Kotkan nyt nähdä sain.

Rannan hiekka on hyvin hienojakoista ja pehmeää. Vesi on vilpoista, ja siinä on hyvä vilvoitella, mutta kannattaa varoa vedessä joskus seilailevia petoja tai voimakkaita virtauksia. Talvisin veden pinta on umpijäässä, eikä sitä saa murrettua kovin helposti.

Kotkan nyt nähdä sain.

ViestiKirjoittaja Zarroc » 09. Loka 2010 13:31

[Mukana ZOE sekä KOTKA. Yksinpeli.]

Seisoin hiljaisena meren rannalla. Tuuli pelmutti jouhiani, repien niitä ilkikurisesti. Huokaisten suljin silmäni hetkeksi, miettien minne tämän jälkeen lähtisin. Väärän lauman alue ei välttämättä ollut se kaikkein turvallisin, mutta minkäs minä itselleni voin?
Samassa näköpiiriini ravasikin komea ruunikko ori, jonka kultaisissa silmissä oli kysyvä katse. Seisoin yhä paikallani, liikkumatta ja odotin tarkkaavaisen valppaana orin tullessa kohti.
Kallistin päätäni mietteliäänä. Tuntui että olin nähnyt orin joskus muulloinkin. Vasta sitten muistin uneni. Kotkanruskea ori ravasi meren aalloissa, sen yläpuolella liisi kotka, joka tuntui olevan yhtä suuren orin kanssa. Aivan kuin heillä olisi jotain yhteistä. Kotka oli kaartanut alaspäin. Se oli kirkaissut korviavihlovasti. Ori oli pysähtynyt ja katsonut ylöspäin. Nyt kotkan seuraan oli liittynyt myös toinen lintu, nopeasiipinen haukka. Linnut olivat laskeutuneet orin selälle, eikä hevonen ollut ollut milläänsäkkään. Kun ruunikko oli seuraavan kerran kääntänyt katseensa minuun, olivat kotka ja haukka nousseet ilmaan sulassa sovussa ja lentäneet merelle. Niiden lennossa oli jotain, joka kieli jonkinlaisesta siteestä.
Siihen uni oli päättynyt.
Nyt uneni ori seisoi ilmielävänä edessäni. En tiennyt edes miksi olin tänne tullut, mutta sillä oli ollut jokin tarkoitus. Sen syytä en tiennyt. Mutta tosiaan, kotkassa ja tuossa kookkaassa orissa oli jotain samaa. Heidän värityksensä. Aurinko kiilsi vieraan - mutta samalla tutun - kotkanruskeassa karvapeitteessä.

"Tervehdys."
Ori sanoi syvällä, lämpimällä äänellään. Sen silmistä kuvastui luottavaisuus, mutta kapea viiru varovaisuutta, sen käydessä läpi ulkomuotoani.
Vastasin orille samalla tavalla, tutkiessani häntä katseellani.
"Minä olen Kotka."
Kuului taas ruunikon ääni, sen tälläkertaa esittäytyessä. Kotka. Kohtasin kultaisten silmien katseen näyttämättä hämmennystäni. Tietysti. Jotain yhteistä.
"Zoe."
Vastasin hiljaisella sävyllä ja ori käveli kohti. Kotkan hymyssä oli jotain, mikä sai minutkin hymyilemään. Luottamaan.
"Tiedätkö, näin sinut unessa ennenkuin tulit."
Ori nyökkäsi vastaukseksi.
"Mutta unessa oli jotain muutakin.."
Sanoin mietteliäänä ja vilkaisin taivaalle.
"Haukka ja kotka."
Kotkanruskea sanoi vakaalla, matalalla sävyllä. Katsoin häntä täydellisen ällistyneenä.
"Sisareni ja minä."
Ori jatkoi kuiskaten.

Lähdin ontumaan kohti Kotkaa. En tiennyt mitä sanoa. Purin huultani kevyesti ja seisahduin puolen metrin päähän orista. Katsoin tuota vielä kerran päästä jalkoihin.
"Kotka. Kuka on sisaresi? Kuka sinä olet?"
Kysyin täysin miettimättä. Ori katsahti merelle lyhyesti.
"Minun sisareni oli Catherine, Haukka, kunnes kadotin hänet. Minä olen Kotrandear, Kotka."
Ruunikko siirsi katseensa kiinteästi silmiini. Ne sanoivat vain yhtä asiaa. Pidä tämä salaisuutena.
Minä nyökkäsin voimattomana.
Ori viittasi päällään metsään päin ja lähdin hänen vierellään.
Kotka piti huomaavaisesti tahtinsa minun ontumiseni mukaisena. Metsän reunalla hän pysähtyi ja katsoi vielä kerran taivaalle.
"Matkaa rauhassa Zoe."
Sen sanottuaan kotkanruskea ori katosi näkyvistä äänettömin askelin. Käännyin toiseen suuntaan ja lähdin matkaamaan kohti ylänköläisiä.
Minulla oli joku jonka salaisuuden tiesin.
Minulla oli joku jonka kanssa minulla oli näkymätön side.
Jollain tapaa se lämmitti mieltäni.

ZOE JA KOTKA POISTUVAT.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"