkisi laumalaisiakin.
”Ai?” kysyn hieman ihmeissäni, kun toinen sanoi ensimmäisten päivien olleen sekavia. No myönnän, olihan minullakin. Mutta sitten ori jatkaa.
Nyökkään orille, kun tämä kertoo, mitä on kuullut.

Aly suostui uimaan. Niinpä lähden kävelemään merta kohti.
”Mitä vain haluat tietää?” kysyn hymyillen. Enpä minäkään tainnut oikeastaan tietää mitään supersalaista. Onko sellaista edes olemassa.
”Hmm, tiedät siis laumoista? Myös nimet? Aavikko-, metsä- ja vuoristoponit, ylänkö-, tasanko- ja me lumihevoset. Ja laumattomat, joista tiedätkin. Yhteismaa? Se sijaitsee keskellä näitä laumoja, ja siellä voi sitten tavata muiden laumojen jäseniä. Jokaisella laumallahan on omat alueet ja rajat, joita ei parane ylittää”, aloitan ja vilkaisen oria. Nämä varmaan tietää jo?
”No jokaisella laumalla on tietenkin johtajansa. Ja tuota.. Jos haluat jotain mielenkiintoisempaa?” sanon ja virnistän Alylle. Pohdin hetken lähiaikojen tapahtumia.
”Aloitetaan vaikka simppelistä varoituksesta; saarella on hevonen, ori, Jokeri. Hän.. ..murhaa huvikseen hevosia saarella. Hänet on nähty majailevan laumattomien alueella, joten sitä paikkaa suosittelen välttämään. En tiedä hänestä muuta, kuin että hän on isokokoinen valkokasvoinen hevonen”, jatkan hieman vakavoituneena.
”Mutta jotain iloisempaa, haluatko tietää lumihevosten johtajatilanteesta?” kysyn. Siihen ainakin olin perehtynyt.
”Lumihevosten johtaja Valentino katosi. Hänestä ei löytynyt jälkeäkään, joten hänen paikkansa otti sijaisjohtaja Iris. No Iris ei oikein pitänyt johtajan työstä, joten hän oli.. ..omalaatuinen johtajatar. Eräänä iltana Iris meni yhteismaalla sijaitsevaan baariin ja joi itsensä sekaisin. Samoihin aikoihin baarissa oli hevonen, Panda. Hän sitten käytti hyväkseen tätä Iristä ja sai johtajuuden”, aloitan pitkää tarinaani. Jään hetkeksi katsomaan edessäni aukeavaa merta. Kävelen suoraan sitä kohti. Aaltoja on tuskin lainkaan ja meri kimmeltää.
”Panda. Ensitöikseen hän värväsi itselleen palvelijoita, henkivartijoita ja ties mitä. Hän käski kutsua itseään Herra Pandaksi ja oli ylimielinen ja koppava. Me lumihevoset sitten järjestimme hänen selkänsä takana kapinan ja lopulta saimme hänet pois johtajan paikalta”, sanon. Kävelen yhä syvemmälle mereen, kunnes jalkani eivät enää ylety pohjaan. Lähden uimaan vähän eteenpäin.
”Sellainen tarina.. muuta jännittävää ei taida olla, ei ainakaan tule mieleen”, sanon ja uin hetken eteenpäin, kunnes käännyn rantaa kohti koskemasta kuitenkaan pohjaan vielä.
”En sitten tiedä, kuulostaako tuo kerrottuna miltään, mutta tilanne oli suht jännä”, jatkan hymyillen.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Venorra » 03. Elo 2011 11:44

Aly lähti Loskan perässä kohti merta, ja toinen kyseli mitä ori tahtoisi tietää.
"No, kerro vaan mitä koet tarpeelliseksi.. Itse en ainakaan paljastaisi kaikkea mahdollista uudelle tuttavuudelle", Aly sanoi vieläkin virnistäen. Sitä huvitti hiukan tamman kertomishalu, sillä se oli tottunut siihen että 'alemmalla' oleville hevosille ei yleensä kerrota niin yksityiskohtaisesti kaikkea. Tai ehkä se vain oli elänyt sellaisessa ympäristössä ennen.
Herra kuunteli rauhassa, kun toinen kertoili perustietoa laumoista, joista suurimman osan ori tiesikin jo. Olihan se jo seikkaillut hieman pitkin saarta, vaikkei se nyt tarkalleen tiennytkään rajoja.
"Mm.. Mutta jos kukaan ei näe, rajathan voi toki yrittää ylittää?", se sanoi puoliksi vitsillä, puoliksi tosissaan. Sitä huvitti ajatus kielletystä, sillä siinä oli jotakin kutkuttavaa. Ja olihan se ori, tietenkin se oli utelias.
"Mielenkiintoisempaa, toki. Jos sinä vaan haluat kertoa", Aly sanoi myös virnistäen - molemmat virnistivät, ja orin teki hetkellisesti mieli nauraa, niin typerältä se varmaan hänen mielikuvituksessaan näytti, kaksi hevosta keskustelevat laumoista ja virnuilevat. Hehe. Mutta herra malttoi mielensä, nauraminen olisi voinut olla hiukan epäkohteliasta..
Tamma kertoili orista, Jokerista. Se herätti osaksi uudestaan Alyn mielenkiinnon, kuka tämä tämmöinen hevonen oli? Jos se kerran murhasi huvikseen, tokihan se oli siis hieman lihaksikas. Tai pitäisi olla. Alyn mieleen nousi kaunis kuva kauheasta muskelihevosesta, ruunikosta jolla olisi kukkahattu, niinkuin vanhoilla naisilla jotka katselivat kun hevoset laukkasivat kilpaa. Ja nyt orin olisi taas tehnyt mieli nauraa, mutta malttoi mielensa. Johan nyt oli, ei ennen orilla ollut ollut näin paljoa mielikuvitusta!
"Ja toki, selitä vaan johtajista", ori sanoi.
Aly kuunteli toisen selostusta johtajatilanteessa mielenkiinnolla, baari kiinnitti hänen huomionsa, ei hän sellaiseen ollut vielä törmännyt. Panda oli myös aika kiinnostava, ori sai sellaisen kuvan että toinen olisi ollut aika ovela saadessaan johtajan paikan noin vain, vaikkei muuten löytänytkään edellistä johtajaa kiinnostavaksi.
Tamma pysäytti hetkeksi kertomuksensa, ja katsoi merelle. Aly seurasi esimerkkiä, ja tosiaan, meri oli aika tyyni. Ja kun toinen jatkoi, se kertoi kapinasta ja lähti samantien uimaan. Ehkä se ei oikein tykännyt puhua aiheesta, mistä sitä tietää.
"No, olihan tuo ihan mielenkiintoista", ori sanoo ja seuraa toisen uimista, tullen itsekkin veteen ja tosiaan uivan pitkästä aikaa. Se ei muistanutkaan, että uiminen tuntui näin hyvältä. Toinen hymyili, ja niin taisi Alykin tehdä - olihan sillä nyt ihan mukavaa seuraa.
Venorra

ViestiKirjoittaja Siuri » 07. Elo 2011 00:02

Rajarikkuri siis.
”Niin”, totean ja tyydyn itsekin hymyilemään. Vitsi? Mutta..
”Minulla oli ihan tosissaan sama asenne, ennen kuin minusta tuli johtaja. Ja koska nyt täytyy näyttää hyvää esimerkkiä ja mallia muille, niin pitää todella takoa päähän, että rajoja ei-saa-ylittää”, sanon. Okei, voisin väittää, että olen halunnut useamminkin kuin kerran ylittää rajoja tuosta noin vaan.
”Mutta onneksi on yhteismaa. Ja tuota.. En tiedä, ehkä ihan tyhmä idea, mutta ainahan voit yrittää bongata muita johtajia ja pyytää heiltä lupaa aluekierrokseen”, naurahdan. Okei, idea oli ihan tyhmä, tuli ekstempore päähän ja kuinka moni loppujen lopuksi antaisi tehdä niin? No minä, mutta silti.
”Mutta hei, se on ihan oikeasti kiellettyä. Pahimmassa tapauksessa voidaan erottaa laumasta, jos nähdään liikkuvan ilman lupaa rajojen toisilla puolilla”, sanon jo vakavammin. Okei, noin pienestä heitosta näin paljon asiaa.
”Mutta jos joskus kiinnostaa, niin etsi minut vain käsiini. Ehkäpä minä saan sinulle keksittyä jonkinlaisen viestin vietäväksi esimerkiksi muiden laumojen johtajille, näet sitten myös alueita”, sanon iskien silmää. Okei okei, näitä ideoitahan pursuaa joka lähtöön.

Mielenkiintoista.
”Noo, kyllähän se ihan”, sanon hymyillen ja tunnen vihdoin pohjan jalkojeni alla. Jään kuitenkin vain seisoskelemaan veteen selkää myöten veden alla. Aaltojakaan ei ole paljoa, ei siis lähde millään veden mukana.
”Mutta mitäpä muuta..”, sanon ja katselen ympärilleni jos saisin inspiraation jostain.
”Ah, sellainen perusjuttu vielä, että laumoilla on tapana pitää myös kokouksia joskus, jos jotain ilmoitettavaa on. Siitä kyllä lähetetään viestiä jokaiselle laumalaiselle muun muassa viestinviejien kautta”, selitän.
”Totta puhuakseni en ole ihan varma, kuinka tämä toimii, mutta uskoisin että lähiaikoina voi olla että pidän kokouksen. Se riippuu tosin siitä, onko mitään ilmoitettavaa. Laitoin esimerkiksi jo yhden rajavahdin kertomaan eteenpäin johtajan vaihdoksesta. Jos viitsisit itsekin kertoa eteenpäin, että lumihevosten laumaa johtaa nykyään Loskainen Syysaamu?” kysyn.
”Ennen hommia hoiti tosiaan Panda ja sitä ennen Valentino, jos joku kyselee, niin ehkä osaat kertoakin hieman”, hymyilen. Joo-o. Kuinkahan moni ihan tosissaan on kuullut tästä? No eiköhän jokainen aikanaan.

Tuuli voimistuu vähän. Hmm. Onneksi aurinko paistaa, ei ehdi tulla kylmä, vaikka seisookin vedessä.
”Eikö sinulla todella ole mitään kysyttävää”, naurahdan.
”Jotenkin vaikea vain kertoa asioita..”

~

Loska poistuu
[Kiitos nyt pelistä, vaikka kesken jäi :)]

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

Paluu Merenranta