Step into the open air [laumakokous!]

Alueeltaan korkeaa ja kumpuilevaa maastoa. Kasvillisuus saattaa olla jossain kohti vähän niukassa ja siellä on pienehköjä puskia, mutta tapaa sitä erittäin hyviä ruohoalueitakin jos jaksaa vain etsiä. Ruoho on löydettäessä yleensä maukasta ja ravitsevaa, mutta sen seasta saattaa löytää muitakin kasveja.

Re: Step into the open air [laumakokous!]

ViestiKirjoittaja Wohweli » 01. Helmi 2014 22:59

Arabella

Nuori rajavartija koki väistämättömäksi velvollisuudekseen saapua ilmoitettuun kokoukseen, vaikka hän uskoikin jo tietävänsä kaiken oleellisen. Niin olihan Zoe hänelle kertonut parannuskeinostakin, mutta mistä sitä ikinä tietäisi mitä muita yllätyksiä Stonella oli tarjota. Tavallansa ruunikko oli innoissaan, hän pääsisi viimein vaihtamaan sanan jos toisen Stonen kanssa, ori kun oli niin viisas ja turvallinen, toi väistämättä tammalle mieleen hänen oman isänsä.

Ylängöllä olivat hevoset selvästi jo kokoontuneet yhteen ja Arabella lisäsi kävelyynsä hieman vauhtia voidakseen mahdollisimman nopeasti sulautua etsimään tuttuja. Etenkin Jamaksen tapaamista Arabella odotti innolla, hän oli lähes varma, että löytäisi orin kokouksesta.
Heti ensimmäisenä tähtipää pisti merkille ettei Stonen kokouspaikalla seissytkään suuri ori vaan sen sijaan kiharapäinen ruunikko tamma. Huoli oli repiä Arabellan joka suuntaan ja tämä kääntyikin hiljaa kuiskuttelevien puoleen kysymään kuka tamma oli ja missä Stone oli. Nämä kohauttelivat lapojaan ja antoivat vain ympäripyöreitä vastauksia jotka saivat Arabellan hieman värähtämään. Arabella otti tehtäväkseen etsiä Jamaksen ja sukelsikin hevosjoukon lävitse mahdollisimman hienovaraisesti. Mutta muutamaan kertaan joukon läpikäveltyään ei tamma onnistunut löytämään etsimäänsä. Myöskään Jamas ei ollut täällä. Arabella puri huuhtaan silkasta hermostuksesta ajatus taudin tappamista ystävistä ja läheisistä oli saada ruunikon pillahtamaan siltä seisomalta itkuun. Sen sijaan, että tämä olisi laskenut kyyneleet poskilleen tämä kääntyi katsomaan odottavasti ruunikon puoleen joka olisi melkein voinut olla hänen sisarensa. Toivottavasti tältä olisi kuultavissa Stonesta.
Wohweli

ViestiKirjoittaja kujakettu » 06. Helmi 2014 19:10

[KOKOUS ALKAA.]

Kun Waldon asia on saatu selvitettyä, minulla on vielä vastassani arpisen tamman kasvot. Hänen toteamuksensa johtajan menehtymiseen on kuitenkin mielestäni kaikkea muuta kuin pahoitteleva tai edes surullinen, ennemminkin lähestulkoon välinpitämätön. Sen jälkeen yhtä tylyyn sävyyn tamma ilmoittaa olevansa parantaja, ja hyvä etten pyöräytä silmiäni. Hän ei tosiaan vaikuttanut miltään seuralliselta tai auttamisenhaluiselta, mutta kai hänellä silti jonkinsortin kutsumus ammattiin löytyi - ei kai hän sitä muuten tekisi.
"Selvä, kiitos tiedosta", vastaan tammalle huomattavan paljon ystävällisemmin kuin mitä hän oli puhunut minulle. Arpinen Zoe liikkuu sitten kauemmas, enkä voi sanoa olevani pahoillani. Zeraw oli ehkä ollut oikeassa mainitessaan ettei hänen äitinsä ollut mitenkään miellyttävää seuraa..

Onneksi tämän tapaamisen jälkeen kerkeän hetkeksi keskittyä Zerawiin. Hän pyytelee anteeksi äitinsä puolesta ja pudistan hieman päätäni.
"Eihän se sinun vikasi ole", totean hänelle ja vilkaisen sivusilmällä Zoen suuntaan. Tuo toinen musta hevonen oli kai sitten Zerawin veli.
Kun ystäväni sitten toteaa naurahtaen että pääsin lauman johtoon, hymähdän vähän huvittuneesti.
"No, väliaikaisesti. Loska tarvitsi jonkun pitämään kokouksen", vastaan hänelle.

**pienoinen aikahyppy siihen että kaikki ovat saapuneet paikalle**

Kun koko lauma on kutakuinkin saapunut paikalle, tai ainakin suurin osa, totean että olisi varmaankin aika aloittaa. Ei tässä viitsisi ikuisestikaan odotella mahdollisia mattimyöhäsiä, ja eivätköhän hekin saisi tiedon kokouksessa kerrotuista asioista. Sitä paitsi en halunnut että tilanne äityisi liian kaoottiseksi kun laumassa kuiskuteltiin jo nyt varsin kiivaasti Stoneheadin poissaolosta. Puolipäiväkin oli tullut jo ajat sitten.
Nyt tai ei koskaan..

Yskäisen hieman ja kohottaudun hieman parempaan ryhtiin, katsoen paikallaolijoita hetken.
"Ylänköhevoset, saisinko huomionne", aloitan mahdollisimman vankkaan ääneen, vaikka hieman pelkäänkin että ääneni särkyisi. Niin ei kuitenkaan onneksi käy, ja suurin osa epävarmuudestani ja jännityksestänikin taitaa peittyä. Huomaan miten hevosten katseet siirtyvät minuun, ja hetken se tuntuu aika pelottavalta. Joku kysäisee ystävältään Stoneheadista vaivautumatta kuiskaamaan. Olen kuitenkin kuin en olisi kuullut mitään, ja rauhallisesti päätän aloittaa saatuani lauman huomion. Vaikka sydämeni hakkaakin rinnassa varsin kovaa.
"Minun nimeni on Nita, ja ensimmäiseksi minulla on suru-uutisia laumanjohtajan kohtalosta. Monet teistä ovatkin kyselleet missä Belshet Stonehead on ja mitä hänelle on käynyt, ja nyt te kaikki saatte kuulla sen: hän menehtyi saarella riehuneeseen tautiin. Luotettava lauman virkahevonen löysi hänen taudin ryvettämän ruumiinsa eikä epäilyksille ole juuri jäänyt sijaa. Belshet Stonehead on poissa." Yritän vaikuttaa tyyneltä ja äänessäni on hieman pahoitteleva sävy, kun minusta hetken tuntuu että kaikki räjähtää: aukiolle laskeutuu levoton pulina. Minä nielaisen - vaikka olinkin odottanut tällaista niin tämä tuntui silti hermostuttavalta. Joku kysäisee olenko minä uusi johtaja ja kuka minut on valinnut. Hieman epävarmasti korvani kääntyy kuulemaan nuo sanat, mutta yritän taas vain kohottaa ryhtiäni paremmaksi ja odotan että melu tyyntyy.
"Lumihevosten johtajatar Loskainen Syysaamu nimitti minut tilapäisesti vastuuseen ja pitämään lauman kokouksen. Kun ratkaisu uudesta laumajohtajasta selviää pian, asiasta tiedotetaan kyllä kaikille ylänköhevosille. Ei siis mitään syytä huoleen", sanon rauhallisesti ja viimeisetkin keskustelijat tuntuvat rauhoittuvan ja hiljenevän tiedosta. Onneksi.
"Kaikeksi onneksi minulla on kuitenkin myös hyvää kerrottavaa", aloitan sitten vähän valoisampaan sävyyn, "sillä pääntautiin on löytynyt parannuslääke. Tätä vasta-ainetta saa yhteismaalla sijaisevasta Magic Drinkistä, joten jos jollakulla on vielä taudin oireita tai tiedätte jonkun jolla on tauti, olkaa ystävällisiä ja opastakaa heidät sinne. Tällä tavoin voimme säästää vielä ne henget mitä pelastettavissa on."
Vedän kerran syvään henkeä ennen kuin jatkan.
"Ja lisäksi, kuten tämän myötä voi olettaa, myös yhteismaa on jälleen avoinna kaikille. Voitte siis jälleen tavata läheisiänne yhteismaalla, mutta muistettava on että laumojen väliset rajasäännöt pitävät edelleen. Toisten laumojen alueilla kulkeminen on, kuten on aina ollutkin, luvatonta, ja yhteismaa on se paikka jossa voitte kokoontua toisten laumalaisten kesken." Vilkaisen hieman Zerawin suuntaan puhuessani rajasäännöistä. Ei ollut pitkäkään aika siitä kun itse olimme rikkoneet rajoja, mutta sitähän ei kenenkään tarvitsisi tietää.
Katson ylänköhevosten laumaa. Paljon suuria, tummia hevosia, vaikka joukossa oli vähemmistönä muunkinvärisiä yksilöitä, kuten kirjavia ja ruunikoita. Katseeni kulkee myös hieman pitkin maisemaa ympärillämme, ennen kuin pääsen viimeiseen asiaan.
"Kuten te kaikki olette varmasti myös huomanneet, laumattomien mailla sijaiseva tulivuori Hoero purkautui vähän aikaa sitten. Tuhkaa on levinnyt pitkälle, ja toivon ettei kenellekään ole sen takia tullut pysyviä hengitysvaurioita. Pahin on kuitenkin jo ohi, ja maasto sekä hengitysilma puhdistuvat kaiken aikaa. On kuitenkin hyvin todennäköistä että laumattomien alue on tulivuorenpurkauksen jäljiltä muuttunut asuinkelvottomaksi, joten tämän tähden rajojen silmälläpitäminen on entistäkin tärkeämpää. Rajarikkojat on parasta ohjastaa yhteismaalle mikäli heidän omat alueensa ovat asuinkelvottomia."

"Siinä kaikki. Voikaa hyvin ja toivottavasti tuulet ovat teille kaikille suotuisat", sanon sitten kokouksen päättäen. Sen sanottuani siirrän katsettani hieman minulle jo esittäytyneiden lauman virkahevosten puoleen.
"Minulla olisi vielä asiaa ylänköhevosten virkahevosille, joten toivoisin että kaikki virassa olijat tulisivat vielä hetkeksi tänne", sanon vielä sen verran kuuluvasti että se kuuluu varmasti kaikille. Sen sanottuani ne hevoset lähtevät kulkemaan omille teilleen joilla ei ole enää mitään asiaa eikä kuultavaa. Minä sen sijaan hengähdän syvään ja tunnen miten jännitys hitaasti lientyy kehostani. Hyvä niin. Toivottavasti se ei näkynyt myöskään liikaa ulospäin, mutta ainakin muistin kertoa kaiken mitä Loska minua pyysi kertomaan.
Moderaattori - player since 28.2.2008

IRIS - ANAKIN - NITA - IRRE - HERA - NOMI - CADELL
kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Siuri » 09. Helmi 2014 22:25

Darius

Kun Stoneheadia ei näy, alan itsekin kummastella asiaa. Ympäriltäni alkaa kuulua kysymyksiä 'missä Stonehead on', 'hän on ehkä vain vähän myöhässä' ja muita epämääräisiä olettamuksia hänen läsnäoloonsa. Hätkähdän kuitenkin, kun tuo yksi tamma, jonka näin aiemminkin tässä kuukauden sisällä, alkaa puhua. Hän esittäytyy ja kertoo sitten ikävät uutiset johtajasta.
En tuntenut koskaan johtajaa sen paremmin, joten uutiset hänen kuolemastaan ei kosketa minua sen enempää kuin kenen tahansa muunkaan. Ikävä asia se varmasti oli, ja vielä lauman johtajana hän jätti paljon jälkeensä.
Nita kuitenkin kertoo loputkin asiansa.

Iloiset uutiset jäävät mieleeni, ja kun Nita lopettaa kokouksen, niin olenkin jo innoissani suuntaamassa yhteismaata kohti. En ole käynyt siellä aikoihin, nyt olisi hyvä aika tutustua paremmin!

Darius poistuu.

Faramir

Kuuntelen rauhassa kaiken sen, mitä Nitalla on sanottavana. Yhteismaa, tulivuori, painan kaikki todella hyvin mieleeni. Kokousen lopussa Nita pyytää virkahevosia jäämään vielä tänne. Minäkinkö?
Astelen hiljalleen Nitan lähelle ja odotan myös, tuleeko rajavartija sekä paratajakin.
Jään seisomaan Nitan lähelle ja katson häntä. Mitähän asia koskee?
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja feiarth » 10. Helmi 2014 11:57

Varia

Kuten olen epäillytkin, Nita tuntuu pitävän hyvää huolta laumasta. Loskalla kävi hyvä tuuri, kun hän törmäsi juuri Nitaan, eikä johonkin toiseen. Vaikken kyllä suoralta kädeltä osannut nimetä yhtään laumalaista, jonka tiesin nimeltä siis, joka ei olisi kyennyt vastaamaan hetkeä laumasta. Jopa kärttyinen Zoe.. vaikka se nyt ei ehkä yllättänyt, olihan sillä hevosella auktoriteettia! Hymähdän ajatukselle.

Kuuntelen, mitä Nitalla on kerrottavana, vaikka Loska ehtikin oikeastaan jo kertoa minulle tärkeimmät uutiset. Ja sitten on tietenkin Stonehead. Monen laumatoverini kasvoilta on luettavissa surua Nitan kertoessa entisen johtajan kohtalosta. Minä puristan silmäni hetkeksi kiinni ja huokaisen syvään. Kuinka paljon ikävöinkään tuota suurta oria..

Viimein kokous päättyy ja hevoset alkavat poistua aukiolta. Nita pyytää virkahevosia jäämään, niin kuin alussa olikin puhetta, joten suuntaan minäkin jälleen lähemmäs tammaa.
"Se meni hyvin", sanon pienen hymyn kera Nitalle.
feiarth

ViestiKirjoittaja Zarroc » 10. Helmi 2014 17:34

ZERAW

Nita oli helpotuksekseni kuitenkin melko ymmärtäväinen ja se sai minut hymähtämään varovasti. Kuuntelin kuitenkin kiinnostuneena mitä hänellä oli sanottavanaan vielä senkin jälkeen, kun olin kommentoinut hänen lauman johtoon pääsyään.
"No, sen näkee sitten", hymähdin pehmeästi ja katsahdettuani ympärilleni peruutin pois tamman luota. Jäin jonnekin hänen varjoonsa, mutta niin, etten näyttänyt seisovan kuitenkaan ruunikon luona. Odotin, että kokous alkaisi.

ZOE

Onneksi se ruunikko ei viitsinyt kovin kauan odotuttaa meitä turhaan, vaan melko pian kuulinkin hänen äänensä kantautuvan korviini. En oikeastaan halunnut kuulla, joten puristin vain korvat syvemmälle luimuun ja annoin jälleen kaventuneen katseeni vierailla muissa paikallaolijoissa. Kukaan ei näyttänyt reagoivan kovinkaan vahvasti, paitsi silloin kun tamma kertoi Belshet Stoneheadin menehtyneen. Moni näytti hätääntyneeltä ja surulliselta, minä en voinut sanoa rehellisesti olevani edes kovinkaan pahoillani.

Ei asia koskettanut minua juurikaan, se ei muuttanut elämäni suuntaa muuten kuin, että jouduin alistumaan tuollaisen nuoren tytönhupakon johdon alle. Mutta kai se menetteli sitten, joutui vain sietämään olemustani.
Nita selitti, että hänet oli laitettu tilapäisesti vastuuseen laumasta, mutta jotenkin minusta tuntui, että ei se ehkä jäisi hetkelliseksi pestiksi. Saatoin tietysti olla väärässäkin, mutta kaipa Loskainen Syysaamu olisi voinut itsekin pitää tämän kokouksen. Ei kai muiden laumojen kokouksella niin kiire sitten ollut.

Huomasin, että kun tamma puhui rajojen rikkomisesta, hän katsahti tyttäreeni. Hymy vilahti safiirisilmäni kasvoilla vain hetkellisesti, kunnes katseeni palautti ilmeettömyyden hänen kasvoilleen. Kohtasin kuitenkin mustan katseen välinpitämättömästi, mutten voinut oikeastaan katsoa muuallekaan. Hefaistionkin näkyi seisoskelevan jossain sen mustan orin kanssa, mutta en kiinnittänyt häneen niinkään huomiota.

Lopulta Nita ilmoitti, että kokous oli päättynyt, mutta pyysi vielä virkahevosia luokseen. Halusin huokaista syvään ja karata paikalta, mutta nöyrästi työnsin epämieluisat ajatukseni sivuun ja lähdin astelemaan tammaa kohden raskain askelin.
Tullessani lähemmäs huomasin Zerawin liikahtavan Nitan luokse, koskettavan tuon kaulaa ja sanovan: "Pärjäsit hyvin."
Sinisilmäisen kasvoilla kävi taas hymy, kunnes tamma katosi lähimaastoon. Ei hän kauas mennyt, minulla oli tunne, että musta odotti minua. Tai Hefaistionia, kuinka vain.

Seisahduin suurinpiirtein hevosenmitan päähän ruunikosta tammasta, tuota katseellani arvioiden. Mitähän se mahtoi vielä haluta?

HEFAISTION

Waldon vastaus ei minua hirveästi yllättänyt, sai vain naurahtamaan.
"Aivan", hymähdin pehmeällä sävylläni. "Ei yhtään mitään erikoista, en ole edes tavannut ketään jälkeesi." Pudistin päätäni hymyillen. Että osasinkin olla elämätön kaveri.

Hiljennyttyämme tajusin, että kokous varmaan alkaisi ihan kohta. Kohensin ryhtiäni ja käänsin katseeni Nitaan, korvat uteliaalla höröllä.

~

Kun kokous oli ohi, katsahdin vielä Waldoon vierelläni.
"Mitä meinasit tehdä seuraavaksi?" Kysyin, katseeni harhaillessa jo Zerawin perään. Halusin jutella isosiskoni kanssa, mutta en oikeastaan tiennyt miten sen tekisin.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 10. Helmi 2014 23:50

Seuraan katseellani kun viestinviejäksi esittäytynyt Faramir saapuu luokseni, sitten Varia ja lopuksi kärttyinen Zoe. Pieni virnistys käväisee kasvoillani kun myös ystäväni Zeraw tulee lähemmäs ja kaulaani koskettaen toteaa että pärjäsin hyvin.
"Kiitos", kerkeän vastata ennen kuin hänenkin on aika lähteä. Siirrän katseeni virkahevosiin, ja myös Varia sanoo minun pärjänneen. Hymyilen hänellekin kiitollisuutta ilmeessäni.

Katseeni käy kirjavan orin kautta mustaan oriin ja sitten taas arpiseen tammaan.
"Onko tässä kaikki?" kysäisen muita vilkaisten. Hehän he olivat minulle esittäytyneet, mutta en itse voinut olla varma oliko muitakin virkahevosia. Jos joku ei ollut kerinnyt esittäytyä ennen kokouksen alkua tai ei edes tiennyt että jollekulle olisi tarvinnut esittäytyä. Olihan oletuksena ollut että kokouksen pitäjä olisi ollut Stonehead.
"Sovin Loskaisen Syysaamun kanssa että kokoontuisimme virkahevosten kanssa tapaamaan häntä viikon päästä tästä päivästä ylängöllä. Suuren kiven luona, taitaa ollakin ainut koko alueella. Voisimme sitten keskustella yhdessä ylänköläisten tilanteesta ja siitä, kenestä saamme uuden johtajan laumalle. Sopiiko tämä teille?" sanon virkahevosia silmäillen.
Faramir oli myös halunnut puhua Stoneheadista, mutta oletan että Varia ottaisi asian itse esille.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja feiarth » 11. Helmi 2014 11:43

Varia

Muut hevoset ovat pikkuhiljaa lähteneet aukiolta ja Nita alkaa puhua meille virkahevosille. Katsahdan Zoeta ja Faramiria, sitten siirrän katseeni takaisin Nitaan.
"Minä en ainakaan ole tietoinen muista", vastaan tamman kysymykseen totuudenmukaisesti. Muistelisin Stoneheadin sanoneen, että olin viimeisin nimitetty virkahevonen, vaikka sehän nyt ei taannut mitään, sillä nimityksestäni on kuitenkin jo ihan hyvän aikaa. Mutta paikalla olisivat ainakin ne, jotka on nimitetty ennen minua.

"Sopii minulle", nyökkään vastauksena Nitan kysymykseen.
"Suuren kiven luona", sanon sitten hiljaa puoliääneen, "viikon päästä, selvä." Uskon tietäväni, mistä kivestä on puhe. Siirrän sitten katseeni vähän empien Faramiriin.
"Tuota.. mitä.. mitä sinä haluaisit tietää.. Stoneheadista?" sanat meinaavat juttua kurkkuuni. On niin paljon helpompi olla ajattelematta koko asiaa, sillä sen palautuminen mieleen aiheuttaa ahdistuksen, kaipuun ja pahan olon. Koitan kovasti koota itseäni, jotta saisin vastattua mitä ikinä ori haluaisikaan tietää.
feiarth

ViestiKirjoittaja Sussu » 15. Helmi 2014 14:40

Hefaistionilla ei ole ollut sen jännempi elämä, kuin minullakaan. Hymyilen hänelle edelleen, mutta vakavoidun Nitan pyytäessä huomiota.
Toivottavasti kokous ei kestäisi kauan, keskittymiskykyni kun ei ole parhainta mahdollista tasoa. Suuremmalla mielenkiinnolla tarkkailen muita ylänköhevosia, ketä nyt paikalla on. Korvani ovat kuitenkin hörössä ja tavoittavat Nitan sanat.

Ensiksi hän ottaa puheeksi pitkään etsimäni Belshet Stoneheadin, jota en koskaan ehtinyt tavata. Sen ehdinkin jo kuulla aiemmin. Mitään uutta ei ole sekään, että Nita on tilapäisesti vastuussa ylänköhevosista.
Siirtyessämme iloisiin uutisiin sen sijaan yllätyn todella, kun kuulen pääntautiin löytyneen parannuslääkkeen. Vilkaisen yllättyneesti Hefaistionin kasvoihin, minkä jälkeen käännän katseeni taas Nitaan. Sitä en tosin tiedä, mikä ihme on Magic Drink, mutta eihän minulla mitään oireita ole ilmaantunutkaan. Pääasia, että parannuskeino on löytynyt.
Yhteismaa on avattu ja tulivuori purkautunut. Olikohan elämä Caraliassa aina näin tapahtumarikasta? Se jäisi nähtäväksi.

Sen enempää informaatiota ei sentään tule. Nita päättää kokouksen ja kutsuu vielä virkahevoset luokseen, mutta asiahan ei koske minua. Tuskin myöskään luonani olevaa Hefaistionia.
Hän ehtiikin kysyä, mitä meinaan tehdä seuraavaksi. Katsahdan nuorempaan mietteliäs katse silmissäni.
"En oikein tiedä", totean vähän poissaolevana.
"Ehtihän tuossa kuulla asioita sulateltavaksi asti. Nyt taidan lähteä vähän nauttimaan siitä, että olen vihdoin ylänköhevonen - jos et pistä pahaksesi", naurahdan rennosti Hefaistionille, jonka katse tuntuu harhailleen toisaalle.
"Oli mukava nähdä, että voit hyvin. Nähdään taas", hymyilen vielä lämpimästi, ennen kuin käännyn ja lähden liikkeelle. Hyvin pian pitkät käyntiaskeleeni kiihtyvät matkaavoittavaan raviin.

Waldo poistuu
"Meissä kaikis on halkeemii, ei pidä pyydellä anteeks niit
    Ja niin sinäkin oot kuluva pois, niinku kaikki mikä sulle ikinä kuulua vois"
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Siuri » 16. Helmi 2014 13:55

Faramir

Varia toteaa Nitan selvinneen hyvin kokouksesta. Nyökkään hänen sanoilleen, vaikken olekaan ihan varma, huomaisiko kukaan sitä.
Paikalle saapuu myös tuo musta vähän reppanan näköinen tamma, Zoe. Olen tainnut nähdä hänet vain kerran aiemmin ja sekin oli kerta, kun ensimmäistä kertaa levisi tieto päätaudista - joka onneksi oli vihdoin kukistettu.
Kun meitä virkahevosia on muutama paikalla, aloittaa Nita taas puhumisen. Varia ehtii vastata Nitan kysymykseen, joten pysyttelen yhä hiljaa. En minäkään muita virkahevosia tiennyt.
Sitten Nita kertoo asiansa, joka koskee ilmeisesti ylänköhevosten tilannetta ja mukana olisi myös toisen lauman johtajatar.
"Sopii hyvin", vastaan Nitan sanoihin. Viikon päästä siis. No ei minulla oikeastaan mitään kiirettä olisi, viikko aikaa keskittyä omiin ajatuksiini ja miettiä kaikkea sitä, mitä viime aikoina on tapahtunut. Salemia.

Ennen kuin ehdin edes alkaa miettiä sen suuremmin tammaa, kysyy Varia minulta kysymyksen. Onneksi, pelasti minut uppoutumasta ihan täysin suruun juuri nyt. Pitäisi vain olla vahva ja laittaa hetkeksi työ edelle.
Mutta mitä minä oikeastaan halusinkaan tietää Stoneheadista?
"Niin, Stoneheadista..", aloitan ja mietin hetken. Kaikki olennainen kuitenkin tuli jo.
"Tiesikö kukaan, että hän oli sairas? Tai kuinka kauan hän on sairastanut ennen.. menehtymistään?" kysyn Varialta. Itse en ole kuullut sanaakaan siitä ennen kokousta. Ehkä hän ei ollut nähnyt muita hevosia sairastuttuaan? Tai ehkä hän on vetäytynyt hieman sivumpaan välttämään suurempaa kaaosta? Ken tietää.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 16. Helmi 2014 14:15

ZOE

Kuuntelin Nitan puhetta vaiti, vaikka huomasin Faramirin katseen viivähtävän minussa. Niin no, ihmettelisin jos he kaikki suhtautuisivat minuun kuin vanhaan ystävään. Pitäisi siis kerääntyä jonnekin päin ylänköä, suuren kiven luona. Aivan niin, tiedänkin sen kiven. Aika lähellä paikkaa, missä Hefaistion syntyi...
Kallistin arpista päätäni hieman ja nyökkäsin sitten jäyhästi. Minulla ei ollut mitään asiaa kenellekään, eikä suoranaisesti kiinnostanut kuulla Stoneheadin kohtalosta sen enempää. En kuitenkaan kerennyt edes ajatella lähtemistä, kun kirjava ori kerkesi jo aloittaa kyselemisen.

"Nähdään sitten", totesin kylmästi väliin ja käännyin nilkuttamaan pois paikalta. Minua ei todellakaan kiinnostanut. Jostain, kuin tyhjästä, Zeraw ilmestyi vierelleni ja pian Hefaistionkin tuli matkaan, se musta ori oli ilmeisesti jo lähtenyt. En tiennyt mitä heillä oli mielessään, mutta kaipa se kohta selviäisi.
Huokaisin raskaasti ja yritin päästä pois kaikesta mahdollisimman nopeasti.

POISTUVAT.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 16. Helmi 2014 23:51

Kaikki tuntuvat onneksi myöntyvän ehdotukseeni, vaikka Zoe ei sanokaan mitään vaan pelkästään nyökkää. Hän nyt ei vaikuttanut puheliaalta persoonalta muutenkaan. Sitten keskustelu siirtyykin Stoneheadiin, ja minusta tuntuu että minulla ei ole asiasta muuta kuultavaa. En tuntenut Stoneheadia ja olin kuullut Loskaiselta Syysaamulta kaiken tarvitsemani. Eikä minua miellyttänyt hirveästi ajatus miettiä yksityiskohtia jonkun hevosen sairastumisesta tappavaan tautiin, tämän paiseisesta ruumiista ja karusta lopusta. Siinä olisi vähän liikaa tietoa. Näin oli parempi.
"Hyvä, kiitos", sanon kaikille tasapuolisesti ja nyökkään jokaiselle.
"Nähdään sitten silloin." Hymyillen vilkaisen paikallaolijoita. Myös Zoe lähtee, ja vilkaisen kun Zeraw ja hänen veljensä liittyvät hänen seuraansa. Itse lähden toiseen suuntaan. En tiedä vielä minne, mutta kaipasin nyt hieman tilaa. Eikä raikas vesi juotavaksi olisi myöskään pahitteeksi.

Nita poistuu.

[Laumakokous on päättynyt.]

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Siuri » 24. Huhti 2014 02:00

[En viitsi jäädä seisottamaan Falconia tänne, eli fei soveltaa sitten vähän]

Kuuntelen tarkasti sen vähän, mitä Varialla on kerrottavana. Stoneheadin poismeno oli varmasti monelle suuri juttu. Olihan hän sentään hyvä johtaja ja monelle vielä muutakin.

Kun saamme Varian kanssa asiamme päätökseen, kokouspaikka on jo tyhjillään. Hevoset kävelevät eri suuntiin, osa rauhallisemmin, osa taas kiireellisemmin.
Niin, totta! Yhteismaa. Sinne kaikilla on varmasti kiire.
Kiitän Variaa vielä tiedoista ja toivotan hänelle hyviä jatkoja. Näemme varmasti sitten seuraavassa kokouksessa.

Nostan kevyen laukan ja lähden kulkemaan kohti yhteismaata.
Tämä on minun viimeinen mahdollisuuteni löytää hänet.

Falcon poistuu.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

Edellinen

Paluu Ylänkö