Johtajien ongelmat vai ongelmajohtajat, tilanneratkaisuja

Tältä alueelta löytyvät kaikki Caralian tulevaisuuden suunnitteluun liittyvät viestiketjut. Voit myös esittää mieltäsi askarruttavat kysymykset kysymyksiä ja vastauksia -viestiketjuun.

Johtajien ongelmat vai ongelmajohtajat, tilanneratkaisuja

ViestiKirjoittaja Sigitius » 07. Helmi 2011 04:17

Musta tuntui ihan älyttömän tyhmältä kirjottaa tohon entiseen topiciin Uudesta Caraliasta enää, kun se "uusi" alkaa olla jo tässä kohtaa aika vanha sana. Et johtajia koskevista asioista ja QQ:sta sit tällainen oma topic, jos on niistä keskusteltavaa.

Ja mä taidan nyt sit alottaa.

Koska käsitykseni mukaan lupasin ja vannoin tultuani takaisin, että puutun itse asiaan silloin kun huomaan et mulla ei mene hyvin. Ja nyt ei mene hyvin. Oon vieläkin ihan liian stressinen että löytäisin itsestäni sellaista uhkuvaa pelausintoa, jota tarviisin pelatakseni aktiivisesti. Heti jos pienikin asia menee pieleen mun elämässä, alan stressaamaan ja miettimään sitä mua stressaavaa asiaa yhä enemmän ja enemmän > pelitilanteet ei kiinnosta yhtään. Nytkin oon eräänlaisessa stressipyörteessä, kun mun diabeetikko jätkä ei pidä insuliineistaan tai arvoistaan riittävästi huolta et stressaan koko ajan tarviiko mun soittaa sille kohta ambulanssi ja se on muutenkin vähän saamaton, sit mulla on katon alla yks ylimääräinen kotia etsivä koira (ei kukaan tarvis kohta parivuotiasta aivan ihanaa rekisteröimätöntä collieurosta?) ja parin kuukauden tauon jälkeen menin takaisin iltakouluun 2krt/vk opiskelemaan espanjan kieltä. Viime tunnilla itkin puolipaniikissa.

No okei se mun elämästä, mutta tähän mun viestin pääpointtiin.
Mä en pysty/kykene olemaan pelaamistasolta niin aktiivinen, kuin johtajalta vaaditaan. Pystyn näemmä pelaamaan vain inspiraatioissa silloin kun mun stressitila on alhainen, eikä se riitä jos haluaa johtajien pyörivän niinkuin niiden kuuluisi olla.

En näe ongelmaksi päivittää sivustoa tai hyväksyä hahmoja, se on pientä ja ns. rutiininomasta tähän mennessä tarkistaa viekut sun muut. Pystyn tekemään kaikki sivustopäivitykset ihan ilolla ja huomata, että rope pyörii siltä osalta niinkuin kuuluukin. Ongelmana mulla on pelittäminen. Vaikka kuinka haluisin pitää kiinni aavikkojohtajan paikasta kun se on ollut ensin Frostyllä vuodesta -04 vai -05 en muista enää, ja nyt sen jälkeläisellä Quillalla, ei kyseinen taida olla tarpeeksi vahva syy pitäytyä asemassa.
Mä haluun jatkaa vain tavallisen laumalaishahmon kanssa ja pelata silloin, kun mua kiinnostaa ja kun multa löytyy inspistä siihen. En halua yrittääkään velvoittaa itseäni hommaan ja olemaan mun omaan mittakaavaan liian aktiivinen ja ropetukset "pakolla pelitetty", etten katoa toistamiseen.

Quilla tulee luovuttamaan johtajuutensa vapaaehtoisesti valitsemalleen/valitsemallemme hahmolle. Mulla on siis juonikuvio tähän jo valmiina ja sovittuna sen pelaajan kanssa, jota tarviin siihen, kaipaan vaan kaikille sopivan hevosen seuraavaksi johtaksi. Ensinhän itkin sitä, että Sachille annettiinkin jo johtaja lumihevosten laumaan tulevaisuudessa kun oisin muuten halunnut ryövätä Sachilta Thalassan aavikkojen uudeksi kärjeksi, mut sit mietin et eikös Maustis (lumihevosten johtajaäänestyksen #2, pelaaja Ssussu) kelpais kanssa, kun lumisten ja aavikkojen laumakriteerit on aika lähellä toisiaan kun ne on läpi aikojen olleet sellaiset "vierekkäislaumat" (muutoin kuin kartalla). Lähinnä mun pääkysymys on, miten me valitaan seuraava johtaja? Tarvitaanko me toista johtajaäänestystä, vai hyödynnetäänkö me esim. edellistä äänestystä ja napataan Maustis kakkossijalta? Kun samoilla kriteereillähän me vissiin suunnilleen liikutaan.

Joo. Raskain mielin, hymyilevin sydämin. :)
Tobias - aavikkohevonen
Quilla - aavikkohevonen
Sandi - laumaton

Too positive to be doubtful, too optimistic to be fearful and too determined to be defeated.
Sigitius
Backup-admin

Re: Johtajien ongelmat vai ongelmjohtajat, tilanneratkaisuja

ViestiKirjoittaja Siuri » 07. Helmi 2011 17:14

Kiva saada tällaistakin aihetta tänne. Sanon sanottavani nopeasti, luin sigin viestin enkä juurikaan osaa kommentoida mitään. Mutta..
Maustista ehdotan myös! Äänestys meni niin tasaisesti, että ainakin itse olisin täysin valmis Sussulle antamaan johtajaa (:
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Jaksu » 07. Helmi 2011 17:41

Jepulis, minäkin luin tämän pikaisesti läpi kun olin kännykän kautta foorumilla ja kyllä, minunkin mielestä Maustis voisi olla hyvä vaihtoehto aavikoiden johtajaksi... :3
Jaksu

ViestiKirjoittaja kujakettu » 07. Helmi 2011 17:46

Noniin. Musta on tosi kiva että oot itse huomannut tilanteen ja päätit että sille on tehtävä jotain, hatunosto ja kiitos siitä 8) Sitten näin lyhyesti kommentoisin, että minun mielestäni ainakin Maustis voisi ihan hyvin ottaa sitten aavikkojen johtopaikan haltuunsa, kerta tuli äänestyksessä kakkoseksi ja muuta. Eihän siitäkään äänestyksestä niin pitkä aika vielä ole ja Sussu on hyvä ja aktiivinen pelaaja. Eli lyhyestä virsi kaunis; Maustis johtoon ainakin näin minun puolestani.
kujakettu

Re: Johtajien ongelmat vai ongelmajohtajat, tilanneratkaisuja

ViestiKirjoittaja Mintzu » 07. Helmi 2011 17:56

Annan sulle kaikki rispektit siitä, että jaksoit tulla tänne sanomaan, kun asiat ei mene niin kuin pitäisi ja tässä näkee, että sillon kun annettiin Sigille uusi mahdollisuus, niin hän osaa sen kanssa toimia nohevasti. Pelaamisesta ei koskaan pitäis tulla sellaista pakkopullaa kuitenkaan :/
On kurjaa, että sinulla on rankka vaihe elämässä meneillään ja toivon sulle ihan hirveän paljon jaksamista ja tsemppiä. Toivottavasti kaikki menee vielä hyvin.

Olen yhä sitä mieltä, että Maustiksesta tulisi hyvä johtaja - äänestys oli niin tasainen, että sekin varmaan osoittaa sekä Ssussun taidot ja aktiivisuuden pelaajana ja Maustiksen sopivuuden hahmona aavikoiden johtajaksi.
Ehdottomasti, kyllä! <3
Mintzu

ViestiKirjoittaja Wohweli » 07. Helmi 2011 18:47

Minusta Ssussun Maustiksella on hyvä syy nousta johtoon, nyt kun se oli äänestyksessä jo vahvoilla. Ssussuhan on siis jo kerran yrittänyt johtajan paikkaa, joten uskon hänen olevan yhä valmis ottamaan sen raskaan taakan kannettavakseen.
Johtajan paikka kyllä varmasti kiehtoisi monia, mutta on varmasti myös huomioitava, että se on haastavaa pelaamista, erilaisten ratkaistavien laumaongelmien ja muiden hätätilanteden suhteen, joten lyhyestin ilmaistuna.
Sussun Maustin seuraava johtaja!
Wohweli

ViestiKirjoittaja kaZAM » 08. Helmi 2011 16:50

Ei mitään lisättävää edellisiin puheenvuoroihin. Sigi saa hatunnostot esimerkillisestä johtajapelaajan päätöksestä, niin ikävää kuin sen tekeminen varmasti olikin, ja Sussu luottamukseni johtajapaikan seuraavana pelaajana. Jos hän itse vain on edelleen halukas viran hahmolleen ottamaan, sanon minäkin että Maustis sille valtajakkaralle kannattaa laittaa.

Sigille voimia vastatuuleen.
kaZAM

ViestiKirjoittaja Sussu » 08. Helmi 2011 17:45

Hyvä homma, että päätit pistää tämmösen keskustelun pystyyn. Ikäväähän se on, jos sä et jaksa, mutta teet kyllä ihan oikein luovuttaessasi Quillan johtajuuden jollekin toiselle. Täältäkin päin kiitokset siitä, että pidit lupauksesi - huomatessasi tilanteen puutuit siihen ajoissa. Itsestäsikin varmasti parempi näin.
Jos ihmisillä ei ole mitään sitä vastaan, että Maustis nousisi aavikoiden johtoon, niin tuskin on mullakaan. (: Toisin sanoen olen edelleenkin valmis ottamaan Maustikselle paikan johtajana.

Mut hei, hienoa, että sä sentään jaksat vielä pysytellä adminina! Ei ole kyllä ollut mitään moitittavaa teidän toiminnassa. Ei mulla kai sitten muuta kun voimia Sigille!
Sussu

ViestiKirjoittaja feiarth » 09. Helmi 2011 18:32

Edellisiä kompaten. Olen myöskin sitä mieltä, että Sigin ratkaisu on oikea. Ja siis jos ja kun tulevaisuus alkaa taas valostua, niin kuka tietää vaikka Caralia sais vielä Quun jonkun lauman johtoon. Voimia Sigille täältäkin.

Minunkin puolestani Maustis voi astua lauman johtoon (:
feiarth

ViestiKirjoittaja Sasu » 09. Helmi 2011 20:56

Eipä pahemmin minullakaan ole lisättävää. Hienoa, että Sigi teki niin kuin lupasi, ja paljon jakselemisia. ^^ Ja mikäli Sussu vain haluaa ottaa Maustikselle johtajanviran, niin hienoa. :3
Since 07.09.2006
~ Gamette .:. Ciervo .:. Oscura Freccia .:. Megami .:. Orion ~
Avan piirroksesta kiitos Mwjanille, muokkauksesta kiitos Nipsulle!
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Siuri » 25. Helmi 2011 14:25

...kellään ei tosiaan näytä olevan mitään sitä vastaan, että Maustiksesta tulisi sitten se johtaja..? (:
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Maikku » 06. Maalis 2011 13:13

Ei taida olla MAustista vastaan kukaan. ^^

Mutta sitten otetaan avrmaankin aiheeksi nämä Ylänköhevoset, joiden johtajana on pitkään tunnettu Merel. Merelin pelaaja kaZAM ilmoittikin tuossa juuri hiljan lopettavansa, joten meidän täytyy siis ruveta miettimään yläreillekin johtajaa. Ehkä meidän pitäisi Harkita esim. Enkelikellon Stonea, mutta nyt en voi sitten heti mennä vannomaan, oliko Stone johtajatyyppiä ja onko Enkelikello teidän mielestänne tarpeeksi aktiivinen. Jos näin ei ole, niin ehdotuksia vaan sitten.
Maikku

ViestiKirjoittaja Zarroc » 06. Maalis 2011 13:18

Niin, jos Enkelikello ei ole tarpeeksi aktiivinen, miten olisi vaikkapa.. Jagashinan Mor'ranr? Itse äänestin ks. hahmoa lumihevosten johtajaksi silloisessa äänestyksessä, joten minusta hän voisi käydä tähän virkaan ihan hyvin.
Koska värityskin on oikea ja... niin. Eipä mulla muuta :)
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Sussu » 06. Maalis 2011 13:18

Maikku kirjoitti:Jos näin ei ole, niin ehdotuksia vaan sitten.
Mor'ranr? Sehän oli kans tässä vaihtoehtona lumihevosten johtajaksi.
Ei mulla tietenkään mitään Enkelikelloa ja Stoneakaan vastaan ole, vaikka ehkä kaipaisinkin johtajan pelaajalta hieman enemmän aktiivisuutta. Mora mulla vaan tuli ekana mieleen.

/ Ellu ehtikin ensin ..
Sussu

ViestiKirjoittaja kujakettu » 06. Maalis 2011 14:26

Niin. Tuota. Anteeksi jos tulee sekavaa tekstiä.
Muutama miete vain.
Eli sitä vain, että Stone olisi kyllä hyvä hahmo. Ei siinä mitään. Enkelikelloa en itse kuitenkaan miellä tarpeeksi aktiiviseksi.
Jagashina ja Mor'ranr. Minun mielestäni Jaga puhui myöhemmin äänestyksen aikaan mesen puolella tai jossain, että hänellä on liikaa kiireitä? Onko Jagalla edelleenkään aikaa? Jos Jagalla on aikaa ja jaksamusta, niin ilman muuta.
Entä vaikkapa Ellu? Olisiko Ellu jonkun hahmonsa kera halukas tähän hommaan? Mitä niitä nyt on. Zoe tai.. joku.
Entä vaikka Venni?
Äh, en tiedä. Keitä meillä on, jotka ovat aktiivisia ja olisivat valmiita ottamaan johtajahahmon?
..eli oikeastaan en osannut esittää vastauksia, lisää kysymyksiä vain.
Pahoittelut.

//Sekä anteeksi jos kuulostin epäkohteliaalta kun puhuin aktiivisuudesta, sitä en tosiaan tarkoita olla. Koetan vain ajatella järjellä.

EDIT: Niin, ja miten yhteiskokous nyt lopetellaan? Jätetäänkö se vain noin ja ihmiset roolii hahmonsa pois, sillä Mereliä ei enää ole ja Liny jolle Merelin piti puhua, ei sekään vaikuttanut kovin eloisalta siellä...
kujakettu

Seuraava

Paluu Suunnittelu ja ongelmanratkaisu