Burn it all what I ever had [YH/Y]

Alueeltaan korkeaa ja kumpuilevaa maastoa. Kasvillisuus saattaa olla jossain kohti vähän niukassa ja siellä on pienehköjä puskia, mutta tapaa sitä erittäin hyviä ruohoalueitakin jos jaksaa vain etsiä. Ruoho on löydettäessä yleensä maukasta ja ravitsevaa, mutta sen seasta saattaa löytää muitakin kasveja.

Burn it all what I ever had [YH/Y]

ViestiKirjoittaja Zarroc » 12. Tammi 2013 15:51

[Mukaan Enkelikello & Stone, ei muita kiitos. Virkapeli, paikkana Ylänkö.]

ZOE, HEFAISTION JA ZERAW

Siinä, pitkin ylänköä taivaltaessani poikani kanssa, sain ainoastaan aikaa ajatella asioita. En voinut olla pohtimatta muunmuassa sitä, kuinka laumarajat tuntuivat kahlitsevan minua. En voinut oikein helpolla lähteä Hefaistionin kanssa yhtään mihinkään juoksentelemaan, toinen oli niin pieni. En voinut sanoa että hidas, koska tähtipää juoksi useimmiten edelläni, mutta pieni. Ja tietysti jouduin pysyttelemään ylänköläisten puolella myös siinä toivossa että näkisin vilahduksen Rayosta tai tyttärestäni. En minä muuten täällä olisi välittänyt olla. Tietysti yhteismaakin oli käytössä, ja välillä myös siellä oleskelin, mutta enimmäkseen vain täällä.

Emme olleet kerenneet liikkua metsän reunasta kuin seuraavan ylängölle ominaisen kukkulan päälle, kun tajusin jo tuulen mukana tulevan hevosenhajun. Se oli tuttu, ihan liian tuttu ja hetken aikaa sydänalaani kylmäsi. Vilkaisin vaistomaisesti Hefaistioniin, joka oli jo nähnyt kukkulaa ylöspäin taivaltavan hevosen. Tähtipää tuijotti hetkenaikaa, vilkaisi minua ja lähti sitten nuorta tammaa vastaan. Minä annoin sen mennä edeltä ja kävelin hidasta tahtiani sitten perässä, tarkkaillen jatkuvasti molempien reaktioita.
Huomasin kuinka Zerawin kasvot sulivat pieneen hymyyn sen huomatessa Hefaistionin, kuulin jopa hieman huolestuneen kysymyksen siitä mitä hän teki täällä aivan yksinään. Juuri sen takia minun teki mieli saarnata tamman aisteista, minähän olin aivan tässä näin.

Sitten hän kuuli askeleeni, kohotti päänsä ja katseensa ja jähmettyi tuijottamaan. Ilme kuvasti kaikkea mahdollista sekaisin ja minä en voinut kuin ihmetellä sitä, kuinka aikuiselta hän näytti omalla nuorella tavallaan. Tamma ei ollut vielä kasvanut oikeisiin mittoihinsa, olihan hän vasta päälle parivuotias, mutta silti. Kohta hän menisi ohitse minustakin.
"Zoe."
Tamman ääni sai minut säpsähtämään ja seisahtumaan viiden metrin päähän puolialamäkeen. Zerawin kasvot olivat tuiman kysyvät ja ääni enemmän etäinen kuin lämmin. Hefaistion katsoi häntä, katsoi minua ja näytti hämmentyneeltä. Minä näin katseessa kysymyksen, johon minun sattui vastata.
"Hefaistion, tässä on sisaresi, Zeraw."

Nuoret katsoivat toisiaan, mittailivat katseellaan. Zerawin korvat olivat enemmän luimulla kuin hörössä ja suupielissä samat juonteet jotka minullekin aina ilmestyivät, kun olin epäluuloinen. Hefaistion tuijotti korvat puoliksi höröllään, pää ylhäällä. Häntä viuhtoi hermostuneesti puolelta toiselle, eikä minun auttaisi mennä lähemmäs. He saisivat nyt tutustua toisiinsa rauhassa.
Lopulta Hefaistion sai tarpeekseen mulkoilusta ja luimisti korviaan itsepäisen näköisenä, jännittäen niskaansa. Zeraw vastasi pärskähtämällä ja mulkaisi minua, astuen muutaman askeleen varsan ohi.

Hän jätti tähtipään jälkeensä ja tuli minun lähelleni.
"Mitä helvettiä tämä tarkoittaa?"
Hän kysyi äkäiseen sävyyn, minä luimistin korviani mustat silmät varoittavasti kaventuneina.
"Sitä, että sinulla on veli."
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

Re: Burn it all what I ever had [YH/Y]

ViestiKirjoittaja Enkelikello » 04. Elo 2013 19:08

[ Täältä tullaan keskeyttämään viehättävä sukukokous, anteeksi kesto.. ]

Suuret kaviot nielivät kilometrejä, ylänköä ja sen pieniä kasveja edetessäni laukassa nummien poikki, kallioiden ohi ja hieman suoalueita korkeammalla. Nopeuteni ei kuitenkaan ollut päätä huimaava sillä en ollut nauttimassa voiman tunnosta tai vauhdin hurmasta. Sekä vauhtia että voimaa oli nyt löydyttävä minusta, mutta nauttia sellaisesta ei ehtisi nyt kun auka kävi tiukille eikä oloni oikeastaan ollut aivan niin vahva tai vauhdikas, kuin olisi pitänyt.
Olin ylängöllä jo ties kuinka monetta kertaa tälle päivälle. Karvaani oli kuivunut hikeä ja harjani oli vähintäänkin selvittämättömän näköinen. Syy tähän ei ollut niukka ravinto ja liian vähäinen uni kuten Merelin kuoleman jälkeen. Olin vain kiertänyt ylänköhevosten mailla ympäriinsä aamusta asti ja levännyt vain sen verran mitä oli pakko. Olin ilmoittanut tulevasta laumakokouksesta ja kysellyt kyselemästä päästyäni: oletteko nähneet Afgeleopen Zoea, Faramiria, Tornadoa, parantajaa, viestinviejää, rajavartijaa, oletteko kuulleet kokouksesta, viettekö sanaa eteenpäin?

Viimein eräs tamma toisessa päässä ylänköä oli kertonut nähneensä Zoen tuntomerkkejä vastaavan hevosen vain puolisen tuntia sitten. Hän oli erottanut arpisen, mustan hahmon pitkän matkan päästä ja maininnut jotain mukana kulkevasta varsasta. En siis voinut olla varma, että etsintäni tuottaisi tulosta tälläkään kertaa mutta olin siitä huolimatta lähtenyt laumalaiseni osoittamaan suuntaan siinä toivossa että löytäisin viimeinkin toisen saaremme parantajista ja voisin ilmoittaa hänelle nuo kamalat, mutta välttämättömät uutiset.

Ylihuomenna koittaisi laumakokous, löytäisinpä sitä ennen Zoen ja muut eli en. Olin saanut täytetyksi kaksi rajavartijan paikkaa ja kirjavan viestinviejämme uskoin olevan yhä valmiina tehtäviinsä vaikken ollutkaan nähnyt häntä vähään aikaan. Tornadoksi kutsuttu rajavartija minua kuitenkin huolestutti... Hän kuului hevosiin joita en ollut koskaan henkilökohtaisesti tavannut enkä siten osannut samalla tavalla edes etsiä häntä, kun en tiennyt missä hän tapasi liikkua ja miten kuvailisin häntä laumatovereilleen.
Kadonneen, mutta tietääkseni yhä olemassaolevan rajavartijan lisäksi olimme edelleen kipeästi toisen viestinviejän tarpeessa. Faramir oli todistanut luotettavuutensa useita kertoja, mutta kuten olin itse tämän päivän aikana uupuneilla lihaksillani todistanut, ei yksi hevonen jaksaisi juosta loputtomiin viesti mukanaan.

Erään kukkulan päälle noustuani katseeni kohtasi hämmentävänkin lähellä ainakin yhden, jota olin kaivannut viime päivinä. Tai no, ikävä kyllä en ollut niinkään kaivannut Zoea henkilönä, mutta kunnoitettavan taidon tämän yrmeä ja jopa tyly ylänköläinen omasi. Eikä hän varmaankin mielipiteitä jakavasta luonteestaan huolimatta ollut laumalaisena sen alempana kuin suuresti pitämäni Varia tai vastikään kohtaamani Mona. Niin että kyllä, minä olin kaivannut hänen asiantuntemustaan ja varmistusta siitä, että mahdollisiman moni ylänköläinen oli turvassa.
Hänen mukanaan oli myös kaksi nuorta hevosta. Toinen oli vielä selvästi varsa, mutta myös Zoen kanssa sanaileva vanhempi hevonen oli vielä selkeästi lapsi. Mahtoiko vähintään jompikumpi mustista hahmoista olla parantajattaren oma varsa?
Minusta näytti siltä että saattaisin keskeyttää keskustelun tai ehkä jopa sanaharkan. Sellainen ei kuulunut suunnitelmiini eikä missään nimessä mukavuusalueellenikaan varsinkaan, kun toinen osapuoli oli Afgeleopen Zoe. Vaihtoehtoja ei kuitenkaan ollut ja tahdikkuutenkin aikani oli melko vähäinen.

Hiljensin muutaman raviaskeleen kautta uupumuksesta ja äkillisestä vauhdin muutoksesta kangertelevaan käyntiin antaen kolmikolle aikaa havaita saapumiseni. Pysähdyttyäni sallin itselleni hetken hengähdyksen ennen kuin nyökkäsin nopeasti sekä vanhemmalle että nuoremmalla varsalle. Ainakin nuoremman tapauksessa koin olevani vähän liian virallinen, mutta niin tervehdys hoituisi nopeammin.
"Anteeksi häiriö. En myöskään ehdi vielä esittäytymään, vaikka se tietysti kuuluisi hyviin tapoihin. Pahoittelen", lausuin lyhyesti ja hymyilin pahoittelevasti, mutta käänsin jo sitten katseeni Zoeen.
"Olen etsinyt sinua. Minulla on sinulle tärkeää asiaa parantajan virkasi puolesta."

Vilkaisin kauempana olevaan mustaan varsaan tajuten, että hän luultavasti todella oli Zoen lapsi sillä noin pieni tuskin olisi lähtenyt kovin kauaksi emästään. Myös toiset tuntemattomat kasvot täällä olivat, mutta niiden kantaja taisi olla liian nuori omaamaan omia jälkeläisiä. Tämä sai minut epäröimään hetken paitsi Zoen viemistä kuuloetäisyyden ulkopuolelle, myös sitä olinko tekemässä väärin pyytäessäni häneltä palveluksia parantajan ominaisuudessa. Pienimpiä ja heikoimpia tulisi suojella sairauden levitessä, enkä tekisi sitä ainakaan viemällä heidän äitejään rajoille ottamaan vastaan sairaita ja jopa kuolevia.
Mutta kuten olimme johtajien kokoontumisessa todenneet, parantamisen lahjat olivat saarella melko harvinaiset. Omatuntoni kalvaisi minua, mutta tämä painajainen ei jättänyt minulla valinnanvaraa.
"Tuota noin... minä mieluusti myös ilmoittaisin asiani hieman... kauempana", hymähdin hiljaa ja vilkaisin sitten nuorempaa neitiä hieman vaikeana.
"Olen pahoillani siitä etten voi kertoa asiaa kaikkien kuullen. Mutta muutkin ylänköhevoset tulevat kuulemaan uutiset ajallaan. Itseasiassa jo ylihuomenna laumakokouksessa, josta olen laittanut sanan kiertämään. Oletteko te kuulleet asiasta jo?"
Enkelikello

Re: Burn it all what I ever had [YH/Y]

ViestiKirjoittaja Zarroc » 05. Elo 2013 14:20

Zeraw nakkasi niskojaan ärtyneesti ja minä luimistin korviani. Mikä tyttö luuli olevansa, kun pystyi syyttämään minua omista valinnoistaan?
"Älä jaksa olla lapsellinen", tuhahdin hänelle, mutta äkisti käänsin korviani sivullemme. Kuulin ääniä, jotka eivät tasan tarkkaan olleet kuuluneet tässä ympäristössä vielä kymmentä minuuttiakaan sitten. Vilkaisin Zerawia varoittavasti ja kutsuin myös Hefaistion nyökkäämällä luokseni. Sen jälkeen käännyin äänen lähdettä kohden ja huomasin Belshet Stoneheadin kävelevän luoksemme vähän väkinäistä tahtia.

Sitten, kun hän oli kohdallamme, soin hänelle kevyen nyökkäyksen ja lapseni järjestäytyivät sotkuisen oloisesti vierelleni. Zeraw oli vierelläni, yhtämittaisen korkeana kanssani ja Hefaistion meidän välissämme, katsellen johtajaamme uteliaasti.
Pian ori alkoikin puhua ja mielessäni hymähdin hiljalleen hänen kohteliaisuussäännöilleen, mutta ulospäin näytin vain välinpitämättömälle, ellen jopa tyhjälle.
Kun hän sitten sanoi, että ilmoittaisi asiansa mieluiten kauempana ja vilkaisi Zerawia jotenkin kiusaantuneena. Tyttäreni kunniaksi täytyi kyllä sanoa, että hän käyttäytyi niin kuin hyvätapaisten lasten kuuluikin.
"Hefaistion, käydään tuolla kauempana", hän sanoi ja paimensi pienokaiseni pois paikalta, ennen kuin kerkesin mitään sanoakaan.

Huokaisin sisäisesti ja katsoin takaisin ruunikkoon edessäni, korvat normaaliin tapaani luimuillen. Siristin hieman silmiäni, mittaillen oria katseellani. Asian täytyi olla ehdottomasti tärkeä, ei hän muuten vapaaehtoisesti luokseni ilmaantuisi.
"Noh, tyttäreni hoitikin asian mallikkaasti", avasin lopulta suuni ja katsahdin silmäkulmastani heidän peräänsä. Zeraw näkyi juttelevan Hefaistionille jotain, mutta en kyennyt matkan päästä erottamaan heidän keskustelunsa aihetta.
"Ja kyllä, olemme kuulleet laumakokouksesta." Jatkoin pian, vaihtaen asentoani hieman. Jalkaa särki vähemmän näin kesäaikaan, mutta ei siihen silti voinut nojata.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"