Uusi alku, uusi tuttavuus [TH]

Rannan hiekka on hyvin hienojakoista ja pehmeää. Vesi on vilpoista, ja siinä on hyvä vilvoitella, mutta kannattaa varoa vedessä joskus seilailevia petoja tai voimakkaita virtauksia. Talvisin veden pinta on umpijäässä, eikä sitä saa murrettua kovin helposti.

Uusi alku, uusi tuttavuus [TH]

ViestiKirjoittaja Lasihevonen » 24. Syys 2012 19:50

Ja Vera mukaan:)
Glow
Linnut visersivät ja auringon säteet yrittivät tunkeutua silmäluomista sisään. Raotin silmiäni. Ensimmäiseksi silmiini osui hiekka. Suljin silmäni haistaakseni ilman. Ilma tuoksui suolaiselle, mutta raikkaalle. Oli juuri satanut. Hiekka tuntui kostealta. Ihoittavan hiertävältä ja epämukavalta.Sisälläni tuntui kuivalta. Aivan, kuin olisi syönyt kilon suolaa. Niin olin varmaan tehnytkin, mutta en siltikään tiennyt missä olin. Haavojani kirveli säädyttömästi ja turpaa kutitti. Pärskähdin ja yritin nostaa päätäni, mutta se oli liian raskas. En tuntenut raajojani. Jalat olivat aivan liian puutuneet.

Makasin viellä hetken, ja sitten ponnistelin itseni ylös. En muistanut, kuka olin ja kuka olin ollut. Mitä minulle oli tapahtunu. Lähdin suunnistamaan kohti mehukkaana vihertävää lehtimetsää. Siellä oli kosteaa, mutta toisaalta ihan mukavaa.
Pian löysin itseni pieneltä aukiolta. Maistoin ruohoa. Se oli parasta, mitä olin ikinä syönyt! Niin raikasta ja mehukasta. Alkoi jo ollakin kaamea nälkä. Ahmin ruohoa mahani täydeltä.

Nostin pääni ruohikosta, ja jatkoin matkaa. Ajattelin mennä takaisin rannalle, jahka sieltä löytäisi tutkimaan maata edemmälle. Muutama kaniini eksyi eteeni polulle, mutta katosi kuitenkin nopeasti takaisin metsään.

Aloin jo tuntea pehmeää rantahietikkoa jaloissani. Lähdin kohti tasankoista maastoa. Maa oli hyvin tasaista, ja heinien korkeudet vaihtelivat kauempana. Raikas merituuli puhalsi kuivattaen haavojani. Suolainen tuuli myös kirvelsi ikävästi. Voihkin samalla. Karvani oli takussa. Ne nipistelivät inhottavasti ihoani. Harja lepatti myös takkuisesti tuulessa. Kauempana näkyi hahmo. Se seisoskeli hietikon ja tasangon rajoilla. Reipastin tahtiani ja näin, kun hahmo suureni silmissäni. Kuitenkin huomasin hevosen olevan minua paljon pienempi.

//Ja tää tais ollakin sofflineXD
Lasihevonen

Re: Uusi alku, uusi tuttavuus [TH]

ViestiKirjoittaja Lumia » 24. Syys 2012 19:59

PRIMAVERA

Sateenraikas, suolainen merituuli kuivatteli hellästi pisaroista kastunutta harjaani, joka nyt sateen jälkeen riippui sirolla kaulallani märkänä ja raskaana. Huokaisin syvään ottaessani yhä uusia ja uusia askeleita toistensa eteen vaaleansinertävän katseeni kiertäessä jo epätoivon valtaamana rantaviivaa. Tämä oli toivotonta. Ei veljeni ollut elossa- ja jos oli, niin ainakaan hän ei ollut päätynyt tälle saarelle. Olin kävellyt varmaan vähintään maratoonin. Liekö jo laumarajat ylittänyt monta kertaa. Huokaisten seisahdin siihen kultaiselle, märälle hietikolle tällä kertaa jo uteliaasti katsauksia muuallekkin, kuin merellepäin luoden.

Hetkeä kauempaa ei valppaan katseeni tarvinnut maisemassa siintää, ennenkuin silmiini osui kookas, mutta kepeähkörakenteinen tamma. Kaksiväriset korvani höristyivät, mutta palasivat sitten tapansa mukaan sivuille arvioimaan tilannetta. Vieras oli jo hyvin luultavasti huomannut minut, sillä tuulikin virtasi siihen suuntaan, että tuoksuni oli varmasti saavuttanut vieraan sieraimet jo hetki sitten. Siihen jäin seisomaan, vierasta tarkkaillen. Ehkä se tulisi luokse, ehkä se jatkaisi matkaansa välittämättä. Tai sitten juoksisi suinpäin karkuun, mistä sitä tietäisi.
Lumia

ViestiKirjoittaja Lasihevonen » 24. Syys 2012 21:05

Tamma huomasikin jo minut. Olin melkein kohdalla, kun kauhea kipuaalto yllätti minut. Niin kipeää kuin se tekiki, minä jatkoin matkaa päättäväisesti. Painoin korvat sivulle. Tosin en näyttääkseni sitä, että olisin vihainen, vaan siksi, että yritin hillitä kipua kaikella mahdollisella tavalla.

Saavuttuani kohdalle heilautin häntääni ja heilautin pääni hieman liian ylös niin, että niska nyrjähti. Sekin viellä..., ajattelin. laskin pääni alas ja ravistelin sitä.
-Öhh... hei. Olen...olen.. En edes tiedä kuka olen ja missä olen. Voisitko auttaa kertomalla mikä tämä paikka on? En muista mitään muuta, kuin että heräsin täällä muutama tunti sitten. Olen aivan ulkona koko paikasta. Heilauttelin korviani, vaikkei edes tiennyt, mitä toinen aikoi. Ei se ainakaan vaaralliselta näyttänyt, kun korvat riippuivat sivuilla. Tamma edes tuskin kuuli, mitä minä sanoin. Steppasin kärsimättömästi odottaessani vastausta. Vilkuilin sivulle välillä. Ei näkynyt mitään. Minua kutitti. Aloitin kaviolla rapsuttamisen korvan juuresta. Aivan korvani lähellä oleva haava aukesi kavioni kopsahdettua siihen.
-Aaahhh!! Kaaduin maahan ja ei olisi tehnyt mieli nousta ylös.
-Ei hätää, olen kunnossa. Hymähdin tyhmästi. Enhän minä tietystikkään ollut kunnossa. En olisi kuitenkaan ventovieraalta uskaltanut apua pyytää. Nousin reippaan oloisesti ylös, vaikka joka paikkaan koski.
Lasihevonen

ViestiKirjoittaja Lumia » 29. Syys 2012 09:11

Kylmänsininen katseeni seurasi vieraan tummanruunikon lähestymistä rauhallisesti. Luonnonvalkea häntäni viuhaisi ilmaa ohimennen, kun korjasin hieman asentoani niin, että paino vielä hieman kipeältä takajalaltani siirtyi toiselle takaselle. Sirot, pienet korvani halkoivat ilmaa hitaasti edestä taakse kuunnellen ympäristöä samalla, kun huomioni oli kuitenkin keskittynyt itseäni suurempaan tammaan joka oli nyt avannut suunsa ja vaikutti hyvin tietämättömältä kaikista asioista. Ei se tiennyt edes omaa nimeään. Ehkä hänkin oli ollut laivassa jossa minä ja veljeni olimme ja joka oli sitten ajanut karille? Mutta tuskin, kerta oli rantautunut vasta muutama tunti sitten. Olin juuri avaamassa suuni sanoakseni jotain, kun trakehner tömähti maahan pitkälleen rapsutusyrityksensä jälkeen. Tilanne sai minut pakittamaan muutaman askeleen, ehkä antamaan tilaa nousta suurikokoiselle eläimelle, jonka olin leimannut arvaamattomaksi jo vasta näiden muutamien minuuttien aikana, jotka hän oli edessäni seissyt, - tai seissyt ja maannut. Tamma nousi sitten ylös ja paransin hieman ryhtiäni. Pitäisi varmaan kertoa vieraalle samat asiat kuin Falcon kertoi minulle?
"Olen Primavera, ja tämä saari on Caralia." Aloitin esittelemällä lyhyesti itseni ja saaren.
"Täällä on kuusi eri hevoslaumaa ja laumattomat." Jatkoin sitten olennaisimmat tiedot, mitä tamman pitäisi tietää.
"Kehotan hakeutumaan jonkun laumanjohtajan puheille ja liittymään laumaan. Niin selviät varmimmin, sillä vaikka täällä ei ihmisiä ole niin pedoista on aina vaaraa. Eivätkä laumat muutenkaan katso hyvällä vieraita maillaan, joka rajoittaisi liikkumistasi huomattavasti, jos joutuisit viettämään aikaasi vain yhteismaalla, joka on saaren keskellä." Selitin hyvinkin pitkästi, mutta mielestäni selkeästi tammalle. Nyt hän tiesi ainakin kaikki tärkeimmät asiat, mitä tulisi tietää. Mitähän muuta Falcon oli minulle kertonut? Hmm..
Lumia

Paluu Merenranta