Minä olen voittaja [MD]

Onlinealue kattaa kaikki Caralian pelialueet. Alue, jolle peli sijoittuu, tulee merkitä pelin otsikkoon (esim. "tasankohevoset - lehtimetsä" -> TH LM tai TH ja täsmennys peliviestin alkuun). Lyhenteet nähtävillä täältä Onlinessa pelataan nopeatempoista peliä pelaajien ollessa samaan aikaan paikalla. Pelin jäädessä kesken se jäädytetään.

Minä olen voittaja [MD]

ViestiKirjoittaja Sussu » 26. Maalis 2015 18:38

Jay Jay

Ilta alkaa kääntyä jo yön puolelle, kun saavun määrätietoisen oloisena aukiolle, jolla olen ollut niin monet kerrat ennenkin - kuin olisi kotiin tullut.
Enkä ole ainoa, joka on baariin tiensä löytänyt. Baarimikot näyttävät jopa poikkeuksellisen kiireisiltä tänään, ja minä asetun jonon jatkoksi odottamaan, että saisin tilattua jotain kostuketta kurkulleni.

"Hei, Jay!" Reggae huikkaakin aikalailla heti minut nähdessään, tavallisen pirteään sävyynsä.
"Hei vain", virnistän, "ja yksi Delightin ja Honeyn sekoitus, kiitos."
Reggae nyökyttelee ja siirtyy sekoittamaan juomaa. Sen eteeni nostettuaan hän ei kuitenkaan välittömästi siirry tarjoilemaan muita asiakkaita, vaan vilkaisee ensin minuun päin ja sitten sivummalle.
"Katsos tuonne", ori sanoo pilkettä silmäkulmassaan, jolloin käännyn katsomaan.

"Mitä?" kysyn tarpeettoman tylysti, mutta Reggaeta ei näytä haittaavan.
"Tasankohevosten johtajatar, katso nyt! Ja missä kunnossa! Näyttää tulleen siihen tulokseen, että Magic Drink on ainoa oikea paikka purkaa paineet", Reggae nauraa.
Minä vain hymähdän, nappaan juomani mukaan ja siirryn lähimpänä olevaan vapaaseen pöytään. Mielenkiintoni tuota johtajatarta kohtaan alkaa herätä vasta häntä tovin tarkkailtuani.
Pitäisikö ihan mennä jututtamaan...
"Hagor! Yksi Jump", pyydän orin astellessa ohitseni. Uusi juoma ilmestyy eteeni, ja minä vedän sen melkein kerralla naamaani. Vasta sitten juon aikaisemmin tilaamani Delight-Honeyn.

Lähden suunnistamaan tamman luokse, joka näyttää olevan ainakin hetkellisesti yksin - ja horjuvan kiitettävästi, vaikka seisoo aloillaan. Voin tuntea, kuinka katseet ympärillä kääntyvät meihin.
"Hyvää iltaa, johtajatar", sanon imelään sävyyn ja teen kumarrusliikkeen päälläni.
"ÄLÄ KUTSU MINUA JOHTAJATAREKSI!" tamma rääkäisee melkein korvaani ilman ennakkovaroitusta niin, että säpsähdän. Viimeistään nyt katseet todella ovat kääntyneet meihin.
"Anteeksi, mutta sinähän..." yritän avata suuni, tuloksetta.
"RIITTÄÄ! RIITTÄÄ JO!" Huuto jatkuu.
"KOKEILE ITSE JOHTAA KOKONAISTA LAUMAA TÄYNNÄ IDIOOTTEJA!! Kokeile ja tule sitten sanomaan, kuinka hienoa on olla johtaja! NO EI OLE!"

Koko baari tuntuu hiljenneen. Ja hiljaisuutta kestääkin ikuisuudelta tuntuvan hetken, ennen kuin tamma puhkeaa yhtäkkiä itkuun ja syöksyy halaamaan minua.
"Hei, älä, älähän nyt... Älä itke..."
Oloni on hyvin vaivaantunut, kunnes yhtäkkiä keksin jotain. Mitäpä jos...
"Mitä jos kokeilisinkin?" kysyn. Nyyhkytys lakkaa, ja tamma vetäytyy vauhdilla kauemmas. Hetken luulen jo saavani turpaan, mutta sumeat silmät kirkastuvat.
"Tekisitkö niin? Todellako...?"
Nyökkään itsevarmana hymyillen, vaikka samanaikaisesti mietin, mitä oikein yritän.
"KUULKAA KAIKKI! TÄMÄ... Kuka oletkaan?" tamma kurtistaa kulmiaan.
"...Jay. Olen Jay Jay", naurahdan, ja kailotus jatkuu.
"TÄMÄ JAY JAY TÄSSÄ ON TÄSTÄ LÄHTIEN TASANKOHEVOSTEN UUSI JOHTAJA!"

...
Ja joku päihtynyt rikkoo hiljaisuuden hurraa-huudoilla, jolloin muukin baari alkaa meluta. Päihtyneiden huomio herpaantuu kuitenkin jo pian muihin asioihin, baariin palaa järjestys ja minä jään katsomaan, kuinka Cleopatra poistuu paikalta huojuen. Minua onnitellaan useamman hevosen toimesta.
Mitä helvettiä juuri tapahtui?
"Meissä kaikis on halkeemii, ei pidä pyydellä anteeks niit
    Ja niin sinäkin oot kuluva pois, niinku kaikki mikä sulle ikinä kuulua vois"
Sussu
Caralian covis

Re: Minä olen voittaja [MD]

ViestiKirjoittaja Zarroc » 26. Maalis 2015 18:50

RA'ZAC AVRAE

Seisoin kaatuneen puunrungon luona tuijottamassa valkoista oria, joka ilmeisesti oli juuri äskeisen sekunnin aikana nostettu tasankohevosten johtoon. Katsahdin epätietoisen näköisenä kahteen oriiseen rungon takana, jotka näyttivät keskustelevan hiljaisella sävyllä keskenään.
"Hei tuota", sanoin toiselle heistä vähän vaivaantuneena. Minulla ei oikeastaan ollut hajuakaan missä olin, mutta muut näyttivät olevan kohtalaisen iloisella mielellä. Ainakin tällä hetkellä.
"Ah hei", tummempi oreista hymyili minulle ystävällisesti. "Oletko uusi täällä?"
Nyökkäsin epävarmana ja vaaleampi oreista kiilautui myös keskusteluun.
"No sitten tervetuloa Magic Drinkiin! Minä olen Reggae ja tässä on veljeni Hagor. Mitäs juomista neidille saisi olla?"

Näytin todennäköisesti todella eksyneeltä, koska tumma ori katosi hetkeksi ja pian minulle tarjottiin kookospähkinän puolikas, joka oli täynnä jotain nestettä. Katselin sitä hämmentyneenä uskaltamatta mennä lähellekään, tietämättä räjähtäisikö se vaikka.
"Siinä on Submarine-Delight, se auttaa sinua rentoutumaan ja pitämään hauskaa. Hyvää illanjatkoa."
Kerkesin kiittää Hagoria kun he jo porhalsivat palvelemaan seuraavaa hevosta. Minä tuijotin kuppiini epätietoisena uskomatta juurikaan silmiäni. Mitä tämä oikein oli? Olin tähän mennessä luullut Caralian olevan todella tavanomainen saari, ollakseen tietysti pelkästään hevosten asuttama.

Vilkaisin siihen valkeaan satuponiin kauempana ja juurikaan enempiä miettimättä otin kupin varovasti hampaisiini ja lähdin oria kohden. Hän todennäköisesti tietäisi edes jotain tästä paikasta, varsinkin kun oli nyt johtaja ja kaikkea. Niinpä laskin kuppini toiselle puolelle pöydäntapaista kuin missä ori oli ja nostin katseeni tähän.
"Hei ja anteeksi kun tuppaudun näin", hymyilin hänelle pehmeästi. "Ajattelin vain kysäistä, osaisitko kertoa minulle missä oikein olen ja mitä nämä juomat sisältävät."
Esitin käsittääkseni asiani tarpeaksi fiksusti ettei ori joutuisi tarkentamaan mitään, jos hän nyt haluaisi millään asteella puhua minulle. Kun äsken hänen ympärillään oli parveillut aika paljon hevosia, joista osa nyt onneksi oli jo rauhoittunut.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Sussu » 26. Maalis 2015 19:20

En ehdi edes selvitä järkytyksestä, kun tajuan jonkun tulleen pöytääni ja kysyvän, mikä paikka tämä on. Kurtistan aluksi kulmiani, kunnes tajuan, että pienehkö hevonen on tamma, ja vielä melkoisen sievä tapaus. Se saa ystävällisen, hieman vinon hymyn kohoamaan turvalleni.
Ei sillä, että minulla olisi aikaisemminkaan ollut vaikeuksia herättää vastakkaisen sukupuolen mielenkiinto... Mutta hitto vie, nyt minä todella olen johtaja!
Jos kaltaiseni komea, hyvätapainen johtaja ei ole tammojen suosiossa, niin kuka sitten on?
Niinpä, ei kukaan.

"Hei itsellesi - äläkä minulta anteeksi pyytele", naurahdan pehmeästi tammalle.
"Ensimmäistä kertaa täällä, ilmeisesti? Tämä on Magic Drink, baari. Ja nämä juomat ovat jotain sellaista, mitä et varmaan ole koskaan aiemmin kokenut", isken silmää.
"Reggae ja Hagor sekoittavat ne sademetsän kasveista, mistään sen kummemmasta ei ole kyse. Voisin itse asiassa hakea itselleni vähän lisää... Hetki vain", tokaisen lämpimästi, rientäen sitten jo baaritiskille.

"Jay, kun sanoin siitä johtajataresta... En kehottanut viemään sen valta-asemaa", Reggae aloittaa naama vakavana, mutta repeää nauruun.
"Onnea kuitenkin. Mitä saisi olla?"
"Delight-Fantasy ja Dazed-Lavender." Voi kuinka tykkäsinkään tarjota juomia sellaisille, jotka eivät tienneet, mihin kaikkeen ne pystyivätkään.
"Johtaja voi mennä edeltä, me hoidetaan nämä kohta pöytään", Reggae virnuilee.
Naurahdan vastaukseksi ja suunnistan takaisin tamman luo.

"Ai niin. Olen muuten Jay, mikäli et kuullut äskeisestä välikohtauksesta." Teen pienimuotoisen kumarrusliikkeen päälläni, samaan aikaan hurmaavasti hymyillen.
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Zarroc » 26. Maalis 2015 19:27

Häkellyin hieman kun ori käyttäytyi minua kohtaan niin kovin lämpimästi. En ollut tottunut sellaiseen ja oikeastaan jopa sätin hieman itseäni tästä uskaliaasta lähestymisestä. Olin ollut koko ikäni tammojen kanssa ja ainoa oreihin lukeutuva tuttavani oli isäni, joka hänkin oli jäänyt kovin etäiseksi hahmoksi.
Keskityin kuitenkin jälleen oriseen ja nyökkäilin tämän puheen tahdissa.
"Aivan", kerkesin sanoa, kun toisella oli jo hirveä hoppu jonnekin. Sademetsän kasveista siis? Vilkaisin vaivihkaa ympärilleni, todeten, että kaikki muut olivat ainakin vielä enemmän tai vähemmän hengissä. Niinpä sillä aikaa kun kimo jutteli kahden orin kanssa rungon luona, minä maistoin varovasti juomastani ja huomasin pitäväni sen aavistuksen helmeilevästä mausta.

Kerkesin juoda vielä pari kulausta, kun seuralaiseni tulikin jo takaisin. Hän pölähti paikalle kovin viehkeästi, mutta tietysti hän oli johtaja ja kaikkea sellaista.
Naurahdin heleästi hänen pienelle kumarrusliikkeelleen, vastaten hurmaavaan hymyyn lämpimästi. En ollut ihan varma mitä leikkiä hän oikein leikki, mutta kenties parempi oli pysytellä kohteliaasti pelissä mukana. Aina kannatti miellyttää johtajaa.
"Hauska tavata sinut Jay", sanoin miellyttävällä korostuksellani. "Olen Ra'zac Avrae, mutta kutsukaa minua toki Reaksi tai Avaksi."

Käänsin katseeni siihen orikaksikkoon, jotka näyttivät tällä hetkellä pujahtelevan taitavasti meitä kohden kupit hampaissaan. Herttinen sentään, nytkö jo uudet?
Katsahdin omaan puolillaan olevaan kuppiini.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Sussu » 26. Maalis 2015 19:43

"Pidän kovasti nimestäsi, Rea", kehun hymy huulillani ja pilkettä silmäkulmassa. Ei hän kovin viileästi minuun näytä suhtautuvan, joten miksipä en jatkaisi tällä linjalla?
Se ei pelaa, joka pelkää.

"Toivottavasti ei haittaa, että tilasin samalla sinullekin jotain, mistä saattaisit pitää", hymähdän Hagorin laskiessa Dazed-Lavenderin Rean puolelle.
Kyllähän he tiesivät jo, etten minä itse Dazedia jonut kuin hyvin poikkeuksellisissa tilanteissa. Seuralaiseni sen sijaan saattoivat tarvita sitä nähdäkseen parhaat puoleni.
Jos minulta kysyttiin, niin eihän minussa huonoja puolia ollutkaan. Tammat olivat vain niin kauhean varovaisia nykyään - eivät tahtoneet lämmetä pelkällä lirkuttelulla.

"Et ole varmaan asunut pitkään Caraliassa, jos et edes tiedä, mikä Magic Drink on?" virnistän.
"Täältä löytyy juomia jokaisen makuun. Maku tosin ei muutu ainakaan paremmaksi, jos ne seisovat pitkään pöydällä - joten..."
Otan kunnon kulauksen Delight-Fantasystani.
Ruskeiden silmieni katse on ilkikurinen, mutta yhä lämmin.
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Zarroc » 26. Maalis 2015 19:52

"Niinkö tosiaan", vastasin kevyellä sävyllä, pehmeän sarkastisesti. Olihan se hyvin epämääräinen nimivalinnaksi lapselle ja sittemmin nuorelle tammalle, mutta olin aina kantanut sitä ylpeänä. Bazzalth oli ollut siitä hyvillään, joten niin olin minäkin.
Kun Hagor laski toisen juoman eteeni, Jay puhui jälleen. Oli oikeastaan mukavaa vaihteeksi, että jollain toisellakin oli lähes yhtä paljon sanottavanaan kuin minulla. Ettei minun tarvinnut olla jatkuvasti äänessä, olihan se lähes epäkohteliastakin.
"Ei tietenkään, kunhan saan juoda edes ensimmäisen loppuun", naurahdin orille ja vilkaisin luotamme poistuvan kaksikon perään.

En kuitenkaan jäänyt ajattelemaan asiaa yhtään enempää, vaan join jälleen edellisestä juomastani kenties vaalean orin kehoittamankin. Hänen kysymyksensä ei juurikaan yllättänyt minua, se tuntui olevan tavanomisimpia keskustelunaloituksia täällä.
"En, muutaman kuukauden vasta", totesin kohteliaasti. Oli hauskaa, kun osa käytti ilmaisua asua ja toiset taas oleskella, vaikka kyse oli täysin samasta asiasta. Mutta kenties tämä paikka oli kaikille erilainen. Ei kenties koti tai vain pelkkä yhteenkuuluvuuden tunne, mutta jokin heidät piti täällä. En voinut sanoa, ettenkö olisi ollut utelias sen suhteen.
"Oletteko te sitten olleet täällä kauankin?" kysyin lähes muodollisesti, vaikka ori varsin vapaasti sinuttelikin minua.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"