Catch me if you can [YM-MD]

Onlinealue kattaa kaikki Caralian pelialueet. Alue, jolle peli sijoittuu, tulee merkitä pelin otsikkoon (esim. "tasankohevoset - lehtimetsä" -> TH LM tai TH ja täsmennys peliviestin alkuun). Lyhenteet nähtävillä täältä Onlinessa pelataan nopeatempoista peliä pelaajien ollessa samaan aikaan paikalla. Pelin jäädessä kesken se jäädytetään.

Re: Catch me if you can [YM-MD]

ViestiKirjoittaja TuikKu » 13. Heinä 2014 22:03

Submarine nimisen juoman maku oli jäänyt kielelleni kuin pysyäkseen, se maistui hyvin pitkään. Noita ei varmasti kovinkaan montaa pystyisi juomaan kunnes tulisi jo paha olo.
Harmistuin hieman kun Kali kertoi ettei ollut nähnyt Loskaa, mutta kyllä minä hänet vielä löytäisin. Hymyilin pienesti ja kuuntelin tamman kertomusta kuinka hänellä oli käynyt tuuri laumaan liittymisen kannalta.

"Onnekas!" Naurahdin hymyillen. Toivoin niin että löytäisin Loskan pian.
"Tasankohevoset." Tokaisin sitten mietiskellen lähinnä itsekseni.
"Ovatkohan Tasankehevoset kovinkin kaukana Lumihevosista?" Puhelin sitten kysyvästi.
"Sillä olisi mukavaa nähdä sinut toistekkin." Hymähdin sitten ja maistoin taas juomaani.
TuikKu

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 13. Heinä 2014 22:13

Omorakin totesi minun olevan onnekas. Kyseisellä tapahtumalla oli mielestäni oltava jokin pidemmän päälle tärkeä merkitys, mutta en nyt kokenut tarpeellieksi sanoa sitä ääneen. Katsoin Omoraa näkevällä silmälläni iloisena. Mukava tamma. Ja nyt hän oli päätynyt pohtimaan jo rajanaapuruuttamme.
"Olen ymmärtänyt, että lumihevoset ovat pohjoisessa. Emme ole rajanaapureita, mutta ainahan yhteismaa on keksitty", vastasin tammalla hyväntuulisena.

Otin pari kulausta omaa makeaa lientäni. Se taisi olla ehkä vähän turhankin makeaa, pyytäisiin seuraavaksi jotakin muuta. Katselin oikealla puolellani olevaa mietteliäänä.
"Tasankohevoset ovat yhteismaalta katsottuna viistosti alhaalla", kerroin sitten täsmentävästi. Senkin olin oppinut täällä ollessani.
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja TuikKu » 13. Heinä 2014 22:24

Join juomani loppuun ja maistelin sitä suussani pitkään. Plaah, ehkä hieman liian makeaa omaan makuuni. Kuuntelin sitten taas Kalia ja katsoin tähän päin. Hän tiesi paljon enemmän saaren laumojen sijainneista kuin minä.
"Aaa." Henkäisen nyökäten. "Niin tosiaan, muiden laumojen alueille ei tosiaan saanut mennä, näin ainakin olin ymmärtänyt ja onhan se ihan ymmärrettävääkin." Selostin ja katsoin sitten missä kaksi tarjoilijaamme olivat.

"Tiedät paljon enemmän tästä paikasta kuin minä." Totean sitten hymyillen. "Mutta sehän on hyvä, voin oppia sinulta sitten enemmän." Sanon mielissäni ja mietin jo kolmannen juoman tilaamista. Pistin myös mieleeni että tämä kyseinen paikka oli siis yhteismailla.
"Tiedätkö sinä mikä tämän paikan nimi on? Vai onko tällä paikalla edes nimeä?" Kysyn sitten Kalilta.
"Tarkoitan siis tätä kyseistä paikkaa mistä saa näitä juomia..."
TuikKu

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 13. Heinä 2014 22:38

Omora ei ole ilmeisesti aivan yhtä kärryillä kuin minä. Hän toteaa, ettei muiden alueille saanut mennä vähän siihen tapaan.
"Laumoilla on omat alueensa jossa viettää aikaa", vastasin hiukan koruttomaan sävyyn. Minusta oli hienoa, että täällä oli rajoituksia ja sääntöjä. Sitäpaitsi, miksi lähtisin rikkomaan sääntöjä kun voisin vain mennä yhteismaalle tekemään tuttavuutta hevosten kanssa, joita en muutoin tapaisi?
"Sitä varten yhteismaa on, täällä voi kohdata muita", minä sanoin maistellen ajatusta yhä mielessäni. Olin tainnut juoda vähän liiankin reippaasti, sillä oma kuppini alkoi olla jo tyhjä.

"Onhan se ymmärrettävää, tapasin kuitenkin johtajattaren", vastasin tamman mietiskelyyn siitä, kuinka minä tiesin asioista enemmän. Kun Omora sitten kysyy, tiedänkö paikan nimeä, olin jo sanomassa "Caralia", mutta hän meneekin täsmentämään tähän juottolaan. En ollut tullut kysyneeksi.
"En tiedä", vastaan sitten hänelle pahoittelevasti.
"Olen todella pahoillani, ei tullut aikaisemmin mieleeni", vastaan surullisena.
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja TuikKu » 13. Heinä 2014 22:48

Kuuntelin toisen sanoja ja nyökkäsin ymmärtäväisesti. Onneksi yhteismaa oltiin keksitty. Nyt voisin hyvillä mielin liittyä lumihevosiin. Toivoin todella että Loska olisi ystävällinen ja hyväksyisi minut laumaansa.
"Onneksi." Sanoin hymyillen ja toivoin todella että voisin tavata Kalin uudestaankin, ehkä täällä, ehkä jossain muualla. Mutta tänään luultavasti jatkaisin taas matkaani eteenpäin yksin, lähtien etsimään taas Loskaa. Mutta ajatus siitä että saattaisin tavata matkan varrella uusia hevosia piristi.

Höristin korviani Kalin suuntaan ja hymähdin sitten itselleni. Olin minäkin typerä kun en moista heti tajunnut. "No niin tietysti... Loskallakin olisi varmasti paljon kerrottavaa tästä Caraliasta." Tokaisin pohtien ja tilasin sitten uuden juoman vaalealta hevoselta. Halusin jotakin makeaa, mutten samanlaista kuin mitä minulla nyt oli. Olin kuitenkin alkanut tottua tähän makeaan makuun.
Lopulta Kali pahoitteli ettei tiennyt tämän paikan nimeä, vaikuttaen hieman surulliseltakin.
"Ei se mitään, eiköhän se selviä kysymällä." Sanoin koittaen piristää toista. En halunnut että toinen oli surullinen tai pahoillaan siitä ettei tiennyt jotakin.
TuikKu

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 13. Heinä 2014 22:59

Omora uskoi, että Loskallakin oli hänelle paljon kerrottavaa Caraliasta. Minä toivoin, että hänen valitsemansa lauma oli hyvä ja että siellä oli asiansa osaava johtajatar. Minä saatoin itse sanoa, että olin jopa pitänyt johtajattarestani.

Harmitti, etten tiennyt paikan nimeä, mutta Omora lohdutti minua. Hän lohdutti, että eiköhän se selviäisi kysymällä. Totta tosiaan, se olisi melko yksinkertaista. Niinpä pyytäessäni uuden drinkin tarkistin samalla paikan nimen ja sain kuulla sen olevan Magic Drink. Taikajuoma. Aika hauska, vaikka itse sanonkin.
"Mielenkiintoinen nimi", tokaisin vielä Omorallekin, sillä uskoin hänenkin kuulleen. Sain eteeni juoman, jonka nimi oli Honey. Maistoin sitä ja totesin maun melko eksoottiseksi. Värikin oli turkoosia. Mistäköhän se oli tehty?
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja TuikKu » 13. Heinä 2014 23:07

Kali ei sanonut mitään mutta tilaessaan uuden juoman hän kysyi samalla tämän paikan nimeä. Hymyilin pienesti kun toinen ei vaikuttanut enään niin surulliselta. Magic Drink oli siis tämä paikka. Se pitäisi muistaa.

"Niin on." Naurahdin pienesti ja sain oman juomani viimein minkä olin tilannut. Sen nimi oli kuulemma Ginger. Inkivääri. Nimi ei kuulostanut kovinkaan houkuttelevalta mutta tämä olisi kuulemma makeaa. "Mitä sinä otit?" Kysyin sitten taas uteliaana Kalilta jonka juoma oli tällä kertaa sinertävää, ehkäpä jopa turkoosin värinen. Tunsin oloni pirteäksi ja miellyttäväksi. En ollenkaan huonoksi. Katselin omaa juomaani ja se oli kauniin vaaleanpunertavan väristä. Maistoin sitä ja yllätyin positiivisesti. Se ei ollut liian makeaa. Oikein hyvää, ainakin omasta mielestäni.
TuikKu

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 09. Tammi 2015 20:41

//Sulaa//

Omora ehätti kysyä mitä olin tilannut. Vilkaisin hauskanväristä juomaani uudestaan ennen kuin vastasin. "Tämä oli joku.. mikähän se oli", mietiskelin ääneen. Ainiin, honey. "Niin honey. Ei kyllä näytä ihan hunajalta", päivittelin siinä vaalealle Omoralle. Otin kulauksen tätä honeytä, joka maistui edelleen todella eksootiselta.

"Niin mitä sinä otit?" kysyin Omoralta, sillä en ollut varma olinko tullut kysyneeksi sitä vielä. Tällainen erilaisten juomien maistelu ei takuulla ollut mitään järkevää puuhaa, mutta kai sitä voisi vielä vähän pitää hauskaa. Voisin sitten vaikka huomenna aloittaa tekemällä lisää tutkimutyötä tästä saaresta. Päätökseeni tyytyväisenä join vielä hieman lisää juomaani. Minulle oli alkanut tulla mukavan rento olo.
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja TuikKu » 09. Tammi 2015 20:56

Kuuntelin uteliaana Kalia ja vilkaisin uudestaan tämän juomaa. "Ei kyllä näytä." Naurahdin pienesti ja katselin omaa juomaani ja maistoin sitä uudelleen. Maku tuntui vain paranevan mitä enemmän sitä maisteli, joten ei mennyt kauaakaan kun se oli jo kookospähkinän puolikkaasta hävinnyt kuin tuhka tuuleen.

Käänsin pääni Kaliin päin korvat höröllä samalla nielaisten alas viimeisetkin pisarat. "Tämä oli jokin ginger." Kerroin kielen sitten lipoessa vielä huulia. Se oli oikein hyvää. Olo tuntui vain piristyvän ja mieli teki irroitella hieman. "Mietin tässä, että jäisimmekö vielä hetkeksi vai haluaisitko lähteä tutkimaan hieman lähistöä kanssani?" Kasvoillani oli odottavainen ilme ja toivoin todella että Kali haluaisi lähteä mukaan.
TuikKu

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 09. Tammi 2015 21:30

Omorankaan mielestä juomani ei näyttänyt kauehasti nimeltään, mutta ehkä juomien nimet olivatkin enemmän kuvaavia. Join lisää juomaani, kunnes havaitsin sen jo tyhjetyneen. Kovin pienen oloisia nämä kookospähkinä juoma-astiat. Omora kertoi juomansa olleen ginger. Voisin harkita sellaisen tilaamista seuraavaksi, se näytti ainakin olevan hyvää.

Omora heitti yhtäkkiä idean lähteä tutkimaan lähistöä kanssaan. Idea kuulosti hyvältä, joten nyökkäilin hieman ehkä odottavan oloiselle Omoralle. "Kyllähän se käy", sanoin hänelle. "Mihinpäin haluat mennä?" kysyin sitten seuraavaksi, mennen jo kulkukäytävälle valmiiksi.
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja TuikKu » 09. Tammi 2015 22:25

Kalin myöntyvä vastaus sai leveän hymyn turvalleni ja miltein steppasin paikoillani. Aivan kuin olisin saanut suuren energiapistoksen, saattoi tietysti johtua noista juomistakin.

Otin muutaman iloisen raviaskeleen Kalin vierelle ja katselin sitten ympärilleni. "Kaikki suunnat käy!" Vastasin hyväntuulisena. Aukion ympärillä oli suurimmaksi osaksi havumetsää. Huomasin että maassa näkyi aukion reunoilla, siellä mistä metsä alkoi suuriakin polkuja eri suuntiin joista hevoset saapuivat ja lähtivät. Ehkä niitä kautta pääsisi jonnekin missä olisi lisää hevosia. "Mennäään, hmm, vaikka tuonne." Tokaisin sitten ja otin jälleen yllättävän kepeitä raviaskeleita eteenpäin kohti metsän laitaa. Pää kävi alhaalla nuuskien maata joka oli täynnä kavionjälkiä sikin sokin.
TuikKu

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 09. Tammi 2015 22:47

Omorasta oli tullut entistä energisempi. Hän sai hymyn nousemaan huulilleni vastatessaan.
"Mikäs siinä. Mistä suunnasta aloitetaan?" kysyin sitten kun Omora paljasti jokaisen suunnan olevan kiinnostava. Omora valitsikin suunnan ja minä lähdin hänen peräänsä.

Seurasimme jotakin polkua poispäin tästä Taikajuomasta. Hevoset taisivat käydä täällä paljonkin. Ympäröivä sademetsä oli kuitenkin polun ympäriltä melko hyvässä kunnossa. Ehkä vähän syödynnäköistä. Saavuimme metsän reunaan, jolloin annoin Omoran mennä edellä.
"Syötäisiinkö jotain?" kysyin Omoralta. Minulla oli vähän nälkä.
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja TuikKu » 09. Tammi 2015 22:59

Vilkuilin aina taakseni huomaten että Kali tuli mielellään perässä. Kävelin uteliain askelin eteenpäin kunnes seuralaiseni ehdotti syömistä. Kieltämättä täällä jotkin kasvit näyttivät oikein herkullisilta ja maha alkoi siinä samassa pitää kuuluvaakin ääntä. Naurahdin hiljaa ja pysähdyin kääntyen Kaliin päin. "Toki." Vastasin toiselle hymyillen. Seikkaillessahan tulee aina nälkä, eikö niin. "Jäämmekö tähän vai etsimmekö paremman paikan?" Kysäisen sitten ja katsahdan maahan napaten sitten ohimennen pienen ruohotupsun suuhuni. Hyväntuulisuus kupli sisälläni ja halusi kiivaasti päästä ulos, mutta jos Kali halusi hetken syödä niin mikäs siinä.

Olin sillä hetkellä todella onnellinen että olin tavannut tämän minua hieman vanhemman tamman. Hän oli oikein mukava ja toivottavasti pysyi myös sellaisena. Jatkaisin mieluusti hänen kanssaan pidemmällekin matkaa, mutta en tiennyt haluaisiko hän jatkaa kuitenkin matkaansa yksin eteenpäin. Ehkä hänellä oli muita suunnitelmia?
TuikKu

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 09. Tammi 2015 23:06

Omora oli hilpeällä tuulella. Minulla itselläni oli rauhallinen olo. Rauhallinen ja miellyttävä samaan aikan. Omoralle sopi, että pysähtyisimme syömään. Hän esittikin heti perään kysymyksen, että jäisimmekö tähän vai etsisimmekö paremman paikan. Mietein hetken ennen kuin vastasin.
"Voitaisiinhan me etsiäkin joku hyvä paikka. Nyt kun tutkimusmatkalla ollaan", ehdotin Omoralle. Ehkä hän innostuisi ideasta. Minusta se kuulosti ainakin hyvältä.

Olimme kulkeneet vähän eteenpäin, kun polku haarautui.
"Kumpaan suuntaan mennään?" utelin toiselta. Omora kulki edelläni, mutta vilkuilin osittain hänen vierellään. Suunnilla ei ollut varmaan kauheasti väliä, molemmat näyttivät samalta.
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja TuikKu » 09. Tammi 2015 23:19

Mutustellessani ruohotuppoa hyvällä ruokahalulla kuuntelin Kalia korvat höröllä. Tämän ehdotus kuulosti oikein hyvältä. "Kuulostaa hyvältä." Totesin ja jatkoimme matkaa sitten hieman pidemmälle. Leveä polku haarautui ja kapeni hieman molempiin suuntiin. Nostin päätäni hieman korkeammalle, mutten nähnyt mitään erikoista kummankaan polun päässä, joten summanmutikassa valitsin vasemmalle vievän polun ja jatkoin matkaa reippain askelin. "Tämä vaikuttaisi hyvältä..." Vastasin puhellen sitten melkeimpä itsekseni, mutta kuitenkin niin kovaa että toinen varmasti kuuli sen.

Kävelytahti oli reipas ja väliin mahtui muutamia lennokkaita raviaskeleitakin. Maa oli tasaista polulta ja oikein miellyttävän pehmeä alusta kavioille. Polku ei jatkunut kovinkaan kauas kunnes se alkoi kadota olemattomiin ja muiden hevosten kaviojäljet hävisivät kasvillisuuden sekaan. Maa oli ruohon peitossa lähes kauttaaltaan, vaikkakin oli aavistuksen nuukahtanutta. Ilma oli viileä, mutta lunta ei kuitenkaan näkynyt. Hieman syrjemmässä ruoho ja muu kasvillisuus näytti kuitenkin jostain syystä rehevemmältä, ja sekös sai minut innokkaasti ottamaan askelia siihen suuntaan. "Täällä näyttäisi hyvältä!"
TuikKu

EdellinenSeuraava

Paluu Onlinepeli