Caralia - Katse tulevaisuuteen

Tältä alueelta löytyvät kaikki Caralian tulevaisuuden suunnitteluun liittyvät viestiketjut. Voit myös esittää mieltäsi askarruttavat kysymykset kysymyksiä ja vastauksia -viestiketjuun.

Re: Caralia - Katse tulevaisuuteen

ViestiKirjoittaja Mintzu » 09. Kesä 2012 22:27

Sachiyo kirjoitti:Eiköhän sitä voi alkaa jo kirjoitella, tuskinpa tässä enää mitään suurta :)
Ja tässä varmaan kestää ikuisuus, ennen kuin mitään todella saadaan tapahtumaan....

+ muut johtajathan saavat tiedon tasareiden vaihtuneesta johtajasta ennen kokousta.....?

Ehkä sitä kannattaa tosiaan aloitella, kuten muut ovatkin jo sanoneet^^^^ :3

Ja Sachi, varmaan saavat? Joutuisivat asiat vähän nopeammin varmaan niin...
Mintzu

ViestiKirjoittaja Sasu » 09. Kesä 2012 22:48

Sussu voi varmaan tosiaan kirjoittaa pelin, mitäpä tässä enää odottelemaan. 8)

Olenko ymmärtänyt oikein, että sana Cleopatrasta lähtee Stonen kautta? Tai siis että Varia kertoo Stonelle joka pistää viestinviejät muille jne. Tapahtuuko tämä sitten pelillisesti niin että viestinviejät tuovat tiedon, vai tavallaan off-game tai yksinpeleissä (eli toisinsanoen Gem voi esimerkiksi sivuta asiaa ajatuksissaan jossain muussa pelissä tms.)? Argh, kyselen paljon, mutta yritän olla sähläämättä mitään ylimääräistä Gemin kanssa. 8'D
Since 07.09.2006
~ Gamette .:. Ciervo .:. Oscura Freccia .:. Megami .:. Orion ~
Avan piirroksesta kiitos Mwjanille, muokkauksesta kiitos Nipsulle!
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Wohweli » 09. Kesä 2012 23:55

Hitto, pitäisi nyt yrittää itsekin jotakin järkevää sanaa väliin tuoda. xD

Elikkä taisi tosiaan olla tarkoitus, että Varia siirtää tiedon Stonelle joka kai sitten hoitaa tiedon siirtämisen eteenpäin pelillisesti tai jotenkin muutoin kätsysti.
Tuntui kyllä jo yhdessä vaiheessa siltä, että ei tätä saada mitenkään toteutettua, mutta onneksi nyt näyttää jo valoisammalta, kun porukka jaksaa kirjustaakin, kun koulukaan ei enää useimmilla päälle paina. :)

En tiedä minne tästä tulisi mennä ruikuttamaan, mutta vastausta saa sitten joku viitsivä sitten heivata, vaikka yksärin puolelle, mutta asiaan...
Pitäisikö minun mennä nyt jotakin mainostamaan tuonne 'laumanjohtajat ilmoittavat' puolelle siitä, että valta on nyt virallisesti vaihtunut? :'D
Wohweli

ViestiKirjoittaja kujakettu » 10. Kesä 2012 11:02

Wohweli kirjoitti:Pitäisikö minun mennä nyt jotakin mainostamaan tuonne 'laumanjohtajat ilmoittavat' puolelle siitä, että valta on nyt virallisesti vaihtunut? :'D

^Kehotan. Näyttää siltä että yläreille on ainakin tehty uusi ilmoitustopic vallan vaihtuessa ja vanha on lukotettu (saman tien voisi kyllä poistaakin vanhat?), joten jos teet uuden? Pysyy ainakin selkeänä kenellä nykyinen johtajatar on.
kujakettu

ViestiKirjoittaja Mintzu » 10. Kesä 2012 13:02

Amethyst kirjoitti:
Wohweli kirjoitti:Pitäisikö minun mennä nyt jotakin mainostamaan tuonne 'laumanjohtajat ilmoittavat' puolelle siitä, että valta on nyt virallisesti vaihtunut? :'D

^Kehotan. Näyttää siltä että yläreille on ainakin tehty uusi ilmoitustopic vallan vaihtuessa ja vanha on lukotettu (saman tien voisi kyllä poistaakin vanhat?), joten jos teet uuden? Pysyy ainakin selkeänä kenellä nykyinen johtajatar on.

Juu, tee vain uusi. Otan valtuudekseni poistaa nuo vanhat topicit yläreiltä btw, niistä ei taida olla kenellekään mitään hyötyä enää...
Mintzu

ViestiKirjoittaja Sussu » 10. Kesä 2012 21:51

Täälläpä sitten tuo Maustiksen yksinpeli. Toivottavasti en unohtanut, jättänyt tajuamatta, tajunnut väärin tai mokannut muuten mitään hirveän tärkeää.
Sussu

ViestiKirjoittaja kujakettu » 10. Kesä 2012 22:50

\o/ Oikein hyvä teksti. Nyt ei muuta kun johtajien välistä peliä pystyyn, sanoisin. Hmm, kehottaisin johtajien pelaajia että siirryttäis kenties käymään lyhyesti läpi tohon johtajien väliseen selitystopaan mm. mihin peli lätkästään sun muut asiat. ->
kujakettu

ViestiKirjoittaja Enkelikello » 05. Elo 2012 20:19

Tässä tuli uusia rajavartijoita metsästäessä mieleen sellainen kysymys, että muuttuuko rajavartijoiden toiminta mitenkään ratkaisevasti epidemian aikana? Siis kun nythän se menee niin, että rajavartijat voivat mennä rajarikkuruuspeleihin lupia kyselemättä ja ne ns. juonipelit oletetaan pelattavan yhteismaalla. Aiemmin pelien alkuun sai pistää sen "juonipeli!"-huomion, jos ei halunnut rajavartijoita peliin, mutta tästä luovuttiin juurikin sitten kun yhteismaa otettiin käyttöön.

Nyt epidemian aikana yhteismaa on kuitenkin kiinni. Jos haluaa välttämättä pelata jonkin hahmon elämään ratkaisevasti vaikuttavan pelin epidemian aikana ilman rajavartijoiden tai muidenkaan laumalaisten sekaantumista, niin pitäisikö pelin alkuun taas alkaa laittamaan se juonipeli-ilmoitus? Vai mennäänkö näin miten tähänkin asti ja oletetaan, että epidemian aikana toistensa luokse kaihoavat vieraslaumalaiset kyllä ovat varautuneet ulkopuolisten väliin tuloon?

Periaatteessahan kyllä menee vähän ajatus taas rajojen tarkemmasta vartioinnista, jos kauheasti alkaa noita juonipelejä putkahtelemaan epidemian aikana ja näin, mutta mites muiden ihmisten mielestä?
Enkelikello

ViestiKirjoittaja feiarth » 05. Elo 2012 21:50

Enkelikello kirjoitti:Vai mennäänkö näin miten tähänkin asti ja oletetaan, että epidemian aikana toistensa luokse kaihoavat vieraslaumalaiset kyllä ovat varautuneet ulkopuolisten väliin tuloon?

Mä kannatan tätä! Koska siis.. onko kenenkään peli vielä keskeytynyt rajavartijan toimesta? Meillä on aika vähän niitä pelaajia, joilla on virkakoneja. Eikös tää olis vaan superjännää, kun joku saattaa poksahtaa paikalle?

Hmm.. sit vielä se, että muistanko ihan väärin, kun mielestäni joskus puhuttiin, että kun epidemia iskee, niin kaikki ko lauman jäsenet sais tunkeutua peleihin, jossa rajoja rikotaan? Miks mulla on tällanen muistikuva?
feiarth

ViestiKirjoittaja kujakettu » 05. Elo 2012 22:32

feiarth kirjoitti:
Enkelikello kirjoitti:Vai mennäänkö näin miten tähänkin asti ja oletetaan, että epidemian aikana toistensa luokse kaihoavat vieraslaumalaiset kyllä ovat varautuneet ulkopuolisten väliin tuloon?

Mä kannatan tätä! Koska siis.. onko kenenkään peli vielä keskeytynyt rajavartijan toimesta? Meillä on aika vähän niitä pelaajia, joilla on virkakoneja. Eikös tää olis vaan superjännää, kun joku saattaa poksahtaa paikalle?

Oon samalla kannalla o/ Vähän jännitystä elämään, paljon mielenkiintosempaa jos joku voi tulla paikalle millon vaan.
feiarth kirjoitti:Hmm.. sit vielä se, että muistanko ihan väärin, kun mielestäni joskus puhuttiin, että kun epidemia iskee, niin kaikki ko lauman jäsenet sais tunkeutua peleihin, jossa rajoja rikotaan? Miks mulla on tällanen muistikuva?

Mullakin olisi tällaisia muistikuvia itse asiassa. Hyvä kun kulunut aikaa taas niin ettei meinaa muistaa.. Mutta ihan loogistahan se olisi. Jos on tauti liikkellä ja joku laumalainen huomaa jonkun muun hillumassa alueilla niin eiköhän sen siihen pitäisi tai kannattaisi puuttua.. Kun rajavartijoitakaan ei tosiaan oo niin paljon. Vastuuta vähän kaikilla, hm?
kujakettu

ViestiKirjoittaja feiarth » 05. Elo 2012 22:48

Amethyst kirjoitti:Vastuuta vähän kaikilla, hm?

Kaikilla, joita kiinnostaa. Ja eiks tää alunperin ollut suunnitelmana just siks, että meillä olis kerrankin juoni, jossa kaikki - aivan kaikki - voi olla mukana, jos vaan itse haluaa?
feiarth

ViestiKirjoittaja kujakettu » 06. Elo 2012 16:09

Niin, nimenomaan. Eihän se mikään pakko tietenkään ole XD Mutta silleen että tulee vähän säpinää ja kaikki jotka haluaa voi sitten olla enemmän sotkemassa pakkaa. Näin mä ainakin muistelisin ja ymmärtäisin.
kujakettu

ViestiKirjoittaja Maikku » 07. Elo 2012 17:57

Olen yllä puhuneiden kannalla. Tuo mukavaa jännitystä peliin, kun kuka tahansa lauman jäsen voi tulla mihin tahansa peliin mukaan valittamaan rajarikkureista.
Maikku

ViestiKirjoittaja feiarth » 07. Elo 2012 20:07

Pitäskö tästä tehdä jokin äänestys vai odotellaanko vaan yksittäisiä mielipiteitä ja toimitaan niiden pohjalta vai mitähähtäh? : D
feiarth

ViestiKirjoittaja Wohweli » 08. Elo 2012 13:15

Olen samalla kannalla muiden kanssa, että peleihin saa liittyä joissa on rajarikkureita.

Mielestäni äänestystä ei ehkä tarvita, onhan tässä kehkeytynyt jo ihan hyvä mielipide muutamien kannalta enkä usko, että muut ajatusta niin vastenmielisenä tulisivat pitämään. Kannattaa tästä kuitenkin varmaan tiedottaa vielä jottei tule niille - jotka eivät tätä topaa ole nähneet/seuranneet - ihan puun takaa.
Wohweli

EdellinenSeuraava

Paluu Suunnittelu ja ongelmanratkaisu