Kysymyksiä ja vastauksia

Tältä alueelta löytyvät kaikki Caralian tulevaisuuden suunnitteluun liittyvät viestiketjut. Voit myös esittää mieltäsi askarruttavat kysymykset kysymyksiä ja vastauksia -viestiketjuun.

Kysymyksiä ja vastauksia

ViestiKirjoittaja Mintzu » 17. Loka 2010 16:54

Askarruttaako sinua jokin asia Caraliaan liittyen, johon et ole saanut vastausta?
Kirjoita kysymyksesi tähän topiciin ja kysymykseesi vastaa joku asianomainen, joka ensiksi vastaukseen ehtii perehtyä - koskipa kysymyksesi käytännön asioita, juonitilanteita tai mitä vaan muuta asiaa, joka on hämärän peitossa. :3
Mintzu

Re: Kysymyksiä ja vastauksia

ViestiKirjoittaja Siuri » 17. Loka 2010 16:57

Juoneen liittyen; dualess on poistettu käyttäjälistalta, miten "Hannun ja kertun" käy :o? Mitä olen seurannut, on tämä ollut melko merkittävä osa Jokeri-juonta.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja kaZAM » 17. Loka 2010 17:43

Kiitos Mintzulle erittäin tarpeellisen topan pystyttämisestä!

Apua, aivan liian hyvä kysymys Sachilta ja minun pitäisi ehkä osata vastatakin koska olen pelissä mukana.
Fakta on ikävä kyllä se, että meikä ei tällä kertaa tiedä lainkaan aikooko Dualess tulla takaisin hahmollaan tai mistä maailmassa nyt sitten onkaan kyse. Mutta ethän sinä sitä kysynyt. Vaan sitä että jatkuuko tuo peli.
Kyllä se jatkuu. En tiedä vielä milloin tai miten, minun pitäisi saada yhteys Jagashinaan jotta voisimme asiaa miettiä. Veikkaan kuitenkin että hyvin todennäköisesti pelaamme sen kahdestaan loppuun vähän alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen. Toivoakseni mahdollisimman pian.
Minä laitan Jagashinalle yksäriä asiasta heti. Olen meinannut senkin jo moneen kertaan tehdä, mutta seliseliseliseli... nyt teen sen oikeasti.

Itse haluaisin kuitenkin esittää vastakysymyksen. En nimittäin tiennyt, että tätä peliä seuraa näin huolestuneesti joku muukin. Enkä oikeastaan ole mieltänyt Jokerin pelejä varsinaisesti... juoneksi jos nyt puhutaan koko Caralian mittakaavassa. Tämä peli lähti liikkeelle ihan vain Jagashinan ehdotuksesta kesällä, enkä ainakaan minä ole tiedostanut olevani mukana missään suuremmassa sivujuonessa.
Kysymyksenä siis: onko Jokerin olemassaolo meillä jonkinlainen suurempi sivujuoni tällä hetkellä - tai pikemminkin että jos on, niin mikä siitä tekee sellaisen? Ihmettelin oikeastaan jo sitä, että asia oli mainittu pääsivustolla. Kyseessähän on nimenomaan yksittäinen hahmo, jolla ei tietääkseni toistaiseksi ole mitään suurempaa verkostoa Caraliassa. Olin jotenkin siinä uskossa, että tällaisten yhden hahmon ympärille keskittyvien juonien ei pitänyt enää olla kantavina sivujuonina Caraliassa juuri siitä syystä, että ne eivät auta suurinta osaa pelaajista mukaan kuvioihin millään tavalla.
Älkää käsittäkö väärin! En missään tapauksessa vastusta Jokerin tempauksia, olemassaoloa enkä suunnitelmia. Ihmettelen vain, että tästä on tehty jonkinnäköinen sivujuoni. Seuraako tätä suurempikin määrä väkeä siinä odotuksessa, että tämä vaikuttaisi heidän hahmoihinsa jotenkin? En todellakaan ole tiedostanut olevani mukana sivujuonipelissä, kun lähdin Merelillä mukaan Jagashinan juoneen. Jumittavatko joidenkin muiden ihmisten tulevat juonikuviot nyt siksi, että minun ja Jagashinan peli seisoo? Apua, sitä en halua.
Olen oikeastaan aika pihalla koko Jokerijutusta tällä hetkellä 8'>
kaZAM

ViestiKirjoittaja Sigitius » 17. Loka 2010 17:49

Tällainen topahan on meillä tainnut olla lähes aina olemassa, ihmettelinkin miksi se täältä uupuu. o:

kaZAMille jonkinmoisena pienimuotoisena vastauksena Jokeria koskevaan sivujuoneen voisin mainita, että aikoinaan Maikku sitä juonta kirjoitteli sivustolle. Joku lieni silloin tarjonneen(?) Jokerin tapausta sivujuoneksi, joten se otettiin ja kirjoitettiin juoni-sivulle.
Henkilökohtaisesti mä en kyllä vieläkään ole varma, onko se meillä oikeasti koko peliä koskeva sivujuoni vaiko ei. Sen takia lisätessäni sitä sivustolle, laitoin kyseisen juoni-idean perään kysymysmerkin joka siellä todennäköisesti vieläkin on. Minusta tästä Jokeri-asiasta tulisi viedä keskustelua esimerkiksi tuonne Caralian rakennustopiciin tai luoda aivan oma juoni-ideoita koskeva thread, missä päästäisiin keskustelemaan Caralian juonesta ja niihin liittyvistä kuvioista yleisesti. Vastaava pikkuthread tuskin olisi pahitteeksi esim. sellaisille ihmisille, jotka eivät jokaista foorumilla olevaa peliä jaksa lukea; sinne voisi nopsaan kirjata, mitä juonen kannalta oleellisia pelejä on saatu pelattua.
Tobias - aavikkohevonen
Quilla - aavikkohevonen
Sandi - laumaton

Too positive to be doubtful, too optimistic to be fearful and too determined to be defeated.
Sigitius
Backup-admin

ViestiKirjoittaja feiarth » 17. Loka 2010 18:47

Sigitius kirjoitti:luoda aivan oma juoni-ideoita koskeva thread, missä päästäisiin keskustelemaan Caralian juonesta ja niihin liittyvistä kuvioista yleisesti. Vastaava pikkuthread tuskin olisi pahitteeksi esim. sellaisille ihmisille, jotka eivät jokaista foorumilla olevaa peliä jaksa lukea; sinne voisi nopsaan kirjata, mitä juonen kannalta oleellisia pelejä on saatu pelattua.

Kuulostaa erittäin hyvältä idealta. Varmaankin Info-alueelle syytä luoda tämä? Siellä voisi kaiketi myöskin ehdottaa sivujuonia? Ja esimerkiksi jos joku nyt osaa tästä Jokerin osallisuudesta sivujuoneen kertoa enemmän tai kenties ehdottaa jotain.

Minä ja Mintzu mietimme tuota Caraliassa tapahtunutta -koostetta tehdessämme tulisiko Jokerin sivujuoni mainita siellä, koska olimme hieman kysymysmerkkejä siitä, onko se todella sivujuoni. Siis oleellinen sellainen kaikkiin vaikuttava sivujuoni. Kyllähän siitä sellainen voidaan minunkin puolestani tehdä, mutta sitten me tarvitaan jokin suunnitelma. Jokin laajempi ja tarkempi, ei vain "Jokeri terrorisoi saarta"-sivujuoni.
feiarth

ViestiKirjoittaja kaZAM » 17. Loka 2010 19:02

feiarth kirjoitti:Varmaankin Info-alueelle syytä luoda tämä?

Ömm... vai kuitenkin pulina-alueelle?
Idea on todella hyvä ja topa heti pystyyn vaan ehdottomasti. En kuitenkaan tiedä olenko se vain minä, jonka mielestä infoalueen ei kuulu olla joka puoles tunti vilkkumassa uusia viestejä... mun mielestä tällaset asioiden suunnittelujutut voisi vetää pulinapuolella. Pilkunviilausta, ei sillä oikeasti väliä ole :D
kaZAM

ViestiKirjoittaja feiarth » 17. Loka 2010 19:19

Minä riennän tekemään triidin pulina-alueelle. Hitto vie! Mä tahtoisin oikeasti jonkun ihan oman alueen kaikille näille tiedotuksille ja sellaisille.. Esim. se Uutta Caraliaa rakentamassa -triidikin olis kiva sijoittaa jonnekin.. jonnekin.. jonnekin ihan omalle, sellaiseen peliä koskevia triidejä sisältävälle alueelle, joka täältä vielä puuttuu. Sillä minusta kaikkea tätä tärkeää ei sais hukuttaa pulinoihinkaan - siis pulina-alueelle, sillä sen alueen tiedon uusista viesteistä voi toisinaan helposti ohittaa, kun "ei siellä mitään tärkeää ole, joku on vaan kertonut päivästään". En minä pulinoita vähättele, mutta kiireessä niitä ei aina tule luettua.

Mitäköhän minä selitän.. no, anycase, modeilla ei vielä ole oikeutta alueiden tekemiseen, joten voisikohan joku ystävällinen? ^^

Ja nyt tahtoisin esittää kysymyksen: Mwjan ilmoitti itsensä viikoksi antiaktiiviseksi, joten miten on johtajien pelin laita? Jatketaanko ilman Valentinoa vai mitä häh? Ei sitä toisaalta viitsisi viikkoa seisottaakaan tai jauhaa diipadaapaa.
feiarth

ViestiKirjoittaja Sigitius » 17. Loka 2010 19:58

Voisikohan Mwjanilta kysyä, saako Valentinon joku pienellä autohitillä vaikka raahata alkuun kuuntelijaksi? Jotta saadaan se edes paikalle ja näin tietoiseksi kaikesta tapahtuneesta.
Tobias - aavikkohevonen
Quilla - aavikkohevonen
Sandi - laumaton

Too positive to be doubtful, too optimistic to be fearful and too determined to be defeated.
Sigitius
Backup-admin

ViestiKirjoittaja kaZAM » 17. Loka 2010 20:03

Kannatan tollasta suunnittelulle pyhitettyä aluetta. Jos Sigillä tai Maikulla ei oo mitään sitä vastaan, voisin asettaa modeille alueidenmuokkaamisoikeudet? Jos fei tulis meseen vaikka niin saattais onnistuakin...

Valentino olis joo kiva saada paikalle edes näennäisesti. On tosin vähän ikävää jos se päätyy taas seisomaan vaan hiljasena, mutta parempi sekin kuin ei mitään. Huomaiskohan Mwjan lukea tätä vai laittasko joku sille yksäriä...?
kaZAM

ViestiKirjoittaja Siuri » 19. Loka 2010 10:57

En tiedä mihin tämän kysymyksen laittaisin, joten jospa tänne sitten..?
Voisiko avojen tiedostokokoa muuttaa suuremmiksi? Turhauttaa hieman aina muotoilla niitä niin olemattoman pieniksi, ja siltikin meinaa mennä aina sen 6kb yli... Kokohan on hyvä, tuo max. ja min., mutta silti olisi kiva, jos pikkuisen saisi lisää selkeyttä kuville ;)

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja kaZAM » 19. Loka 2010 12:26

Käsittääkseni tuota tiedostokoon rajaa pystyy kiertämään, kun valitsee siellä avattaren asetuksissa sen vaihtoehdon että linkitä toiselta sivustolta. Omakin avattareni menee kyllä yli sen kuuden kilotavun, mutta muistaakseni olen siihen kohtaan lätkäissyt kuvan photobucket-osoitteen ja tällä tavoin näyttää toimivan.
Menettelytavan moraalisesta oikeutuksesta en sitten tiedä...
kaZAM

ViestiKirjoittaja Siuri » 19. Loka 2010 12:31

Hmm, hyvä tietää. Ei ole tullut mieleenkään :D. Kokeilen ensi kerralla.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Siuri » 09. Marras 2010 22:36

Mites nyt tämä foorumi+kartta-asia? Ainakin jotain puuttuu vielä foorumilta, mitä kartassa on (niin, siis en tiedä, missä vaiheessa päivittelyä ollaan.. Luultavasti melko alussa? Sitten ei hätää, kunhan vaan pohdiskelen itsekseni (; ).

Toinen asia, mikä on hieman häirinnyt, vuoristoponit. Säkäkorkeudeltaan ne ovat poneja, kartassa lukee "vuoristohevoset", ja useamminkin olen törmännyt termiin -hevoset.

Niin, ja vielä tällainen yleiskysymys; missä päin Caraliaa sataa talvisin lunta? Havumetsän kuvauksessa tämä ainakin lukee, mutta entäpä esimerkiksi lehtimetsästä? Maalaisjärjellä ajatellen ei ainakaan aavikolla tai sademetsässä kovin tätä löydy.. Ja entäpä vuoren huiput, onko niissä talvisin lunta?
(Vai kenties pelaajan mielikuvitusta ;))
Samoin kuin eläimistöä, karttasivustolla lukee taas osa, mutta voiko tässäkin käyttää mielikuvitusta (niin, todenmukaisuutta kuitenkin ajatellen ei pingviineitä sademetsässä kävele.....)?

Pilkunviilausta...

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Maikku » 11. Marras 2010 21:31

Aloittakaamme asioista, joihin tiedän melko varmat vastaukset ja edetkäämme sitten niihin, joihin en osaa niinkään tarkasti vastata.

Luulisimpa, että karttaan on eksynyt pieni virhe, sillä vuoristolaisethan ovat kylläkin poneja, mutta karttaa teki henkilö, joka ei ilmeisesti entuudestaan ollut paljoakaan tutustunut Caraliaan(?) ja karttaa tehdessään ei varmaankaan ensimmäisenä kiinnittänyt huomiota nimiin. Onhan meillä pelaajakunnassa ilmennyt sellaistakin, että aavikkolaisia nimitetään poneiksi, vaikka nuo ovatkin pääosin hevosen kokoisia ja sivuillakin lukee aavikkohevoset. Silti joiltakin (ainakin ennen) löytyi sivuilta teksti aavikkoponi.

Joitakin on tainnut jäädä lisäilemättä, sillä nythän ahkerat modemme ovat tehneet tuon yhteismaan ja lisäilleet suot. Sieltä todellakin taitaa puuttua joitakin alueita, en ole varma onko esim. metsäponeilla vielä aavikkoaan jne.

Saari on pääosin kuitenkin hevosien, joten kyllä nuo sivuilla mainitut pitäisi riittää. Toki jotakin pientä voi käyttää pelinsä ohessa, kunhan nyt pysytään järjissämme, ettei laiteta jäätikölle leijonia.

Jäätikällä on lunta ympärivuoden, mutta talvisin sitä sataa myös havumetsiin, lehtimetsiin, tasankolaisten ja laumattomien suopalalle ja vuoristoponien suolle. Mutta sitten taas toisaalta rannalle sataa lunta vähän lähimmästä maastosta riippuen, että aavikkona jatkuvalle rannalle ei sada lunta kun taasen ylängön viereiselle sataa. Osittain jäätyy vesikin niin merestä kuin saareltakin ja osittain se sitten taasen kylmettyy hyvin paljon. Vesistn jäätymiseen vaikuttaa tietysti myöskin talven kylmyys. Viime talvi oli niin kylmä paikoin, että suurin osa merestä olisi varmaankin saaren ympärilstö ollut kunnolla jäässä ja ylitettävissä jopa hevosen painolla.

Jos joku on erimieltä asiasta, niin äännähtää, nämä olivat minun näkememyksiäni ja näin siis olen asiat aikoinani ymmärtänyt ;)
Sademetsässä sata talviaikaan paljon vettä ja aavikolla kylmenee. Mielestäni tästä lumi aiheesta on kyllä mainittu kuvauksissa sivuilla osiossa saari.
Maikku

ViestiKirjoittaja Sigitius » 11. Marras 2010 21:45

Maikku kirjoitti:Luulisimpa, että karttaan on eksynyt pieni virhe, sillä vuoristolaisethan ovat kylläkin poneja, mutta karttaa teki henkilö, joka ei ilmeisesti entuudestaan ollut paljoakaan tutustunut Caraliaan(?) ja karttaa tehdessään ei varmaankaan ensimmäisenä kiinnittänyt huomiota nimiin. Onhan meillä pelaajakunnassa ilmennyt sellaistakin, että aavikkolaisia nimitetään poneiksi, vaikka nuo ovatkin pääosin hevosen kokoisia ja sivuillakin lukee aavikkohevoset. Silti joiltakin (ainakin ennen) löytyi sivuilta teksti aavikkoponi.

Joo, siellä on tosiaan kartassa ko. kohdassa pieni virhe, jota ei jälkeenpäin saatukaan enää korjattua mutta oletetaan ettei se ole ihan niin maailmaa mullistava.
Aavikkolaisten nimitys on ollut pitkään kyseenalainen ja heittelehtivä ponien ja hevosten välillä, mutta meinasin josko sen yrittäisi nyt hevosiksi tasaannuttaa kun se on suurimmalta osin pääsivustolla mainittu aina aavikkohevosina.. siis suurimmalta osin :D Ja mä itse ymmärrän ne hevosina kuitenkin, kun ne Maikunkin sanojen mukaan on pääosin hevosten kokoisia.

Oh ja QQ noista sateista pitäis kai mainita jollain tapaa pääsivustollakin. Siis vielä enemmän.
Tobias - aavikkohevonen
Quilla - aavikkohevonen
Sandi - laumaton

Sigitius
Backup-admin

Seuraava

Paluu Suunnittelu ja ongelmanratkaisu