Apua juonien kanssa! (Mafia ja Rhrowara)

Tältä alueelta löytyvät kaikki Caralian tulevaisuuden suunnitteluun liittyvät viestiketjut. Voit myös esittää mieltäsi askarruttavat kysymykset kysymyksiä ja vastauksia -viestiketjuun.

Apua juonien kanssa! (Mafia ja Rhrowara)

ViestiKirjoittaja Siuri » 14. Touko 2013 11:44

Nyt voisi ehkä foorumillakin tehdä jotain ja laittaa esimerkiksi juoni-osaston kuntoon.

Onko halukkaita kirjoittamaan jonkinnäköisiä juonia varsinkin Mafia ja Rhrowaraa koskien?

Itse en ollut niihin aikoihin vielä Caraliassa, eli minulla ei ole minkäänlaista käsitystä, mitä silloin oikein tapahtui. Siksi toivoisinkin, että joku vanhempi ja viisaampi pystyisi tässä auttamaan.
Jos ei tarinaa aivan puhtaaksi asti jaksa kirjoittaa, niin voin kyllä ottaa vain pääkohtiakin vastaan.

(Jos haluaa muutenkin osallistua jonkin toisen juonen kirjoittamiseen, niin apu kyllä kelpaa :)..)
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi


» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Avatar
Siuri
Admin
 
Viestit: 3039
Liittynyt: 20. Huhti 2010 17:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Apua juonien kanssa! (Mafia ja Rhrowara)

ViestiKirjoittaja Mwjan » 14. Touko 2013 17:55

Vanhalta foorumilta:
Juonta

Caraliassa on tällä hetkellä menossa jonkinlainen pieni pääjuoni, joka kehitettiin aikoinaan tekemiseksi ropepaikan ollessa melko tylsän ja mitäänsanomattoman oloinen. Juonen myötä pelityksistä ollaan saatu kiinnostavampia ja sellaisia asioita on saatu aikaiseksi, joita ilman tätä tavallisen kuuloista juonta ei välttämättä olisi tapahtunut. Ensimmäisenä sanan "laumavihat" juonesta kuullessaan voisi ajatella, että 'jaa - tämä on taas näitä tosi perusjuonia, tylsää'. Me emme koe asiaa tällä tavalla, sillä väritämme ja uudistelemme tarinaa itse keskenämme. Uudenlaiset suhteet ja vihat kasvoittavat saaremme hevoset ongelmiin keskenään ja saattavat saada aikaan suuriakin muutoksia vallitsevassa hevosten yhteiskunnassa. Puhumattakaan siitä, että joskus kaikkien tulisi vetää yhtä köyttä..

Pääjuonen lisäksi Caraliassa on kaksi sivujuonta, toisin sanoen kaksi erillistä laumaryhmää, jotka koettavat omilla aikeillaan ja tavoillaan hieman kapinoida laumoja sekä niiden johtajia vastaan. Niistä lisää pääjuonen tekstin alla.

Koska juonessa tulee kuukausittain mahdollisesti suuriakin muutoksia taholtaan, mukana voi pysyä lukemalla Caralian Sanomia, mikäli ei jokaista käytyä peliä ehdi lukea. Suurimmat juonenkäänteet kertoo kyseisen Casarin "Historiikki"-osio.

Pääjuonen runko

Caraliassa on meneillään ns. laumavihojen aika, joka saa alkunsa johtajien melko pitkän aikaa sitten aloittamasta riidasta. Johtajat eristivät omat laumalaisensa omille alueilleen ja laativat näille säännöt, joiden mukaan kukaan ei saisi olla tekemisissä toisen laumalaisen kanssa ja että laumattomat olisi häädettävä niille alueille, jotka eivät muille kuulu.
- Tämän ns. eristyksen aikana hevoset voivat yrittää muiden alueille tapaamaan ystäviään. Koska hevoset ovat kuitenkin johtajilleen lojaaleja eivätkä tahdo karkoitetuksi laumasta, ulkopuoliset häädetään kuitenkin rajusti ulos. Karkottaminen tapahtuu siis taisteluelkein, eli jos ei suosiolla niin pakolla, ja tappeluita rajoille saa (oikeastaan täytyy) synnyttää. Toisten laumalaisten tapaaminen on kiellon aikana rikos ja tästä tiedotetaan molempien laumojen johtajille, jotka keksivät oman alueensa säännönrikkojalle jonkin rangaistuksen.
- Ainoastaan laumojen johtajilla on oikeus käydä toisten alueiden johtajien luona juttelemassa ilman, että niitä häädetään pakolla pois (oletetaan näillä johtajilla olevan jotain riitaa ja sanaharkat tai taistelut ovat yleisiä käyntireissuilla).
- Mikäli laumallinen kohtaa laumattoman omalla alueellaan, tämä voi ensin yrittää houkutella laumatonta liittymään laumaansa (uuden laumallisen ottaminen vaatii hyväksyntää johtajalta, vaadittujen laumakriteerien täyttämistä sekä laumanvaihdon ilmoittamista adminille). Mikäli yritys ei onnistu tai hevonen ei edes tahdo yrittää houkuttelemista, laumaton karkoitetaan normaaliin tapaan.

Näillä rajasäännöillä pelaamme melko kauan, riippuen sitä mitä käännekohtia peleissä tulee tapahtumaan. Tällä hetkellä Caraliassa on pikkuhiljaa alkanut vallita uusien johtajien kaudet, lisäksi Rhowara ja Caralian sisäinen mafia painavat raskaasti laumojen niskaan. Juoneen on mahdollista osallistua etenkin Rhowaran ja mafian kautta, jos uskoo hahmojensa kykenevän olemaan moisten jengien mukana.

Tässä on pelin tämänhetkinen tilanne kaikessa yksinkertaisuudessaan, joka on väritetty erilaisin tavoin lähemmäs liiallisuuksiin asti itse pelitilanteissa. Ystävyys- ja rakkaussuhteita revitään joka suuntaan, kyynelet eivät tee loppuaan ja pienimmätkin ovat vaarassa. Tässä siis runko, tule kanssamme tekemään siitä unohtumaton juoni!

Sivujuonet - vaiko sittenkään..

Nämä kaksi unohtumanta porukkaa ovat tulleet vallatakseen Caralian. Keinojaan kaihtamatta he ovat päässeet jo pitkälle suunnitelmissaan, kumpikin porukka omalla tahollaan - mutta kuinka tulevaisuudessa? Liity heidän mukaansa, juoni ja ideoi, katsokaa ovatko hahmonne riittävän taidokkaita kaappaamaan kokonaisen saaren vallan.. vai puhuvatko laumojen yhteishenget puolestaan karkottaakseen pahantekijät tiehensä.

Rhowara ja mafia eivät ole juuri missään tekemisissä toistensa kanssa ja kilpailevat myös keskenään verisesti Caralian vallasta.

Rhowara
Kyseistä nimitystä kantava oikealta taholtaan erittäin pienimuotoinen lauma tuli Reiðartýr ("Ty") -nimisen oriin mukana Islannista, josta islantilainen vaelsi pois valittunsa (Snjókadír, "Kaiku") kanssa. Ty ja Kaiku pitivät selvänä sitä, että tahtoisivat kulkea yhä keskenään eivätkä alistuisi muiden vierailden laumanjohtajien komenneltaviksi. Voimakasluontoiselle Tylle oman tammansa välitön seura ei kuitenkaan riittänyt niin täällä kuin ei myöskään Islannissakaan - muilta laumoilta "hänelle jäävä" alue oli aivan liian pieni elettäväksi ja kaikkia laumarajoja sekä muita sääntöjä törkeästi rikkoen ori on liikkunut saarella vailla minkäänlaista kunnioitusta muita kuin Kaikua kohtaan. Pienikokoinen islantilaisori on laittanut väkevästi hanttiin isommilleen tähän mennessä häviämättä yhtä ainoatakaan ottelua ja aikoo tulisen sielunsa kanssa päästä yhä vain pidemmälle ja syvemmälle Caralian johtoon.

Ori uskoo väkevästi voimaansa, jonka takia ei liiemmin käytä juonellisia suunnitelmia miettiessään vallankaappaustaan. Ty perustaa kaikki hyökkäyskeinonsa brutaaliin voimaan ja halveksuu erittäin vahvasti kaikkia heikkoja. Ty on murhannut saarella useamman ponin/hevosen, mm. vuoristolaisjohtajan Veetin (Kivételes), jonka ansiosta on nyt vuoristoponien virallinen johtaja. Tahtomattaankin vuoristoponit kuuluvat nyt Rhowaraan ja saavat olla varmoja siitä, että heidän uuden johtajan suora rangaistus vääryyksistä (Tyn oman vääryysmittarin mukaan, ei suinkaan normaalien laumasääntöjen) on armoton kuolemantuomio. Ty on tällä hetkellä valtuuttanut itsensä myös aavikkolaisten johtajaksi, sillä murhasi aavikkolaisten aiemman johtajan Frostyn (Frosty Crystal), tietämättään että Frostyllä on olemassa jälkeläinen Quilla. Q on tällä hetkellä liian nuori johtaakseen kokonaista laumaa ja ainoastaan kaksi hevosta koko saarella tietävät varsan oikean syntyperän, jonka ansiosta Tyn johto aavikkolaisten kärjessä on helppoa.

Ty on enimmäkseen itsenäinen toimija eikä luota kovin helposti vähänkään tärkeitä tehtäviä muiden hevosten varaan, jonka takia hänen varsinaiset kannattajamääränsä ovat erittäin pienet. Diktaattorimainen, oikeudentajuton ori ei hyväksy ketä tahansa porukoihinsa, joka johtaa myös siihen että hän katsoo aavikkolaisia ja vuoristolaisia erttäin pahasti kulmiensa alta. Jos kuitenkin uskot että hahmosi olisi pätevä kannattamaan Rhowaraa, sinun tulee ottaa yhteyttä Sigitiukseen.

Caralian mafia
Aikoinaan mafiaa oli perustamassa kirjava ori Bloody Eyes, joka tympääntyi elämään saarella sen alkuperäisten johtajien säännöillä katkeroiduttuaan riittävästi saaren erikoiselle siivekkäälle Wovoozig -nimiselle hevoselle. Orin alkuperäinen tavoite oli ainoastaan kukistaa tämä siivekäs, mutta lopulta tavoittamatta Wovoa riittävän pitkään hetkeen kirjava alkoi tahtoa vain silkkaa valtaa käytettäväkseen. Se hankki kannattajia osakseen saaren väestöstä ja eristäytyi porukkansa kanssa ei-kenenkään-maan metsikköihin, joita heidän oli hyvä pitää tukikohtanaan. Bloody ei porukoineen ole alustakaan lähtien noudattanut laumanjohtajien asettamia rajasääntöjä, vaan he kuljeskelevat lähinnä missä ja miten itse tykkäävät. Porukka on keskenään kuin yhtenäinen mafiaperhe, josta osa porukasta ovat oikeastikin sukua toisilleen ja osaa pidetään mukana kuin perhettä ikään.

Mafialaisten tarkoituksena ei ole käyttää voimaa eikä suoraa väkivaltaa asioiden hoitamiseen, vaan he lähinnä Bloodyn aloittamana (ori ei tällä hetkellä saarella) käyttävät enemmän aikaa mietiskelyyn ja juonimiseen, joidenka avulla saattavat viattomia tuhoon. Mafiaporukoille sopii enemmänkin kuin hyvin Rhowaran johtajan Reiðartýrin itselleen aiheuttama kuuluisuus, koska itse kykenee jäämään tekojensa puolesta varjoon, jolloin kaikki syytävät syytteet tuolle islantilaiselle. Ideoinnit eivät lopu kesken kun aletaan käyttää hyväksi kiristystä, vangitsemista, jopa huumausta..

Bloody oli aikoinaan metsäponien johdon takana, kun Mardi vielä johti metsäponilaisia. Ori piti pientä tammaa varsasta lähtien hallussaan ja sai tämän murhaamaan toisen vanhemmistaan ainoastaan vallan tähden. Mafian kosketus metsäponien johtoon kuitenkin katosi siinä samassa kun Bloody sai siivekkäältä Wovolta häädön saarelta ja Mardi pääsi luovuttamaan valtansa pois. Tällä hetkellä mafiaa johtaa Bloodyn tammana tunnettu kylmäsydäminen musta arabialaistamma Wicked, joka kasailee hetkellisesti hajonnutta mafiaa takaisin kasaan ja aikoo tosissaan saada vielä joku päivä saarella täysinäisen vallan mafiaporukan haltuun.

Mikäli sinulla on ovela, voimakasluontoinen ja kunnianhimoinen hahmo liittymään mafialaisten kunniakkaaseen porukkaan, juttele Sarrelle.
Mwjan
 


Paluu Suunnittelu ja ongelmanratkaisu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron