Mikäs kumman paikka tämäkin on ?

Kesäisin alue on erittäin lämpimän oloinen ja siellä viihtyy hyvin niin päivin kuin öinkin. Maasto on helppokulkuista ja alue saattaa olla erittäinkin harvaa joistain kohdista lehdistöä. Keskeltä metsää saattaa hyvällä tuurilla tai tietoisesti löytää pieniä aukioita, jotka ovat täynnä syötävää, vihreää heinää.

Mikäs kumman paikka tämäkin on ?

ViestiKirjoittaja hennu11 » 27. Touko 2011 13:29

Duran

Käveli merenrannalta.. metsään ? Kävelin lähemmäs metsän laitaa. Kävelin hitaasti syvemmälle lehtipuitten peittämään metsään. Metsässä tuoksui raikas lehtien haju. Ihastelin paikkaa ja sinnehän voisi jäädä asumaan iäksi tai ainakin vähäksi ajaksi. Katsoin ihmeissäni ympärilleni kun meinasin kävellä isoa lähes valkoista koivua päin. Pysähdyin. Sen oksat olivat koukuraiset ja täynnä jo isoja lehtiään. Muutama oksa oli pääni yläpuolella jossa oli parikymmentä pientä lehteä. Kurotin turpani lehtien sekaan ja söin. Kamala nälkä. Ympärilläni oli taastusti monia puita, joita voisin syödä lisää lähes paljaiksi. Otin ison turpani pois lehtien seasta. Oli pitkä aika siitä kun sain syödä mahani täyteen kunnolla. Entisessä kun oli pieniä heinäpalluroita joista ei tullut täyteen. Olin nyt vihdoin täynnä.Katsoin vielä ylös katsoen pelottavan koivun kauneutta.

Kävelin hiljaa pois paikalta. Minulla oli jotenkin erinllainen olo. Päässäni pyöri tuhmia ajatuksia. Unelmoin tammojen kanssa kuksimista,olihan se tavallista minua kohtaan. Olinhan tälläinen pervo. Ajatukseni kuitenkin kaikkosivat kun kuulin oksien katkeilua ja rytinää. Ääni tuli vasemmalta puolelta. Käänsin korvani äänen suuntaan,sitten pääni. Koivujen suojista ilmestyi iso ruskea laiha karhu. Karhu katsoi minua nälkäisenä mustine silmineen. Pärskähdin sille varoitukseksi ettei minulle kannattaisi ryppyillä. Lähdin kävelemään pois karhun luota. Kuulin takanani karhun äänähdyksiä. Se surasi minua. Käännyin ypäri katsomaan mitä se tekisi. Karhu pysähtyi ja katsoi minua. Kävelin karhun luo. Karhu nousi takajaloillen näyttääkseen isommalta... luulisin. Se ärähti minulle. Käännyin ympäri. Todella ärsyttävä paikka tämä. Mikäs kumman paikka tämäkin on ? Huutavia ja suraavia karhuja..? Ravasin painavin askelin pois karhun luota. Lopulta sitä ei näkynyt.
hennu11

Paluu Lehtimetsä