Anything they done for love [VP/HM]

Onlinealue kattaa kaikki Caralian pelialueet. Alue, jolle peli sijoittuu, tulee merkitä pelin otsikkoon (esim. "tasankohevoset - lehtimetsä" -> TH LM tai TH ja täsmennys peliviestin alkuun). Lyhenteet nähtävillä täältä Onlinessa pelataan nopeatempoista peliä pelaajien ollessa samaan aikaan paikalla. Pelin jäädessä kesken se jäädytetään.

Anything they done for love [VP/HM]

ViestiKirjoittaja Zarroc » 07. Joulu 2014 15:08

[Mukaan Iina & Irre, Vuoristojen havumetsä.]

RAGENAN

Talvi oli vihdoin saapunut havumetsään. Katselin ympärilleni pienen lumipeitteen keskellä, suuren männyn varjossa. Eihän sitä paljon ollut, kymmenisen senttiä ainoastaan, mutta se tuntui jo paljon paremmalta kuin tähän mennessä paikkaa pitänyt loskakeli. Olin paljon mielummin pakkasessa ja hangessa, kuin mahaa myöten mudassa.

Vedin syvään henkeä, pieni pakkanen puri sieraimista ja tuntui mukavan raittiilta keuhkoissa. Lähdin lyhyin askelin etenemään tallaantunutta polkua pitkin, jonka ympärillä oli pelkkää koskematonta hankea. Eläimet olivat menneet suojiinsa viime yön lumisateen aikoihin ja kai pysyttelivät siellä edelleen. Kuuntelin oravan liikehdintää viereisen puun latvassa ja varoin saamasta niskaani lumiryöppyä.

Näin sen kuului ollakin.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

Re: Anything they done for love [VP/HM]

ViestiKirjoittaja kujakettu » 07. Joulu 2014 17:41

Hemgårds Irrbloss

Ravaan eteenpäin tasaisin askelin, katseeni lipuen rauhallisesti havupuista toisiin. Nomi oli jo kasvanut, paljon, ja pärjäsi itsekseenkin vallan mainiosti vaikka se toisaalta sydäntäni välillä särkikin. Kyllä hän paljon vielä seurassanikin viihtyi, mutta silti tunsin ja tiesin jo sen miten hän erkanisi luotani ennen pitkään vielä kokonaisemmin. No, ainakin tällä kertaa tiesin että hän olisi samassa paikassa kuin minä, eikä olisi pelkoa siitä että hänet myytäisiin pois kuten ihmisten parissa..
Silti on hieman haikea olo vaikka olinhan minä tähän jo tottunut.
Toisaalta taas tuntuu taas helpolta kun ei tarvitse koko ajan huolehtia jostakusta.
Ristiriitaista.

Pieni hymy piirtyy silti huulilleni kaikista mietteistäni huolimatta. Pojastani oli kasvanut eloisa hevosenalku ja olin hänestä aika ylpeä.
Moderaattori - player since 28.2.2008

IRIS - ANAKIN - NITA - IRRE - HERA - NOMI - CADELL
kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 07. Joulu 2014 17:45

Askeleeni olivat pysyneet hyvin samankaltaisina koko sen ajan, kun olin kävellyt eteenpäin tässä lumikuorrutteisessa metsässä. Polku piirtyi hyvin selvänä mielessäni, olin tallannut sitä monina kertoina, joten minun ei juurikaan tarvinnut edes katsella eteeni. Saatoin keskittyä ajatuksiini, joissa ei niissäkään ollut juurikaan mitään keskittymistä. Tai en halunnut ajatella asiaa niin, koska joskus yksinään pohtiminen vain pahensi kaikkea entisestään.

Tuttu tuoksu tulvahti sieraimiini kauempaa polulta ja minä kohotin päätäni, hiljentäen vauhtini muutaman askeleen kautta kokonaan pysähdyksiin. Käsittääkseni edestäpäin oli tulossa eräs tamma, jonka kanssa en ollut koskaan kerennyt vaihtaa muutamaa sanaa enempää.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 07. Joulu 2014 17:58

Talvinen maisema on hirveän kaunis ja olen iloinen että täälläkin on lunta - se muistuttaa minua kotoisasta Ruotsista. Lievittää koti-ikävää joka joskus painoi minunkin sydäntäni. Lunta ei ole hirveän paljon, mutta näin pienenä ponina rasitusvammaisin jaloin se lienee vain parempi.

Hengitän syvään pakkasilmaa keuhkoihini mutta yllätyksekseni se tuokin mukanaan tuoksun toisesta hevosesta. Eikä kenestä tahansa, sillä ellen ihan väärässä ollut niin kyseessä taisi olla lauman johtaja.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 07. Joulu 2014 18:11

Toinen vaikutti huomanneen minut myös, joten odotin, että hän tulisi rauhassa lähemmäs.
"Hyvää päivää", tervehdin tammaa ystävällisellä sävyllä ja hymyilin kevyesti. En oikeastaan tiennyt, oliko päivä varsinaisesti hyvä, mutta ei se tainnut kovin huonokaan varsinaisesti ollut.

"Kuinka olette täällä yksin?" jatkoin hetken kuluttua, uskoin, ettei esittelyä tarvittu. "Eikö komea poikanne kuljekaan mukananne?"
Kysymykseni oli siinä määrin hyvin kohtelias, ettei tamman tarvitsisi vastata siihen välttämättä mitään, jos ei halunnut. Kuin olisin puhunut säästä, eli täysin merkityksetöntä löpinää.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 07. Joulu 2014 18:37

Päästyäni keskusteluetäisyyden päähän vuoristolaisten johtajasta hän jo tervehtiikin minua. Hymyilen hänelle, nyökäten sitten päätäni syvään, melkein kuin pieneksi kumarrukseksi. Jonkinsortin kunnianosoitukseksi ja tervehdykseksi.
"Hyvää päivää, johtaja Ragenan", sanon hymyssä suin, nostaen pääni kumarruksesta ja siirtäen katseeni hänen silmiinsä.

Ilmeeni vaihtuu kuitenkin yllättyneeksi kun huomaan orin, ylempiarvoiseni, teitittelevän minua. Räpytän silmiäni jopa hieman hämmentyneen kiusaantuneesti samalla kun johtaja jatkaa, kysyen pojastani. Ai, hän muisti. Tosiaan.
"Voi, Nomi on jo kasvanut niin paljon että viihtyy varsin paljon ilman minua", vastaan sitten hänen kysymykseensä.
"Teillä on hyvä muisti, en olisi arvannut että edes muistaisitte tapaamistamme."

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 07. Joulu 2014 18:41

Minua hämmensi muutaman sekunnin verran, että tamma puhutteli minua noinkin kohteliaasti, mutta en antanut hymyn kadota turvaltani. Kenties se vain syveni entisestään.
"Älkäähän nyt", naurahdin kevyesti. "Sanokaa toki vain Ragenaniksi."

Pian tamma vastasikin kysymykseeni pojastaan ja minä nyökkäsin ymmärtäväisesti. Niin ne lapset tuppasivat kasvamaan, ei sille mitään mahtanut.
"Muistan ensikohtaamisen jokaisen laumalaiseni kanssa, rouva", hymyilin ystävällisesti. "Te olette minun perheeni."
Eikä perhettä ole koskaan hyvä unohtaa.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 07. Joulu 2014 18:55

Johtaja vaikuttaa kyllä kovin ystävälliseltä tapaukselta - olihan hän vaikuttanut siltä varsinaisella ensikohtaamisellammekin kun liityimme Nomin kanssa laumaan. Hän kehottaa kutsumaan itseään vain Ragenaniksi ja nyökkään lyhyesti.
"Yritän pitää mielessä."

Siihen mitä taasen totesin johtajalle siitä että hän muisti vielä minut ja poikani, hän vastaa todella herttaisella tavalla joka saa väkisinkin hymyn huulilleni.
"Kovin kauniisti sanottu", totean sitten, "näin tavallisen ponin näkökulmasta sitä helposti vain ajattelee että johtajakin kohtaa hevosia sen verran paljon ettei mitenkään voi muistaa kaikkia. Mutta olen hyvin ilahtunut siitä että muistatte minut ja poikani."
Sitten pieni virne käväisee huulillani.
"Eikä minua tarvitse rouvaksi kutsua, Irreksi vain."

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 07. Joulu 2014 18:58

"Niin no, eipä meidän laumamme niin suuri ole, ettenkö kaikkia kykenisi muistamaan", kohautin lapojani. Olin kuitenkin suurimman osan ajasta onnellinen siitä, etten ollut monisatapäisen lauman johdossa. Siinähän olisi lähes mahdollista pitää ohjaksia jotenkin käsissään.

"Yritän pitää sen mielessä", vastasin tammalle ilkikurisesti, ihan niin kuin hänkin oli vastannut minulle. Irre vaikutti todella mukavalle, hän oli sellaisia henkilöitä, joista ei vain voinut olla pitämättä.
"Oletteko kenties menossa jonnekin?" kysyin hetken kuluttua. Minulla kun ei elämässä mitään päämäärää normaalistikaan ollut, niin välillä oli mukava tietää, oliko muillakaan.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 07. Joulu 2014 19:16

Nyökkään orin vastaukselle.
"Taidatte olla oikeassa. Mutta kai johtaja muitakin kuin omia laumalaisiaan tapaa?"

Pakkasilma kutittelee keuhkoissa sitä hengitellessäni. Johtaja vastaa sanoihini kuten minä olin vastannut hänen sanoihinsa, ja virnistän vähän. No johan oli tapaus tämäkin. En olisi ajatellut johtajaa aivan tällaiseksi kuitenkaan. Sitä kuitenkin helposti ajatteli että johtaja oli jotain kaukaista, arvokasta ja vakavaa. Mutta tämä ori vaikutti olevan jotenkin niin paljon helpommin lähestyttävä ja se yllätti minut.
"Minä? En mihinkään erityisesti", sanon hymyssä suin sitten johtajan kysymykseen.
"Kunhan verestin ravurin muistojani."

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 07. Joulu 2014 19:20

Tamman kysymykselle hymähdin hiljaa. Mitäpä tuohon voisi sanoa, en minä paljon liikkunut alueiltani.
"Tietysti tapaa", vastasin pienen harkinnan jälkeen. "Mutta aika usein minäkin pysyttelen täällä lauman alueella, että minut on kaikkein helpointa tavoittaa."
Ja ehkä siksi, että tunsin tämän alueen kodikseni, enkä nähnyt mitään syytä poistua täältä. Vaikka se ehkä kannattavaa olisi toisinaan, varsinkin mielenterveyden kannalta.

Tamman vastauksen jälkeen katselin häntä kiinnostuneena. Jouduin kääntämään päätäni hieman paremmin hänen puoleensa, mutta siihen oli kerennyt tottumaan.
Hän siis veresti ravurin muistoja, aivan niin. Minä en oikeastaan enää edes muistanut menneisyydestäni paljoakaan, kaikki oli hiljalleen jäänyt hiipivän sumun alle. Tietysti olin jo kerännyt ikää sen verran, että Caraliaan saapuminenkin oli jo pelkkä muisto.
"Nautitko juoksemisesta?" kysyin silkasta mielenkiinnosta, sillä minä ainakin nautin.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 07. Joulu 2014 19:49

"Ymmärrän", vastaan orin sanoihin. Niin, olihan johtajalle varmasti tärkeää pysyä oman laumansa alueilla, ilman muuta. Ja kai laumanjohtajana sitä myös kiintyi laumansa alueisiin ehkä vielä syvemmin kuin tavallisena lauman jäsenenä.

Kun Ragenan sitten kysyy minulta nautinko juoksemisesta, nyökkään.
"Sen mitä pystyn. Rasitusvamma jaloissa", totean heilauttaen päätäni jalkojeni puoleen.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 07. Joulu 2014 19:54

"Ah, aivan", vastasin hieman pahoittelevalla sävyllä tammalle. Rasitusvamma ei varmasti ollut mikään mukava vaiva, minua ei kuin ikä vasta haitannut. Olin siitä hyvilläni, vaikka olinkin tehnyt liian raskasta työtä nuoruudessani.
"Itsekin pidän juoksemisesta", jatkoin kohta, mutta hymy turvaltani oli kalvennut. "Toimin aikoinaan viestinviejän tehtävissä."

Katseeni siirtyi Irrestä jonnekin kauemmas, tuijotin puita ja olin hyvilläni valoisasta säästä. Pimeällä näin välillä vaikka millaisia menneisyyden haamuja ja tavallaan inhosin sitä kaikkea enemmän kuin koskaan ennen.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 07. Joulu 2014 20:16

Ori kertoo pian että hänkin pitää juoksemisesta, onhan hän ennen ollut laumassa viestinviejänä. Ilmeeni muuttuu yllättyneeksi.
"Tosiaanko?" kysäisen saman tien, tahattomasti. Sitten kurtistan vähän kulmiani.
"Ajattelin että johtajan paikka on ennemminkin jotain johon synnytään. Joka peritään", sanon sitten.
"Miten sitten päädyit johtajaksi?"
Katson oria kiinnostuneena.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 07. Joulu 2014 20:20

"Ei Caraliassa", vastasin tamman olettamukseen ja pudistin hieman päätäni. "Täällä valta luovutetaan parhaimmalle ehdokkaalle.. tai minun tapauksessani varmaan sille ainoalle."
En oikeastaan tiennyt halusinko puhua tästä aiheesta lainkaan, mutta itsepä olin ensimmäiset sanat sanonut. Ei se ollut Irren syy, jos hän oli utelias. Olisin minäkin.
"Lauman edellinen johtaja Lejka vetäytyi virastaan keskittyäkseen enemmän perheeseensä", kerroin tammalle neutraalilla sävyllä.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"