Seproidit/muulit/hevosaasit...?

Tältä alueelta löytyvät kaikki Caralian tulevaisuuden suunnitteluun liittyvät viestiketjut. Voit myös esittää mieltäsi askarruttavat kysymykset kysymyksiä ja vastauksia -viestiketjuun.

Seproidit/muulit/hevosaasit...?

ViestiKirjoittaja Siuri » 08. Helmi 2014 14:11

Hei!

Tästä on ollut jossain vanhassa suunnittelutopassa puhetta, mutta mitä mieltä olette näiden hevosristeytysten hyväksymisestä Caraliaan?

Itse en henkilökohtaisesti kannata tätä ihan vain siksi, että roolipeli on kuitenkin hevosroolipeli, ja täällä kuuluisi pelata niillä hevosilla - ei muilla. Fei jossain vanhassa topassa sanoi siitäkin, että seproideilla olisi vähän liikaakin ulkonäkövapauksia, mikä taas tekee tästä realistisuudesta vähän epämääräisen käsitteen.
Joskus oli puhetta, että koska ruunia ei hyväksytä niin ei myöskään seproideja koska nämä eivät voi lisääntyä, mutta nyt kun ruunatkin hyväksytään, niin sen suhteen ei pitäisi olla ongelmaa.

Mun mielestä nämä risteytykset eivät vain kuulu Caraliaan, mutta mitä mieltä te muut olette?

p.s. hyväksyn kuitenkin Kamirin, koska on aiemminkin ollut saarella.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

Re: Seproidit/muulit/hevosaasit...?

ViestiKirjoittaja kujakettu » 08. Helmi 2014 14:58

Koska mm.aasiristeytyksiäkään ei ole hyväksytty niin mun mielestä sama systeemi pätee silloin myös muiden hevoseläinten risteytyksiin, siis seproideihin yms. Loppujenlopuksi minusta tuntuu että sellaisissa hahmoissa kiehtoo niiden erilaisuus mutta hahmon voi saada myös ihan muilla tavoilla persoonalliseksi.
Sanon siis että kaikki tai ei mitään, ja että parempi ehkä niin että ei sitten ollenkaan.
Moderaattori - player since 28.2.2008

IRIS - ANAKIN - NITA - IRRE - HERA - NOMI - CADELL
kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Wohweli » 08. Helmi 2014 15:01

Tää on vähän ristiriitainen juttu mun osalta. En oikeen osaa varmaksi sanoa mitä mieltä olen. Mä en tietyllä tapaa nää mitään pahaa seepra tai aasi risteytyksissä, mutta toisaalta ne ei ehkä kuitenkaan oo kovin sopivia Caraliaan joka nimenomaan kuitenkin on hevosroolipeli.
No, mä nyt sanon, että ei oteta näitä nyt enää Kamíria enempää vastaan, kun tavallaan ilman niitä on tähänkin asti pärjätty. ~
Wohweli

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 08. Helmi 2014 18:40

Sanoisin, että ei hevosaaseja, muuleja tai seproideja enempää. Ne, jotka aikaisemmin on olleet niin käy. Mielestäni eivät kuulu Caraliaan, joka on hevosroolipeli.
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja feiarth » 08. Helmi 2014 19:07

Sachiyo kirjoitti:Fei jossain vanhassa topassa sanoi siitäkin, että seproideilla olisi vähän liikaakin ulkonäkövapauksia, mikä taas tekee tästä realistisuudesta vähän epämääräisen käsitteen.

Oonko mä sanonut noin? :DD

No, ulkonäkövapauksista viis, en jotenkin näe tarpeelliseksi tuoda mitään "epämääräisiä" risteytyksiä Caraliaan (:
feiarth

ViestiKirjoittaja KawaiiFuyu » 10. Helmi 2014 19:20

Vaikka olen täällä uusi naama, niin sanon silti sanottavani jos sallitte:
Itsekin olen sitä mieltä, ettei tällaisia hybridejä tulisi sallia, kun tämähän on (kuten olette hienosti maininneet) hevosroolipeli, mutta onhan hevosillakin erikoisia värejä. Hevosilla esiintyy esim. kimerismi- ja brindlekuviointia. Kimerismi on siis sellainen, että hevosten tapauksessa on syntynyt kaksi päällekkäistä geeniä, jolloin hevosessa esiintyy kahta värigeeniä, esim. musta, jossa on punaruskeita tai kullanruskeita läiskiä. Brindle taas tarkoittaa samaa kuin koirilla, eli pohjavärissä on tummia juovia ympäri kroppaa tai vain kyljissä ja selässä sekä mahassa.
Että kyllä hevosetkin voivat olla erikoisia ilman, että niistä löytyy niiden sukulaislajien verta :)
KawaiiFuyu

ViestiKirjoittaja TuikKu » 10. Helmi 2014 20:09

Olen samaa mieltä kaikkien kanssa, eli mielestäni Caralian voisi pitää seproidi/muuli/aasi-vapaana saarena. Lähinnä sen takia juuri, että tämä on hevosroolipeli, eikä niitä ole ennenkään hyväksytty. Ruunat mielestäni ovat vielä hyväksyttävä juttu ja toisaalta se voisi olla melko yleinenkin, koska useimmiten suurin osa hevosista kastroidaan heti kun mahdollista. Siis näin oikeassa elämässä. Eivät tietty Caraliassa syntyneet orivarsat voi olla ruunia, mutta tajusitte pointtini...

Ja samaa mieltä olen KawaiiFuyun kanssa, että hevosistakin saa mielenkiintoisen värisiä ja näin. Vain mielikuvitus on rajana. Tuskin kukaan edes tietää kaikkia värimuunnoksia mitä on olemassa. :3 Ja eihän se ulkonäkö tosiaan ole se tärkein juttu tässä. Olen huomannut ainakin itse sen, että mitä enemmän hahmolla pelaa niin sitä vähemmän sen ulkonäköön oikeastaan kiinnittää huomiota. Varsinkaan jos siitä on muuten kehkeytynyt mielenkiintoinen pelattava.
TuikKu

ViestiKirjoittaja Jaksu » 11. Helmi 2014 20:01

Minullahan on seproidi hahmo täällä, mutta mielestäni olisi kuitenkin ihan hyvä, että Caralia pidettäisiin jatkossa tavallisten hevosten roolipelinä. Olisi vähän hölmöä, jos tällaisia epätavallisia risteytyksiä alkaisi tupsahdella mukaan enemmänkin. Joten samoilla linjoilla ollaan muiden kanssa.
Jaksu

ViestiKirjoittaja Siuri » 15. Helmi 2014 13:12

No eiköhän sitten vain suljeta mahdollisuus näiltä hybrideiltä tulla peleihin :)

Hevoset ja ponit ovat kuitenkin se pääasia, niin olkoot jatkossakin.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

Paluu Suunnittelu ja ongelmanratkaisu