Important news

Suhteellisen avaraa aluetta, joka sisältää jokusia puita, luolia ja jonkun verran heinääkin. Tasangolla kaikki on suhteellisen oloista ja lämmintä, lunta sinne ei talvella pahemmin sada, ehkä vain pintakerros jos sitäkään. Syötäväksi tältä alueelta kelpaavat paremmin kuin hyvin kaikki heinät ja useampien puiden lehdet tai muut kasvit.

Important news

ViestiKirjoittaja hennu11 » 11. Huhti 2012 11:59

[Joo, otsikko on mitä on, mutta minulle kelpaa ihan hyvin... Mutta, Woffaa ja Cleo kom här (: ]

Lilith

Aurinko paistoi korkealta. Aurinko suorastaan porotti läshes pilvettömältä taivaalta. Oli niin ihmeellista, kuinka monipuolinen oli Caralian ilmasto. Oli jäätiköitä, metsiä, aavikoita ja vuoristoja. Koko paikka oli ihmeellinen. Lilith käveli hitaasti, pää alhaalla ruohikkoa hipoen. Aina välillä se nosti sirohkon päänsä ylös, ja tarkkaili harmahtavilla silmillään ympäristöä. Oli petollista kävella pää ruohikossa, sillä monet pedot vaanivat monesti heinikossa. Risteytys huokaisi ja jatkoi kävelemistään. Se saattoi erottaa kaukana liikkuvia eläimiä, mutte arpinaama tiennyt, mitä eläimiä. Tuuli pyyhkäisi voimakkaasti tamman takaa, saden heinät hivelemään tamman harmaata mahaa. Hiirakko seisoi paikoillansa, eikä tahtonut liikkua. Mitäs suotta lähteä kiirehtimään? Hyönteiset eivät häirinneet päivää surisemalla korvanjuuressa ja se oli hyvä. Ainoastaan kuumuus häiritsi. Kevät oli selvästi edennyt pidemmälle tasangolla, savannin kaltaisella. Se seisoi pitkän tovin paikoillaan, ihaillen tasankoa, mutta kuumuus alkoi käydä sietämättömäksi. Vielä kun tammalla oli tummanharmaa karvapeite. Risteytystamma lähti liikkeelle, kävellen kohti suurehkoa ja leveää puuta, joka soisi tammalle varjoa kuumuudelta. Se asettui puunrungon viereen seisomaan, ja nappasi vihertävää heinää suuhunsa taltuttaakseen juuri tulleeen nälän. Herasilmä heilautti päätänsä kerran ja nielaisi ruokansa mahaansa. Uudelleen se laski päänsä heinikkoon, ja alkoi syödä. Hetken ruokailtuaan se nosti valkopäänsä ja nojautui puunrunkoa vasten.

Valkoharjainen tamma oli jo vähän aikaa etsinyt sisarpuoltaan. Tammalla oli pyörinyt pitkään päässään, että eteneekö Caralian valtaussuunnitelmat, vai jäävätkö ne kesken. Ja mitäköhän hänen valkokasvoiselle sisarpuolelleen kuuluu? Voiko hän hyvin? Huokaus karkasi valkoisilta huulilta. Huolestuminen ei kuulunut tamman elämäntapaan, mutta näin pääsi käymään sisarpuolen vuoksi. Se toivoi, että tapaisi Cleopatran pian, tietääkseen mitä tälle kuuluu. Oliko toinen edennyt aikeissaan, vai jotain ihan muuta?

Hetken seisottuaan vasten puuta, päätti risteytys lähteä puunvarjoista. Se lähti rennoin askelin kohti sisämaata, toivoen jos Cleopatra olisi siellä.
"Toivottavasti löydän hänet" Lilith sanoi itselleen ja katsoi kauas horisonttiin.

[pää vähän sekasin tällä hetkellä, kun sairastan ja siks toi teksti on tommosta D;]
hennu11

Re: Important news

ViestiKirjoittaja Wohweli » 11. Huhti 2012 15:24

Liikuin lähes äänettömästi eteenpäin kaula ja sen myötä myös pää hieman matalahkolla. Minua kihelmöi suuresti riemullinen ajatus siitä, että saattaisin päästä tasankolaisten johtajattareksi. Se tulisi olemaan menestys, ainekin minun osaltani. Vaan mitä tuumaisi nuorempi puol sisareni. Toivoen hän tukisi minua, mutta voisihan tuo yhtä hyvin pitää sitä uhkana oikealle suunnitelmallemme. Tosin, olisi selvitettävä ensin, että olimmeko yhä sitä mieltä, että Caralian valtaus olisi kannattavaa. Minulle kyllä toisaalta riittäisi pelkkä johtajattaren asema, mutta olen valmis jatkamaan suunnitelmaa jos arpikasvoinen sisareni niin vaatisi. Päätös siis lepäsi omalla painollaan Lilithin käsissä.

Olisi sangen uskomatonta kyllä alkaa taas johtamaan laumaa. Olisi kyllä pieni haitta, etten tuntenut laumalaisiani ollenkaan. Edellinen suur lauma oli minun itseni kokoama ja olin oppinut tuntemaan useimmat omasta laumastani. Se oli hyvää aikaa, niin kauan, kuin sitä kestikin. No, täällä Caraliassa ihmiset eivät olisi ainekaan esteenä minun unelmilleni ja suunnitelmilleni. Tai no, jos jotakin todella päätän toteuttaa en anna kenenkään pysäyttää minua. Hevosille esittelen mielelläni närhen munat ja sen mistä kanat kusee, minulle ei kannattaisi siis ehdoin tahdoin ruveta ryttyilemään.
Maa tekee pienen nousun ja joudun hieman kiipeämään päästäkseni pienen kukkulan omaisen kohouman päälle. Sen korkeimmalta kohdalta on helppo ihailla maisemia, vaikka melko tyhjältähän tasangot aina näyttivät. Pari hassua ja vänkyrää puuta siellä täällä. Heilautan lasin kiiltävää mustaa häntääni ja annan sen paukahtaa kevyesti kintereitäni vasten.
Ennen kuin jatkan matkaani suon katseeni siniselle taivaalle jolla seilasi vain pari mahdottoman pientä pilvilauttaa ja tuo keltainen ihme, auringoksikin nimitetty soi lämpöään tummille jouhilleni, sekä myös etujalkojeni mustille sukille. Sää oli kerrassaan miellyttävä, ei niin mitään moittimista.

Lasken katseeni taivaalta ja lähden jälleen silmäilemään tasankoa ja pian pystynkin erottamaan kauempana jotakin hitaasti etenevää. Siiristän erivärisiä silmiäni ja hiljattain alan hahmottamaan toisessa heikot ääriviivat jotka paljastavat toisen hevoseksi. Erinomaista kaipasinkin jo seuraa.
Laskeudun hölkän voimalla alas kumpareen päältä ja lähden rauhallisesti, mutta matkaa tavoittavasti kävelemään toisen perään. Pidän matalaa profiilia ja pyrin myöskin olemaan todella hiljainen. Korvani kääntyilevät valppaana, mutta kun tunnistan edessäni kävelevän hevosen ne nousevat höröön. Lilithän se siinä! Valkojouhinen hiirakko, jota olinkin ehtinyt etsiä ja ehkä kaivatakkin.
En paljasta itseäni, en vielä vaan jatkan toisen varjostamista. Tamma kuuluu sanovan jotakin ja enää en voi malttaa itseäni, sen paremmin, kuin kiusaustakaan.
"Kenet sinun täytyisi löytää?" kysähdän sitten ja kasvoille nousee toverillinen hymy.
Wohweli

ViestiKirjoittaja hennu11 » 12. Huhti 2012 15:19

Hetken tallattuaan maata ja katsellen heinikkoa, kuuli tuo kysymyksen ja nosti tamma hämmästyneen ilmeesä ylös. Ääni oli tuttu, samoin haju. Lilith vilkaisi ympärilleen ja huomasi hiirakon tamman. Mustaharjaisen,valkopäisen, valko-ja tummasukkaisen sisarpuolensa. Vaivainen hymy kaareutui toisen valkeille huulille ja herasilmä kääntyi kohti sisartaan.
"Cleopatra!" Lilith huudahti iloisena. Se huokaisi helpottuneena.
"Olenkin etsinyt sinua." se ilmoitti ja astahti lähemmäs Cleota, jättäen kuitenkin toiselle tilaa. Kuinka mahtavaa olikaan, kun vihdoin tapaa pitkän välin jälkeen verisukulaisia?

Risteytys hailautti valkeaa ja lähes maata laahaavaa häntäänsä komeassa kaaressa vasten kylkiänsä, vaikka tarkoitus oli lautasille. Tästä ei tamma välittänyt, vaan katseli Cleopartaa, pyyhien hymynsä huulilta.
"Mitä sinulle kuuluu, sisko hyvä?" kysähti maitoharjas. Jäisetsilmät vilkaisivat heinikosta harvenevaa maisemaa rennosti, ja tamma siristi silmiänsä nähdäkseen kauemmas. Muita ei täällä tarvittu, se oli varmaa. Vain nämä kaksi tammaa. Papurikkokuvioinen hivutti päätään samaten katsettaan hieman suurempaan sisareensa. Arpinaamasta oli mukavempaa olla yhdessä verisukulaistensa kanssa, kuin vieraiden hevosten. Sen päätöksen hän on tehny, kun on tavannut epämielyttäviä hevosia, mukaan lukien Duncan ja Narco. Tosin, Narco ei ollut kovinkaan paha, mutta tylsä. Duncan sen sijaan oli ärsyttävä nuori ori, joka uhkasi suurempaa. Mikä napero, pyh. Lilith olisi voinut murkata toisen kallon jopa hampaillaa taikka kavioillaan. Muistotkin hän sai samaiselta orilta, arpeutuneet haavat oikeaan ja vasempaan vuohiseensa sekä ettujalkojen eteen. Arvet eivät merkitse mitään. Ne vain kertovat elämästä ja puhuvat arpienkieltä. Lilith lupasi kostaa Duncanille teoista, vaikka nämä arpeutuneet haavat olivat pieniä. Jopa flirttiä oli ori heittänyt. Mikäkin saasta.

Tuuli pyyhkäisi jälleen tasankon läpi, viileäntäen tamman oloa paljon. Vähäinen heinikko kahisi, heinien osuessa toisiinsa. ne muosostivat aaltoja, jotka näyttivät Lilithin silmissä kultaisilta aalloilta. Tasanko näytti kieltämättä kauniilta, sitä ei voinut kieltää. Tänään vain aurinko porotti yllättävän voimakkaasti, kuin muina päivinä. Jos tätä jatkuisi, olisi varmasti tasanko rutikuiva ja olot tukalat.
hennu11

ViestiKirjoittaja Wohweli » 12. Huhti 2012 16:13

Saan sisareni huomion ja tämä sanahtaa nimeni joka kertoo tämän olevan varsin iloinen jälleen näkemisestä ja niin olin myös minä. Lilith mainitsee etsineensä minua ja nyökäytän hieman jäykähkösti päätäni.
"Samaa täytyy sanoa," niin minulla oli todella tärkeitä uutisia, enkä malttaisi olla kertomatta niitä sisarelleni enää kauaan, mutta alustavasti pysyttelen hiljaa ja silmäilen harmaata lävitse. Hän näytti olevan hyvissä voimissa ja niin pitikin. Tiesinhän minä sen, että tamma pärjäisi kyllä omin avuin, ei hän ollut avuton. Tuskin kukaan sukulaisistani oli. Tai no... Äitini. Hän oli oikea avuttomuuden perikuva, kun antoi isäni viedä hänen sydämensä tyysti. Täyttä typeryyttä. En ikinä voisi rakastua keheenkään. Se ei vain kerta kaikkiaan sopinut minun nimeäni vasten. Rakastanut Cleopatra... Ei kuulostanut hyvältä, ei.

Lopulta valkeajouhinen esittää kysymyksen jonka olinkin toivonut pian kuulevani. Hymähdän hymyn tarttuessa valkeille huulilleni.
"Itseasiassa... Kerrassaan mainiota," tokaisen ensin lyhyesti hieman salaperäisellä äänellä joka vihjaa, että jotakin mehukasta olisi pian tiedossa.
"Nimittäin, minua ollaan juuri lähdetty suosittelemaan Tasankohevosten johtoon," lausun sitten tarkkaillen hyvinkin valppaalla katseella miten savunharmaa suhtautuisi kuulemaansa. Tämä saattaisi ehkä jopa järkyttyä, luulla minua takin kääntäjäksi. No, sittenpä minun olisi tehtävä toiselle selväksi, että suunnitelma pysyisi samana mikäli olisi tarpeellista.
"No, mitäs olet mieltä?" kysähdän sitten siirtäen toisen takajaloistani lepoasentoon.
"Niin, että onko se sulle ihan okei, vai haluatko pidättäytyä vanhassa suunnitelmassa? Voimmehan me toki kehitellä jotakin uutta tästä pienestä käänteestä huolimatta," puhelen tuodakseni hyvin selväksi sen, että tämä johtajattaruus ei sulkisi minun osaltani muita mahdollisuuksia.
"Niin ja tietty sinua odottaa neuvonantajan paikka mikäli vain sattuu kiinnostamaan," lausun vielä hieman ohimennen ja käännän päätäni pienesti tähyten nyt hieman sivulleni. Lopulta kuitenkin palautan pääni ja sen myötä myös katseeni Lilithiin.
En ollut suinkaan hermostunut, mutta oli minun se myönnettävä, että pieni jännitys kihelmöi pienesti ihollani, kun odotin miten sisareni todella tähän suhtautuisi.
Wohweli

ViestiKirjoittaja hennu11 » 15. Huhti 2012 16:29

Cleopatran kertoessa että voi erityisen hyvin. Korvat höristyivät ja ilme oli utelias. Oliko toisen äänensävyssä jotain salaperäisyyttä ja vihjailevaa? Kiinnostuneena se odotti valkopäisen kertovan, miksi kerrassaan mahtavaa kuului tuolle. Samassa mustaharjas kertoi. Lilith kuunteli valppaana kuinka Cleopatra keetoi että hän on ehdolla Tasankohevosten johtajattareksi. Hymy kaareurui pienesti valkeille huulille ja silmissä hohti ylpeys.
"Onneksi olkoon. On varmasti mahtavaa alkaa johtaa laumaa, jos pääset johtajattareksi" papurikkokuvioinen onnitteli. Nyt tummaverikkö kysyi mitä mieltä Lilith oli. Se mietti hetken tovin, kunnes päätti vastata. Mutta kun juuri Lilith oli vastaamassa, selosti vielä toinen että onko se ok, vai jatkavatko kaksikko suunnitelmaa. Valkopää heilautti valkeaa sotkuista häntäänsä kintereilleen ja otti etusillaan mukavemman asennon.
" Voimme sivuuttaa valtaussuunnitelmat, ja keskittyä sinun johtajuuteesi. Olisi minusta parempi keskittyä vain yhteen asiaan kerralla. Mutta jos tahdot, voimme jatkaa suunnitelmaa samalla, jos sinä pääset johtoon." hiirakko kertoi, pitäen tiiviisti katseensa Kuristajassa.
" Mutta jos olisin sinä, keskittyisin vain ensiksi johtajuuteen, ja sitten myöhemmin voisimme suunnitella jotain." Lilith vielä ehdotti, pitäen kasvonsa normaalilukemilla. Lilith ei ollut se "Dominoiva" henkilö, eli hän vain ehdotti ja antoi Cleopatran valita, miten kaksikko tekisi. Aijemmin Cleopatra oli myös ilmaissut, että Neuvonantajan paikka oli vapaana.
"Ja tulen mielelläni neuvonantajaksesi." vaaleaverikkö ilmoitti ja alkoi lepuuttaa oikeaa takastaan rennosti, korvat kuitenkin höröllä vastaanottaen toisen puhetta.

Lilith oli huomannut Cleopatran jännityksen. Ei suotta toinen jännittänyt, olihan se tavan normaalia jännittää sitä, kun pääsee johtamaan laumaa.
"Suotta sinä jännität, kyllä kaikki hyvin menee johtajuutesi kannalta. Lupaan sen" Lilith "rauhoitteli" sisarpuoltaan, luvaten että kaikki menee hyvin. Herasilmä laski valkoisen turpansa vähäiseen heinikkoon, riuhtaisten kuivaa heinäää suuhunsa juurineen kaikkinen, nostaen katseensa takaisin Cleopatraan mussuttaen ruokaansa. Vähitellen ruoka kului ja tamman täytyi nielaista.
Lilithiä kylläkin jännitti hieman. Hän sydämmensä oli lähellä pakahtua kun Cleopatra ilmoitti että hän on ehdolla johtajaksi. Ja Lilithin osuus, neuvonantaja. Se suorastaan kutkutti tamman aivoja. Ajatuskin siitä. Liian innokas ei saisi olla sekä ajattelematon, sillä asiat voivat mennä mitä pahemmin mönkään. Sitähän Lilith taikka kukaan ei tahtoisi. Henkäys karkasi valkeilta huulilta, ja silmät vilkaisivat savannille.
hennu11

ViestiKirjoittaja Wohweli » 15. Huhti 2012 19:15

Kappas vain. Olin odottanut Lilithiltä jotakin muuta, vastaväitteitä tai jotakin erimielisyyttä, mutta siinä se nyt onnitteli minua varsin ylpeästi ja näytti selvästi tyytyvän asioiden muuttuneeseen kulkuun. No, helpompihan se minullekin jos ei tarvitsisi toisen kanssa vängätä jokaisesta asiasta.
"Sopii hyvin," voitaisiin sitä aluksi tyytyä vain keskittymään tasankolaisten johtamiseen, mutta tietenkin jossakin välissä herää kutkutus kaikelle muulle suunnittelulle ja juonittelulle. Ainahan sitä janottiin vain kaikkea mahdollista lisää ja enemmän. En minäkään varmaan kauaa malttaisi pelkkää johtajattaren virkaa suorittaa, pitäisihän jotakin toimintaa käyntiin polkaista. Muutehan tässä kuoltaisiin seisovilteen.
"Hienoa," tokaisen, kun Lilith myöntyy suostumaan neuvonantajakseni. Hän olisi varmasti hyvinkin edukseni siinä asemassa, hän taisi meistä loppupelissä olla se ajattelevampi. Minä, kun taas olin äkkipikainen ja varsinainen härkä sille päälle sattuessani. Hymähdän matalasti ajatuksilleni ja heilautan kiiltävän mustaa häntääni. Tästä tulisi tosiaan mieleenkiintoista. Aluksi täytyisi vain nyt varmistua, että viesti sille johtajan pojalle meni Ässän kautta perille. Tuskin kovin moni oli oikeasti valmis nousemaan lauman johtoon. Ensikertalaisille se olisi ainakin hyvin stressaavaa. Niin se oli ollut minullekin, mutta nyt minua määrätietoisempaa johtajatarta sai hakea löytämättä. Olin täysin omaa luokkaani eikä minua tosiaan voisi noin vain sivuuttaa, kun johtajaa etsittiin. Kyllä minä yhden pikku lauman ruodussa pitäisin, olinhan saanut valtaisan laumankin toimimaan tahtomallani tavalla vailla ongelmaa. Minuun kyllä voitaisiin suhtautua varsin epäilevästi ja kapinoivasti, mutta kyllä minä vielä lauman luottamuksen itselleni voittaisin. Saavatpa nähdä mitä olen oikeasti tammojani ja miten hommat hoidettiin minun tavallani. Omistanihan minä pidin aina ensiksi huolen ja jopa lauma vieri rytinällä oman henkeni edelle. Lauma saisi minusta kyllä luotettavan johtajan, se oli varma.

Lilithin mielestä jännitin turhaan. Hän oli varmasti oikeassa. Kyllä se johtaminen oli ennenkin sujunut, joten mikäpä sitä estäisi toimimasta tällä kertaa. Ja olihan tällä kertaa minulla vahva tukijakin. Niin sisarestani tulisi varmasti olemaan korvaamaton apu.
"Toivotaan ainakin," sanahdin hieman vaatimattomasti. Olisihan se turhauttavaa jos kaikki lähtisi menemään heti ensimmäisinä päivinä päin puuta.
"Ja jos jäit muuten miettimään mitä tähän neuvonantajan tehtäviisi kuuluu niin ainakin sinä voit hyväksyä kelpo yksilöitä laumaamme, sekä tietysti tittelin mukaisesti neuvoa ja auttaa minua. Tarpeen mukaan voit kyllä nimittää hevosia muihinkin virkoihin," rajavartioita varmaan pitäisi pestata jokunen, jotta ulkopuoliset pysyisivät kaukana minun alueiltani. Tulisin pitämään todella tiukkaa kuria eikä siitä niin vain löystettäisi. Kyllä omien laumalaisteni menoja katsoin läpi sormieni, mutta muilla ei tänne ollut asiaa.
"Niin ja lupasin Ässä nimiselle hevoselle, että häntä ei kyttäillä ja vahdita kovinkaan tarkasti, lupasi kyllä olla olematta harmiksi," niin toivoin todella, että tämän saattoi luottaa. Minun pettämisestäni ei ollut ikinä seurannut mitään kovinkaan kaunista.
Wohweli

Paluu Tasanko