Johtajien väliset asiat

Yleisiä tiedotusasioista laumojen sisäisistä ja välisistä tapahtumista. Tänne kirjoittavat lähinnä laumanjohtajien pelaajat.

Re: Johtajien väliset asiat

ViestiKirjoittaja kaZAM » 20. Joulu 2010 18:11

feiarth kirjoitti:Jaaaaa sen takia itse ehdottelin sitä, että jakais vähän noita aihealueita, koska - ei millään pahalla fellowjohtajapelaajat - mua pelottaa se, että sitten siellä lätisee ne tietyt kasvot ja loput on ihan hiljaa ja odottaa, että muut johtajapelaajat kirjoittaa. Vähän kuten tässä triidissäkin.

Tän saman asian takia mä taas päinvastoin en haluaisi jakaa niitä aihealueita liikaa :o Koska mä en haluais nähdä juuri sitä, että sitten kun kaikille johtajille on laitettu joku yybertärkeä juttu kerrottavaksi, niin kaikki muut joutuu venaileen sitä joka ei tuu omaansa pelaamaan. Hätätapauksessa toivoisin että myös muut johtajat voisivat ottaa selostettavakseen periaatteessa mitä tahansa, jos näyttää siltä että joku siellä ihan nukkuu.
Tietenkin lähtökohtaisesti toivon kovasti, että kaikki tulis tätä juttua yhdessä tasapuolisesti toteuttamaan. Ymmärsinköhän mä sun pointtisi jotenkin hassusti...

Kaikkien olis ilman muuta toivottavaa esitellä itse itsensä, mutta mä taas tällasena kärsimättömänä ihmisenä en lähtis pelillisesti venaamaan sitä että "ok, nyt esittelykierros" ennen kuin päästään itse asiaan. Rooleissakin voi mun mielestä ottaa pieniä "aikahyppyjä" sen sijaan että venataan nyt että jokainen johtajapelaaja on saanut hahmonsa esiteltyä ennen kuin siirrytään eteenpäin. Ajattelisin myös muita kokoukseen osallistuvia pelaajia enkä haluaisi venyttää muutenkin vähän hankalaa kokousta sillä että oikeen tarkasti keskitytään siihen onko jokainen johtaja varmasti sanonut nimensä vai ei. Kai niiden voi olettaa sen tekevän joka tapauksessa.

fein tekemä luonnos näyttää mun mielestä oikein kelvolliselta. Oisin ehkä ite kertonut Jokerista vasta loppupuolella, mutta noi perusteet oli paremmat... :D

Mä en ehkä pidä virkoja sellasena laumojen välisenä ilmoitusasiana. Enemmänkin ehkä laumojen sisäisenä.
Ja mun mielestä tän kokouksen oheisinformaatiossa kannattaisi tehdä selväksi, että jokaisen laumalaisen oletetaan saaneen tiedon yhteiskokouksesta. Ei sinne kuitenkaan kaikki tule (tai sanotaanko että jos tulee niin mä syön näppiksen), mutta ainakaan kenenkään ei myöhemmin pitäis sanoa että "mikä kokous, en mä oo kuullut".
Mutta entäs laumattomat? Lähetetäänkö ilmoitus kokouksesta niidenkin alueelle? Varmaan niitä paikalle eksyy joka tapauksessa, mutta ihan erikseen... miten ne aiotaan kokouksen jälkeen saada takaisin omalle alueelleen - vai pitäskö niille saman tien antaa mahdollisuus pyrkiä laumoihin? o.o
kaZAM

ViestiKirjoittaja Sasu » 20. Joulu 2010 20:55

Aikataulut kuulostavat hyviltä. Kokoustopikin voisi kuitenkin pystyttää aikaisemmin, ja pelaajat sitten tulla sinne viidenteen päivään asti.

Tuosta pelijärjestyksestä: jos joku johtajista jumittaa niin parempi kai se on jumittaa niin että muut johtajat kertovat kaiken tarpeellisen kuin niin, että jumittajalla itsellään olisi jotain kerrottavaa ja sitä sitten odotellaan kuin kuuta nousevaa. Loppupeleissä jonkun on kuitenkin kerrottava ne asiat, niin että oikeastaan kummassakin tavassa ne kaikkein äänekkäimmät ovat äänessä jos joku nukkuu onnensa ohi. :'D En osaa selittää, mutta joo. Ja kannatan tosiaan sitä että kaikki esittelevät itsensä, mutta jos nyt ihan missaa esittelykierroksen niin sen voi sitten hoitaa luovilla aikahypyillä tai jotain. 8) Kuulostaa myös hyvältä, että kaikki tosiaan ovat saaneet tiedon kokouksesta. Ei niin isoa tapahtumaa voi keltään pitää piilossa, eli toisinsanottuna kaikki ainakin tietäisivät että sellainen on olemassa ja meneminen suositeltavaa.

Eiköhän laumattomatkin pitäisi kutsua. Ettei niille tule ihan yllätyksenä täyseristys. Laumattomien hyväksyntä johonkin laumoista ihan siihen samaan syssyyn on varmaan melko... kaoottista. :'D Kuka johtaja onnistuu erottelemaan murhaajat kilteistä hevosista siinä sekamelskassa, jos ollaan vähänkin realistisia? Miten olisi joku tyyliin 'ne laumattomat jotka haluavat päästä laumoihin tulevat puhumaan johtajille kokouksen jälkeen' tai jotain. Ja siihen samaan syssyyn ne kysymykset, joita tosin tuskin montaa tulee, ainakin laumojen omista kokouksista päätellen. Ja ehkä ne NPC-korstot, jotka siellä toimivat järjestyksenvalvojina, saattelevat sitten vastahakoiset laumattomat sinne Hoeron ympäristöön?
Since 07.09.2006
~ Gamette .:. Ciervo .:. Oscura Freccia .:. Megami .:. Orion ~
Avan piirroksesta kiitos Mwjanille, muokkauksesta kiitos Nipsulle!
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Sigitius » 21. Joulu 2010 07:29

Sasu kirjoitti:Eiköhän laumattomatkin pitäisi kutsua. Ettei niille tule ihan yllätyksenä täyseristys. Laumattomien hyväksyntä johonkin laumoista ihan siihen samaan syssyyn on varmaan melko... kaoottista. :'D Kuka johtaja onnistuu erottelemaan murhaajat kilteistä hevosista siinä sekamelskassa, jos ollaan vähänkin realistisia? Miten olisi joku tyyliin 'ne laumattomat jotka haluavat päästä laumoihin tulevat puhumaan johtajille kokouksen jälkeen' tai jotain. Ja siihen samaan syssyyn ne kysymykset, joita tosin tuskin montaa tulee, ainakin laumojen omista kokouksista päätellen. Ja ehkä ne NPC-korstot, jotka siellä toimivat järjestyksenvalvojina, saattelevat sitten vastahakoiset laumattomat sinne Hoeron ympäristöön?

Thumbs up! Hahah, NPC-korstot.

Tässä pelissä vois olla sellainen ns. "kolmen päivän armo" johtajien kesken, vaikka jos johtajien pelaajilla on saapumisjärjestyksen mukaan ropetusvuorot, vuorossa olevalla on kolme päivää aikaa kirjoittaa ja mikäli ei kirjoita, neljäntenä päivänä kirjotusvuorossa seuraava saa kirjottaa jne. Vastaavaa päivä-menetelmää on käytetty mm. joissain muissa ropeissa, etenkin koiraropeissa perin yleisiä oman seuraamisen mukaan.
Tobias - aavikkohevonen
Quilla - aavikkohevonen
Sandi - laumaton

Too positive to be doubtful, too optimistic to be fearful and too determined to be defeated.
Sigitius
Backup-admin

ViestiKirjoittaja feiarth » 21. Joulu 2010 12:55

Päivä-taktiikassa on hyvät puolensa, mutta ehkä kuitenkin enemmän niitä huonoja puolia. Tai siis ainakin mikäli päiviä tosiaan on kolme. Siinä käy äkkiä niin, että me pelataan yhteiskokousta vielä ensi joulunakin. Tai kenties vasta suunnitellaan? Eli ei aikarajoituksia, mutta jokainen pelaa aktiivisesti. Jos nyt tosiaan sitten jää jumittamaan, niin sitten joku ehtivämpi hoitaa ne asiat.

Vaikka mä voisin nyt tähän triidiin nurista taas siitä, miten me ollaan sovittu johtajapelaajien aktiivisuudesta.. Caraliassa on kuitenkin niin paljon mahtavan aktiivisia pelaajia, jotka varmasti riemuissaan hoitais johtajapestejä. No.. en minä ole ketään savustamassa ulos, tahdon vain saada kaikki johtajia liikuttelevat aivot liikkeelle. On vain yksinkertaisesti epäreilua, että kaikki pelaajat joutuu jumittaan parin johtajan takia. Täsmennettäköön vielä, että mä ymmärrän jos on elämää, mutta...

Sitten takaisin aiheeseen. Sasun ehdottama juttu siitä, että laumattomat vois tulla kokouksen jälkeen johtajien puheille saattais toimia. Pitäiskö kokeilla sitä? Ja joo, ehkä meidän tosiaan täytyy ajatella niin, että meidän mahtavat ja supervahvat, lähes voittamattomat NPC:t saa kuskattua niskuroijat takaisin omille alueilleen.

Ja kaZ, kyllä sä ymmärsit mun pointin ihan oikein, mutta sä vaan katselet sitä siitä toisesta vinkkelistä ;D
feiarth

ViestiKirjoittaja kujakettu » 21. Joulu 2010 20:25

Yyyhhhh anteeksi hiljaisuudestani taas, olen etsiskellyt lahjoja sun muuta mukavaa! o/ Mut hienoa et tänne on tullut rutkasti eloa, oikein, oikein hienoa.

En nyt yhtään tiedä mihin mut pitäis sanoa mielipiteeni ku päivässä on tullut niin helkutisti asiaa jo...
No, ainakin nyt tuli mieleen sellaiset pointit, että tuo Sasun mainitsema asia laumattomien saapumisesta johtajien puheille kokouksen jälkeen vois olla ihan jees. Pitäähän niillekin mahiksia antaa jaja... NPC-korstot on kuitenkin tukena ja turvana. Ihan toimiva idea.
Ja sit toi aikajuttu mistä Sigi mainitsi. Sinällään ihan hyvä idea, mutta henkilökohtaisesti minulle ainakin iskisi ehkä jonkin sortin paineita ja paniikkia tuollaisesta. Kuitenkin niitä yllättäviäkin menoja sattuu, kuten tämän alkuviikon hiljaisuuteni ja vähäinen koneellaoloni. Ehkä mennään vaan sillä että se puhuu ken ehtii, niin peli rullaa eteenpäin. Hahmoja on sen verran paljon pelissä kuitenkin, että jos jokainen jumittaa vuorollaan johtajista sen kolme päivää, niin homma ei pelitä, kun kaikki ne muut hahmotkin ovat siellä. Yyh, selitin epäselvästi, anteeksii, mutta siis, samoilla linjoilla olen fein kanssa. (Ja jos se pelin alkamispäivämäärä on se 5. päivä, itselläni ainakin on koulua silloin ja keskiviikkona koulua on neljään et tota joo D: Mutta onhan se torstai vapaata taas joten... ei tässä kai sit ongelmaa ollutkaan. :'DD)

Mitäs muuta vielä... fein se kokousasioiden järjestys edelliseltä sivulta vaikutti oikein mallikkaalta jaja... itse olen välillä vähän miettinyt samaa kuin mitä fei edellisessä viestissään toi taas vähän pinnalle tästä johtajien aktiivisuudesta.

Ahh, äärimmäisen sekavat viestit ovat mukavia. ^^'
kujakettu

ViestiKirjoittaja kaZAM » 21. Joulu 2010 22:06

Sasu kirjoitti:Loppupeleissä jonkun on kuitenkin kerrottava ne asiat, niin että oikeastaan kummassakin tavassa ne kaikkein äänekkäimmät ovat äänessä jos joku nukkuu onnensa ohi.

Sasu ilmaisi mun näkökantani selkeämmin sanoin. Eli siis ainakin mä pidän etuoikeutena sitä että mulla on se johtajahahmo, mä tykkään siitä, kokouksissa puhuminen on kivaa ja siihen ei monella oo mahdollisuutta, JOTEN jos jotain ei kiinnosta niin kyllä mä olen valmis häikäilemättä nappaamaan sen puheenvuorot itselleni u_u
Pidän ylipäätään hyvin valitettavana sitä, että johtajien joukossa on taas tätä epäaktiivisuutta josta jo mainittiinkin. Mikäli mä olen ihmisten liikehdintää oikein lukenut silloin kun uusia johtajia oltiin nimittämässä, johtajahahmot on aika haluttuja ja mun mielestä on suoraan sanoen johtajattomien aktiivisten pelaajien syrjimistä, että johtajahahmoa pitää joku jolla ei ole aikaa tai intoa sitä pelata.
Mutta eiköhän me tää yhteiskokous saada näillä eväillä ihan hyvin pidettyä. Sanoisin että katsotaan sen jälkeen mikä on tilanne.

Oheissaarnaaminen seis ja takaisin aiheeseen.
Minäkään en kannata aikarajoituksia kirjoittamiselle enkä johtajien keskeistä vuorojärjestystä. Mulla on henk.koht. vähän huonoja kokemuksia tollasesta. Ja tää on sen verran pitkän linjan peli ja vaikuttaa about kaikkiin pelaajiin, että... hyvä jos saadaan tää pyörimään muutenkaan 8'> Mun mielestä joustavuutta täytyisi olla mahdollisimman paljon.

NPC-korstot ja laumaan pyrkiminen kokouksen jälkeen kyllä kiitos. Tosin tähän tarvitaan melkeen laumattomien pelaajien suostumus, koska ei ne sinne eristysalueilleen kyllä kävele jos niiden pelaajat on eri mieltä :'D Täytyy ehkä harjoittaa uhkailua, kiristystä ja lahjontaa neuvottelutaitoja heidän kanssaan.

Voitasko jo sopia työnjaosta kokouksen aloittamisen kanssa? Mä voin ainakin polkasta sen pelin käyntiin ja hoitaa infoamiset sun muut tossa välipäivinä, ellei joku muu ehdottomasti halua. Tiedän omistavani aikaa silloin koska perhe lähtee lomalle. Kuka uskaltaisi ottaa tehtäväkseen aloittaa kokouksessa puhumisen silloin viides päivä?
kaZAM

ViestiKirjoittaja Sasu » 22. Joulu 2010 21:58

Aikarajoitukset kuulostavat sinällään ihan hyvältä idealta ja voivat hyvinkin toimia joissain tapauksissa, mutta ehkei ihan omiaan näin massiiviseen peliin. Kuten kaZ sanoi, joustavuutta tullaan tosiaan tarvitsemaan. Tällaista superpeliä kun kuitenkin ensimmäistä kertaa järjestetään. Ja jos homma ei näytä millään pyörivän, voi sitten ottaa jatkoneuvottelut kehiin.

Minulle ainakin sopii, että kaZ aloittaa pelin ja infoaa jne. Itselläni on lomaa vielä 5. päivä, eikä näillä näkymin pitäisi mitään ihmeellistä silloin tapahtua joka vaatisi huomioni, muttaah... hiukan arveluttaa uskallanko lupautua puheita aloittamaan. :'D Toisaalta Gem olisi ihan omiaan odottelemaan kärsivällisesti kaikkien hiljenemistä ja hymyilemään aurinkoisesti koko joukolle, joten jos muita halukkaita ei ilmoittaudu niin minut voi rekrytoida tähän hommaan. ^^
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja kaZAM » 31. Joulu 2010 17:28

Tänne palaan vielä näin hieman jälkikäteen sanomaan, että minulle ainakin sopii mainiosti että Gem aloittaisi kokouspuheen. Luotan täysin Gemin puhelahjoihin jii än ee eli hyvältä kuulostaisi tämä 8)

Kertauksena vielä noista puhuttavista asioista...
- Kavar kertoo yhteismaasta
- Merel kertoo Jokerista
--> Haluaako muut johtajat varata itselleen jotain aihealuetta vai mennäänkö extempore?
Mesessä taisimme jo Amyn kanssa todeta että Irisin ei varmaankaan tarvitse osallistua muiden johtajien pitämään puheeseen muuten kuin esittelemällä itsensä ja kertomalla miksi on siellä Valentinon sijasta.
kaZAM

ViestiKirjoittaja kaZAM » 10. Tammi 2011 21:51

Nyt tulee näköjään puskua, mutta noh...

...uskomatonta mutta totta, kokous näyttäisi olevan ainakin johtajien puheen osalta loppusuorallaan ja minulle tuli nyt sitten mieleen että mitäs mieltä olette, onko meillä tarvetta kokouksen jälkeiselle johtajien neuvottelulle?
Lumihevosten uusi tilannehan vaatii toimenpiteitä. Pandan suunnitellun valtaannousun kannalta olisi ehkä parasta, jos johtajat päättäisivät etsiä Valentinoa tietyn ajan kuten Quillaakin aikanaan, jotta Panda tällä lailla saisi aikaa keplotella tietään valtajakkaralle. Vai kuinka? Onko tästä lumihevosten seuraavasta episodista jotain tarkempaa suunnitelmaa olemassa vai pitäisikö sellaista alkaa hahmotella? Toiminnan aikahan Pandalle on nyt, eikö?
Mutta palatakseni varsinaiseen kysymykseen... tarvitaanko varsinaista neuvottelupeliä vai sovitaanko vain jotakin off-game?

Merelillä olisi anycase pari virkamiestä esiteltävänä muille johtajille, joten ainakin sen verran huomiota toivoisin näiltä joko kokouspelin lopuksi tai sitten erillisessä topikissa sen jälkeen.
kaZAM

ViestiKirjoittaja feiarth » 10. Tammi 2011 22:00

Mun puolesta me voitais ottaa ihan pelinäkin sellaset jälkipuinnit. Kavar tahtoo myös esitellä johtajille Dreizehnin. Lisäksi tuosta lumisten tilanteesta olis hyvä nopeasti pulista. Valentinoa voitais tosiaan koittaa etsiä se tovi, ja Panda nousis sillä välin valtaan vähän niin kuin muiden johtajien tietämättä tai jotain. Jossain kohtaa Pandan täytyy ehkä ilmoittautua johtajillekin, mutta sen aika on sitten joskus.

Ai joo, selvyyden vuoks sen johtajien pelin vois ehkä ottaa omaan viestiketjuunsa? Koska tonne triidiinhän voi vielä tulla jotain laumatiedusteluja ja muita. Lisäksi kaikki poistumiset ja rivihahmojen jälkimainingit ja muut.
feiarth

ViestiKirjoittaja Sasu » 10. Tammi 2011 22:15

Pelailu olisi minustakin ihan jees, etenkin kun tähänkin asti on nuo johtajien tapaamiset kulkeneet sen verran sujuvasti. :3 Voipi olla, että Gem tahtoo esitellä Hydran, tosin täytyy vielä katsella sitä koska asia on kulkenut kohtalaisen hitaasti. x ) Uusi topic voisi olla ihan jees, koska varmaankin tuolla on jotain muutakin häslinkiä vielä. Siis kuten fei sanoi, selvyyden vuoksi. Mitä vielä... niin joo, olisi varmaan luontevinta, että Valluakin etsittäisi vähän aikaa eikä vain lempattaisi heti, haettiinhan Quillaakin vaikka se pelillisesti olikin ollut kauemmin häviksissä.
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Siuri » 18. Joulu 2013 00:57

HUOM! JOHTAJAPELAAJAT!

Muutama laumakokous on vielä pitämättä - meinaatteko pitää vai jätetäänkö asia tähän?

Varmaan jokaisen itse päätettävissä, mitä tekee kokouksen suhteen. Tieto kuitenkin leviää varmasti laumalaisten kesken ja kokousten aloituksesta on jo kauan.
Ilmoittakaa vaikka tähän ketjuun, miten toimitte vuoristoponit, tasarit, (ylärit ja aavikot).
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 18. Joulu 2013 09:56

Kirjoitan sairaudesta ilmoituksen tänään tai viimeistään huomenna, riippuen mihin aikaan olen kotona.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 31. Joulu 2015 01:06

Johtajakokous [aloitettu 29. Syys 2015]

- Johtajat kokoontuvat keskustelemaan hieman yleisesti saaren tilanteesta
- Mietitään vaihtoehtoja laumaan liittymiselle
- Otetaan puheeksi myös virka-asiat; virkojen lisääntyminen, varajohtajat... Asia voidaan jättää hieman auki ja jokaiselle mietittäväksi oman lauman kesken, mutta kriisikokouksessa asia otetaan uudelleen puheeksi!

>> KOKOUKSEEN
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

Edellinen

Paluu Laumanjohtajat ilmoittavat