Kirjoittaja Almuli » 02. Maalis 2013 17:05
Ah ja voih D:
Mwjan
Puhutaampa ensimmäiseksi Mwjanin Mästaresta. Tämä kuva valmistui oikeastaan jo kuukausi taikka puolitoista sitten, mutta en ole saanut aikaiseksi pistää sitä tänne. Osittain se johtui ehkä siitä, etten pitänyt kuvasta kovin paljoa, ja ajattelin tehdä uuden, mutta mennään nyt tällä kun niin kamalasti tekemistä että toista kuvaa saisi odottaa seuraavan kaksi kuukautta.
Kyllähän tuon hevoseksi tunnistaa, vaikka värit, varjot, valot ja silmät ovat vähän kökösti toteutettu. Harja menettelee, samoin linet. Muistutan että kuten itsekkin olen huomannut, kehityn junankiitomaista vauhtia, ja kun tein tämän kuvan niin minulla oli vielä paljon opittavaa... ruusuja ja risuja riittää, ja ymmärrän hyvinkin jos risuja tulee. Ehkäpä joskus voisin koettaa tehdä uudestaan Mästarea, kun haluanhaluanHALUAN saada rautiaan tamman näyttämään rautiaalta. Piste.
Wadelma
Tähän työhön taas olen mieltynyt, vaikka itse sanonkin. Kuten tamman kuvauksessa sanottiin, niin turpa ja silmänympärykset ovat tummemmat, muuten kimo. Saga on oikealta puolelta tummempi, koska se puoli on varjossa. Auringon valo paistaa taas kirkkaasti vasemmalle puolelle, samoin vasen silmä on kirkkaampi ja eloisamman näköinen. Häntä ja harja ovat pieni outo epäkohta, sillä valkeat jouhet on yksinkertaisesti vähän hankalat tehdä nätisti. Rakenne on myös hyvin arabimainen. Ja valokuvatausta, jonka värimaailma on kaunis... sopii täydellisesti yhteen kimon arabin kanssa. Ohh
Sachiyo
Sainpa tehtyä luvatun ilmaisen artin Sachiyollekin, elikkä Vonderin. Kuvassa ori on jo aikuinen, tai vähintäänkin nuori aikuinen. Tässäkin on tuo valokuvatausta, joka niiiin sopii siihen.
Itse hevosponi oli nopeasti väritetty, nimittäin ensin valkoista + varjot, ja sitten lassolla tietyt alueen tummemmiksi. Tässä kuvassa on tavoiteltu samanlaista tunnelmaa, kuin aiemmassa Sagassakin, elikkä auringo valoittaa hevosen takaosaa, ja etupuoli on sitten vähän tummempi. Tosin tässä tuo valoilmiö jäi vähän laimeaksi. Lisäyksenä kuvaan on orin sieraimista (tai sieraimesta) tuleva höyry, ja pöllyävä lumi. No tuo lumi tuolla Vonderin jalkojen alla on enemmänkin jotakin ihan outoa jauhoa :D
Ja voih D: Minä hajamielinen unohdin tyystin nuo arttitoivomukset Sachin kohdalla. * Lyö päätä seinään *. Toivottavasti Vonderkin miellyttää, vaikkei kuulunut toivomushahmoihin... Ehkäpä vastaisuudessa pitää olla vähän tarkkaavaisempi.
Viimeksi muokannut Almuli päivämäärä 02. Maalis 2013 18:22, muokattu yhteensä 2 kertaa