Angels walk among us

Rannan hiekka on hyvin hienojakoista ja pehmeää. Vesi on vilpoista, ja siinä on hyvä vilvoitella, mutta kannattaa varoa vedessä joskus seilailevia petoja tai voimakkaita virtauksia. Talvisin veden pinta on umpijäässä, eikä sitä saa murrettua kovin helposti.

Angels walk among us

ViestiKirjoittaja Zarroc » 19. Touko 2012 17:31

ZOE

Minä luulin että yksinäisyyden tuska oli ohitse.
Luulin että pystyisin elämään asian kanssa. Luulin kaikenlaista, tiesin olevani vahva, mutten tiennyt mihin asti vahvuuteni riittäisi. Näinä päivinä olin tuntenut olevani heikko.
Olin tuntenut olevani riittämätön, olin alkanut pohtia tarkempaan valintojani.
Olin alkanut miettiä oliko minusta mihinkään.

Silloin tiesin että minun vahvuuteni rajat olivat alkaneet tulla vastaan.
Mutta minä en halunnut murentua vielä, minä halusin elää ja hengittää vapaasti, vaikken tiennyt mitä jälkimmäinen tarkoitti. En ollut tiennyt sitä pitkään aikaan, kun kipu on salvannut hengitystäni.
Merenrannassa ei ole ikinä mitään ihmeellistä. Mutta silti siinä on sitä jotain, joka käskee jäämään, ei, pyytää, anoo, seisoo polvillaan sinun edessäsi ja haluaa sinun kääntävän katseesi aaltoihin. Aaltoihin jotka samaan aikaan saavat sinut levottoman riemun valtaan, sekä syvän, läpipyyhkivän surun.

Aaltojen hiljaisen äänen taustalta kuulin myös ääniä, joita olin toivonut pitkään kuulevani. Askeleita, jotka tunnistin jopa liian helposti. Askeleita joiden kuuleminen sai minut lähes itkemään, ja kyyneleitä pidättäessäni käänsin päätäni tytärtäni kohti, joka oli hiljaa saapunut vierelleni. Katseeni pysytteli edelleen merellä, antaessani viimein itseni murtua.
Tyttäreni nimi särähti korvaani muistaessani sen taas, se oli raskas ja terävä. Zeraw. Siinä oli liikaa satuttavia kulmia, jotka olivat raapineet sisimpäni verille. Mutta samalla se oli kauneimpia nimiä mitä olin ikinä kuullut, ja ne kasvot, niitä en tohtinut edes katsoa.

Lopulta pakottauduin kääntämään katseeni, katsoin jälleen isommaksi kasvanutta tytärtäni. Siirsin katsettani syvänsinisiin silmiin, joista kuvastui pehmeä hyväksyntä. Voi, hän oli niin aikuisen oloinen.
Mutta aikuinen ei ollut hänen äänensä, jossa edelleen puhdas sointi. Hänen äänensä kuulosti kirkkaalta syvänharmaaseen merenrantaan, viileän tuulahduksen käydessä kasvoillani.
"Äiti", hän sanoi, kasvoilla hailakasti suru häivähtäen. Hän huomasi olemukseni, varmasti huomasi suurentuneen vatsani muttei sanonut siitä mitään. Hän silmät rakkautta tulvilleen tuli lähelleni, painoi itsensä minua vasten, vaikka hän lähes kokoisenani tuli siihen, tunnistin hänet silti omaksi pieneksi tytökseni.

Omakseni jota olin yrittänyt joskus suojella elämältä. Häneksi joka merkitsi minulle lopultakin aivan liikaa, jonka takia en voinut enää elää itselleni.
"Voi tyttäreni, rakkaani", minä hymisin hiljaa hänen korvaansa. Tunsin kristallien valuvan kasvoillani, kimaltelevan silmäkulmissani. Ja tunsin myös kaulallani mustan lämpimät kyyneleet. Hän oli niin kaunis, hän kohotti kasvojaan, katsoi minua. Ei, hän ei ollut niin pieni enää, ei tosiaankaan. Ei ollut ollut sitä pitkään aikaan.

Hän mumisi korvaani jotain mitä en loppujen lopuksikaan ymmärtänyt. Jotain minkä tiesin pakottavan hänet lopulta lähtemään, mutta nyt hän aikoi pysyä vierelläni. Työntyi vasten minua, ei huomiota hakiekseen - hänellä oli jo kaikki huomioni, ollut syntymästään lähtien - vaan lämpöä ja turvaa, rakkautta jonka olin vihdoin valmis antamaan hänelle.
Hänen täytyi olla enkeli.

Minä en uskaltanut hymyillä kun lähdimme astelemaan rauhallisesti merenrantaa pitkin. Hiljaisuudessa vierekkäin, huomasin vain mitä Kotkan seura oli tehnyt hänelle. Hän oli omaksunut orin pitkäjänteisen kävelytyylin, vakaat kasvot ja hiljaisuuden, jota minä suuresti arvostin.
Hän oli minulle kaikki ja paljon enemmän.
Ja minun korvissani soivat hänen puhtaat sanansa, lausuttuina lempeydellä jota minä en ansainnut.
"Minä rakastan sinua, olen kaivannut sinua, rakastan sinua, äiti, älä mene."
Ja tiedäthän sinä rakkaani, etten minä ikinä lähde luotasi?

ZOE JA ZERAW POISTUVAT.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"