Heijastuva valo [Muffinssi + Sani]

Lammen ympärillä kasvaa puita ja pieniä pusikkoja. Vesi on kirkasta ja suhteellisen lämmintä meriveden viileyteen verrattuna, mutta hieman toista lampea kylmempää. Tämä lampi on aavistuksen syvempi kuin toinen, mutta siellä ei asu hevosille kovin vaarallisia eläimiä.

Heijastuva valo [Muffinssi + Sani]

ViestiKirjoittaja Wadelma » 20. Huhti 2013 14:15

Tänne siis Muffinssi ja heppasensa :)

Morning Saga

Valkean tamman askeleet painautuivat järven rantahietikkoon. Pienoinen tuulenvire sai aikaan veteen laineita. Auringon kirkkaat säteet heijastivat valon veden pinnasta suoraan Sagan silmiin. Tamma siristeli silmiään, ja käänsi päänsä vastakkaiseen suuntaan heijastuvasta valosta. Saga asteli vesirajaan ja laski turpansa juodakseen. Kirkas vesi virtasi tamman sisimpään kuin hyökyaalto, ja Sagan oli pakko myöntää olleensa kovin janoinen. Saga nosti päänsä vedestä, ja haisteli ilmaa korvat hörössä. Kevään tuoksut virtasivat sieraimiin ja saivat Sagan pärskähtämään ilosta. Kevät sai kenet tahansa hevosen riemastuman. Tamma köyristi selkänsä, ja heitti muutaman pukin jonka jälkeen valkea lähti reippaalla ravilla kohti lammen toista päätyä. Perhonen lenteli Sagan ohitse, ja maassa saattoi erottaa liikettä kun muurahaiset alkoivat rakentaa kekojaan. Kevät oli saapunut!

(sorry tuli lyhykäinen :/)
Wadelma

Re: Heijastuva valo [Muffinssi + Sani]

ViestiKirjoittaja Smiley » 20. Huhti 2013 18:33

[Täällä siis Muffinssi ja heppasensa! (:]

Viento Solar

Viento Solar katseli ympärilleen samalla kun se käveli sademetsässä verkkaiseen tahtiin. Papukaijan kirkaistessa se vain käänsi päätään laiskasti, sillä jo muutaman päivän metsässä käveltyään se oli tottunut äkkinäisiin ääniin, eivät papukaijojen kirkaisut aina vaaraa merkinneet, sen Sani oli huomannut.
Aurinko pilkahti puiden latvojen lomasta, ja ympärillä kuului hiljaista linnunlaulua. Itseasiassa Sania jo kyllästytti tämä kiemurtelevaa polkua seuraaminen. Vaikka se oli nähnyt muutamia kavionpainaumia ruohikolla ja mullassa, koko aikana viidakossa kävellessään se ei ollut nähnyt yhtäkään hevosta. Sani oli moneen kertaan toivonut näkevänsä jonkun, ja se tunsi itsensä yksinäiseksi. Puut harvenivat polun ympärillä, ja maisema oli heti valoisampi. Kevätaurinko lämmitti mukavasti, ja Sani hengitti syvään. Käveltyään eteenpäin jo jonkin aikaa, se huomasi puiden harvenevan valtavan suureksi aukioksi. Aukion keskellä oli kirkasvetinen järvi, -tai lampi- jossa auringonsäteet taittuivat. Maisema oli varsin kaunis nähtävyys, kuin lumoutuneena Sani katseli lampea, jota reunustivat muutamat matalat puut ja pensaat. Innostuneena tamma käveli lammen rantaan. Sitten se havahtui. Hei! Ravasiko tuolla joku? Sani käännähti ympäri ja huomasi kimon, kauniin tamman ravaavan lammen rannalla. Sani ei ollut uskoa näkemäänsä. Se näki jonkun! Vihdoin! Monen, monen päivän kävelemisen jälkeen! Ei ketään, ei ketään, mutta nyt! Vihdoin! Sani katseli hetken kimoa, ja mietti, oliko tämä huomannut sen. ilmeisesti ei. Sani lopulta päätti, ja lähti ravaamaan tätä kohti. "Hei!" Sani huudahti iloisen kuuloisesti tammalle, joka oli vielä vähän matkan päässä. Sani pysähtyi paikalleen odottamaan, katsomaan, huomaisiko tuo hänet.
Smiley

ViestiKirjoittaja Wadelma » 20. Huhti 2013 19:40

Saga

Sagan heitettyä vielä muutama iloinen pukki huomasi se metsikössä liikehdintää. Korvat kääntyivät höröön, ja utelias katse tapitti sademetsää valmiina tekemään tuttavuutta jonkun kanssa. Hetkeen ei kuulunut mitään ja tamma luuli pettyneensä. Ei siellä ketään ollutkaan. Mutta samassa pusikosta ilmestyi harmahtava tamma, joka näytti ilahtuneelta huomatessaan Sagan. Tervehdyksen hirnahtanut vieras näytti ihan mukavalta seuralaiseksi, joten Saga lähti hilpein askelein hölkkäilemään kohti toista. "Heipä hei vaan! Olen Morning Saga, mutta kutsu vain Sagaksi. Olen aika uusi tällä saarella, ja ensimmäistä kertaa lammella. Oletko jo maistanut miten raikasta vesi on? Et varmaan, jos sinäkin olet uusi, vai oletko? Olet kivan värinen, synnyintallillani oli samanvärinen ruuna. Se oli nimeltään Mouse. Mouse oli laiska ja vanha.... Sinä et onneksi varmaankaan, tai no enhän minä voi tietää. Mikä muuten on nimesi?" Puhetulva purkautui Sagan suusta, ja tamma jäi katsomaan pirteästi toista silmiin.

Saga ei jäänyt odottamaan vastausta vaan kääntyi jälleen lammen puoleen ja laski jälleen turpansa veteen. "Tule maistamaan!" Se kehotti vierasta, ja nyökkäsi toiselle pienesti.
Wadelma

ViestiKirjoittaja Smiley » 21. Huhti 2013 19:50

Hevonen oli huomannut minut. Ja se tervehti minua, ja jutteli iloisen kuuloisena... Sani ajatteli, Ja nyt tuo hevonen joka oli esittäytynyt Sagaksi kysyi minun nimeäni. Tuo vaikuttaa todella puheliaalta ja iloiselta. Toisen mennessä lammen rantaan juomaan Sani avasi suunsa: "Minä olen Sani. On minulla pidempikin nimi, mutta sinä voit kutsua minua ihan vain Saniksi , kaikki kutsuvat." Sani aloitti, ja vastasi Sagalle: "Ja olen minäkin uusi. Olen ollut tällä saarella vasta ihan muutaman päivän. Tai ehkä viikon, jotain sellaista. En ole käynyt täälläpäin aikaisemmin, tulin tänne lammelle vasta äsken, tuolta jäätiköltä päin, sademetsän halki" Sani selitti ja käänsi päätään katsoakseen taaksepäin, polulle jota pitkin oli juuri äsken kävellyt. Se oli innoissaan siitä, että oli vihdoin päässyt juttelemaan jollekkin.
Sani käveli lammen matalaan rantaveteen. Vesi oli lämmintä, ja niin kirkasta, että siinä uivat pikkukalat näki helposti. "Tiedätkö sinä muuten, onko täällä metsässä muita? En ole nähnyt moneen päivään ketään, enkä ole koko aikana täällä ollessani tavannut oikeastaan montaakaan hevosta... Paikka vaikuttaa autiolta, vaikka aivan toista olen kuullut. Viidakossa ei ole ollut ketään, ei ketään muita kuin niitä apinoita ja kaikenmoisia lintuja. En ymmärrä miten en ole tähän mennessä tavannut melkein ketään, miten olen onnistunut kulkemaan juuri sieltä, missä ei ole muita. Minulle on sanottu, että täällä olisi paljonkin hevosia. Niin minä sen ainakin käsitin. Ellen sitten ymmärtänyt väärin. Sinä varmaankin olet tavannut muitakin. Mistä päin olet tulossa?" Sani keskeytti puheensa hetkeksi miettiäkseen saaresta aiemmin kuulemiaan asioita. Kaikkea tuo ei edes muistanut, ja jotkin asiat olivat tälle vielä epäselviä. Silti tämä ei päättänyt vaivata niillä toista tammaa, joka oli tuokin kertonut olevansa aika uusi saarella. Olisi turhaa vaivata sitä saareen liittyvillä kysymyksillä, kun halusi tietää muutakin. " Miten oikeastaan edes päädyit tänne?"Sani halusi tietää. " Kun itse tulin tänne, rantauduin jäätikölle. Silloin ajattelin, että täällä ei ole ketään" Tuo muisteli.

[19.5. --Keskeytyi toisen pelaajan lopettaessa]
Smiley

Paluu Pohjoinen lampi