One of them [TH, T]

Suhteellisen avaraa aluetta, joka sisältää jokusia puita, luolia ja jonkun verran heinääkin. Tasangolla kaikki on suhteellisen oloista ja lämmintä, lunta sinne ei talvella pahemmin sada, ehkä vain pintakerros jos sitäkään. Syötäväksi tältä alueelta kelpaavat paremmin kuin hyvin kaikki heinät ja useampien puiden lehdet tai muut kasvit.

One of them [TH, T]

ViestiKirjoittaja Pepi » 27. Helmi 2013 12:59

Wohweli ja Cleopatra tänne päin.

Olin jo pitkään patikoinut havumetsässä, monta päivää, varmaan viikkoja. Tiheiden kuusien lomasta ei nähnyt miltei ollenkaan auringon liikkeitä ja aina oli yhtä hämärää. En siksi ollut edes varma oliko päivä vai yö, ilta vai aamu. Nälkäkin oli niin että näköä haittasi. Pimeyden takia metsän pohjaa peitti kasvien sijaan paksuhko kerros neulasia ja käpyjä joista ei oikein ruuaksi ollut. Luntakin maassa oli jokseen mutta suurin osa varmaan kuusien oksien päällä ylempänä.
Pysähdyn hetkeksi tarkkailemaan ympäristöä. Ympärillä näkyi pelkkiä vanhoja kuusia ja olin hiiren hiljaista. Jatkan pian taas matkaani. Tämä on tosi turhauttavaa. Oon kiertänyt varmaan kehää jo pitkän aikaa, kaikki täällä näyttää samal...ta? Äkkiä havahdun paikalleni. Valoa? Olikin jo korkea aika päästä täältä ryteiköstä pois. Nostin hitaan laukan ja laukkasin kohti valoa joka vain kirkaustui kirkastumistaan.
En nähnyt juurikaan mitään, silmiä sokaisi se auringon valon määrä. Hetken totuteltuani siihen hahmotin valtavan laajan alueen täynnä syötäväksi kelpaavaa heinää. Sen enempää miettimättä hyökkäsin kuin nälkäinen susi ruohon kimppuun. Se maistui taivaalliselta!
Pepi

Re: One of them [TH, T]

ViestiKirjoittaja Wohweli » 27. Helmi 2013 14:02

CLEOPATRA
» Täältä saavutaankin kuristajan kera! n_n

Oma pieni.. tarkoitan suuri tasankoni näytti olevan hyvissä voimissa. Se kantoi kiitettävästi yllään ravitsevaa heinää. Voisinko siis olla tyytyväisempi? Heilautin pienesti päätäni ja sain pitkäksi kasvaneen mustan otsaharjani siirtymään silmäni päältä. Harvoin tulin tällä tapaan ruskeaasilmääni esiteltyä, ainahan nämä sielunpeilini kätkeytyivät harjani alle. Harvoin siis minua pystyi suoraan silmiin katsomaan.
Laskin päätäni ja samassa otsaharjani otti vakituisen paikkansa silmieni suojana. Hymähdin vain ja nyhtäisin heinää maasta. Pään nostatin takaisin yläilmoihin ja mutustin heinää tyytyväisenä, se todellakin oli niin hyvää kuin antoi ulkonäöllään olettaa. Pidätin korvani hörössä ihan sen varalta, että lähistöllä sattuisi liikkumaan joku, ympärillä vaikutti kyllä aika hiljaiselta ja autiolta.

Karma taisi juuri iskeä hampaansa minuun sillä havaitsen vallan äkkiä miten vieras mustapukeinen ori iskee hampaansa tasangon tarjoilemiin herkkuihin, taisi vieras hemmo todella olla nälkäinen. Korvani käyvät salakavalassa luimussa, mutta palautan ne hörölle ja annan vakavan ilmeen jäätyä valkoiselle naamalleni. Lähdin liikkeelle ja etenin vierasta kohden jylhin, arvoni vallan mainiosti tuntevin askelin. Laskeuduin pientä maankohoamaa pitkin vierasta kohden ja takaani porottava kirkas aurinko langetti minusta toisen ylle vallan suuren varjon. Tuloni tuskin siis jäisi täysin huomioimatta.
"Et taida olla tasankohevonen," avaan keskustelun epäilyllä ja seisahdan sitten noin kolmen metrin etäisyydelle vieraasta. Kyseessä tosiaan oli ori, ehkä parilta sentiltä minua korkeampi läsinaama.
"Joten millä asioilla mahdat liikkua täällä?" tiedustelen viileällä äänellä, tällä kertaa en sortuisi haastamaan riitaa vaan olin ihan päättänyt käyttäytyä parhaimpani mukaan. Tiedä, vaikka tästä jannusta irtoaisi laumalainen minun riveihini tai siis joukkoihini, äh.. aivan sama. Nyt oli kuitenkin varma, että tahdoin tietää vieraan aikeet, sen jälkeen päättäisin itse miten meneteltäisiin ja mitä tekisin toiselle.
Wohweli

ViestiKirjoittaja Pepi » 27. Helmi 2013 22:26

Hetken heinää mutusteltuani alkoi nälän tunne pikkasen helpottaa. Onneksi saarella oli sentään jokseenkin ruokaa, tuo havumetsä oli kyllä aivan toivoton paikka lounaalle. Nappaan vielä tupun suuhuni ja nielen sen väkisin alas vaikka olin jo täpö täynnä, ties milloin sitä seuraavaksi pääsee näin mehevän ruohon ääreen. Havahdun tumman varjon peitotessa minut. Mistä moinen ilmestyi, eihän taivaalla näkynyt pilven häivääkään. Nostan katsettani edessäni olevalle kukkulalle. Jokin laskeutui sitä alas. Pian edessäni seisoi hiirakko tamma joka totesi etten kuulunut tasankohevosiin. Valkonaama kyseli sitten perään millä luvilla täällä liikuskelen.
"T-tasankohevonen? Mistä tiesit etten kuulu tasankohevosten laumaan?" Kysyn muukalaiselta kohottaen sitten hieman omaa ryhtiäni. Hetkinen? Vilkuilin hieman ympärilleni. Tasanko? Hevonen tasangolla? Toinen saattoi kuulua tasankohevosiin, ilmankos hän totesi minut vieraaksi. Olin siis löytänyt oikeaan paikkaan jos aion laumaan.
"Oletko itse tasankohevonen?" Varmistan vielä asiaa toiselta. Hän pystynee viemään minut johtajan puheille, kai sitä kautta laumaan liitytään.
Pepi

ViestiKirjoittaja Wohweli » 27. Helmi 2013 23:08

Vieras ei tosiaan tainnut tietää kenen mailla oli sillä ainekaan vielä tuo ei paennut tuli hännän paikalta ja tuli vielä kyselleeksi mistä minä tiesin, ettei hän kuulunut tasankohevosiin. Hymähdin vain, kun olisin pitänyt asiaa itsestään selvänä, tai sitähän se oli. Kyllä minä tiesin vallanmainiosti ketä laumaani oli kuuluva ja tämä mustaan väriin pukeutunut ei kuulunut ainekaan toistaiseksi. Vieras kysyy, että olinko minä tasankohevonen. Täytyi tosiaan säilyttää napakka niskaote, etten olisi rymähtänyt nauramaan vedet silmistäni. Ehkei minusta huhuttu paljoakaan kerta ulkonäköni ei ollut toistaiseksi vieraan tunnistettavissa.
"Ai, että olenko?" kysähdän lähinnä huvittuneeseen äänensävyyn. Pidän itseni maltillisena, en ajaisi vierasta ennenkuin tämä kertoi mitä teki tasangollani.
"Vastasit kysymykseeni kysymyksellä, se ei ole järin kohteliasta," ei minulle juuri irronnut riemua käytöstavoista muistuttamiseen, mutta toivoin, että musta läsikasvo pystyisi seurassani hieman parempaan, ei toinen miltään kakaralta päällepäin enää edes vaikuttanut.

"Käytöstapojen puutteesta huolimatta on kai velvollisuuteni kuitenkin kertoa kuka olen," puhelen vähän ruhtinaalliseen sävyyn, vaikka tarkoituksenani ei ollut vaikuttaa läpitunkevan omahyväiseltä ja korkea-arvoiselta, vain sen verran, että kävisi ilmi, että en ollut mitä heikoimmassa asemassa Caralian Hierarkiassa.
"Olen Strangler Cleopatra, tasankohevosten johtajatar. Sinä olet minun alueellani ja koen nyt oikeutetuksi tietää millä asioilla liikut," esittäydyn ja kiinnitän mielenkiintoni tyysti siihen millä asioilla toinen täällä oli. Nimestä en niinkään välittänyt, minulla ei ollut pienintäkään syytä tiedustella sitä.
Wohweli

ViestiKirjoittaja Pepi » 09. Maalis 2013 13:00

Hevonen vaikutti hieman omituiselta, eikä tarkemmin vastannut esittämiini kysymyksiin. Katson toista hieman päätä kallistaen. Kaipa tuo tasankohevonen oli, pitänee luottaa omaan päättelykykyynsä. Tamma vaikutti aika kummalliselta, toivottavasti kaikki tasankolaiset eivät ole samanlaisia.
Nostan katsettani hetkeksi ylemmäs taivasta kohti, lepyytin hetken silmiäni ja käänsin pääni takaisin kohti valkonaamaa. Kuulen toisen kommentoivan käytöstapojani, kuinka epäkohteliaasti olin käyttäytynyt häntä kohtaan jättäessäni vastaamatta tämän kysymykseen. Ei tamma kyllä itsekkään vastannut mitään kun kysyin kuuluiko hän tasankohevosiin. Olisin voinut alkaa pätemään toiselle kun kyseenalaisti käytöstapani, mutta jätin asian sikseen, se ei olisi ollut tapaistani.
"Suokaa anteeksi," sanon lyhyesti ja ytimekkäästi jättäen selittelyt sikseen. Tamma avasi jälleen suunsa ja kertoi että hänen velvollisuuteensa kuuluu kertoa nimensä. Velvollisuuteen? Katselen toista jälleen kysyvästi. Valkonaama lausui nimensä ja kyseli sitten mitä tein tämän alueella. Hetkinen? Johtajatar? Tasankohevosten johtajatar? Nielaisin ja katsoin sitten toista alistuneen näköisenä. Mitä tähän pitäisi nyt sanoa? Pysyttele järkevänä, haluathan laumaan.
"Pahoittelen käytöstäni. Löysin tasangollenne sattumalta. Mutta asia on myös niin että haluan liittyä laumaanne," sanoin nöyrästi ja vilkaisin sitten nopeasti toista. Eiköhän hän ota minua mukaan tasankohevosiin.
Pepi

ViestiKirjoittaja Wohweli » 06. Huhti 2013 10:47

Ei Cleopatra pahallansa toisen käytöstä moittinut, kuhan koki vain aiheelliseksi hieman näypäyttää toista. Itseasiassa tammalla oli jopa pientä hymyntapaista maitohuulillaan. Nuorikko pahoittelee käytöstään harmaata kohtaan joka vain pudistelee päätään lähinnä huvittuneena, se ei ollut tippaakaan niin loukkaantunut kuin antoi ehkä sanoillansa ymmärtää.
Esittäydyttyään tamma ottaa osakseen vielä muutaman pahoittelevan sanan ja kuulee sitten orin aikeista liittyä hänen laumaansa. Mustajouhinen käänsi korvansa hörössä vieraan suunnalle ja kävi tämän pika silmäyksellä lävitse. Ori kyllä täytti Tasankohevosten vaatimukset eikä Cleopatra nähnyt syytä olla ottamatta toista laumaansa. Käytöstapojen puute oli olematon kiusa tasankohevosten johtajatarta kohtaan. Sellaisesta se ei hermojansa menettäisi.
"Luulenpa, että olet aivan tervetullut laumaani, et lienekään vielä esittäytynyt?" mielessään tamma jo kaavaili miten se tekisi vielä tälle mustalle selväksi rajojen tärkeydet ja varmistaisi, että kaikki pikkuseikatkin olisivat tiedossa. Pieni oppitunti saisi siis pian startata.

» Lyhyttä. x_x Ja anteeksi tämä kesto.
Wohweli

ViestiKirjoittaja Pepi » 20. Huhti 2013 09:28

[Nooh.. Ittelläniki aina kestää vastata joten mitäpä tuosta (3]

Hävetti hieman että noin arvovaltainen hevonen kuin tasankohevosten johtajatar puuttui käyttäytymiseeni. Onneksi en sentään möläytellyt ääneen kaikkia ajatuksiani hänestä, silloin olisin voinut unohtaa koko laumaan liittymisen. No, onneksi pidin suuni supussa, toivotaan nyt että pääsisin liittymään tämän Cleopatran laumaan. Hetken päästä tamma avaa suunsa ja toivottaa tervetulleeksi laumaansa ja utelee sitten nimeäni. Huh mikä helpotus! Nyt taidan sitten olla tasankohevonen. En olekkaan koskaan oikein kuulunut mihinkään laumaan, saaren ulkopuolellakaan, paitsi minä, emäni ja isäni tietty olimme jonkin näköinen lauma, muttei meillä oikein asiat sujuneet. Katson sitten johtajatarta silmiin ja esittäydyn.
"Nimeni on Tharo, Tharon Virvaus kokonimeltäni, muttei sitä kukaan juurikaan käytä," sanon tammalle kevyesti hymyillen.
Pepi

ViestiKirjoittaja Wohweli » 13. Touko 2013 12:35

Tammasta tuntui fiksulta ratkaisulta huolia tämä musta nuorukainen laumaansa, vaikutti joka suunnasta varsin harmittomalta tapaukselta. Eikä hiirakko uskonut, että joutuisi tämän vuoksi hankaluuksia selvittämään. Nuorukainen esittäytyy Tharon Virvaukseksi, mutta kehottaa lempinimen käyttöön johon Cleopatra nyökkää rytmitetysti.
"Tharo siis.." valkopää sanahtaa ja katselee hieman ympärilleen.
"Ovatkos rajat ja säännöt tutut?" hän piti asianmukaisena varmistaa toisen tietoisuuden ja pakkohan se olisi paikata mikäli tämän tietoisuus paljastaisi aukkoja.
Cleo henkäisi syvään ja piti tilanteen rauhallisesta tunnelmasta, se oli ainakin heltynyt ja ori vaikutti hyväksyvän hänet johtajakseen empimättä. Liiemmin valkokasvo ei olisikaan jaksanut pätevyyttään esitellä ja piti kivuttomasta etenemisestä. Hänhän olisi voinut jopa loukkaantua johtajuuden kyseenalaistamisesta, joten onneksi näin. Cleopatra antoi kevyen tuulen hivellä mustia jouhiansa ja paikansi pian kasvoilleen eksyneen hymynpoikasen.

» Lisää lyhyyttä ja tönköyttä sekä kestoa. u_u
Wohweli

Paluu Tasanko