werun pimeän menneisyyden kootut

Kaikkihan ovat varmasti huomanneet, kuinka hienoja rooleja ihmisiltä caraliassa tulee, niin tänne voivat halukkaat tulla laittamaan muita kirjoitelmiaan. Tai jos lukee vaikkapa koskettavan runon, niin voipa senkin tänne laittaa, kunhan mainitsee vähintään alkuperäisen kirjoittajan.

werun pimeän menneisyyden kootut

ViestiKirjoittaja werucchi » 17. Touko 2011 23:04

Tongin vanhoja ala-asteaikaisia koulukirjoja, vihkoja, piirroksia sun muita ja löysinkin kaikki äidinkielen tarinavihkoni kuuden vuoden ajalta. Näiden lukeminen aiheutti hillitsemättömiä naurukohtauksia, joten ajattelin jakaa nämä teidänkin kanssanne ♥
ps. en ole korjannut virheitä, jotta se lapsuuteni osaamattomuus säilyisi XD
pps. nimet ovat täysin sattumanvaraisia, eikä niitä ole yhdistetty millään muotoa oikeisiin henkilöihin ja/tai eläimiin XDD

Hennan uusi talli v. 2002, 1.-lk
(huom. tehty kuvakirjaksi, jonka kuvia EN aio näyttää XD)

Olipa kerran Hevonen jonka nimi oli Henna. aina Henna oli aitauksessa koska sillä ei ollut tallia.
Mutta oi ihmettä Aurinko Alkoi Muotoutua oho pum! Ja sitten siitä tuli keiju. Keijun nimi oli Iina ja sitten se taikoi tallina ja Henna eli elämänsä lopuun.

Metsän peikko v. 2003, 2.-lk

Hei! nimeni on Piia ja asun metsässä. Kotini on rannalla olevan puun juurella. Saan ruokaa puun vieressä kasvamasta pensaasta jossa kasvaa vattuja ja vattuja saan mustikoita tai puolukoita hyvältä ystävältäni Minna metsämyyrältä. Ystävistä puheen ollen muut ystäväni ovat Malla, Salla, Silja ja Emppu. Ai niin meinasin melkein unohtaa vielä Pikke.
Talossani on sänky, pöytä, tuoleja, hyllyjä, mattoja, kalenteri, pieni golfkenttä, kirjoja, itsetehty radio, keittiö, jossa on hella, astia kaappi eipä sen enempää. Nyt minun on mentävä hei hei!

Hevosten kokous v. 2003, 2.-lk

Olipa kerran Hia Hia-niminen hevonen. Hian lempinimi on Hiha. Yleensä häntä kutsutaankin Hihaksi. Mutta antaa olla sen asian. Nyt tarina tosissaan alkaa.
Eräänä päivänä Hia Hia oli kävelyllä. Hia Hia oli hyvin surullinen, koska hän ei ollut koskaan nähnyt muita hevosia. Paitsi kuin oman äitinsä ja isänsä. Sitten Hiha keksi - jos minä olen olemassa, niin sittenhän muitakin on.
Ja hän alkoi kirjoittaa kutsuja kokoukseen. Siinä lukee näin: "Tule kokoukseen Mekkeri-metsässä, jos olet hevonen. T: Hia Hia-hevonen"
Sitten hän lähetti kaikki kutsut mereen ja muihin metsiin. Vihdoin tuli päivä milloin oli kokous. Hia Hia tuli kokoukseen ensimmäisenä paikalle. Sitten hän odotti vartin tai pari. Hän sanoi "eikö olekkaan muita hevosia?"
Mutta sitten tuli kaikki maapallon hevoset. Tuli talleista, merestä, metsistä ja eri maanosista, tietysti lentokoneella. Sitten Hia Hia oli maailman onnellisin ja iloisin hevonen koko maailmassa.

Dinon joulu v. 2003, 2.-lk (runo)

Dinosaurus kulkusia koittaa
Ne aika kimeästi soittaa.
Dinopuu helkkää
riemua on pelkkää.
Pois kelkan päältä
kun minä lasken täältä.
Lunta on täynnä koko dino maa.
Kohta joulupukki tänne tulla saa.

Hölmölän Pate v. 2004, 2.-lk

Pate halusi tutkijaksi. Hän halusi kuuluisaksi. Hän istui leikkimökissä ja murjotti. Ei ollut mitään tutkittavaa.
Patella oli kylmä. Hänen kätensä olivat ihan huurussa. Hänen varpaitaan palelsi. Hän otti varvassukat pois. Ja hänen varpaansa olivat siniset. Patea suututti. Sitten hän katsoi varpaitaan. Ne olivat siniset ja kippurat. Hän kirjoitti kirjan varpaistaan.

Vappukeiju v. 2004, 2.-lk

Minä olen Minna. Minulla on kaksi sisarusta Janne ja Lotta. Janne hän se kuin kovaääninen. Ja niin Lotta kyllä osaa huutaa. Nytkin se hutaa "Janne päästä mukaan!" ja sitten Janne sanoo "Lotta onkos sinulla tietoa montako sormea sinulla on?" Lotta vastaa "Jos vain sormet otetaan niin kolmesataa. Mutta jos peukalot otetaan niin kolmetoistasataa."
Kohta on vappu. Ja me ei olla käyty viikkoon kaupassa. Ja meillä on viime vuoden säästöt tosi hyvät. Huomenna on vappu. "Apua! Meillä ei ole laitettu koristeita eikä täytetty ilmapalloja. Eikä äiti löydä koristeita. Ja pitää mennä nukkumaan."
Minä en saa unta vappu on pilalla.
"Oho! Mikä tuo oli? Se on vappukeiju. Vappukeiju toteuttaa vapputoiveet."
Ja seuraavana aamuna kaikki koristeet olivat paikallaan. Ja niin vietimme iloisen vapun paukutellen paukkuserpentiinejä ja mutustellen tippaleipiä.

Hammasliima v. 2004, 2.-lk

Oli keskiviikko. Alinan teki mieli karkkia. Hän katsoi vesikielellä karkkikaupan näyteikkunaa. Hän hypisteli rahaa taskussaan. Alina tiesi että karkkipäivä oli vasta lauantaina. Alina taisteli omatuntonsa kanssa. Lopulta karkinhimo voitti. Alina meni kauppaan. Ja osti sitkeän lakritsin. Yhtäkkiä hän huomasi isän. Isä tahtoi viedä Alinan limsalle. Isä ei saisi nähdä lakritsia. Alina tunki lakrtisin suuhunsa. Isä luuli Alinaa kipeäksi. Isä vei Alinan lääkärin vastaanotolle. Alina ei puhunut eikä pukahatanut. Hän ei voinut. Lakritsi oli kuin hammasliimaa. Vasta lääkärin ovella hampaat irtosivat toisistaan. Isä nauroi. Alina pyysi nolona anteeksi. Lauantaina Alina ja isä ostivat karkkipussin joka oli täynnä sitkeitä lakritsipötköjä.

----------------

PÄIVITYSTÄ!

Talvivalmisteluja Metsälässä v. 2004, 2.-lk

Olipa kerran Metsälä.Metsälässä oltiin jo etsimässä talvivarusteita.Metsälässä asui Nani-nalle,Kiti-kettu, Aamen-aasi, ynnämuita hauskoja elämiä. Nani kerää hunajaa ja marjoja. Kiti kerää muovia ja ruokaa. Muovista Kiti tekee radion, stereot, cd-levyjä, kuulokkeet, cd-soittimen talveksi. Kaikki keräävät villaa ja ruokaa.Aamen kerää puuta, josta hän tekee paperia. Paperipinosta hän tekee kirjan, johon hän tallentaa kesän tapahtumat. Kaikki muutkin tekevät talvella jotain tai nukkuvat. Mutta melkein kaikki menevät nukkumaan. Milloin sinä viimeksi nukuit? Täytyy tästä mennä talviunille, hyvää yötä.

Tylsää v. 2004, 3.-lk (runo, joka luettiin peräti aamunavauksessa!)

Ulkona sataa
ja mun pleikka lataa.
Mun äiti tekee sienipataa.
Mä oon Tarja ja
äidin nimi on Marja.
Me mennää metsään
ettimään sienii.
Niitä löytyy, mut pienii.
Me mennää kotiin kun alkaa sataa.
Ja sit me syyää sienipataa.

Sadepisaran matka v. 2004, 3.-lk

Olipa kerran sadepisara jonka nimi oli Satusade. Hänellä oli hevonen jonka nimi oli Taikasade. He leikkivät jokaikinen päivä. Mutta kerran he yrittivät mennä Espanjaan mutta tulivat kahden päivän päästä takaisin. Ja he elivät iloisina pilvessä elämänsä loppuun asti.

Kuninkaan kadonnut leija v. 2004, 3.-lk

Olipa kerran valtakunta jota hallitsi leikkimielinen kuningan nimeltään Uusile Ikki. Eräänä päivänä hän meni lennätämään leijaa. Mutta se karkasi. Se lensi puskaan. Mutta Uusile ei löytänyt sitä. Sitten hän kutsui linnan vartijat etsimään. Sitten se löytyi puskasta. Sitten hän lennätti leijaa iloisena koko loppupäivän.

Pääsiäismunat kadoksissa v. 2005, 3.-lk

Olipa kerran tipu nimeltä Pipe. Pipe rakasti maalata pääsiäismunia ja piillotaa niitä. Pipe teki niin joka pääsiäinen. Pipe oli maalannut kolmesataa munaa. Pipe meni seuraavana päivänä piilottamaan munia. Mutta voi, hänen koristaan löytyi vain sataviisikymmentä munaa. Pipe ei löytänyt loppuja mistään. Sitten Pipe arvasi että Jekku-Jänis oli ne ryöstänyt. Pipe meni puskan viereen istumaan surullisena. Jekku-Jänis näki kaiken ja häntä harmitti kun Pipe oli surullinen munien takia. Jekku-Jänis hyppäsi puskan takaa ja paljasti itsensä ja pyysi anteeksi. Pipe antoi anteeksi ja he jakoivat yhdessä pääsiäismunat ja olivat siitä päivästä lähtien tosiystäviä.

Lentävä laukku v. 2006, 4.-lk

Olipa kerran herra Duxemburg. Hän oli lähdössä matkalle Lontooseen. Hänen nimensä oli Christian Duxemburg. Hänen talonsa oli hyvin kaunis ja muistutti kartanoa. Hän oli lähdössä Lontooseen koska hänen tyttärensä asui siellä. Herra Duxemburg itse asui Kaliforniassa kartanoa muistuttavassa talossaan. Herra Duxemburg lähti asemalle. Kassalla hän sanoi - Saisinko lentolipun Lontooseen? - Tässä olkaa hyvä, vastasi myyjä. - Tervetuloa L.O.L:än* lennolle. Kiinnittäkää turvavyönne, nousemme kohta ilmaan! sanoi kuuluttaja. Herra Duxemburg päätti ottaa nokoset. Kului kolme tuntia ja kuulutettiin - Hyvät asiakkaat, olemme saapuneet Lontooseen. Christianin tytär Veronica oli isäänsä vastassa. Yhtäkkiä laukku lennähti Christianin kädestä taivaalle. Sitten laukku tuli hirmuvauhdilla alas kaataen kahdeksan ihmistä nurin. Lopulta he saivat laukun alas ja herra Duxemburg vietti hyvän loman tyttärensä luona.
*Lentämisen osaamisliitto

Untako vain? v. 2006, 5.-lk

Olipa kerran tyttö, joka oli prinsessa. Mutta hän oli vasta 6-vuotias. Hänen nimensä oli Marjatta. Hän inhosi nimeään ja prinsessana käski että kaikkien piti sanoa häntä Mariksi. Hän teki ilmoituksia:

Huomio!
Prinsessa Marjatta käski että jos joku kutsuu häntä Marjataksi, hän joutuu telkien taakse. Sanokaa häntä Mariksi.

Linnassa missä Mari asui (hiuh!) oli paljon juhlia. Mari joutui käyttämään pianon kokoisia mekkoja. Siitä hän ei pitänyt. Mutta hän piti ruseteista. Jos jossain ei ollut rusettia hän suuttui. Mutta kerran kävin niin että hän oli vihainen vaikka puvussa oli rusetti, se mekko nimittäin itsessään oli rusetti. Hänellä ei ollut kavereita. Mutta eräänä päivänä hän näki puutarhassa puun johon oli tullut oksista reikä. Iso reikä. Mari hyppäsi siihen reikään. Hän putosi ei-mihinkään ja pimeydestä tuli tyttö joka sanoi:
- Hei olen Mari, leikitkö kanssani?
- Jo-joo..., Marjatta vastasi. Yhtäkkiä Marjatta heräsi puutarhassa. - Saisinko esitellä sinut uudelle ystävällesi? sanoi Marjatan äiti. Marjatta alkoi hymyillä ja sanoi: - Me tunnemme jo. Hän otti uutta ystäväänsä kädestä ja he lähtivät leikkimään.

--------------

Tämän enempää en forkalle postaa, alkavat mennä sitä oudommaksi tarinat mitä vanhemmaksi tulin XD
Viimeksi muokannut werucchi päivämäärä 25. Heinä 2011 17:26, muokattu yhteensä 1 kerran
werucchi

Re: werun pimeän menneisyyden kootut

ViestiKirjoittaja Mintzu » 17. Touko 2011 23:32

Voi hyvä luoja... XD

Lievästi sanottuna repeämisiä tuottivat nämä. Osittain tämä saattoi johtua väsymyksestänikin ja ajankohdasta nimeltä ilta, mutta voi herramunjee..

"Oho! Mikä tuo oli? Se on vappukeiju. Vappukeiju toteuttaa vapputoiveet."
--> repeäminen

jos olet hevonen.
--> repeäminen

Mutta oi ihmettä Aurinko Alkoi Muotoutua oho pum! Ja sitten siitä tuli keiju.
--> repeäminen

Mutta sitten tuli kaikki maapallon hevoset. Tuli talleista, merestä, metsistä ja eri maanosista, tietysti lentokoneella.
--> repeäminen

Joo, minä en TOKI repeillyt. Parasta huvia koko iltana. Enkä voinut toki olla samaistumatta kaimoihini tuolla tekstissä... :''D

Ja näin btw, bongasin tällaisen pätkän, josta minulla on vielä sanottavaa:

"Lotta onkos sinulla tietoa montako sormea sinulla on?" Lotta vastaa "Jos vain sormet otetaan niin kolmesataa. Mutta jos peukalot otetaan niin kolmetoistasataa."

Tämä kohta itse asiassa kuulostaa todella hienolta. Ihan senkaltaiselta tekstiltä, jota esiintyy joissakin nykyään lukemissani aikuistenkirjoissa. On tuo vaan niin söpö lausahdus, oikeasti. Sopii paremmin lapsen suuhun kuin mikään. Ei sitä ehkä silloin ole tullut ajatelleeksi, mutta jälkeenpäin tuo on erittäin hienoa tekstiä.
No sarcasm.
Mintzu

ViestiKirjoittaja werucchi » 17. Touko 2011 23:36

Awws XDDD kiitän <3
HYVÄ JOS REPEILYTTI. Se olikin tämän tarkoitus XDD
werucchi

ViestiKirjoittaja Siuri » 18. Touko 2011 17:23

Jaa ai mitä? EN pystynyt lukemaan naama peruslukemilla, anteeksi :<.. Selvä kirjailijan alku!

Varsinkin tosiaan tuo, että kaikki maailman hevoset tulivat, ja muutenkin koko Hia hia -juttu :'D.. Ja tuo, että kirjoittaa kirjan varpaistaan.. Ei oikeasti, vanhat tarinat on jotain mahtavaa! <3
Ja tuo Hammasliiman alku, usko tai älä, on oikeasti hyvä. Tai siis, tuollainen.. hyvä kirjoitus 2lk.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Sussu » 18. Touko 2011 17:30

Ihana weru :''D <3
Varsinkin väsyneenä mulla oli oikein hauskaa illalla/yöllä kun lueskelin näitä. Hennan uusi talli ja Hevosten kokous ehdottomasti parhaat pätkät. "Tule kokoukseen Mekkeri-metsässä, jos olet hevonen. T: Hia Hia-hevonen" XD ♥ Söpöä. Oikeasti.
Ja Pate ja siniset varpaat.. Kaunista. 8'D Ja kolmetoistasataa oli aika awws. Vikakin pätkä melko mahtava. o/
Sussu

ViestiKirjoittaja werucchi » 18. Touko 2011 17:38

Lol kiitos XDD Tjoo-o, ainakin ne tuottavat paaaaljon iloa! <3
werucchi

ViestiKirjoittaja kujakettu » 18. Touko 2011 20:40

Lollero joo, sainkin kuulla näistä osan jo eilen. En repeillyt yhtään kun äsken luin loput xD

Mutta oi ihmettä Aurinko Alkoi Muotoutua oho pum! -> repes ja pahasti, piiiitkäksi aikaa, sit jatkoin loppuun ja repesin heti pahasti uudestaan

Hän kirjoitti kirjan varpaistaan. -> repes

Ja muita ihania lausahduksia, joita jo eilen repeilin, kuten se jos olet hevonen-juttu, sun muut. XD Ihanaa tekstiä, pitäisköhän mennä kaivamaan josko omat vanhat tarinani ovat tallella.. 8'D
Ja Minna on kyl oikeassa, se kolmetoistasataa oli hieno juttu ^^
kujakettu

ViestiKirjoittaja werucchi » 18. Touko 2011 23:20

Voi luoja joo-o XD ne on kuule loistavaa materiaalia.
Ja tuo Hennan uusi talli pääsee oikeuksiinsa vasta kuvien sekä tavutetun tekstin kanssa XDD
werucchi

ViestiKirjoittaja Different » 10. Kesä 2011 09:54

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD eiluoja

[x] T: Hia Hia hevonen"
[x] Mutta sitten tuli kaikki maapallon hevoset. Tuli talleista, merestä, metsistä ja eri maanosista, tietysti lentokoneella.

ahhaha kiitos nauruista :''Ddd

Niin ja tuo on tosissaan hyvä tuo Lotta-kohtaus.
Different

ViestiKirjoittaja werucchi » 25. Heinä 2011 17:28

XD Mukava kuulla että Diffekin sai vatsalihaksille liikettä <3

Nonniin, ja nyt on sitten topa PÄIVITETTY. Viimeisetkin tarinat, joita kehtaa yleisölle näyttää, on nyt täällä ~
werucchi

ViestiKirjoittaja kujakettu » 25. Heinä 2011 18:04

Okei, joo, voi elämä. Outo Marjatta-tarina oli ainut mitä en ollut silloin teidän luona lukenut, mutta silti jaksoin nauraa näille ihan hulluna. XD Kiitoksia iltapäivänpiristäjistä, äiti katsoi mua tosi oudosti kun nauroin katketakseni kahden sekunnin välein. 8'D

Koottua parhaimmistoa:

-Muovista Kiti tekee radion, stereot, cd-levyjä, kuulokkeet, cd-soittimen talveksi.
-Me mennää metsään
ettimään sienii.
-Mutta kerran he yrittivät mennä Espanjaan mutta tulivat kahden päivän päästä takaisin. Ja he elivät iloisina pilvessä elämänsä loppuun asti.
-Se lensi puskaan.
-Pipe meni seuraavana päivänä piilottamaan munia. Mutta voi, hänen koristaan löytyi vain sataviisikymmentä munaa.
-Jekku-Jänis hyppäsi puskan takaa ja paljasti itsensä -> Pahin repeäminen ikinä. Aina_ja_ikuisesti. Jekku-Jänis on aika pervo. Tai minä olen. No joo. XDDD
-Mari joutui käyttämään pianon kokoisia mekkoja.
-Mutta eräänä päivänä hän näki puutarhassa puun johon oli tullut oksista reikä. Iso reikä. Mari hyppäsi siihen reikään.
kujakettu

ViestiKirjoittaja Sussu » 25. Heinä 2011 18:06

Me mennää metsään
ettimään sienii.

..voi eikä! XD Sun on pakko laittaa näitä lisää, jos vaan löytyy. Etenkin tuo runo oli aivan mahtava ja muutkin pätkät huvittavia. Kuninkaan kadonnut leija esimerkiksi.. Kaunista. <3 Sitten hän kutsui linnan vartijat etsimään. Sitten se löytyi puskasta. Sitten hän lennätti leijaa iloisena koko loppupäivän.

Yhyhyhy.. Miksei mun tarinat olleet koskaan näin mielikuvituksellisia? 8'D

p.s. Jekku-Jänis hyppäsi puskan takaa ja paljasti itsensä.
p.p.s. Mutta eräänä päivänä hän näki puutarhassa puun johon oli tullut oksista reikä. Iso reikä. Mari hyppäsi siihen reikään.
Sussu

ViestiKirjoittaja Zarroc » 25. Heinä 2011 18:10

Olipa kerran sadepisara jonka nimi oli Satusade. Hänellä oli hevonen jonka nimi oli Taikasade. He leikkivät jokaikinen päivä. Mutta kerran he yrittivät mennä Espanjaan mutta tulivat kahden päivän päästä takaisin. Ja he elivät iloisina pilvessä elämänsä loppuun asti.

En voinu enää jatkaa lukemista kun repesin niin jumalattomasti. Ei helkkari soikoon, joo jatkan joku muu päivä nyt en pysty... 8DDd ei tsiisus hahahahhaa.
Ja he elivät iloisina pilvessä elämänsä loppuun asti...hyi verna jo pienenä narkkari 8D tshiasd.<3
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Different » 25. Heinä 2011 19:24

Zarroc kirjoitti:Ja he elivät iloisina pilvessä elämänsä loppuun asti...hyi verna jo pienenä narkkari 8D tshiasd.<3

Zarroc vei jalat suustani!! :''DDDD
Different

ViestiKirjoittaja werucchi » 25. Heinä 2011 19:28

Jessus XD Kivaa jos mun kirjallisuus on luettavaa ~
werucchi

Paluu Kirjallisuuspuoli