Kysymyksiä ja vastauksia

Tältä alueelta löytyvät kaikki Caralian tulevaisuuden suunnitteluun liittyvät viestiketjut. Voit myös esittää mieltäsi askarruttavat kysymykset kysymyksiä ja vastauksia -viestiketjuun.

Re: Kysymyksiä ja vastauksia

ViestiKirjoittaja Almuli » 09. Tammi 2013 00:02

Selatessani Caralian hahmoja huomasin muutaman suomenhevosen, joiden luojat eivät ole ehkä ottaneet huomioon kyseisen rodun ominaisuuksia, esim mahdolliset suokkien värit tai että suomenhevoset nimetään aina suomen tai ruotsinkielellä. Siis no tämähän on vain mielikuvitus maailmaa, mutta eikö silti pitäisi ottaa huomioon hevosrotujen ominaisuudet hahmoa luodessa? Asia ei ole vakava, mutta askarruttaa. Kertokaa kantanne.
Almuli

ViestiKirjoittaja feiarth » 09. Tammi 2013 14:11

Almuli, tuo on ihan hyvä kysymys, sillä Caralia on periaatteessa realistisuuteen pyrkivä roolipeli - siis jollain tasolla. Ihan hirveitä epärealistisuuksia ei pitäisi olla päässyt läpi, jos näin on, kannattaa siitä vinkata vaikka Sachiyolle tai aloittaa uusi keskustelu, jossa mietitään mitä hahmolle pitäisi tehdä. Tällaista "yhdessä harjoitettua hienosäätöä" on tehty jonkinverran aikanaan ainakin Jaksun Jokeri-hahmolle.

Nimiin tai väreihin ei varmaankaan koskaan ole ihan kamalasti kiinnitetty Caraliassa huomiota. Itse ehkä soisin kiinnitettäväksi enemmänkin, mutta se nyt on ihan makuasia - eli yleistä keskustelua asian tiimoilta voidaan kyllä järjestää ja koittaa sitten vetää jotain linjausta. Myöskään esimerkiksi Caralian asukkaiden varsojen väreihin ei ole kiinnitetty huomiota, joten aika erikoisiakin väriyhdistelmiä on nähty sellaisista vanhemmista, joista ko yhdistelmän ei pitäisi olla edes mahdollinen.

Hienoahan se olisi, jos jokainen hahmoa luodessaan miettisi edes hieman hahmon realistisuutta, mutta enpä usko, että tähän mitään varsinaista sääntöä aletaan silti tehdä. Mutta tosiaan keskustelua saa ja pitääkin olla mieltä askarruttavista asioista! Hahmot ja niiden ongelmakohdat voi tuoda ihan julkikin, jos tuntuu, että siten saamme aikaan kunnollista keskustelua (:
feiarth

ViestiKirjoittaja Jaksu » 11. Tammi 2013 00:36

Heitän tässä sellaisen villin kysymyksen, kun olen asiaa jonkin aikaa mietiskellyt, että mitä mieltä ihmiset olisivat jos hahmojen esittelyt kirjoitettaisiinkin hahmosivujen sijasta foorumille? Mietin tätä lähinnä siksi, että olen itse kokenut foorumilla olevien esittelyiden päivittämisen yms. nopeammaksi ja helpommaksi kuin hahmosivujen. Sivuilla on toki omat puolensa, ne ovat olleet ilmeisesti aina käytössä Caraliassa ja ovathan ne myös persoonallisempia... Mutta niin. Minusta olisi ihan mukava tehdä esittelyt foorumille, vai mitäs mieltä muut ovat?
Jaksu

ViestiKirjoittaja Siuri » 11. Tammi 2013 08:03

Mun täytyy sanoa, että oon itse aina tykännyt hahmosivu-ideasta. Onhan molemmilla omat hyvät ja huonot puolensa, mutta musta hahmosivut ovat nimenomaan persoonallisempia ja niihin saa niin paljon enemmän sitä omaa, kun foorumille.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Jaksu » 11. Tammi 2013 10:39

Hmm... Kannattaisikohan tästä tehdä oma topa siltä varalta, jos kaikki eivät huomaa lukea tätä kysymystä täältä? o:
Jaksu

ViestiKirjoittaja Siuri » 11. Tammi 2013 10:46

Jos näet tarpeelliseksi, niin tee vain :)

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Jaksu » 11. Tammi 2013 11:07

Selvä, minäpä tekaisen tästä topan :)
Jaksu

ViestiKirjoittaja Wohweli » 24. Tammi 2013 16:49

Mä oon tainnut ennenkin asiasta mainita, mutta en nyt millään muista minkä näköistä vastausta sain.. No, tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan joten..

Aiotaanko me pitää Caralian awards 2012? (:
Wohweli

ViestiKirjoittaja Siuri » 24. Tammi 2013 17:22

Mä olen sitä mieltä, että 2012 vois jättää välistä, pääasiassa juurikin siksi, että koko viime vuosi oli vähän hiljaiseloa ja pelaajia on poistunut paljon..

Jos sitä sitten 2013 ;)

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Mwjan » 25. Tammi 2013 16:07

Minulla olisi yksi kysymys, koskien Caralian juoniin.. Nimenomaan tapahtuneisiin. Olenko niin sokea, etten löydä täältä mistään foorumilta selviä tekstejä, jotka on tiivistetty ja kerrottu Caralian tapahtumista.

Sain kaivella vanhalta foorumilta tietoa mafiasta ja Rhowarasta, siellä oli kerrottu mafian ja Rhowaran touhuista. Tarkoitan tällä asialla samaa kaavaa kuin Caralian sivulla oleva Juoni-osio. Missä täällä on selvät tekstit mm. Pandan touhuista? Jokeri? En jaksa selata yksitellen sivu sivulta, mitä juonia on suunniteltu hahmojen pään menoksi. Kaipaisin kunnon tekstiä ja selitystä, mitä on tapahtunut ja mihin se on päättynyt.

Täällä foorumilla on vain hajanaisesti asioita kerrottu, mutta ei tiivistetty tarinamuotoiseksi tekstiksi. Tai sitten oon vaan sokea...
Mwjan

ViestiKirjoittaja Siuri » 25. Tammi 2013 17:17

Kiitos Mwjan, itse en ollut edes ajatellut, että tuollainenkin kooste voisi olla hyvä.
Yritin myös hieman katsella, ja asiat ovat kieltämättä hajanaisesti; varsinkin uusien pelaajien on vaikea päästä kärryille tapahtuneesta.

Tein tosiaan tänne tuollaisen: X alueen, toimiiko?
Kommentoikaa sinne, jos mieleen tulee asioita, mitä voisi muuttaa tai olla toisin :)

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Jaksu » 25. Tammi 2013 17:21

Minusta olisi todella hyvä koota kaikista tärkeistä juonikuvioista tietoa foorumille, niin uudetkin pelaajat pääsisivät perille menneistä ajoista Caraliassa, ja vanhemmat pelaajat tarvittaessa virkistäämään muistiaan :) Sachin aloittama topa näyttää minusta hyvältä, että sinne vaan kasaamaan tietoa!
Jaksu

ViestiKirjoittaja Mwjan » 25. Tammi 2013 17:54

Oi ihanaa! Nyt näyttää jo paljon paremmalta! Tästä on kyllä iso apu uusillekin pelaajille. (:
Mwjan

ViestiKirjoittaja Lumia » 27. Tammi 2013 11:21

Samaa mieltä, toimii hyvin forkalla tällanen oma topic juonelle, mutta pääsivulle en välttämättä lähtisi kirjoittamaan juonista, joka perustuvat ns. yhteen hahmoon ja sitä kautta yhden pelaajan aktiivisuuteen, kun taas pääntautiepidemia koskettaa todella jokaista ja siihen on kaikkien helppoa osallistua. Tuskin Jaksukaan innostuisi jos jokainen uusi pelaaja tulisi kyselemään Jokeria peliin, kun haluaisivat osallistua juoneen?
Selitin nyt vähän sekavasti ^^ :D Mutta tosi hyvä idea tuo topic tosiaan:) Sinne vaan kaikki tuollaisetkin, niin ihmiset pysyvät kärryillä!
Lumia

ViestiKirjoittaja Jaksu » 27. Tammi 2013 13:58

Lumia kirjoitti:Tuskin Jaksukaan innostuisi jos jokainen uusi pelaaja tulisi kyselemään Jokeria peliin, kun haluaisivat osallistua juoneen?

Tuota en tullutkaan ajatelleeksi. Mutta voin varmaan tässä vaiheessa jo paljastaa, että olen tappamassa Jokerin, joten sitten ei taida olla niin väliä vaikka sen kuvoista kirjoitettaisiinkin jotain tuonne Juoni -osioon :)
Jaksu

EdellinenSeuraava

Paluu Suunnittelu ja ongelmanratkaisu