Suru on tyyni meri, laaja muttei rannaton

Rannan hiekka on hyvin hienojakoista ja pehmeää. Vesi on vilpoista, ja siinä on hyvä vilvoitella, mutta kannattaa varoa vedessä joskus seilailevia petoja tai voimakkaita virtauksia. Talvisin veden pinta on umpijäässä, eikä sitä saa murrettua kovin helposti.

Suru on tyyni meri, laaja muttei rannaton

ViestiKirjoittaja Zarroc » 27. Heinä 2012 13:49

ZOE JA HEFAISTION

Katsoessani kymmenenpäiväisen varsani taaperrusta, en voinut olla ajattelematta että tässä ei ollut mitään järkeä. Minä olin taas äiti.
Mutta ei, minähän olin aina äiti, niin kauan kuin minulla oli lapsi. Tai kaksi, kuten tässä tapauksessa. Miksi minä, minä joka en ollut lainkaan sellainen joka välittäisi kenestäkään? Miksi minä rakastuin, miksi minä siinä huumassa halusin näitä jotka juoksivat ympärilläni, karkuun minua, repivät minua moneen palaseen? Miksi halusin jotain mitä vahtia, vaikka hyvä että pystyin vahtimaan itseänikään...

Ehkä en vain ajatellut.
Ehkä luulin asioiden muuttuvan paremmiksi.
Ehkä luulin pystyväni muuttumaan.
Ehkä vain tajusin liian myöhään että se oli mahdotonta.

Nytkin vastustin lähes sietämätöntä halua kääntää selkäni mustalle orivarsalle ja kävellä pois. Mutta Rayon kasvot kummittelivat mielessäni ja saivat minut säpsähtelemään kivusta. En minä voisi tehdä hänelle niin, en toista kertaa enää. En voisi tehdä hänelle mitään mikä satuttaisi häntä. Minä en ollut sadisti häntä kohtaan, halusin että hänellä oli kaikki hyvin, halusin että hänellä olisi helpompaa. Hänen takiaan minä olin valmis kantamaan kaiken mitä hän halusi, vaikka olin rampa ja sisältä liian rikki tuntiakseni mitään muuta kuin katkeruutta.

Mutta enhän minä ollut katkera.
Olin vain särkynyt, rikki, palasina, hakattu. Monta synonyymiä joista yksikään ei ollut sopiva kuvaamaan minua. En halunnut olla mitään mutta olin silti kaikkea liikaa.

Kiljahdus särki ajatukseni ja huomasin tuijottavani kummastuneena Hefaistionia joka pompahteli eestakaisin kauhunsekainen ilme kasvoillani. Huokaisin hiljaa ja onnahtelin lähemmäksi, vain huomatakseni rannalla käärmeen nahan. Se oli vanha ja ruttuinen, toisinsanoen varmasti jokin vaaraton rantakäärme oli luonut sen keväällä ja nyt se oli vain maannut täällä hietikossa. Pyöräytin silmiäni poikani ahdistukselle ja lähdin astelemaan paremmin rantaan päin.

Tähtipää oli tottunut siihen että minä en liiemmin välittänyt siitä, se seurasi silti perässäni kevyin askelin, ravasi sivullani. Välillä huomioin sitä jotenkin, en välttämättä sanonut mitään, mutta osoitin sille jotain mikä saattoi kiinnostaa sitä. Se hymyili silloin ja liikkui asian luokse, katsoakseen sitä lähempää. Ori pällistelisi sitä niin kauan kuin minä pyytäisin sen jälleen mukaani yhdellä kärsimättömällä tuhahduksella.

Niin, minun seurassani se oppi lukemaan kaiken elekielestä. Tiedä sitten miten se oppisi puhumaan kun minä en paljoa selitellyt, no, se olisi sen ajan murhe sitten.
Minusta tuntui vähän että pitäisi etsiä Rayo. Mutta se ei ollut niin helppoa, kirjava saattoi huidella ties missä. Saisin juosta nuoren varsan kanssa pitkin saarta, enkä välttämättä löytäisi oria. Mutta ainahan saattoi yrittää enemmän ja lähteä vaikka yhteismaalle, ihan vain maailmanmatkailun merkeissä.

Mutta ensin aioin käydä rannassa lapseni kanssa, näyttämässä hänelle meren.

PELI PÄÄTTYY.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"